Dolna część taśm barkowych

Latanie silnikowe
Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Dolna część taśm barkowych

Postautor: prokopcio » 04 stycznia 2022, 17:14

Do czego służy to połączenie ? w instrukcji napędu ani uprzęży niewiele można wyczytać a sam nie potrafię wymyślić co to wnosi.

dudek_gp.png
dudek_gp.png (388.38 KiB) Przejrzano 2093 razy
Łukasz Prokop

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4140
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Dolna część taśm barkowych

Postautor: uriuk » 04 stycznia 2022, 17:18

Te tasmy pracuja wylacznie na ziemi. W locie naped wisi na innych elementach a pilot siedzi w uprzezy. Zanim do tego dojdzie, pilot nie moze siedziec w uprzezy, a uprzaz musi wisiec na pilocie. Na nich spoczywa ciezar napedu i gdzies musza byc przyczepione. Sa przyczepione jak widac :)

Awatar użytkownika
Daniel
Posty: 47
Rejestracja: 04 stycznia 2016, 21:48
Reputation: 4
Lokalizacja: EPPW
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Dolna część taśm barkowych

Postautor: Daniel » 04 stycznia 2022, 17:49

Czy miejsce ich mocowania ma jakieś znaczenie?

W instrukcji (dudek Powerseat) napisano, żeby przymocować je do dolnej części ramy, jednak w takiej pozycji w locie taśma przebiega dość blisko uchwytu zapasu umieszczonego w bocznej kieszeni.
Przymocowanie ich wyżej, tak żeby nie opadały w locie rozwiązuje ten problem, jednak nie jest to zgodne z instrukcją producenta.

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Dolna część taśm barkowych

Postautor: prokopcio » 04 stycznia 2022, 21:21

uriuk pisze:Te tasmy pracuja wylacznie na ziemi.

chyba coś mam źle w takim razie ( olbo coś źle robię ) bo czy one podpięte czy nie to napęd na plecach wisi identycznie, może mam za mało je napięte ale nie widzę sensu ich napinania bo wtedy napęd tak dziwnie ciąży na plecach a rama chce podcinać z tyłu nogi jak mocno są napięte. Jak są nienapięte ( co jest bez sensu ) to jest dla mnie najlepsza konfiguracja.
Łukasz Prokop

matgaw
Posty: 852
Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
Reputation: 275
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Przelotowiec

Re: Dolna część taśm barkowych

Postautor: matgaw » 04 stycznia 2022, 21:29

Jeżeli masz je luźne jak stoisz z napędem, to prawdopodobnie napęd wisi ci dość nisko na plecach - oś śmigła masz nisko na plecach, a nogami przy biegu czasem nie uderzasz z tyłu w ramę? Albo jesteś bardzo wysoki i wtedy ta taśma rzeczywiście może być niepotrzebna.

Ta taśma służy do "podciągnięcia" napędu do góry - jak stoisz, to żeby napęd był wyżej na plecach.

Ja mam tą taśmę przeprowadzoną tak, że idzie z tyłu zapasu - nie ma prawa się zsunąć na zapas.

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Dolna część taśm barkowych

Postautor: prokopcio » 05 stycznia 2022, 05:19

Matgaw: ich regulacja ( przynajmniej w moim przypadku ) nie ma wpływu na to jak wysoko wisi napęd na plecach i mam go dość wysoko i wygodnie. To mocne napinaie mi robiło tylko złudne wrażenie ciążenia bo wszytko bylo ponapinane zbyt mocno.

Przy sztywnych wyporach wg mnie te taśmy służą do ich odciążenia. Nie za bardzo widzę inne sensowne zastosowanie.
Łukasz Prokop

matgaw
Posty: 852
Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
Reputation: 275
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Przelotowiec

Re: Dolna część taśm barkowych

Postautor: matgaw » 05 stycznia 2022, 11:22

prokopcio pisze:Matgaw: ich regulacja ( przynajmniej w moim przypadku ) nie ma wpływu na to jak wysoko wisi napęd na plecach i mam go dość wysoko i wygodnie. To mocne napinaie mi robiło tylko złudne wrażenie ciążenia bo wszytko bylo ponapinane zbyt mocno.

Przy sztywnych wyporach wg mnie te taśmy służą do ich odciążenia. Nie za bardzo widzę inne sensowne zastosowanie.

Jak miałem kiedyś te taśmy źle poprowadzone przodem uprzęży to też miałem wrażenie że tylko generują wrażenie napięcia i do niczego nie służą.

Wrzuć fotkę jak stoisz z napędem na plecach zrobioną z boku - będzie jasne czy jest dobrze wyregulowane :) Widać to po tym - czy od ramy napędu taśmy barkowe idą jeszcze mocno do góry gdy stoisz. W prawidłowo ustawionym napędzie nie powinny za bardzo.

Generalnie te taśmy służą do utrzymania napędu w momencie gdy stoisz. Jeżeli gdy stoisz - masz zamiast tego napięte taśmy które idą od barków do wypór - to jest źle. One powinny być stosunkowo luźne gdy stoisz.

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Dolna część taśm barkowych

Postautor: prokopcio » 05 stycznia 2022, 11:33

Teraz przekladam akurat tą uprząż do drona bo chcę testy wydajnościowe zrobić. Więc już za póżno... po prostu przed przełożeniem zastanawialem się jak to najlepiej zrobić.
Poprzednio ich nie podpinałem.
Dron wazy ok.17kg więc nie powinno to mieć większego znaczenia....
Łukasz Prokop

matgaw
Posty: 852
Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
Reputation: 275
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Przelotowiec

Re: Dolna część taśm barkowych

Postautor: matgaw » 05 stycznia 2022, 13:35

Ja z tego co pamiętam puściłem te taśmy dolne po drodze przez oczko od tych, które wychodzą z dołu uprzęży - dzięki temu trzymają mi się zawsze z tyłu zapasu i spełniają swoją funkcję. Wcześniej jak sobie luźno latały to mi oplatały zapas jak im się podobało.


Wróć do „PPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość