Zgaduje w ciemno ze śmigło lub silnik nie wytrzyma wyższych obrotów.
A jak jest faktycznie to ty lub ktoś inny nas oświeci.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Motoszybowiec SZD-45A Ogar
- micro
- Posty: 915
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:23
- Reputation: 7
- Lokalizacja: Poznań
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
- Kontakt:
Re: Motoszybowiec SZD-45A Ogar
JakubM pisze:Zgaduje w ciemno ze śmigło lub silnik nie wytrzyma wyższych obrotów.
A jak jest faktycznie to ty lub ktoś inny nas oświeci.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Może nie tyle, że nie wytrzyma, ale przy maksymalnych obrotach to 150km/h.
Powyżej tej prędkości "silnikowej" śmigło zaczyna stawiać opór.
Dlatego wyłączenie silnika i zatrzymanie śmigła (schowanie lub chorągiewka), pozwoli na uzyskanie wyższej prędkości.
Roman Michalak
-
- Posty: 1806
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
- Reputation: 479
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: Motoszybowiec SZD-45A Ogar
a samochodem w górach nigdy nie hamowali silnikiem? a jak by z góry sanki mieli zamiast kół na biegu to co by było?
Mariusz Kilian
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 17 maja 2016, 07:37
- Reputation: 20
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Motoszybowiec SZD-45A Ogar
Uriuk ale dałeś czadu z tym tematem myślisz ,że to na tą grupę ?? Odebrałem licencję z wpisem TMG.
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Motoszybowiec SZD-45A Ogar
micro pisze:chorągiewka
Jeśli śmigło ma zmienny skok ( nie wiem jak jest w ogarze ) / umożliwia ustawienia po zatrzymaniu w chorągiewkę to oczywiście wszystko staje się jasne i oczywiste.
Łukasz Prokop
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Motoszybowiec SZD-45A Ogar
Ogar opolski (vide 1 post wyzej od Zbyszka Kunasa), ma smiglo przestawne. I z tego powodu od 4 lat nie mozna go zarejestrowac w PL
Na fotce: Zbyszek w Ogarze. Moim
Na fotce: Zbyszek w Ogarze. Moim
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Motoszybowiec SZD-45A Ogar
Jak kupie, to sie pochwale .
Ogar jest fajnym sprzetem, ale wymaga specyficznej techniki startu i ladowania. Pilot wyszkolony na Ogarze wymaga przeszkolenia przy przesiadce na inne letadlo. Stad potrzeba wymiany sprzetu. Poza tym nie holuje szybowcow, a nastepca bedzie mogl to robic.
Ogar jest fajnym sprzetem, ale wymaga specyficznej techniki startu i ladowania. Pilot wyszkolony na Ogarze wymaga przeszkolenia przy przesiadce na inne letadlo. Stad potrzeba wymiany sprzetu. Poza tym nie holuje szybowcow, a nastepca bedzie mogl to robic.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Motoszybowiec SZD-45A Ogar
Dla Prokopcia: wystrugaj cos takiego z papieru
Zrzuc z 2 mietrow zauwazysz, ze zanim zacznie sie krecic, to opada wyraznie szybciej.
Na dodatek dzieciaki beda zachwycone
Zrzuc z 2 mietrow zauwazysz, ze zanim zacznie sie krecic, to opada wyraznie szybciej.
Na dodatek dzieciaki beda zachwycone
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Motoszybowiec SZD-45A Ogar
Aj bawiłem się takimi rzeczami i masz rację - więc stworzyłem swoją nową teorię.
To przecież jest wiatrakowiec, nie tyle stawia opór co wytwarza siłę nośna jak już się napędzi.
Podejrzewam, że dla śmigła jest podobna sytuacja czyli jak się kręci zbyt powoli w stosunku do prędkości lotu to pracuje na ujemnych kątach i wytwarza siłę "nośną" w przeciwnym kierunku czyli spowalnia lot. Zatrzymane nie wytwarza tej siły i samolot może lecieć szybciej.
To tylko moja nowa teoria z palca wyssana nie musi być słuszna.
To przecież jest wiatrakowiec, nie tyle stawia opór co wytwarza siłę nośna jak już się napędzi.
Podejrzewam, że dla śmigła jest podobna sytuacja czyli jak się kręci zbyt powoli w stosunku do prędkości lotu to pracuje na ujemnych kątach i wytwarza siłę "nośną" w przeciwnym kierunku czyli spowalnia lot. Zatrzymane nie wytwarza tej siły i samolot może lecieć szybciej.
To tylko moja nowa teoria z palca wyssana nie musi być słuszna.
Łukasz Prokop
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość