Najważniejsze cechy glajta.

Tu można wrzucać filmy. Zanim podzielisz się z nami swoim odkryciem, sprawdź proszę, czy już go tu nie ma.
ciacholot
Posty: 1806
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 479
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Były Pilot

Re: Najważniejsze cechy glajta.

Postautor: ciacholot » 26 lutego 2021, 18:08

[quote="calhal"]


Pisałem z pół godziny, ale nie wyślę tego tylko całkowicie zgodzą się z Tobą, że to moje subiektywne zdanie. Pytanie ilu z nas je podziela.

Lepsze to takie, które mi bardziej odpowiada. Tego nie da się zmierzyć ani ująć w parametry czy też udowodnić. Można parametrami się podpierać, ale pojęcie, że coś jest lepiej odnosi się do odczuć. Dla każdego coś innego jest lepsze. Dla mnie teraz skrzydła są lepsze i latają lepiej w znakomitej większości. Audi dla mnie jest prawidłowe, ale nie lepsze od mojego auta bo jest zbyt poprawne. Modelka z top wymiarami nie jest lepsze od pogodnej miłej sympatycznej nie konfliktowej dziewczyny. itp.itd. Rower szosowy jest lepszy...dla mnie i grill gazowy. Tak, że ja też dalej nie podskakuje.
Taka dyskusja :D
Mariusz Kilian

Piotr Domański
Posty: 697
Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
Reputation: 182
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Najważniejsze cechy glajta.

Postautor: Piotr Domański » 26 lutego 2021, 18:55

fotolot pisze:Dzieje się tak dzięki rynkowi wtórnemu, ktory wynika z zasobności portfeli, ale i ma tu znaczenie nieufność wobec nowalijek.

To chyba nie do końca tak, od Snaków i hadronów niebo zaroiło się niedługo po ich wprowadzeniu do sprzedaży, obecne "top zawodnicze żylety" pozostają niszowe zgodnie z pierwotnym ich przeznaczeniem, co może oznaczać tylko jedno, że uzyskanie lepszych parametrów związane jest ze znacznym zmniejszeniem bezpieczeństwa a nie z niesamowitym rozwojem technologicznym, który niewątpliwie nastąpił w ubiegłej dekadzie. W prostych wynalazkach takich jak glajt ściana może się pojawić i wyżej nie podskoczysz.

matgaw
Posty: 852
Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
Reputation: 275
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Przelotowiec

Re: Najważniejsze cechy glajta.

Postautor: matgaw » 26 lutego 2021, 20:55

Zobaczymy jak to będzie. Mi się wydaje, że patrząc na skrzydła które lecą 60-kilka km/h to dziś da się je zrobić bezpieczniejsze niż te 8-10 lat temu.

Być może ta bariera będzie w pewnej chwili dalej, być może nie.

Nie jestem ekspertem, ale tak patrząc na to co widzę - to ten postęp chyba wynika z tego że:
- ogarnięto już jak robić profil reflex dobrze - nie za mało, nie za dużo, i w dobrym miejscu
- przez to można zrobić mniejsze glajty które można bardziej dociążyć aby nadal były bezpieczne i leciały szybciej
- przez to że lecą szybciej (I być może coś jeszcze w konstrukcji) generują więcej siły nośnej per m2 i tym samym są ekonomiczniejsze względem dystansu
- pewnie technologia materiałów i wzmocnień też się poprawiła i pomaga dociążać glajty

Bumat
Posty: 501
Rejestracja: 09 września 2016, 16:53
Reputation: 362
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Najważniejsze cechy glajta.

Postautor: Bumat » 27 lutego 2021, 21:27

ciacholot pisze: Lepsze to takie, które mi bardziej odpowiada.
Taka dyskusja :D


> I cały pic polega na tym, że nie sposób tego sorawdzić. A gdy już coś kupimy, to większość z nas nie ma odwrotu. Natomiast gdy dotykałem nowego glajta w wersji light, to jakbym dotykał bibułki. Gramatura górnej powłoki jest mniejsza niż dolnej u mojej 8 letniej Chili3. Rozumiem interes producentów, którym by pewnie zależało, aby glajty były jednorazowe z zachowaniem ich ceny; nie rozumiem głupoty klientów, którzy taką bibułę kupują i podniecają się "osiagami".

Awatar użytkownika
NEWRO
Posty: 70
Rejestracja: 24 stycznia 2019, 20:35
Reputation: 31
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Sympatyk

Re: Najważniejsze cechy glajta.

Postautor: NEWRO » 27 lutego 2021, 21:48

A propos materiałów - może ktoś się pochwalić przewiewnością 42 gr/m2 "Zero Porosity" Ripstop Nylon stosowanego w APCO?
Koniecznie z podaniem wieku i nalotu skrzydła.

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Najważniejsze cechy glajta.

Postautor: prokopcio » 03 marca 2021, 16:28

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Kolory skrzydła

Nie wspomniałeś o ważnej kwestii, czerwone są najszybsze.
Łukasz Prokop

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Najważniejsze cechy glajta.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 03 marca 2021, 16:33

prokopcio pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Kolory skrzydła

Nie wspomniałeś o ważnej kwestii, czerwone są najszybsze.

Miałem wspomnieć o kolorze czerwonym, ale zapomniałem. Kolor czerwony przyciąga uwagę (Matrix oraz doświadczenia dowodzące że kobiety w czerwieni są bardziej atrakcyjne), podnosi ciśnienie oraz przyspiesza czas reakcji o 12%. Jednym słowem idą za nim skojarzenia bojowo seksualne.
Zbyszek Gotkiewicz

Chrab
Posty: 179
Rejestracja: 05 lutego 2016, 09:56
Reputation: 62
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Najważniejsze cechy glajta.

Postautor: Chrab » 03 marca 2021, 17:44

Nie ma co żartować. W jednym z podcastów Gavin McClurg wspominał, że łatwiej byłoby im znaleźć paralotnię Kiwi'ego, gdyby była pomarańczowa albo czerwona.


Wróć do „Filmy paralotniowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość