(Pod)świadome lądowanie w roślinności

Kwestie związane z bezpieczeństwem latania i zapobieganiem wypadkom. Ze względu na powagę tematu wszelakie trolowanie nie będzie tutaj tolerowane.
Awatar użytkownika
Marcus Biesioroff
Posty: 535
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 00:22
Reputation: 160
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

(Pod)świadome lądowanie w roślinności

Postautor: Marcus Biesioroff » 06 września 2016, 09:18



Pilot sam się zastanawia co go trafiło, jak dla mnie to zlepek 3 czynników

  1. Emocje...
  2. Brak odruchu nie-kręcenia w kierunku stoku (na filmie conajmniej dwukrotnie skręca w złym kierunku)
  3. Brak pomysłu na lot (tuż przed top-landingiem leci kilka sekund i zastanawia się co zrobić a potem podejmuje ad-hoc złą decyzję)
Oczywiście nawołuję do niepiętnowania pilota, bo widać, że świeżak ;)
Lubię patrzeć na niebo, bo wiem, że go nie wyasfaltują

Bartek
Posty: 15
Rejestracja: 26 lipca 2016, 21:10
Reputation: 0
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: (Pod)świadome lądowanie w roślinności

Postautor: Bartek » 06 września 2016, 10:09

Bez piętnowania, ten przyszły pilot na razie ma kompletną niekumé tego co sie dzieje i co robic

Awatar użytkownika
Marcin Kawula
Posty: 152
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:36
Reputation: 10
Lokalizacja: Tychy
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: (Pod)świadome lądowanie w roślinności

Postautor: Marcin Kawula » 06 września 2016, 20:12

Szczęście, że tam był ten krzak.

Awatar użytkownika
Lucjan Piekutowski
Posty: 1031
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
Reputation: 66
Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: (Pod)świadome lądowanie w roślinności

Postautor: Lucjan Piekutowski » 06 września 2016, 21:42

Na filmie łatwo stwierdzić co jest nie tak. W powietrzu nie mamy możliwości spokojnego oglądania i robienia stopklatek. Ja tu widzę brak wiedzy, którą zdobywa się na kursie, a może się nie zdobywa, bo nie pamiętam, żeby ktoś kto robił kurs na płaskim opowiadał o lataniu przy stoku i zasadzie zakrętów zawsze od. Po drugie, zgłupiał. Wiem co to znaczy bo sam tak samo zrobiłem. Gdy obejrzałem swój film to aż się zdziwiłem jakie to głupie, ale szczerze to pomysł na odkręcenie zawczasu i ustawienie się w poprzek stoku do lądowania przyszedł dopiero przy analizie post factum. Wnioski są takie: trzeba wiedzieć jak się ląduje w konkretnej konfiguracji terenu, ale to nie wystarczy bo w chwili stresu automatyzm nie zadziała, więc drugi wniosek, sposób lądowania na stoku oraz kręcenie od stoku należy mieć przećwiczone i zakodowane.
I jeszcze jedno. Gość ma bardzo dużą prędkość w obie strony, myślę że jest przeważony a na pewno doważony.


Wróć do „Bezpieczeństwo i Wypadki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość