
Test paralotniowy - technika pilotażu
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Test paralotniowy - technika pilotażu
A no właśnie o czymś takim myślałem. Więc plan lotu podporządkowany będzie godzinie , rodzajowi i ukształtowaniu terenu oprócz stratyfikacji atmosfery oczywiście. Dzięki za odpowiedzi 

- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Test paralotniowy - technika pilotażu
Pan lotu powinien uwzględniać miejsce startu, miejsce lądowania, lądowiska zapasowe, miejsca z noszeniami, miejsca niebezpieczne, strefy powietrzne, prognozę pogody. Pewnie coś jeszcze by dało się tu dorzucić.
Zbyszek Gotkiewicz
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Test paralotniowy - technika pilotażu
Cześć , jak już mowa o planie lotu to chyba najważniejsze jest bezpieczne lądowanie 
Pytanie
''85.Pilot podczas podejścia do lądowania obserwuje i ocenia
A już na pozycji punkt lądowania.
B kierunek krążenia na pozycji ( w lewo przy planowaniu podejścia w lewo).
C punkt lądowania dopiero podczas podejścia z wiatrem.
D punkt lądowania już na pozycji i opuszcza ją mając wysokość odpowiadającą w przybliżeniu trzykrotnej wartości kąta lotu ślizgowego jego paralotni. ''
Wiem odpowiedzi ABD , ale co to znaczy ''trzykrotna wartość kąta lotu ślizgowego jego paralotni''. Czy to znaczy ,że np. jak mam doskonałość 8 i jestem 800m od lądowiska ,to powinienem opuścić pozycję mając 300m na wariometrze? (oczywiście mowa o warunkach laboratoryjnych jakby co).

Pytanie
''85.Pilot podczas podejścia do lądowania obserwuje i ocenia
A już na pozycji punkt lądowania.
B kierunek krążenia na pozycji ( w lewo przy planowaniu podejścia w lewo).
C punkt lądowania dopiero podczas podejścia z wiatrem.
D punkt lądowania już na pozycji i opuszcza ją mając wysokość odpowiadającą w przybliżeniu trzykrotnej wartości kąta lotu ślizgowego jego paralotni. ''
Wiem odpowiedzi ABD , ale co to znaczy ''trzykrotna wartość kąta lotu ślizgowego jego paralotni''. Czy to znaczy ,że np. jak mam doskonałość 8 i jestem 800m od lądowiska ,to powinienem opuścić pozycję mając 300m na wariometrze? (oczywiście mowa o warunkach laboratoryjnych jakby co).
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Test paralotniowy - technika pilotażu
Wydaje mi się że chodzi o coś takiego, że jeśli mniej więcej wiem gdzie dolecę, to z pozycji odchodzę gdy dolot mam trzy razy dłuższy niż planowane lądowisko. Ja bym mógł się zgodzić na taki przepis, ale jest mały problem. Pilot po kursie nie potrafi prawidłowo określić ani swojego zasięgu ani kąta szybowania. Na temat kąta szybowania i oceny zasięgu ja popełniłem artykuł w Vario, a Źółek zrobił to na swojej stronie.
Zbyszek Gotkiewicz
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Test paralotniowy - technika pilotażu
No tak , wiem mówić o lataniu ,to jak tańczyć o architekturze
Ileś tam prób trzeba zrobić.

- Krzysiek
- Posty: 158
- Rejestracja: 14 marca 2016, 09:45
- Reputation: 24
- Lokalizacja: Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
- Kontakt:
Re: Test paralotniowy - technika pilotażu
Pytanie:
"1. Po czym pilot rozpoznaje początek odrywania się strug od powierzchni skrzydła?
A. Po coraz silniejszych odgłosach lotu (szum wiatru wywołanego lotem w uszach).
B. Po coraz słabszych odgłosach lotu.
C. Po wyraźnym wyroście sił na linkach sterowych.
D. Po wyraźnym wzroście prędkości opadania i z tym związanej utracie wysokości. "
Błędnie nie zaznaczyłem C. Wydawało mi się, że gdy strugi się odrywają, siła aerodynamiczna maleje i na linkach pojawia się luz.
Czy mógłbym prosić o wyjaśnienie, jak to naprawdę jest? Będę wdzięczny za pomoc.
"1. Po czym pilot rozpoznaje początek odrywania się strug od powierzchni skrzydła?
A. Po coraz silniejszych odgłosach lotu (szum wiatru wywołanego lotem w uszach).
B. Po coraz słabszych odgłosach lotu.
C. Po wyraźnym wyroście sił na linkach sterowych.
D. Po wyraźnym wzroście prędkości opadania i z tym związanej utracie wysokości. "
Błędnie nie zaznaczyłem C. Wydawało mi się, że gdy strugi się odrywają, siła aerodynamiczna maleje i na linkach pojawia się luz.
Czy mógłbym prosić o wyjaśnienie, jak to naprawdę jest? Będę wdzięczny za pomoc.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4174
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 898
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Test paralotniowy - technika pilotażu
Zeby skrzydlo dostalo atest musi spelnic warunek progresywnych sil na sterowkach.
Czyli najpierw Sila na starowkach rosnie, a pozniej gwaltownie spada. Tu jest mowa o poczatek odrywania strug, a nie fazie po przeciagnieciu, wiec starowki staja sie twarde. Zreszta cwiczysz to przy kazdym ladowaniu
Czyli najpierw Sila na starowkach rosnie, a pozniej gwaltownie spada. Tu jest mowa o poczatek odrywania strug, a nie fazie po przeciagnieciu, wiec starowki staja sie twarde. Zreszta cwiczysz to przy kazdym ladowaniu
- Krzysiek
- Posty: 158
- Rejestracja: 14 marca 2016, 09:45
- Reputation: 24
- Lokalizacja: Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
- Kontakt:
Re: Test paralotniowy - technika pilotażu
uriuk pisze:Czyli najpierw Sila na starowkach rosnie, a pozniej gwaltownie spada. Tu jest mowa o poczatek odrywania strug, a nie fazie po przeciagnieciu, wiec starowki staja sie twarde. Zreszta cwiczysz to przy kazdym ladowaniu
Teraz jasne, dzięki!

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość