Dolne B + Uprząż poszukiwana.
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 30 marca 2016, 19:18
- Reputation: 1
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Dolne B + Uprząż poszukiwana.
Poszukuje skrzydła dolnego B klasy : Ozone Buzz, Nova Ion, Skywalk Tequila, Gin Atlas, Up Makalu, Advance Epsilon.
Intersuje mnie zakres od 75-95, 80-100. Rocznikowo 2015+. Oczywiście z niskim nalotem i badaniem przewiewności.
Poza tym szukam uprzęż typu Woody Valley Velvet, Advance Success lub typu Impress - czyli z kokonem.
Wczesniej latałem na Impress 2+.
Intersuje mnie zakres od 75-95, 80-100. Rocznikowo 2015+. Oczywiście z niskim nalotem i badaniem przewiewności.
Poza tym szukam uprzęż typu Woody Valley Velvet, Advance Success lub typu Impress - czyli z kokonem.
Wczesniej latałem na Impress 2+.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 02 czerwca 2016, 20:53
- Reputation: 0
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.
Mam Skywalk Tequila4 z 2014 z niewielkim nalotem i bardzo dobrym przeglądem. Mam również uprząż Woody Valley Velvet (pierwszy model) też w bardzo dobrym stanie. Ewentualny kontakt 609 197 zero zero 2.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.
Mam Advance Impress 3 w stanie jak nowa, rozmiar M, za 1900 pln
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 30 marca 2016, 19:18
- Reputation: 1
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.
Paralotnia nadal poszukiwana. Ktoś cos?
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.
Ja bede mial do sprzedania polroczne tzw "dolne B", ale... odradzam. Jest to kiepskie skrzydlo. Atest B dostalo, poniewaz te atesty sa bez sensu. Wyobraz zobie najbezpieczniejsze skrzydlo swiata. Normalnie kowadlo. Nie da sie go nawet rozhustac, wiec do cwiczenia rozhustywania trzeba uzywac otrzejszego skrzydla (czyli takiego "dolnego A"). No i teraz geniusze od atestow wymyslili, ze ono dostanie B, poniewaz po wyjsciu z fullsztala mocno przestrzeliwuje. Przestrzeliwuje, bo tak bardzo chce z niego wyjsc. Czym to grozi? Niczym, bo skrzydlo nie chce sie kiwac. Obostrzenia atestow z powodu przestrzalu zaklada, ze przestrzal grozi rozkiwaniem skrzydla. Na ale ta pieprzona wanka-wstanka nie da sie rozhustac. Jednak ordung jest ordung i dostalo B. Malo tego, znam skrzydlo ktore dostalo C bo... nie udalo sie na nim wywolac klapy, WIec na wszelki wypadek ma C.
A teraz zapytaj jak czlowiek o wydluzenie skrzydla ktorego potrzebujesz. Bo wydluzenie jest takim parametrem, ktore mowi cokolwiek o skrzydle.
A teraz zapytaj jak czlowiek o wydluzenie skrzydla ktorego potrzebujesz. Bo wydluzenie jest takim parametrem, ktore mowi cokolwiek o skrzydle.
-
- Posty: 262
- Rejestracja: 02 grudnia 2018, 18:08
- Reputation: 47
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.
uriuk pisze:A teraz zapytaj jak czlowiek o wydluzenie skrzydla ktorego potrzebujesz. Bo wydluzenie jest takim parametrem, ktore mowi cokolwiek o skrzydle.
Eee, tam Uriuk. Przyczepiłeś się do tych certyfikacji. Skoro ktoś pisze o dolnym B, to pewnie domyślasz się, że chodzi o skrzydło z wydłużeniem w granicach 5,0- 5-3. Wiem, że NemoXx/4 mają wydłużenie lekko ponad 5 i mają A. Ale jest to wysokie A. Problem może być z określaniem co jest niskie, a co wysokie. Dla Gotka na przykład Optic 2 z wydłużeniem 5,5 to średnie B, ale bardzo wielu pilotów uważa Optica jako wysokie B. Oczywiście wydłużenie jest bardziej precyzyjnym parametrem, ale określanie skrzydeł jako niskie, czy wysokie, też dużo mówi o jakimś tam zakresie wydłużenia.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.
Pisze o skrzydle o wydluzeniu 4,8, wyprodukowanym i skonstruowanym w 2020 r.
Dostalo atest B. Z powodu swojej stabilnosci. Mam w programie szkolenia rozhustywanie skrzydla i wygaszanie wahan. Tego skrzydla nie da sie rozbujac, wiec musze wziac cos agresywniejszego, czyli "dolne A", co dobitnie swiadczy, ze caly system jest totalnie do dupy. Co gorsza ludzie pozniej szukaja "dolnego B", zamiast czegos w wydluzeniu 5,2-5,3. Kiedys bede zlosliwy i komus wcisne takie "B" o wydluzeniu 4,8
Dostalo atest B. Z powodu swojej stabilnosci. Mam w programie szkolenia rozhustywanie skrzydla i wygaszanie wahan. Tego skrzydla nie da sie rozbujac, wiec musze wziac cos agresywniejszego, czyli "dolne A", co dobitnie swiadczy, ze caly system jest totalnie do dupy. Co gorsza ludzie pozniej szukaja "dolnego B", zamiast czegos w wydluzeniu 5,2-5,3. Kiedys bede zlosliwy i komus wcisne takie "B" o wydluzeniu 4,8
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 30 marca 2016, 19:18
- Reputation: 1
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.
Czy skrzydła które wymieniłem posiadają chyba potwierdzone parametry stabilnosci i sterowności.I nie jest to tylko parametr producenta ale zachowanie potwierdzone przez setki a moze tysiące lataczy. Poza tym podział na dolne i górne jest chyba widoczny w tescie mówiąc obrazowo ile jest A a ile jest B w skrzydle ktore zostało certyfikowane jako B. Jesli skrzydło dostalo B z powodu tylko jednego testu który wypadł na "B" to jest to dla mnie jak najbardziej dolne B. Poza tym nie bez powodu np "UP pardagliders" ma fajnie rozpisany zakres doświadczenia pilotów dla których dane skrzydło jest przeznaczone :
https://www.up-paragliders.com/en/products/paragliders
I koncząc na czesto słyszanym stwierdzeniu "starsze skrzydło B" jest mniej bezpieczne niz nowe "C" co pokazuje ze nie tylko wydłuzenie ma znaczenie (heh długośc ma znaczenie ) ale technologia która zmieniła sie i to bardzo.
https://www.up-paragliders.com/en/products/paragliders
I koncząc na czesto słyszanym stwierdzeniu "starsze skrzydło B" jest mniej bezpieczne niz nowe "C" co pokazuje ze nie tylko wydłuzenie ma znaczenie (heh długośc ma znaczenie ) ale technologia która zmieniła sie i to bardzo.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.
No wlasnie w tescie wyszlo, ze najstabilniejsze skrzydlo swiata dostalo B. Pamietaj, ze test pokazuje wybrane reakcje na sytuacje wywolane przez pilota testowego. Jako ze bylem pilotem testowym to podopowiem ci, ze dosc popularnym sposobem uzyskania lepszego testu jest... zepsucie skrzydla, w mysl zasady im latwiej wchodzi tym latwiej wyjdzie. W ten sposob uzyskujemy skrzydlo, ktore w testach latwo wychodzi z atrakcji, ale nikt nie mierzy z jaka latwoscia bedzie te atrakcje lapac. Gdyby nie te glupawe testy, moznaby robic znacznie bezpieczniejsze skrzydla.
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 30 marca 2016, 19:18
- Reputation: 1
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.
Nie wiem czy zawsze zepsucie skrzydla w oczach osoby nieznającej sie na projektowaniu tych sprzetow, jest na prawde zepsuciem.
Przytocze przykład: odkurzacz piorący w którym w kołko wysiadała pompka. Okazało sie ze zmnejszajac ilość zwoi sprzezynki w tej pompce poprzez odciecie jej szlifierką spowodowało ze pompka zyskała nieśmiertelnosć. czy to jest dla Ciebie zepsucie odkurzacza czy naprawa?
Poza tym wiele razy słyszy sie o złotym środku czyli trzeba zrobic tak zeby np było wiecej "B" w skrzydle "B" bo jesi zrobisz w nim za dużo "A" to jeden test może wyjśc jako "C" If you know what I mean
Co do głupowatości testow to ktos kiedyś opracowal plan sprawdzania skrzydła tak samo jak crash test samochodów bo dlaczego samochód ładuje w mur połową samochodu i przy predkosci 50km/h ktoś zrobił kiedys takie wytyczne i nie były to wymyslone na poczekaniu testy.
Oczywiscie nie podwazam twojej wiedzy i doświadczenia, które jest na nieporównywanie wyższym poziomie niz moje. Ale czasami dobrze jest sobie podyskutowac.
pozdr
Przytocze przykład: odkurzacz piorący w którym w kołko wysiadała pompka. Okazało sie ze zmnejszajac ilość zwoi sprzezynki w tej pompce poprzez odciecie jej szlifierką spowodowało ze pompka zyskała nieśmiertelnosć. czy to jest dla Ciebie zepsucie odkurzacza czy naprawa?
Poza tym wiele razy słyszy sie o złotym środku czyli trzeba zrobic tak zeby np było wiecej "B" w skrzydle "B" bo jesi zrobisz w nim za dużo "A" to jeden test może wyjśc jako "C" If you know what I mean
Co do głupowatości testow to ktos kiedyś opracowal plan sprawdzania skrzydła tak samo jak crash test samochodów bo dlaczego samochód ładuje w mur połową samochodu i przy predkosci 50km/h ktoś zrobił kiedys takie wytyczne i nie były to wymyslone na poczekaniu testy.
Oczywiscie nie podwazam twojej wiedzy i doświadczenia, które jest na nieporównywanie wyższym poziomie niz moje. Ale czasami dobrze jest sobie podyskutowac.
pozdr
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.
Diaboliczny Grzesiek rzucił memem: koncząc na czesto słyszanym stwierdzeniu "starsze skrzydło B" jest mniej bezpieczne niz nowe "C"
To nieprawda, ale skoro ktoś takie kłamstwo wymyślił typ ciekawe czemu ma służyć
To nieprawda, ale skoro ktoś takie kłamstwo wymyślił typ ciekawe czemu ma służyć
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 30 marca 2016, 19:18
- Reputation: 1
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Diaboliczny Grzesiek rzucił memem: koncząc na czesto słyszanym stwierdzeniu "starsze skrzydło B" jest mniej bezpieczne niz nowe "C"
To nieprawda, ale skoro ktoś takie kłamstwo wymyślił typ ciekawe czemu ma służyć
To bardzo przepraszam ja tego nie wymysliłem ale juz nie raz to słyszałem i dlatego bezmyślnie powtarzam
Tak czy inaczej prawdopodobnie znalazł bym co najmniej 5 wypowiedzi na tym forum gdzie to widziałem i nie mówili to świeżacy po kursie
Pozdr
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.
Założę się, że na tym forum takiej bzdury nie znajdziesz :p
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 30 marca 2016, 19:18
- Reputation: 1
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.
Tak oczywiście tutaj wszytko jest pod kontrolą i nikt takich herezji nie wygłasza
Nie mniej jednak nadal interesuje mnie niskie "B" wiec jak ktoś coś...
Nie mniej jednak nadal interesuje mnie niskie "B" wiec jak ktoś coś...
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.
Oczywiście że tu też spotyka się herezje, ale nie przechodzą one niezauważone
Zbyszek Gotkiewicz
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.
Grzesiek666 pisze:Nie wiem czy zawsze zepsucie skrzydla w oczach osoby nieznającej sie na projektowaniu tych sprzetow, jest na prawde zepsuciem.
Przytocze przykład: odkurzacz piorący w którym w kołko wysiadała pompka. Okazało sie ze zmnejszajac ilość zwoi sprzezynki w tej pompce poprzez odciecie jej szlifierką spowodowało ze pompka zyskała nieśmiertelnosć. czy to jest dla Ciebie zepsucie odkurzacza czy naprawa?
Poza tym wiele razy słyszy sie o złotym środku czyli trzeba zrobic tak zeby np było wiecej "B" w skrzydle "B" bo jesi zrobisz w nim za dużo "A" to jeden test może wyjśc jako "C" If you know what I mean
Co do głupowatości testow to ktos kiedyś opracowal plan sprawdzania skrzydła tak samo jak crash test samochodów bo dlaczego samochód ładuje w mur połową samochodu i przy predkosci 50km/h ktoś zrobił kiedys takie wytyczne i nie były to wymyslone na poczekaniu testy.
Oczywiscie nie podwazam twojej wiedzy i doświadczenia, które jest na nieporównywanie wyższym poziomie niz moje. Ale czasami dobrze jest sobie podyskutowac.
pozdr
Atestacja sprzetu jest OK, klasyfikacja ze wzgledu na bezpieczenstwo tez jest OK, ale polaczenie tych dwoch atestow w jeden to mieszanka piorunujaca. Zabila setki osob. Poza paralotniami nie spotykana w zadnej dziedzine.
Ludzie nie staraja sie zrozumiec o co chodzi z bezpieczenstwem skrzydla, tylko wierza w te literki, a producenci naciagaja parametry zeby dostac nizszy atest i zwiekszyc sprzedaz. Na filmie facet, ktory przesiadl sie z totalnego materaca na skrzydlo o wydluzeniu 6, ale z dokladnie taka sama literka atestu jak jego materac. Zyje, ale jest inwalida.
-
- Posty: 262
- Rejestracja: 02 grudnia 2018, 18:08
- Reputation: 47
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.
uriuk pisze:Na filmie facet, ktory przesiadl sie z totalnego materaca na skrzydlo o wydluzeniu 6, ale z dokladnie taka sama literka atestu jak jego materac. Zyje, ale jest inwalida.
Totalne materace, to raczej dostają A. Chcesz napisać, że skrzydło z wydłużeniem 6 dostało również A ? Raczej niemożliwe. Jakie wydłużenie miał ten "totalny materac" ?
-
- Posty: 262
- Rejestracja: 02 grudnia 2018, 18:08
- Reputation: 47
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Diaboliczny Grzesiek rzucił memem: koncząc na czesto słyszanym stwierdzeniu "starsze skrzydło B" jest mniej bezpieczne niz nowe "C"
To nieprawda, ale skoro ktoś takie kłamstwo wymyślił typ ciekawe czemu ma służyć
No dobra,... a jak to jest z Shark Nosem ? Starsze skrzydła go nie posiadają, natomiast nowsze i owszem,...sa wyposażone w Shark Nose. Z tego co wyczytałem, to zastosowanie Shark Nose dość znacząco poprawiło bezpieczeństwo skrzydeł. I jeśli to prawda, to rzeczywiście mogłoby być tak, iż mit, że "starsze skrzydło B" jest mniej bezpieczne niz nowe "C" jest prawdą.
Chociaż jak porównam sobie stare EN-A, czyli Nemo2 bez nosa rekina, do nowoczesnego Optic2 z nosem, to chyba jednak Nemo2 jest bardziej bezpieczne. No, ale te dwa skrzydła dzieli spora różnica w wydłużeniu, bo aż 0.8 punkta, a literkami różnią się nieznacznie EN-A/EN-B
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.
Akurat Shark nose zwiększa bezpieczeństwo, ale w taki sposób że trudniej uzyskać bezpieczną ocenę w teście. A wręcz przeciwnie, więc zastosowanie Sharm nose zwiększa bezpieczeństwo ale podwyższa ocenę skrzydła w testach bezpieczeństwa w stronę tych mniej bezpiecznych. Ot, taki paradoks testów EN
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 262
- Rejestracja: 02 grudnia 2018, 18:08
- Reputation: 47
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Akurat Shark nose zwiększa bezpieczeństwo, ale w taki sposób że trudniej uzyskać bezpieczną ocenę w teście. A wręcz przeciwnie, więc zastosowanie Sharm nose zwiększa bezpieczeństwo ale podwyższa ocenę skrzydła w testach bezpieczeństwa w stronę tych mniej bezpiecznych. Ot, taki paradoks testów EN
Przepraszam, ale trochę się pogubiłem. Możesz mi to wytłumaczyć, ale jakoś tak bardziej łopatą ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość