Suma wszystkich błędów.

Tu można wrzucać filmy. Zanim podzielisz się z nami swoim odkryciem, sprawdź proszę, czy już go tu nie ma.
Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Suma wszystkich błędów.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 26 lipca 2020, 18:31

A właściwie to tylko kilku: pilot bez kursu, skrzydło klasy B ale trudno powiedzieć czy dobrze dobrane rozmiarem, po zachowaniu skrzydła widać że pilot lata w rotorach, więc prawdopodobnie na zawietrznej.
Zbyszek Gotkiewicz

AndRand
Posty: 274
Rejestracja: 02 listopada 2018, 20:54
Reputation: 29
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Suma wszystkich błędów.

Postautor: AndRand » 28 lipca 2020, 11:26

Dudzinek zapodał na kanale film, który zatytułował "Jak nie zakręcać paralotnią" a powinno być: "pilot po przelocie przymierza się do lądowania na zawietrznej i uparł się by nie robić tego gdzie indziej"


Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Suma wszystkich błędów.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 28 lipca 2020, 12:16

Rzeczywiście film nie miał nic wspólnego ze złymi zakrętami. Chyba że chodziło o te krótkie migawki z wypadków na początku filmu które służą ilustracji pewnej opinii Dudzinka którą lansuje od lat.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Suma wszystkich błędów.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 28 lipca 2020, 22:08

Zgodnie z opisem sytuacji zrobionym przez pilota z tego filmiku który zamieściłem to miał on także połówki już wcześniej na większej wysokości a powietrze było zimne. Wszystko wskazuje na przechodzenie frontu chłodnego w tym czasie.
Zbyszek Gotkiewicz

matgaw
Posty: 852
Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
Reputation: 275
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Przelotowiec

Re: Suma wszystkich błędów.

Postautor: matgaw » 28 lipca 2020, 23:20

Zbyszek Gotkiewicz pisze:A właściwie to tylko kilku: pilot bez kursu, skrzydło klasy B ale trudno powiedzieć czy dobrze dobrane rozmiarem, po zachowaniu skrzydła widać że pilot lata w rotorach, więc prawdopodobnie na zawietrznej.

Ten gość jest niesamowity! Zaczyna machać łapkami jak koliberek i dostaje z tego niezłe noszenie za każdym razem :D

Swoją drogą... W takiej sytuacji jak już jest ten gość - ja bym chyba rzucił pakę na szczycie którejkolwiek z tych bujanek. Bo druga opcja to czekać aż samo nas właduje w te drzewa, ale to raczej gorsza opcja.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Suma wszystkich błędów.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 28 lipca 2020, 23:33

Wydaje mi się, że w takiej trudnej atmosferze najlepiej założyć uszy i wylądować. Zakładania uszu też uczą w niektórych szkołach.
Zbyszek Gotkiewicz

Jarko_147
Posty: 160
Rejestracja: 11 lutego 2019, 20:13
Reputation: 49
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Suma wszystkich błędów.

Postautor: Jarko_147 » 28 lipca 2020, 23:50

Uszy uszami, tylko żeby w stresie nie pomylił taśm ;) inna sprawa, czy w ogóle wie o czymś takim jak uszy. Swoją drogą też mi się spodobał ten koliberek :) wręcz odniosłem wrażenie, że gość uwierzył, że to coś daje :D

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Suma wszystkich błędów.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 28 lipca 2020, 23:59

Jarko_147 pisze:Uszy uszami, tylko żeby w stresie nie pomylił taśm ;) inna sprawa, czy w ogóle wie o czymś takim jak uszy. Swoją drogą też mi się spodobał ten koliberek :) wręcz odniosłem wrażenie, że gość uwierzył, że to coś daje :D

Spotykam się z takimi reakcjami pilotów w stresie w czasie szkolenia już w czasie ćwiczeń naziemnych kiedy piloci nie wiedzą jak sterować skrzydłem. Na ogół bardzo szybko można ich nauczyć prawidłowego sterowania, choć w sytuacji mocno stresowej tego typu działanie może się ujawnić. Trudno powiedzieć czy prawidłowe szkolenie by tu pomogło, jednak kluczowe jest ciągle to, że pilot nie powinien znaleźć się w powietrzu w takich warunkach. Z prognoz pogody też uczymy korzystać na kursie i po kursie jeśli ktoś lata pod naszą opieką.
Zbyszek Gotkiewicz


Wróć do „Filmy paralotniowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość