Octagon z TF
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 22:38
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Octagon z TF
Co do "pokwikiwania" paska, w solo po dłuższej przerwie w pracy, nawet prawidłowo napięty pasek, też wydawał takie dźwięki. Wiem, ten silnik to nie solówka, ale przekładnia i sam pasek to raczej wiele się nie różnią i może tak ma być?
- Cezar100
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 18:35
- Reputation: 16
- Lokalizacja: Zgorzelec
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Octagon z TF
AdamN pisze:Co do "pokwikiwania" paska, w solo po dłuższej przerwie w pracy, nawet prawidłowo napięty pasek, też wydawał takie dźwięki. Wiem, ten silnik to nie solówka, ale przekładnia i sam pasek to raczej wiele się nie różnią i może tak ma być?
W Rotorze też to zauważyłem, po przerwie tak jak mówisz prawie zawsze pokwikiwał jednak po paru minutach była cisza. Jutro zapytam u źródełka.
Pozdrawiam, Cezar100
- Cezar100
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 18:35
- Reputation: 16
- Lokalizacja: Zgorzelec
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Octagon z TF
Panowie na tym filmie od 2.05też podobne zjawisko, może tak ma być. Czy to napewno od paska ?
Pozdrawiam, Cezar100
- TomekWini
- Posty: 42
- Rejestracja: 29 grudnia 2015, 23:20
- Reputation: 2
- Lokalizacja: Dobra/Łowkowice/Opolskie
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Octagon z TF
Cezar100 pisze:TomekWini pisze:Naciąganie paska według zaleceń Krzyśka z TF polega na pobraniu aplikacji "Spectrum Analize" i po naciągnięciu paska przykładamy mikrofon smartfona do paska i szarpiemy nim jak struną gitarową. Częstotliwość powinna wynosić ok 300 Hz.
Dzięki za info Tomek, jutro zadzwonię do TF i zapytam o szczegóły.Tych programików jest sporo , masz jakis link do konkretnie polecanego przez Krzyśka ?
Pozdrówka
Cześć... Krzysiek mi powiedział, że w zasadzie 370 HZ to idealny naciąg jest, ale jak dam 300Hz to też będzie BDB i nie przesadzone z naciągnięciem!
Polecił mi softa z androida "Spectrum Analize"
Zadzwoń i potwierdź sobie.. ja też tak robię.. jak mam jakieś pytania to dzwonię do TF.
Tu masz link do Softa.. proste jak budowa cepa Ja kupiłem pełną wersję tego programu za parę złotych, ale nie ma takiej potrzeby.
https://play.google.com/store/apps/deta ... lyze&hl=pl
Pozdrawiam
Tomek Wingert
Tomek Wingert
- der
- Posty: 1878
- Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
- Reputation: 719
- Lokalizacja: EPOM
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Octagon z TF
AdamN pisze:Co do "pokwikiwania" paska, w solo po dłuższej przerwie w pracy, nawet prawidłowo napięty pasek, też wydawał takie dźwięki. Wiem, ten silnik to nie solówka, ale przekładnia i sam pasek to raczej wiele się nie różnią i może tak ma być?
To, że cichnie po rozgrzaniu tym bardziej świadczy o tym że są uślizgi. Bo ślizgając zaczyna się trzeć, przez co się nagrzewa i łapie jak rozgrzana opona lepszą przyczepność.
Skoro już kierujemy się analogią.
Kojarzycie "wyciągnięte" piszczące paski w samochodzie ?
Paskudnie piszczy na wolnych obrotach po porannym rozruchu, by po kilku przegazówkach się uspokoiło i tak do kolejnego ranka. Trudno mi przyjąć że "tak ma być".
Tam jednak rzadko mamy do czynienia z regulacją napięcia, a częściej z mechanicznymi napinaczami, które działają tylko w wyznaczonym zakresie. Więc zamiast naciągać pasek się go wymienia.
Nie ma co demonizować, nic się od razu nie rozleci. Ale doświadczenie podpowiada, że poprawia to łatwość pierwszego rozruchu, a to, że ma to miejsce, poznasz po kilku-kilkunastu godzinach w postaci czarnych spieków w rowkach koła pasowego, ewentualnie czarnego pyłu w okolicy przekładni po stronie śmigła.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 22:38
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Octagon z TF
der pisze:AdamN pisze:Co do "pokwikiwania" paska, w solo po dłuższej przerwie w pracy, nawet prawidłowo napięty pasek, też wydawał takie dźwięki. Wiem, ten silnik to nie solówka, ale przekładnia i sam pasek to raczej wiele się nie różnią i może tak ma być?
To, że cichnie po rozgrzaniu tym bardziej świadczy o tym że są uślizgi. Bo ślizgając zaczyna się trzeć, przez co się nagrzewa i łapie jak rozgrzana opona lepszą przyczepność.
Skoro już kierujemy się analogią.
Kojarzycie "wyciągnięte" piszczące paski w samochodzie ?
Paskudnie piszczy na wolnych obrotach po porannym rozruchu, by po kilku przegazówkach się uspokoiło i tak do kolejnego ranka. Trudno mi przyjąć że "tak ma być".
Tam jednak rzadko mamy do czynienia z regulacją napięcia, a częściej z mechanicznymi napinaczami, które działają tylko w wyznaczonym zakresie. Więc zamiast naciągać pasek się go wymienia.
Nie ma co demonizować, nic się od razu nie rozleci. Ale doświadczenie podpowiada, że poprawia to łatwość pierwszego rozruchu, a to, że ma to miejsce, poznasz po kilku-kilkunastu godzinach w postaci czarnych spieków w rowkach koła pasowego, ewentualnie czarnego pyłu w okolicy przekładni po stronie śmigła.
Nie chodziło mi tu o luźny pasek. W solo, po przerwie zimowej (powiedzmy 3 miesiące), pasek napięty jak struna, wydawał takie odgłosy.
Dobra rada z tymi opiłkami, faktycznie, jeśli coś jest nie tak, to pojawią się bardzo szybko w sporej ilości.
Pozdrawiam
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 02 stycznia 2016, 11:42
- Reputation: 5
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Octagon z TF
Cześć,
Metoda kontroli naciągu paska przy pomocy pomiaru częstotliwości jest najprostszą i najbardziej wiarygodną oceną rzeczywistego napięcia.
Ponieważ musimy wykorzystywać przy produkcji profesjonalne narzędzia które kosztują masakryczne pieniądze i nikt z użytkowników nie będzie wydawał niemal 800 Euro netto aby raz, dwa razy w sezonie go użyć Zaproponowaliśmy pilotom użycie smartfona i prostej aplikacji, która w praktyce daje identyczne wyniki jak sprzęt za kilka tysięcy PLN. Proszę sobie nie zaśmiecać głowy rozmyślaniem, czy wilgotność, czułość, miękkość albo faza księżyca. To działa i jest bardzo proste w użyciu. Jedynym producentem paska jaki polecamy jest Optibelt z fabryki w Rumunii i na razie żaden inny, dlatego wskazania odpowiednie dla innych producentów pasów są nam niepotrzebne.
Osobiście jako producent silnika nie jestem w stanie polecać metody naciągu przy pomocy jakiejś wajchy bo by mi było po prostu wstyd.
Proszę się też nie sugerować się przy obsłudze napędu wypowiedziami osób które mają własne, różne od naszych opinie lub metody.
Gdyby ktoś był ciekawy to do kontroli naciągu stosujemy urządzenia Optibelt TT. Można poguglować i znaleźć więcej informacji na ten temat.
Uprzedzam pytanie, czarne drobiny paska też mają prawo pojawić się wokół elementów przekładni. Zresztą ćwierkanie to jest też normalne zjawisko.
pozdrawiam serdecznie,
Krzysiek
Metoda kontroli naciągu paska przy pomocy pomiaru częstotliwości jest najprostszą i najbardziej wiarygodną oceną rzeczywistego napięcia.
Ponieważ musimy wykorzystywać przy produkcji profesjonalne narzędzia które kosztują masakryczne pieniądze i nikt z użytkowników nie będzie wydawał niemal 800 Euro netto aby raz, dwa razy w sezonie go użyć Zaproponowaliśmy pilotom użycie smartfona i prostej aplikacji, która w praktyce daje identyczne wyniki jak sprzęt za kilka tysięcy PLN. Proszę sobie nie zaśmiecać głowy rozmyślaniem, czy wilgotność, czułość, miękkość albo faza księżyca. To działa i jest bardzo proste w użyciu. Jedynym producentem paska jaki polecamy jest Optibelt z fabryki w Rumunii i na razie żaden inny, dlatego wskazania odpowiednie dla innych producentów pasów są nam niepotrzebne.
Osobiście jako producent silnika nie jestem w stanie polecać metody naciągu przy pomocy jakiejś wajchy bo by mi było po prostu wstyd.
Proszę się też nie sugerować się przy obsłudze napędu wypowiedziami osób które mają własne, różne od naszych opinie lub metody.
Gdyby ktoś był ciekawy to do kontroli naciągu stosujemy urządzenia Optibelt TT. Można poguglować i znaleźć więcej informacji na ten temat.
Uprzedzam pytanie, czarne drobiny paska też mają prawo pojawić się wokół elementów przekładni. Zresztą ćwierkanie to jest też normalne zjawisko.
pozdrawiam serdecznie,
Krzysiek
Re: Octagon z TF
Siemka, potwierdzam: nie wiem co jest w tych rumunskich paskach ale sa o wiele lepsze niz te germanskie, kupilem sam w sklepie optibelta germany nowke i rotor chodzil jak traktor, naciag nie pomagal, wiec zamowilem w TF pasek przyszedl rumunski i wszystkie problemy zniknely, nawet slabiej naciagniety chodzi gladko, bez popiskiwania, pcha pelna moca, no i kultura pracy lepsza - schludniej... troche opilki sie zbieraja (wydmuchuje je i przecieram szmatka). Polecam rumunskie paseczki
Pzdr
Pzdr
- Cezar100
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 18:35
- Reputation: 16
- Lokalizacja: Zgorzelec
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Octagon z TF
Cześć,
sprawa własciwie załatwiona telefonem do TF. Obroty były ciut za niskie ( 1900) . Lekko zwiekszyłem na 2150 śrubą położenia przepustnicy i jest git.W instrukcji zalecają w przedziale 2000-2200. Jednak różnica ciśnienia, inne paliwo co by nie było ale miało wpływ. Dziękuje
sprawa własciwie załatwiona telefonem do TF. Obroty były ciut za niskie ( 1900) . Lekko zwiekszyłem na 2150 śrubą położenia przepustnicy i jest git.W instrukcji zalecają w przedziale 2000-2200. Jednak różnica ciśnienia, inne paliwo co by nie było ale miało wpływ. Dziękuje
Pozdrawiam, Cezar100
- Cezar100
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 18:35
- Reputation: 16
- Lokalizacja: Zgorzelec
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Octagon z TF
Latania jeszcze nie uskuteczniłem Octagonem. Jak nie brak warunu, to znowu praca nie pozwala - czyli tradycyjne"jak nie urok to sraczka".
Dzisiaj pierwszy montaż do wózka, tak na próbę, ponieważ pierwsze loty Octagonem będe ogarniał z nóg. Wszystko fajnie pasi, konstrukcja ramy Delta ukierunkowuje strugi tak, że glajt nie powinien byc szarpany w początkowej fazie startu i lepiej wskoczyc nad głowę.
P.s uroku z Uriukiem proszę nie mylić
Dzisiaj pierwszy montaż do wózka, tak na próbę, ponieważ pierwsze loty Octagonem będe ogarniał z nóg. Wszystko fajnie pasi, konstrukcja ramy Delta ukierunkowuje strugi tak, że glajt nie powinien byc szarpany w początkowej fazie startu i lepiej wskoczyc nad głowę.
P.s uroku z Uriukiem proszę nie mylić
Pozdrawiam, Cezar100
- Przemo Boosh
- Posty: 63
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 02:29
- Reputation: 3
- Lokalizacja: Gliwice
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Octagon z TF
Śmigło wyważałeś? Te wynalazki nie dość, że "do du..y" to potrafią być niewyważone, a różnice sięgają rzędu wielkości
Pozdrówka
Przemo
Przemo
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 00:30
- Reputation: 0
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Octagon z TF
a to szare cudo złapane trytkami miedzy pionami ramy 0:47 -cóż to za bajer?
Pozdrawiam
Janek.
Janek.
- Cezar100
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 18:35
- Reputation: 16
- Lokalizacja: Zgorzelec
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Octagon z TF
Przemo Boosh pisze:Śmigło wyważałeś? Te wynalazki nie dość, że "do du..y" to potrafią być niewyważone, a różnice sięgają rzędu wielkości
Cześć,
powiem szczerze, że nawet nie sprawdzałem jak to wygląda. Jutro odkręcam
Pozdrawiam, Cezar100
- Cezar100
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 18:35
- Reputation: 16
- Lokalizacja: Zgorzelec
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Octagon z TF
Janek_S pisze:a to szare cudo złapane trytkami miedzy pionami ramy 0:47 -cóż to za bajer?
To jest odbiornik motomonitora tylko w troszkę zmodernizowanej obudowie- ze sklepu z elektroniką. Pasuje idealnie a jest pewniejsza niż oryginał.
Pozdrawiam, Cezar100
- Cezar100
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 18:35
- Reputation: 16
- Lokalizacja: Zgorzelec
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Octagon z TF
Cześć,
po kilku lotach mogę wreszcie opisac swoje wrażenia. Napęd super , wygodna uprząż, równa praca silnika w całym zakresie , bez dziur rezonansowych. Małe wibracje a tego sie obawiałem najbardziej, jak sie okazuje bezpodstawnie. Moc jest a raczej spory zapas mocy w porównaniu do Rotora ,ja 80 kg ( schudłem 4 bo sie starałem ) Synteza II rozm. 29, zapas gacie i cały szpej. Brak potrzeby wachlowania manetka gazu do samego końca. Troche sie bałem pierwszego startu i z gazem byłem bardzo ostrożny Lot poziomy z trymerami na 0 do -4 na malutkim gazie, obroty 4-5 tyś. Temperatura głowicy na poziomie 180 - 190 stopni bez katowania silnika bo jest na dotarciu. Jest OK, pełne zadowolenie
po kilku lotach mogę wreszcie opisac swoje wrażenia. Napęd super , wygodna uprząż, równa praca silnika w całym zakresie , bez dziur rezonansowych. Małe wibracje a tego sie obawiałem najbardziej, jak sie okazuje bezpodstawnie. Moc jest a raczej spory zapas mocy w porównaniu do Rotora ,ja 80 kg ( schudłem 4 bo sie starałem ) Synteza II rozm. 29, zapas gacie i cały szpej. Brak potrzeby wachlowania manetka gazu do samego końca. Troche sie bałem pierwszego startu i z gazem byłem bardzo ostrożny Lot poziomy z trymerami na 0 do -4 na malutkim gazie, obroty 4-5 tyś. Temperatura głowicy na poziomie 180 - 190 stopni bez katowania silnika bo jest na dotarciu. Jest OK, pełne zadowolenie
Pozdrawiam, Cezar100
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość