Test paralotniowy - technika pilotażu
Test paralotniowy - technika pilotażu
http://www.paralotnie.atomnet.pl/dokume ... otaz.html#
Czy ma ktoś odpowiedzi w pigułce do tego testu? Najeżdżam kursorem tak jak jest napisane , ale nie mam paska na dole przeglądarki.
Marcin.
Czy ma ktoś odpowiedzi w pigułce do tego testu? Najeżdżam kursorem tak jak jest napisane , ale nie mam paska na dole przeglądarki.
Marcin.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4174
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 898
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Test paralotniowy - technika pilotażu
A po co ci test sprzed 20 lat na Karte Stopnia Wyszkolenia "L"?
Ma znaczenie raczej historyczne
Ma znaczenie raczej historyczne
Re: Test paralotniowy - technika pilotażu
uriuk pisze:A po co ci test sprzed 20 lat na Karte Stopnia Wyszkolenia "L"?
Ma znaczenie raczej historyczne
No dobra , idę poszukać na około

Marcin.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Test paralotniowy - technika pilotażu
Spróbuj go rozwiązać. To jest test wielokrotnego wyboru (tak się to chyba nazywa jak kilka odpowiedzi pasuje do jednego pytania) A jak czegoś nie będziesz wiedział to pytaj. Niektóre pytania są juz trochę przestarzałe.
Zbyszek Gotkiewicz
Re: Test paralotniowy - technika pilotaż
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Spróbuj go rozwiązać. To jest test wielokrotnego wyboru (tak się to chyba nazywa jak kilka odpowiedzi pasuje do jednego pytania) A jak czegoś nie będziesz wiedział to pytaj. Niektóre pytania są juz trochę przestarzałe.
Okej , dzięki spróbuję

Marcin.
Ostatnio zmieniony 06 marca 2016, 10:36 przez Zbyszek Gotkiewicz, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ortograf w temacie
Powód: ortograf w temacie
Re: Test paralotniowy - technika pilotażu
Już wiem jak sprawdzić odpowiedzi. Trzeba w explorerze prawym klawiszem myszy wybrać "sprawdź element".
Marcin.
Marcin.
Ostatnio zmieniony 06 marca 2016, 10:39 przez Zbyszek Gotkiewicz, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ortograf w temacie
Powód: ortograf w temacie
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 18:21
- Reputation: 17
- Lokalizacja: Będzin
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Test paralotniowy - technika pilotażu
Prosiłbym o zmianę ostatniego słowa tematu. Oko mi skacze jak na to patrzę.
Re: Test paralotniowy - technika pilotażu
Michał T pisze:Prosiłbym o zmianę ostatniego słowa tematu. Oko mi skacze jak na to patrzę.
Oj faktycznie niezły kwas



Marcin.
Re: Test paralotniowy - technika pilotażu
Pytanie 11
"Jak pilot musi postępować, aby zakończyć full-stall?
A Natychmiast, gwałtownie zwolnić obie sterówki. Najlepszym do tego momentem jest, gdy skrzydło znajduje się wyraźnie za jego plecami.
B Trzymać zaciągnięte sterówki, aż skrzydło znajdzie się nad głową pilota, a następnie konsekwentnie i nie za szybko, ale zdecydowanie zwolnić je, zapobiegając przez to wystrzeleniu skrzydła do przodu.
C Przez konsekwentne i zdecydowane pompowane sterówkami. Gdy to nie wystarcza i nie przynosi pożądanego efektu, należy pompować naprzemiennie.
D Konsekwentne i zdecydowane pompowanie sterówkami ułatwia ponowne napełnienie skrzydła i pomaga pilotowi odzyskanie pełnej kontroli nad swoją paralotnią. "
Czy odpowiedź B nie jest przestarzała? Teraz przy tych nowoczesnych skrzydłach jest mowa ''łapy do góry w razie kłopotów" (tak w uproszczeniu)
Marcin.
"Jak pilot musi postępować, aby zakończyć full-stall?
A Natychmiast, gwałtownie zwolnić obie sterówki. Najlepszym do tego momentem jest, gdy skrzydło znajduje się wyraźnie za jego plecami.
B Trzymać zaciągnięte sterówki, aż skrzydło znajdzie się nad głową pilota, a następnie konsekwentnie i nie za szybko, ale zdecydowanie zwolnić je, zapobiegając przez to wystrzeleniu skrzydła do przodu.
C Przez konsekwentne i zdecydowane pompowane sterówkami. Gdy to nie wystarcza i nie przynosi pożądanego efektu, należy pompować naprzemiennie.
D Konsekwentne i zdecydowane pompowanie sterówkami ułatwia ponowne napełnienie skrzydła i pomaga pilotowi odzyskanie pełnej kontroli nad swoją paralotnią. "
Czy odpowiedź B nie jest przestarzała? Teraz przy tych nowoczesnych skrzydłach jest mowa ''łapy do góry w razie kłopotów" (tak w uproszczeniu)
Marcin.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Test paralotniowy - technika pilotażu
Prawidłowa odpowiedź B. Jeśli zrobi tak, jak w odpowiedzi A. to zobaczy skrzydło pod nogami i może w nie wpaść lub przelecieć przez swoje liny. Odpowiedź C to jakiś kosmos, choć jak widzę to pompowanie sterówkami jest ulubioną techniką pilotów którzy nie wiedzą co robić. Podobnie z odpowiedzią D. Recepta "łapy do góry" powstała jako antidotum na rozmaite rady dotyczące podwinięć. Piloci nawet do tej pory są przekonani że w razie podwinięcia należy zaciągać sterówki, co nie jest prawdą i jest szkodliwe. Stąd lepiej żeby nie robili nic, niż mają doprowadzić nieadekwatnymi reakcjami do jeszcze większych problemów (przeciągniecie, kaskada)
Zbyszek Gotkiewicz
Re: Test paralotniowy - technika pilotażu
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Prawidłowa odpowiedź B.
Dzięki


Marcin.
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Test paralotniowy - technika pilotażu
A co z pytaniem 53? odpowiedź jest C , ale jak ja szarpię (ciągnę) za sterówki to skrzydło wręcz przeciwnie - hamuje i opada 
''Co może się stać gdy pilot rozpoczynając stawianie (napełnianie) skrzydła zbyt gwałtownie szarpie za linki sterowe?
A Nic, skrzydło napełnia się szybciej i przez to cały proces ulega skróceniu.
B Skrzydło wstaje prędko, początek rozbiegu przy starcie musi być nieco wolniejszy.
C Skrzydło zanadto przyspiesza, może pilota wyprzedzić i podwinąć się.
D Niektóre skrzydła należy stawiać (napełniać) taką "impulsową" techniką. Pilot musi potem odczekać 1 do 2 sekund zanim rozpocznie "bieg startowy". ''
Marcin.

''Co może się stać gdy pilot rozpoczynając stawianie (napełnianie) skrzydła zbyt gwałtownie szarpie za linki sterowe?
A Nic, skrzydło napełnia się szybciej i przez to cały proces ulega skróceniu.
B Skrzydło wstaje prędko, początek rozbiegu przy starcie musi być nieco wolniejszy.
C Skrzydło zanadto przyspiesza, może pilota wyprzedzić i podwinąć się.
D Niektóre skrzydła należy stawiać (napełniać) taką "impulsową" techniką. Pilot musi potem odczekać 1 do 2 sekund zanim rozpocznie "bieg startowy". ''
Marcin.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Test paralotniowy - technika pilotażu
Tu musi być błąd. Chodziło pewnie o linki rzędu A, a nie sterowe.
Zbyszek Gotkiewicz
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Test paralotniowy - technika pilotażu
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Tu musi być błąd. Chodziło pewnie o linki rzędu A, a nie sterowe.
Tak przeczuwałem.

- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Test paralotniowy - technika pilotażu
49. "Planowanie lotu obejmuje:
A przewidywanie kierunku wiatrów w całej przestrzeni powietrznej,
B unikanie obszarów występowania prądów zstępujących i turbulencji,
C podczas lotu na znanym obszarze planowanie obejmuje wyłącznie sam lot - warunki startu i lądowania są przecież znane,
D żadna z tych odpowiedzi nie jest prawidłowa. "
Chciałbym zapytać skąd wiadomo gdzie są prądy zstępujące?
Marcin.
A przewidywanie kierunku wiatrów w całej przestrzeni powietrznej,
B unikanie obszarów występowania prądów zstępujących i turbulencji,
C podczas lotu na znanym obszarze planowanie obejmuje wyłącznie sam lot - warunki startu i lądowania są przecież znane,
D żadna z tych odpowiedzi nie jest prawidłowa. "
Chciałbym zapytać skąd wiadomo gdzie są prądy zstępujące?

Marcin.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Test paralotniowy - technika pilotażu
Prądy zstępujące występują wszędzie tam gdzie nie ma noszeń. Dlatego piloci PPG którzy boją się termiki powinni nauczyć się latać w termice żeby omijać kominy.
Zbyszek Gotkiewicz
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Test paralotniowy - technika pilotażu
"20. Podwinięcia czołowe (frontstall):
A mogą powstać w wyniku jednostronnego balansu ciałem,
B powstają przy gwałtownych szkwałach zstępujących,
C skrzydło otwiera się zwykle samorzutnie,
D przy otwarciu mocno obciążone są linki rzędów A i B."
A prąd zstępujący to nie to samo co szkwał zstępujący? Bo nie wiem.
A mogą powstać w wyniku jednostronnego balansu ciałem,
B powstają przy gwałtownych szkwałach zstępujących,
C skrzydło otwiera się zwykle samorzutnie,
D przy otwarciu mocno obciążone są linki rzędów A i B."
A prąd zstępujący to nie to samo co szkwał zstępujący? Bo nie wiem.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Test paralotniowy - technika pilotażu
Autorowi chodziło o gwałtowność. Prawidłowe są odpowiedzi BCD (według mnie)
Zbyszek Gotkiewicz
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Test paralotniowy - technika pilotażu
Tak tak odpowiedzi rozumiem , tylko właśnie ta kwestia jak piszesz - gwałtowności. Bo przecież powietrze może też stać i dla swobodnego przelot przez to ,to nie jest prąd zstępujący. Ale jeżeli chodzi o to pytanie dotyczące planu lotu pod kątem tychże prądów zstępujących , to myślałem ,że jakoś to planujący sprawdza. Czy to w prognozie ,czy umie odczytać z plam powierzchni ziemi, czy też z terenu ,a może i z chmur? Grom go wie 

- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Test paralotniowy - technika pilotażu
Są pewne miejsca gdzie można przewidzieć duszenia i turbulencje. Na przykład turbulencje na zawietrznych lub duszenia nad zbiornikami wody lub kompleksami leśnymi przed południem.
Zbyszek Gotkiewicz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość