Octagon- Śmigło???
Octagon- Śmigło???
Witam,
Napęd Octagon, skrzydło Nucleonxx 26, startowa 125kg.
Pytanie.
czy zmiana śmigła 2 łopatowego E-propsa 130 cm na większe, czyli 140 cm da odczuwalną poprawę prędkości wznoszenia?
Czy jednak aby osiągnąć lepsze wznoszenie warto zastosować 3 łopaty? Choć wydaje mi się, że 2 łopaty mają większą sprawność.
Może ktoś już testował takie połączenia i się wypowie.
Z góry dzięki, pozdrawiam.
Napęd Octagon, skrzydło Nucleonxx 26, startowa 125kg.
Pytanie.
czy zmiana śmigła 2 łopatowego E-propsa 130 cm na większe, czyli 140 cm da odczuwalną poprawę prędkości wznoszenia?
Czy jednak aby osiągnąć lepsze wznoszenie warto zastosować 3 łopaty? Choć wydaje mi się, że 2 łopaty mają większą sprawność.
Może ktoś już testował takie połączenia i się wypowie.
Z góry dzięki, pozdrawiam.
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Octagon- Śmigło???
O Octagonie się nie wypowiem, natomiast w wypadku e-propsów - na pewno zmiana z 2 łopat na 3 spowoduje większą odczuwalną moc.
Masz kosz XL aby w ogóle pomieścić śmigło powyżej 130 cm?
Śmigło 2-łopatowe może być bardziej "efektywne", ale tu chodzi o ekonomię a nie generowany ciąg.
Masz kosz XL aby w ogóle pomieścić śmigło powyżej 130 cm?
Śmigło 2-łopatowe może być bardziej "efektywne", ale tu chodzi o ekonomię a nie generowany ciąg.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Octagon- Śmigło???
W ten sposób bardzo zmiejszasz odległość pomiędzy śmigłem a ringiem kosza. Jak do tej pory wszystkie tego typu próby skończyły się zrobieniem pędzla z kosza i śmigła. Jeśli ci brakuje mocy to wymień Octagona na Revo. Ma kilka koni więcej. Możesz się nim przelecieć u mnie w Oleśnicy. Tak będzie po prostu taniej.
Re: Octagon- Śmigło???
W sumie to nie mierzyłem średnicy kosza. Jutro to zrobię.
Czyli zamiana na 3 łopaty tej samej średnicy da większy ciąg w locie?
Wymiana napędu nie wchodzi w grę.
Czyli zamiana na 3 łopaty tej samej średnicy da większy ciąg w locie?
Wymiana napędu nie wchodzi w grę.
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Octagon- Śmigło???
Na Mosterze na e-propsie 3-łopatowym ciąg jest zauważalnie większy niż na e-propsie 2-łopatowym o tej samej średnicy.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Octagon- Śmigło???
Zbyszek Gotkiewicz pisze:A czemu dotychczasowa prędkość wznoszenia nie wystarcza?
Spodziewałem się lepszych osiągów, ale tragedii nie ma. Jednak jeśli prosta sprawa jaką jest wymiana śmigła może poprawić wznoszenie to nie jest to duży koszt.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Octagon- Śmigło???
To podpowiem ci, ze najczesciej (tak w 90% przypadkow) za brak wznoszenie odpowiada zla regulacja uprzezy. Wystarczy zmienic kat "dmuchania" smigla i nagle magicznie mocy jest nawet nadmiar. Jest to rozwiazanie zdecydowanie tansze niz wymiana smigla.
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Octagon- Śmigło???
uriuk pisze:To podpowiem ci, ze najczesciej (tak w 90% przypadkow) za brak wznoszenie odpowiada zla regulacja uprzezy. Wystarczy zmienic kat "dmuchania" smigla i nagle magicznie mocy jest nawet nadmiar. Jest to rozwiazanie zdecydowanie tansze niz wymiana smigla.
Dokładnie. Ale odbywa się to trochę "kosztem" predkości.
Celowo cudzysłów bo jest to tez zaletą np. Wymaga mniejszej prędkosci do startu ale ogranicza trochę predkość. Mierzyłem kilkukrotnie ale wynikow nie pamietam było to kilka km/h.
Ja już jestem leniwy i nigdzie mi się nie spieszy a droga startu znacznie się skrociła ( dzięki uriuk )
Łukasz Prokop
- leszekm40
- Posty: 71
- Rejestracja: 09 listopada 2020, 23:02
- Reputation: 9
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Octagon- Śmigło???
kowalik1 pisze:Witam,
Napęd Octagon, skrzydło Nucleonxx 26, startowa 125kg.
Pytanie.
czy zmiana śmigła 2 łopatowego E-propsa 130 cm na większe, czyli 140 cm da odczuwalną poprawę prędkości wznoszenia?
Czy jednak aby osiągnąć lepsze wznoszenie warto zastosować 3 łopaty? Choć wydaje mi się, że 2 łopaty mają większą sprawność.
Może ktoś już testował takie połączenia i się wypowie.
Z góry dzięki, pozdrawiam.
Cześć jak osiągnąć lepsze parametry ciągu kup sobie śmigło 3 łopatowe Vetec . Miałem różne śmigła w tym e propsa 3 łopatowego które aktualnie wisi na ścianie jako ewentualny zapas . Smigło vetec robi robotę, osobiście jesli o mnie chodzi to cała reszta śmigieł się chowa. Też kombinowałem z różnymi śmigłami aby osiągnąć lepsze parametry silnika przetestowałem kilku producentów i tylko vetec daje ewidentny przyrost ciągu . Od strzału dostajesz 5kg więcej a można jeszcze fajnie ustawić sobie łopaty pod siebie. Pozdrowionka
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Octagon- Śmigło???
leszekm40 pisze:Cześć jak osiągnąć lepsze parametry ciągu kup sobie śmigło 3 łopatowe Vetec . Miałem różne śmigła w tym e propsa 3 łopatowego które aktualnie wisi na ścianie jako ewentualny zapas . Smigło vetec robi robotę, osobiście jesli o mnie chodzi to cała reszta śmigieł się chowa. Też kombinowałem z różnymi śmigłami aby osiągnąć lepsze parametry silnika przetestowałem kilku producentów i tylko vetec daje ewidentny przyrost ciągu . Od strzału dostajesz 5kg więcej a można jeszcze fajnie ustawić sobie łopaty pod siebie. Pozdrowionka
Zajmowalem sie zawodowo dobieraniem smigiel. Producent przysylal ich caly karton, a ekipa majaca niewaskie oprzyzadowanie glowila sie ktore bedzie najlepsze. A to nie jest proste, bo najlepsze do czego? Do skrzydla klasycznego, samostatecznego, o jakim obciazeniu powierzchni? Do latania na speedzie czy moze do startu? I czy przy nizszym cisnieniu i wysokiej temepraturze czy wiekszej wilgotnosci powietrza nagle nie okaze sie za ciezkie (wtedy nie da sie wykrecic pelnej mocy i jest pelna dupa). Duzy dylemat i dziesiatki prob w locie w roznych warunkach.
A tu nagle pojawia sie kolega Leszek, caly na bialo, i nie wiedzac na jakim sprzecie i w jakich warunkach lata watkotworca, podaje ze lepsze jest smiglo Vetec. Nie podajac modelu, kata natarcia czy dlugosci lopaty. Po prostu magia.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Octagon- Śmigło???
Znam Witka który robi te śmigła. Napewno dobierze któreś tak, aby spełniło oczekiwania. Jeśli chodzi o sport to śmigła Vetec są w tej chwili najlepsze na świecie.
Zbyszek Gotkiewicz
Re: Octagon- Śmigło???
uriuk pisze:To podpowiem ci, ze najczesciej (tak w 90% przypadkow) za brak wznoszenie odpowiada zla regulacja uprzezy. Wystarczy zmienic kat "dmuchania" smigla i nagle magicznie mocy jest nawet nadmiar. Jest to rozwiazanie zdecydowanie tansze niz wymiana smigla.
Uprząż ustawiona zgodnie z instrukcją AirConception Nitro200 str. 7. Swoją drogą dziwne, że w polskiej instrukcji Octagona nie ma już tak istotnych informacji jak wyregulować uprząż.
A dla przypomnienia, pytanie dotyczyło w sumie czy zamiana na 3 łopaty da lepsze osiągi we wznoszeniu.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 24 grudnia 2021, 09:48
- Reputation: 0
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Octagon- Śmigło???
Odnalazłem hasło do konta:)
Napęd mam wyregulowany jak na załączonej ilustracji ( rysunek środkowy) czyli oś śmigła pochylona o kilka stopni do tyłu.
Napęd mam wyregulowany jak na załączonej ilustracji ( rysunek środkowy) czyli oś śmigła pochylona o kilka stopni do tyłu.
- Załączniki
-
- Bez tytułu adjustment.jpg (138.08 KiB) Przejrzano 3269 razy
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Octagon- Śmigło???
Ilość łopat zwiększa się gdy dwie łopaty nie są w stanie odebrać pełnej mocy silnika a nie można powiększyć średnicy śmigła. Poza tym trzy łopaty będą miały większą kulturę pracy przy silniku jednocylindrowym. Co do samego ciągu to sporo będzie zależało od firmy i ilość łopat nie będzie istotnym parametrem. Jeśli weźmiesz Veteca to będziesz miał najlepsze śmigło na świecie które dodatkowo będziesz mógł sobie ustawić tak, aby przy prędkości wznoszenia mieć maksymalny ciąg. W ten sposób uzyskasz efekt którego oczekujesz. Techno Fly nie montuje śmigieł Vetec bo taka jest polityka firmy.
Zbyszek Gotkiewicz
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Octagon- Śmigło???
Dyskutujemy o doborzes smigla stalego, czy o zmiennym skoku? Bo to dwie zupelnie rozne dyskusje.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 24 grudnia 2021, 09:48
- Reputation: 0
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Octagon- Śmigło???
Pytam o śmigła E-props, stałe.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Octagon- Śmigło???
Zeby dobrac smiglo, musisz najpierw okreslic do czego ci ono potrzebne. Stale smiglo to cos jak zepsuta skrzynia biegow w samochodzie, w ktorej zostal ci tylko jeden bieg. Jesli jezdzisz glownie po plaskich autostradach, to fajnie miec 2-jke albo nawet 3-jke. Ale po miejscie lub w gorach bedzie to zdecydowanie 1-ka. Nie wiemy w jakich okolicznosciach brakuje ci tej sily ciagu. Bo jesli topisz na pelnym speedzie i odpuszczonych trymerach, to potrzebujesz innego smigla niz np w przypadku kiedy nie mozesz za bardzo odkleic sie od ziemi i stodola sasiada rosnie ci w oczach, a wysokosci nie przybywa. Dobor smigla w takich przypadkach bedzie skrajnie rozny i odpowiedz ktora tu uzyskasz moze byc wrecz szkodliwa.
Podaj tez swoja wage oraz rodzaj i wielkosc skrzydla..
Podaj tez swoja wage oraz rodzaj i wielkosc skrzydla..
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 24 grudnia 2021, 09:48
- Reputation: 0
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Octagon- Śmigło???
Znalazłem ciekawy kalkulator do śmigieł e- propsa: https://www.paramarket.pl/calcA.php
Wynika z niego, iż wymiana śmigła 130cm 2 łopatowego na 3 łopaty tej samej średnicy da 3kg ciągu więcej.
Wynika z niego, iż wymiana śmigła 130cm 2 łopatowego na 3 łopaty tej samej średnicy da 3kg ciągu więcej.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 24 grudnia 2021, 09:48
- Reputation: 0
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Octagon- Śmigło???
Uriuk, dane o które pytasz zamieściłem w pierwszym poście...
ale powtórzę, nucleon 26 xx, startowa 125-130kg. W tej konfiguracji z odpuszczonymi i speedem jest wznoszenie w granicach 0.8.
ale powtórzę, nucleon 26 xx, startowa 125-130kg. W tej konfiguracji z odpuszczonymi i speedem jest wznoszenie w granicach 0.8.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość