Wytrzymałość spadochronów zapasowych
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Wytrzymałość spadochronów zapasowych
Powinno być zasadą, że nie sprzedaje się i nie kupuje używanych karabinków. Tyle w tym temacie.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 425
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 12:17
- Reputation: 31
- Lokalizacja: Nawojowa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Wytrzymałość spadochronów zapasowych
Albo jak ktoś mądry kiedyś powiedział zamocować glajta na stałe do uprzęży za pomocą trapeza stalowego z gwintem i po problemie.Zbyszek Gotkiewicz pisze:Powinno być zasadą, że nie sprzedaje się i nie kupuje używanych karabinków. Tyle w tym temacie.
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:31
- Reputation: 20
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Wytrzymałość spadochronów zapasowych
Andrzejt pisze:Albo jak ktoś mądry kiedyś powiedział zamocować glajta na stałe do uprzęży za pomocą trapeza stalowego z gwintem i po problemie.
nie koniecznie, wcześniej w poście podałem info (+zdjęcie) w kwestii przechowywania skrzydła i jaki to miało skutek.
viewtopic.php?f=18&t=3541&start=40#p34151
Kris
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Wytrzymałość spadochronów zapasowych
ja będę się upierał, że nie cena a tytuł/treść tematu czyni je bardziej lub mniej interesującymi.
zrób test i zamieść dwa ogłoszenia bez żadnych cen i informacji :
- "sprzedam karabinki"
- "sprzedam zapas"
i porównaj ich popularność
zrób test i zamieść dwa ogłoszenia bez żadnych cen i informacji :
- "sprzedam karabinki"
- "sprzedam zapas"
i porównaj ich popularność
Łukasz Prokop
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Wytrzymałość spadochronów zapasowych
Kortel sprzedaje uprzęże z zakręcanymi trapezami. Są też karabinki tekstylne z dyneemy. Czyli można ominąć problem, choć nie oznacza to, że taki sposób powoduje pozbycia się wszystkich trosk. Każde z tych rozwiązań będzie miało swoje własne procedury które trzeba wdrożyć.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:31
- Reputation: 20
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Wytrzymałość spadochronów zapasowych
prokopcio pisze:ja będę się upierał, że nie cena a tytuł/treść tematu czyni je bardziej lub mniej interesującymi.
zrób test i zamieść dwa ogłoszenia bez żadnych cen i informacji :
- "sprzedam karabinki"
- "sprzedam zapas"
i porównaj ich popularność
nie idę w zaparte,
aktualny temat został wydzielony z poprzedniego tematu oferty sprzedaży,
czyli oferta sprzedaży była pierwszym czynnikiem,
nie mam zamiaru robić "sondy, czy czegoś tam"
Kris
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Wytrzymałość spadochronów zapasowych
Bo jest ważny i interesujący a nie dotyczy sprzedaży.kris pisze:aktualny temat został wydzielony z poprzedniego tematu oferty sprzedaży,
Łukasz Prokop
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 18 marca 2017, 13:54
- Reputation: 9
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: Wytrzymałość spadochronów zapasowych
Czemu nie? Jeśli producent piszę, że należy je wymienić po 500 godzinach lotu, to wolę stosować się do zaleceń producenta, ale Andrzej T. zadał już wcześniej pytanie, ile znamy przypadków pęknięcia karabinków. Ja wcześniej przeczytałem gdzieś o jednym takim przypadku. Jak już coś, to wolałbym żeby zasadą było nie sprzedawanie używanych spadochronów.Zbyszek Gotkiewicz pisze:Powinno być zasadą, że nie sprzedaje się i nie kupuje używanych karabinków. Tyle w tym temacie.
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:31
- Reputation: 20
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Wytrzymałość spadochronów zapasowych
prokopcio pisze:Bo jest ważny i interesujący a nie dotyczy sprzedaży.kris pisze:aktualny temat został wydzielony z poprzedniego tematu oferty sprzedaży,
natomiast temat karabinków "nie jest ważny", brak dyskusji
(bez urazy)
Kris
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Wytrzymałość spadochronów zapasowych
kris pisze:prokopcio pisze:Bo jest ważny i interesujący a nie dotyczy sprzedaży.kris pisze:aktualny temat został wydzielony z poprzedniego tematu oferty sprzedaży,
natomiast temat karabinków "nie jest ważny", brak dyskusji
(bez urazy)
Gdzie napisałem, że temat karabinków jest mniej ważny ? Jak już to mniej popularny.
Też tak jak Ty uważam że karabinki są ważniejsze od RSH ale są relatywnie tanie i każdy sobie bez wnikłej analizy może pozwolić na kupienie nowych.
Łukasz Prokop
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 18 marca 2017, 13:54
- Reputation: 9
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: Wytrzymałość spadochronów zapasowych
Osobiście, nigdy podczas lotu nie przejmowałem się karabinkami. Inaczej patrzę na spadochron. Pomijając błędy jakie można popełnić podczas jego składania, to z drugiej ręki bym go nie kupił, bo nie wiem czy był on trzymany w piekarniku lub studni, a to jest nasza ostatnia szansa ratunku.
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:31
- Reputation: 20
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Wytrzymałość spadochronów zapasowych
ponawiam zapytanie
jakie jest Wasze doświadczenie (informacje) w kwestii bardzo lekkich zapasów?
Gdzieś zasłyszałem, iż nie powinno się ich używać po SIVach (kiedy były użyte) ponieważ po użyciu „nie nadają się do ekspolatacji”, to samo po użyciu przy ratowaniu się. Podobno jest to uwarunkowane „delikatnością” materiałów lekkich.
jakie jest Wasze doświadczenie (informacje) w kwestii bardzo lekkich zapasów?
Gdzieś zasłyszałem, iż nie powinno się ich używać po SIVach (kiedy były użyte) ponieważ po użyciu „nie nadają się do ekspolatacji”, to samo po użyciu przy ratowaniu się. Podobno jest to uwarunkowane „delikatnością” materiałów lekkich.
Kris
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Wytrzymałość spadochronów zapasowych
żółty27 pisze:Czemu nie? Jeśli producent piszę, że należy je wymienić po 500 godzinach lotu, to wolę stosować się do zaleceń producenta, ale Andrzej T. zadał już wcześniej pytanie, ile znamy przypadków pęknięcia karabinków. Ja wcześniej przeczytałem gdzieś o jednym takim przypadku. Jak już coś, to wolałbym żeby zasadą było nie sprzedawanie używanych spadochronów.Zbyszek Gotkiewicz pisze:Powinno być zasadą, że nie sprzedaje się i nie kupuje używanych karabinków. Tyle w tym temacie.
To proste. Do czasu twojego posta o pękających karabinkach twierdziłem że nie należy używać tego modelu karabinków Austrialpin ze starszych wątków. Problem do tej pory nie dotyczył karabinków stosowanych przez Supair i jemu podobnych. Gdy pojawiła się informacja o tym że jeden z nowszych modeli pękł z tych, które do tego pory dażyłem zaufaniem oznacza, że trzeba wprowadzić nowe procedury. Wystarcza jeden taki przypadek, aby stracić zaufanie do wszystkich podobnych modeli.
Kupując używany karabinek nie znasz jego historii i nie wiesz czy nie jest już z drugich czy trzecich rąk. Skoro producenci gwarantują 500 godzin trwałości a nikt nie zapisuje ich czasu pracy, to używany karabinek nadaje się tylko do wieszania bielizny a nie sprzedaży. Tojest lotnictwo a nie rosyjska ruletka, choć oczywiście możesz podejmować taką zabawę przyodpowiedniej dozie desperacji. Zapas ma datę produkcji i dopuszczenie ograniczone tylko wiekiem, co przy kupnie używanego łatwo sprawdzić. Spotkałem się tylko z jednym przypadkiem gdy sprzedawca sfałszował datę produkcji skrzydła i sprawa szybko wyszła na jaw. Wracając do sedna sprawy. W najbliższym locie proponuję abyś sobie wyobraził że twój karabinek może w każdej chwili pęknąć. Wtedy zapas jest twoją ostatnią deską ratunku. Możesz lecieć dalej spokojnie. Gorzej będzie jak sobie wyobrazsz że zapas nie zadziałał. Albo że wypadłeś z uprzęży. Życzę miłego treningu wyobraźni.
Zbyszek Gotkiewicz
Re: Wytrzymałość spadochronów zapasowych
”ale nie widzę zainteresowania w dyskusji odnośnie użytkowanie karabinków łączący uprząż z taśmami paralotni„
Kris, poniewaz ten temat byl rozlegle walkowany rok temu na forach i nikomu nie chce sie odgrzewac tego kotleta jeszcze raz.
Każdy wyciągnął już swoje wnioski...
Pzdr
Adam Szostek
Kris, poniewaz ten temat byl rozlegle walkowany rok temu na forach i nikomu nie chce sie odgrzewac tego kotleta jeszcze raz.
Każdy wyciągnął już swoje wnioski...
Pzdr
Adam Szostek
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:31
- Reputation: 20
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Wytrzymałość spadochronów zapasowych
z tego linku co mi Zbyszek podeslal, to było 2016r.
(jeżeli to chodzi o to)
(jeżeli to chodzi o to)
- Załączniki
-
- Screenshot_20200131-155619_Chrome.jpg (632.5 KiB) Przejrzano 8334 razy
Kris
Re: Wytrzymałość spadochronów zapasowych
Kris, to znajdz na preclu:
Pekajacy karabinek- film
Z 28.11.2018
Do tego jeszcze dodatkowe watki, np. Test wytrzymalosciowy film .
Pzdr
Adam Szostek
Pekajacy karabinek- film
Z 28.11.2018
Do tego jeszcze dodatkowe watki, np. Test wytrzymalosciowy film .
Pzdr
Adam Szostek
-
- Posty: 697
- Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
- Reputation: 182
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Wytrzymałość spadochronów zapasowych
kris pisze:buzzZ3-zgiecia-profilu.jpgPiotr Domański pisze:Ryzyko połamania żyłek we współczesnych glajtach nie istnieje
Piotrek,
nie wiem czy mogę się z Tobą zgodzić w tej kwestii (bazuje na zagadnieniu BuzzZ3, załącznik foto, było to opisane kilka lat temu na forum międzynarodowym). Szukając dziś starych protokółów z pierwszego skrzydła, natknąłem się na temat który kiedyś mnie nurtował, chodziło o to, że właściciel Ozone BuzzZ3 po sezonie spakował sprzęt do plecaka, i na wiosnę przeglądał (po „leżakowaniu” sprzętu w plecaku), zdziwił się mocno, ponieważ po rozłożeniu skrzydła były wygięcia żyłek usztywniających krawędź natarcia, próbował to odgiąć w drugą stronę, „grzać” suszarką do włosów, niestety nic to nie dawało, ostatecznie skrzydło poszło do serwisu i tam wymienili na nowe.
Nie wiem jak to jest teraz z tym w nowych skrzydła (nie tylko Ozone, jak i inne), ale ja Delte3 pakuje w „kiszkę” na to uprząż i zawijam wszystko wkoło uprzęży i do plecaka, w domu rozkładam sprzęt a skrzydło rozłożone w kiszce ma relax.
Żyłki ze zdjęcia, które zamieściłeś połamane nie są, natomiast ewidentnie skrzydło było składowane sprasowane komora w komorę i niestety zwinięte łącznie z żyłkami. To tylko potwierdza moją opinię, że upierdliwe "zaprasowywanie" jest bezsensu. O ile się orientuję teraz żyłki stosuje się nieco krótsze i są naprawdę trudne do uszkodzenia. Jestem za tym aby używać szybkopaków przynajmniej w ppg aby nie dochodziło m.in. do sytuacji, którą przedstawiłeś. Tkanina miejsca załamań niejako "zapamiętuje" i po pewnym czasie sama układa się zawsze w ten sam sposób (załamuje dokładnie w tych samych miejscach). Zużycia w załamaniach porozymetr może nie wykryć bo powstają tuż przy szwach, betsometr może wykryć osłabienie włókien ale chyba paralotni betsometrem się nie bada a i tak największe znaczenie ma przepuszczalność .
Nie spodziewam się poparcia w tym temacie, prawie każdy dąży do tego aby wszystko było w wizualnym ładzie, tak jesteśmy zaprogramowani, jakby nie było schludność kojarzy się też z wysoką kulturą i to nie tylko techniczną;) Można zaobserwować efekty zaginania tkanin na starych ciuchach, każdy wnioski niech wyciągnie sam. Pewnie w przypadku glajtów ze względu na małą ilość cykli zginających w ciągu całego użytkowania jest to bez większego znaczenia ale moim zdaniem lepiej kiedy tylko można skrzydło wrzucać do szybkopaka a jak już trzeba składać do worka czy kiszki to nie zawsze w ten sam sposób i nie prasować na siłę kantów.
PS. Ciekawe jak to skrzydło z tymi pogiętymi żyłkami wyglądało po postawieniu czy w locie? Ja obstawiam, że zupełnie normalnie ale jak ktoś miał z czymś takim do czynienia to niech napisze bo ja się z deformacją żyłek nie spotkałem.
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Wytrzymałość spadochronów zapasowych
Schludność powiadasz.
Moje skrzydła ona jakoś omija szerokim łukiem z 3 powodów.:
1. Nie potrafię składać tak pięknie jak fabryka
2. Nie mam na to czasu
3. Poza lepszą kompresją gabarytową nie widzę zalet.
Jedyna rzecz na którą zwracam uwagę to nie przeginanie żyłek. W porównaniu z kolegów schludnych glajtami ja mam tysiące drobnych zagnieceń bez ładu i składu a ich piękne jak zaprasowane równiótko na kantkę niedzielne spodnie lat '80.
Zdecydowanie lepiej wizualnie wyglądają ich. Właściwości lotnych nie jestem w stanie wyłapać/porównać/ocenić.
Napewno ich łatwiej się sprzedadzą
Moje skrzydła ona jakoś omija szerokim łukiem z 3 powodów.:
1. Nie potrafię składać tak pięknie jak fabryka
2. Nie mam na to czasu
3. Poza lepszą kompresją gabarytową nie widzę zalet.
Jedyna rzecz na którą zwracam uwagę to nie przeginanie żyłek. W porównaniu z kolegów schludnych glajtami ja mam tysiące drobnych zagnieceń bez ładu i składu a ich piękne jak zaprasowane równiótko na kantkę niedzielne spodnie lat '80.
Zdecydowanie lepiej wizualnie wyglądają ich. Właściwości lotnych nie jestem w stanie wyłapać/porównać/ocenić.
Napewno ich łatwiej się sprzedadzą
Łukasz Prokop
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:31
- Reputation: 20
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Wytrzymałość spadochronów zapasowych
poniżej fotki skrzydła od producenta (składanie do transportu), Ozone Delta3
usztywnienia "prawie na całej długości" (tylko końcówka ok.50cm bez usztywnienia)
usztywnienia "prawie na całej długości" (tylko końcówka ok.50cm bez usztywnienia)
- Załączniki
-
- 20190226_160454.jpg (209.66 KiB) Przejrzano 8108 razy
-
- 20190226_160641.jpg (273.06 KiB) Przejrzano 8108 razy
-
- 20190226_160730.jpg (271.51 KiB) Przejrzano 8108 razy
Kris
Wróć do „Bezpieczeństwo i Wypadki”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość