Nauki PPG rozpocząłem na Octagonie 190 (pierwsze loty), potem także Miniplane Top-80 (bardzo podszedł mi się ten napęd), na razie jestem po kursie, więc pewnie jeszcze do końca nie wiem czego nie wiem. Patrzę więc na ofertę Octagona 190 i jest on jednym z moich faworytów, no ale jest to wydatek rzędu 18600zł.
W Paralement w promocji są 2 napędy: Raket 120 za 8000zł (https://paraelement.pl/paraelement-raket-120/) oraz SNAP 100 za 10000zł (https://paraelement.pl/naped-ppg-paraelement-snap/). Cena kusząca, ale oba te napędy to konstrukcje z górnym podwieszeniem i sztywnymi wyporami, a ja chciałbym tym latać w termice. Czy takie napędy da się przerobić na podwieszenie aktywne?
Jeszcze inna opcja to Thor 80 (https://paraelement.pl/naped-ppg-parael ... upralight/) lub Thor 130 EVO (https://paraelement.pl/naped-ppg-parael ... r-130-evo/) ale nie ma opcji rozruchu elektrycznego, a na nim by mi zależało. Na ich korzyść przemawia mniejsze zużycie paliwa od Octagona 190, mniejsza moc, ale chyba 20KM mi wystarczy

No i jest jeszcze Moster 25KM (https://paraelement.pl/paraelement-moster-25km/) ale przy cenie 21400zł trudno mi znaleźć przewagę tego napędu nad Octagonem 190 za 18600zł w bardzo podobnej konfiguracji.
Miniplane Top-80 to koszt rzędu 19000zł, ale nie mam szczegółowej oferty.
Chciałbym prosić o opinie nt tych napędów, także na co powinienem zwrócić uwagę. Dotychczas latałem swobodnie, na PPG przynajmniej na początku będę latał na klasyku (Teqiula 5).
Mam jeszcze pytanie o rodzaj śmigła: 2- czy 3-łopatowe, zakładając, że producent oferuje obydwa rodzaje - lepiej wybrać? Słyszałem opinię, że 2-łopatowe jest łatwiejsze w przewożeniu na przednim siedzeniu samochodu, bo ustawia się je w pionie i już. Ja tak czy inaczej raczej będę śmigła demontował do transportu, więc ten aspekt nie ma dla mnie większego znaczenia.
Zdrówka
eltomek