Test paralotniowy - technika pilotażu

Latanie bezsilnikowe
Awatar użytkownika
Marcin.
Posty: 539
Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
Reputation: 33
Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Test paralotniowy - technika pilotażu

Postautor: Marcin. » 09 marca 2016, 00:22

A no właśnie o czymś takim myślałem. Więc plan lotu podporządkowany będzie godzinie , rodzajowi i ukształtowaniu terenu oprócz stratyfikacji atmosfery oczywiście. Dzięki za odpowiedzi :)

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Test paralotniowy - technika pilotażu

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 09 marca 2016, 00:29

Pan lotu powinien uwzględniać miejsce startu, miejsce lądowania, lądowiska zapasowe, miejsca z noszeniami, miejsca niebezpieczne, strefy powietrzne, prognozę pogody. Pewnie coś jeszcze by dało się tu dorzucić.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Marcin.
Posty: 539
Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
Reputation: 33
Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Test paralotniowy - technika pilotażu

Postautor: Marcin. » 09 marca 2016, 19:22

Cześć , jak już mowa o planie lotu to chyba najważniejsze jest bezpieczne lądowanie :)
Pytanie
''85.Pilot podczas podejścia do lądowania obserwuje i ocenia

A już na pozycji punkt lądowania.
B kierunek krążenia na pozycji ( w lewo przy planowaniu podejścia w lewo).
C punkt lądowania dopiero podczas podejścia z wiatrem.
D punkt lądowania już na pozycji i opuszcza ją mając wysokość odpowiadającą w przybliżeniu trzykrotnej wartości kąta lotu ślizgowego jego paralotni. ''

Wiem odpowiedzi ABD , ale co to znaczy ''trzykrotna wartość kąta lotu ślizgowego jego paralotni''. Czy to znaczy ,że np. jak mam doskonałość 8 i jestem 800m od lądowiska ,to powinienem opuścić pozycję mając 300m na wariometrze? (oczywiście mowa o warunkach laboratoryjnych jakby co).

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Test paralotniowy - technika pilotażu

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 09 marca 2016, 22:48

Wydaje mi się że chodzi o coś takiego, że jeśli mniej więcej wiem gdzie dolecę, to z pozycji odchodzę gdy dolot mam trzy razy dłuższy niż planowane lądowisko. Ja bym mógł się zgodzić na taki przepis, ale jest mały problem. Pilot po kursie nie potrafi prawidłowo określić ani swojego zasięgu ani kąta szybowania. Na temat kąta szybowania i oceny zasięgu ja popełniłem artykuł w Vario, a Źółek zrobił to na swojej stronie.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Marcin.
Posty: 539
Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
Reputation: 33
Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Test paralotniowy - technika pilotażu

Postautor: Marcin. » 09 marca 2016, 23:37

No tak , wiem mówić o lataniu ,to jak tańczyć o architekturze :) Ileś tam prób trzeba zrobić.

Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 158
Rejestracja: 14 marca 2016, 09:45
Reputation: 24
Lokalizacja: Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Test paralotniowy - technika pilotażu

Postautor: Krzysiek » 17 kwietnia 2016, 19:03

Pytanie:
"1. Po czym pilot rozpoznaje początek odrywania się strug od powierzchni skrzydła?
A. Po coraz silniejszych odgłosach lotu (szum wiatru wywołanego lotem w uszach).
B. Po coraz słabszych odgłosach lotu.
C. Po wyraźnym wyroście sił na linkach sterowych.
D. Po wyraźnym wzroście prędkości opadania i z tym związanej utracie wysokości. "

Błędnie nie zaznaczyłem C. Wydawało mi się, że gdy strugi się odrywają, siła aerodynamiczna maleje i na linkach pojawia się luz.
Czy mógłbym prosić o wyjaśnienie, jak to naprawdę jest? Będę wdzięczny za pomoc.
Krzysiek Gajewski
------------
Leksykon paralotniarstwa polskiego

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4174
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 898
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Test paralotniowy - technika pilotażu

Postautor: uriuk » 17 kwietnia 2016, 19:33

Zeby skrzydlo dostalo atest musi spelnic warunek progresywnych sil na sterowkach.
Czyli najpierw Sila na starowkach rosnie, a pozniej gwaltownie spada. Tu jest mowa o poczatek odrywania strug, a nie fazie po przeciagnieciu, wiec starowki staja sie twarde. Zreszta cwiczysz to przy kazdym ladowaniu

Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 158
Rejestracja: 14 marca 2016, 09:45
Reputation: 24
Lokalizacja: Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Test paralotniowy - technika pilotażu

Postautor: Krzysiek » 18 kwietnia 2016, 00:29

uriuk pisze:Czyli najpierw Sila na starowkach rosnie, a pozniej gwaltownie spada. Tu jest mowa o poczatek odrywania strug, a nie fazie po przeciagnieciu, wiec starowki staja sie twarde. Zreszta cwiczysz to przy kazdym ladowaniu

Teraz jasne, dzięki! :)
Krzysiek Gajewski
------------
Leksykon paralotniarstwa polskiego


Wróć do „PG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość