Walterix, to Twój orzeł?
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Walterix, to Twój orzeł?
Jest afera, ale nie dam rady wkleić filmiku z zamkniętej grupy na Facebooku. Treść w krótkich słowach taka: czerwony nucleon z czarno żółtym zygzakiem, przyczepiony do trajki leci wzdłuż autostrady pod Częstochowa na kilku metrach tuż obok samochodów.
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Walterix, to Twój orzeł?
Nie widzę filmiku więc zapytam : afera bo?
1. Nie wolno tak latać
2. Stwarza zagrożenie
3.....?
Tuż obok to jest 3m czy 23m?
1. Nie wolno tak latać
2. Stwarza zagrożenie
3.....?
Tuż obok to jest 3m czy 23m?
Łukasz Prokop
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Walterix, to Twój orzeł?
Ad 1 tak
Ad 2 tak
Ad 3 w obu wymienionych przez ciebie przypadkach jest to grubo poniżej minimów
Ad 2 tak
Ad 3 w obu wymienionych przez ciebie przypadkach jest to grubo poniżej minimów
-
- Posty: 697
- Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
- Reputation: 182
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Walterix, to Twój orzeł?
Miałem kiedyś startowisko tuż przy A2, zdarzało się po starcie lub przed lądowaniem przechodzić nad autostradą na kilkudziesięciu metrach, ale takie nagłe wyskoczenie z za ekranów na kilku czy kilkunastu metrach to ogromne zagrożenie dla kierowców. Raz że występuje element zaskoczenia to jeszcze może mocno rozproszyć uwagę.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Walterix, to Twój orzeł?
Kiedyś podchodziłem glajtem do lądowania na czynnym lotnisku. Znad szosy. Oznakowanej znakiem uwaga na nisko przelatujące samoloty. Kierowcy się na mnie zagapili i jeden drugiemu w dupie wjechał
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Walterix, to Twój orzeł?
Pytam, bo też startuję przecinając drogę na kilkudziesięciu metrach a czasem latam też wzdłuż dróg, nie przesadzając z bezpośrednią bliskością ani nie wyskakuję zza przeszkód więc bez elementów zaskoczenia.
Sądzę, że zagapić się można na przelatujący balon, paralotnię lecącą na przepisowych odległościach czy też na panienki przy drodze.
Za to kiedyś w szczerych polach z dala od cywilizacji koleś wjechał do rowu motorem bo patrzył na mnie ( nie stwarzałem innego zagrożenia niż możliwości zagapienie się ).
Jak leci paralotnia, szybowiec, balon to zawsze się gapię nie istotne czy jest blisko czy daleko....
Sądzę, że zagapić się można na przelatujący balon, paralotnię lecącą na przepisowych odległościach czy też na panienki przy drodze.
Za to kiedyś w szczerych polach z dala od cywilizacji koleś wjechał do rowu motorem bo patrzył na mnie ( nie stwarzałem innego zagrożenia niż możliwości zagapienie się ).
Jak leci paralotnia, szybowiec, balon to zawsze się gapię nie istotne czy jest blisko czy daleko....
Łukasz Prokop
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Walterix, to Twój orzeł?
Przepis mówi o150 m nad skupiskami ludzi. Jeden samochód z pasażerami to już jest skupisko. Facet leciał przy zatłoczonej autostradzie. Tak dla jaj. Później się dziwimy że wprowadzają ograniczenia. Mental sebixa palącego gumy przed gieesem.
-
- Posty: 697
- Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
- Reputation: 182
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Walterix, to Twój orzeł?
prokopcio pisze:.... że zagapić się można na przelatujący balon, paralotnię lecącą na przepisowych odległościach czy też na panienki przy drodze
Balonem wolno pogłaskać krzyż w mieście katedralnym i nawet biskup nic nie wskóra:)
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Walterix, to Twój orzeł?
Na FB w komentarzach ujawniła się osoba która rzekomo zna pilota
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Walterix, to Twój orzeł?
Link do posta, trzeba być członkiem grupy AWIATORZY
https://www.facebook.com/groups/awiatorzy/permalink/3243939668993361/
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Walterix, to Twój orzeł?
Pomijając brawurę i buractwo, czy podchodząc do normalnego lądowania na "mojej" łące znad ruchliwej drogi ( powiedzmy przelatując 20-30m nad nią ) mogę być pociągnięty do odpowiedzialności jeśli wskutek zagapienia się kierowców dojdzie do wypadku ? Przy północnym kierunku wiatru zawsze tak robię, dodam, że nie oznaczam terenu.uriuk pisze:Kiedyś podchodziłem glajtem do lądowania na czynnym lotnisku. Znad szosy. Oznakowanej znakiem uwaga na nisko przelatujące samoloty. Kierowcy się na mnie zagapili i jeden drugiemu w dupie wjechał
Łukasz Prokop
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Walterix, to Twój orzeł?
Jeśli wykorzystujesz łąkę rzadziej niż 14 dni w roku, to nic nie będzie. Jeśli częściej to musisz zarejestrować lądowisko a wtedy drogowcy postawią znak. Jak będzie znak, to wypadek jest zgodny z prawem.
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Walterix, to Twój orzeł?
Akurat to prawo o lądowiskach nas nie dotyczy, ponieważ paralotnie są zwolnione z obowiązku używania lądowisk i to co my używamy to są "inne miejsca przeznaczone do startów lub lądowań", których rejestrować nie ma obowiązku.
Inaczej to życzę powodzenia w rejestracji pochyłych nartostrad w Beskidach jako lądowisk i napisania tam instrukcji operacyjnej
Ten obowiązek rejestracji jest skuteczny tylko dla takich SP, które mają obowiązek korzystać z lądowisk
Inaczej to życzę powodzenia w rejestracji pochyłych nartostrad w Beskidach jako lądowisk i napisania tam instrukcji operacyjnej
Ten obowiązek rejestracji jest skuteczny tylko dla takich SP, które mają obowiązek korzystać z lądowisk
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Walterix, to Twój orzeł?
A jak się mają przepisy np do latania żaglowego nad plażą ?
Łukasz Prokop
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Walterix, to Twój orzeł?
prokopcio pisze:A jak się mają przepisy np do latania żaglowego nad plażą ?
5.6.11. Przepisów pkt 5.6.10 ppkt 3 lit. c nie stosuje się do treningu we wcześniej
zaplanowanych miejscach oraz lotów żaglowych i termicznych pod warunkiem, że są
one wykonywane poza siedzibami ludzkimi oraz w sposób nieuciążliwy dla osób
trzecich.
-
- Posty: 890
- Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Walterix, to Twój orzeł?
prokopcio pisze:Tak mi się ten temat przypomniał
A mi sentymentalnie przypomniałeś pewien dawny(ponad 15lat temu) start ze świetnie wykoszonej wysepki pomiędzy pasami szybkiego ruchu, dość głównej trasy krajowej na pewnym przedmieściu. I jak to teraz współcześnie byś skomentował? Albo np. równie stare , tandemowe loty nad miastem o 12-tej w nocy(żeby nie było oczywiście wcale nikomu takich praktyk nie polecam). Czy coś niebezpiecznego lub jakąś sensację widzisz na tym filmiku(-czego też jakoś specjalnie nie polecam)?. Pomijając tu obecne przepisy oraz hałas jak od jadącego skutera czy traktora, który może być uciążliwy dla osób trzecich, nawet na odludnych polach jeśli tam się akurat takowe homosapiensy ze swoimi czułymi na obraz i dżwięk telefonami , przypadkiem znajdą.
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Walterix, to Twój orzeł?
Raz po lądowaniu awaryjnym startowałem z szutrowej drogi, od czasu do czasu jechał po niej samochód. Takie rzeczy się zdarzają. Tutaj pilot miał trochę przerąbane z tym że nie widział tego nadjeżdżającego samochodu i zrobiło się trochę niebezpiecznie, ale realnie szansa na wypadek nikła. Te linie energetyczne nie pomagały...
Natomiast nie sądzę że to jego regularne startowisko, więc nie widzę wielkiego problemu jak raz stamtąd odpalał.
Natomiast nie sądzę że to jego regularne startowisko, więc nie widzę wielkiego problemu jak raz stamtąd odpalał.
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Walterix, to Twój orzeł?
Obejrzałem jeszcze raz i zauważyłem że przy stawianiu skrzydła zahaczył spływem o kable. Poziom desperacji max
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość