Następca Reactiona.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Następca Reactiona.
Skrzydło nazywa się Report'air i wkrótce będzie dostępne. Postawiono w nim na stabilność i grupą docelową są piloci robiący zdjęcia z powietrza. Cena taka jak Nucleona XX.
Zbyszek Gotkiewicz
- der
- Posty: 1878
- Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
- Reputation: 719
- Lokalizacja: EPOM
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Następca Reactiona.
A czym toto się różni w zachowaniu i kliencie docelowym od Syntezy drugiej ?
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Następca Reactiona.
Trudno teraz porównywać te skrzydła. Przypuszczam że będzie bardziej ekonomiczne. Trzeba by porównań stabilności i zwrotności żeby coś powiedzieć.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 1806
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
- Reputation: 479
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: Następca Reactiona.
Będzie można sobie kupić jeśli się zdjęć nie robi?
Jeśli tak to ja chętny jestem bo nazwa mi się podoba i nowe jest cokolwiek to znaczy. Co by nie za bardzo odchodzić od przeznaczenia to mogę po lataniu na nim poopowiadać coś komuś w ramach reportażu.
Jeśli tak to ja chętny jestem bo nazwa mi się podoba i nowe jest cokolwiek to znaczy. Co by nie za bardzo odchodzić od przeznaczenia to mogę po lataniu na nim poopowiadać coś komuś w ramach reportażu.
Mariusz Kilian
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Następca Reactiona.
Zawsze możesz powiedzieć że będziesz robił film komórką, a tą masz zawsze przy sobie.
Zbyszek Gotkiewicz
- der
- Posty: 1878
- Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
- Reputation: 719
- Lokalizacja: EPOM
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Następca Reactiona.
Przejrzałem tabelki i zadam jednak inne pytanie.
Czymże ma się różnić ten Reportair od Nucleona XX poza szatą graficzną ?
Czymże ma się różnić ten Reportair od Nucleona XX poza szatą graficzną ?
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Następca Reactiona.
No, tu zasięgnąłem języka. Reporter jest stabilniejszy, trzyma kierunek, bardziej stabilny, brak bujania przód tył, niewiele większe zapotrzebowanie na moc.
Zbyszek Gotkiewicz
- der
- Posty: 1878
- Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
- Reputation: 719
- Lokalizacja: EPOM
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Następca Reactiona.
W Ginie to "+" się nazywa. A tu masz... inne kolory, inna nazwa... ach ta Polska żyłka do biznesu
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Następca Reactiona.
Jeśli sugerujesz że to tuning optyczny, to myślę że to zupełnie nowa konstrukcja. Żyłki, Shark nose i takie tam to rozwiązania nie znane w czasach gdy był produkowany Reaction. Dudek jest w stanie zaprojektować skrzydło pod oczekiwane zachowania i parametry zupełnie od zera. Zupełnie jakby ktoś podejrzewał nowego Fiata 500 że jest tuningowanym starym modelem.
Zbyszek Gotkiewicz
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Następca Reactiona.
Zobaczymy jaki będzie popyt.
- der
- Posty: 1878
- Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
- Reputation: 719
- Lokalizacja: EPOM
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Następca Reactiona.
Ja nie do Reactiona piję. Report,air wygląda na to,że jest Nucleonem xx po tuningu. Tuning to nie zawsze lepsze osiągi ale czasem korekta zachowania w pewnych warunkach. Gin dla amatorów tuningu do olinowa i i taśm daje również naklejkę na glajta by dopełnić transformacji. Dudek jak widać wolał pomieszać w kolorach i zrobić z tego zupełnie inny model. Taki trochę farbowany lis
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Następca Reactiona.
To ja się założę, że to skrzydło ma zupełnie inną konstrukcję niż Nucleon. Zarówno profil, jak i ugięcie i pewnie jakieś inne szczegóły.
Zbyszek Gotkiewicz
- der
- Posty: 1878
- Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
- Reputation: 719
- Lokalizacja: EPOM
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Następca Reactiona.
Tabelki mówią inaczej. Ale o co my abstynenci możemy się zakładać ?
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Następca Reactiona.
No dobra. Rzeczywiście tableki są uderzająco podobne. Jedyne co widać to większe wypłaszczenie reportera i trochę krótsze liny. Z rozmowy z Kacprem wynika jeszcze dużo większą stabilność skrzydła, a to sugeruje profil o większej samostateczności. Można twierdzić że te skrzydła niczym się od siebie nie różnią. Tak samo można twierdzić że samochody osobowe tez wszystkie są takie same. Myślę że diabeł tkwi w szczegółach. Na przykład w użytym profilu albo w tym jak rozmieszczone są podwieszenia.
Zbyszek Gotkiewicz
- der
- Posty: 1878
- Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
- Reputation: 719
- Lokalizacja: EPOM
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Następca Reactiona.
Ty, jako wieloletni użytkownik potrójnego klona do motoryzacji powinieneś porównywać to najmniej
Póki nie sprawdzę tego organoleptycznie widzę tu lifting pokroju nucleon-nucleon wrc . Nie ważne w którą stronę w kwestii stabilności byle by zgodnie z oczekiwaniem rynku. Swoista nagonka na rodzinę xx na polskim rynku z pewnością nie jest tu bez znaczenia.
Ze strony biznesowej mnożenie bytów ma potwierdzenie w przychodach w każdej dziedzinie. I tego firmie Dudek życzę. A użytkownikom nowego produktu spokoju i stabilności w powietrzu jakiej poszukiwali.
Póki nie sprawdzę tego organoleptycznie widzę tu lifting pokroju nucleon-nucleon wrc . Nie ważne w którą stronę w kwestii stabilności byle by zgodnie z oczekiwaniem rynku. Swoista nagonka na rodzinę xx na polskim rynku z pewnością nie jest tu bez znaczenia.
Ze strony biznesowej mnożenie bytów ma potwierdzenie w przychodach w każdej dziedzinie. I tego firmie Dudek życzę. A użytkownikom nowego produktu spokoju i stabilności w powietrzu jakiej poszukiwali.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Następca Reactiona.
Opinia Kacpra Kowalskiego, który jest inicjatorem powstania tego modelu skrzydła:
Współpraca nad tym skrzydłem to była wielka frajda. Bo powstało skrzydło dedykowane dla pilotów takich jak ja. A mnie w powietrzu nie interesują fikołki, pylony i inne dynamiczne wiązanki. Mnie interesują długie loty za horyzont, z dużą ilością dodatkowych zabawek na pokładzie. Startuję z nóg, z większym obciążeniem z najróżniejszych miejsc i porach dnia i roku. A więc są to loty, w których mogą się zmienić warunki atmosferyczne - może się rozwiać albo przyjść silna termika. A ja nie tylko chcę bezpiecznie wrócić z przelotu, ale też fotografować, filmować i zajmować się dodatkowymi zajęciami - i skrzydło ma mi w tym pomóc.
W związku z tym glajt musi spełniać masę wymogów:
Cechy ważne przy starcie:
- latwiej startuje i laduje z dodatkowym obciążeniem,
- latwiej stratuje i laduje w bezwietrzu,
- latwiej startuje w turbulentnym powietrzu (na odpuszczonych trymerach) skrzydło nie ciągnie na boki tylko wchodzi nad głowę i tam czeka. Np gdy start nie przebiega w lozu wiatru, bo wiatr kręci.
zachowanie w powietrzu:
- zwiekszona odpornosc na podwiniecia, wahania, kołysanie, bujanie podłużne i poprzeczne. To ważne nie tylko dla fotografów, ale też dla filmujących długie stabilne ujęcia.
- latwosc utrzymania obranego kursu - nawet trzeba wlozyc większej sily w zakret (na odpuszczonych trymerach) - to ważne, bo skrzydła dobrze chodzące "za ciałem" utrudniają pracę, gdy każde drobne wychylenie powoduje skręt.
- szybkie uspokojenie po wychyleniach (np zakręcie, albo turbulencji) skrzydło nie wchodzi w kołysanie, nie buja się jak wahadło, dąży do stabilizacji (to ważne aby nie trzeba było non stop go pilnować)
- duza nosnosc - a wiec wszystkie powyzsze zalety nie sa okupione duzo wiekszym zapotrzebowaniem na moc, jak to mialo miejsce we wcześniejszych konstrukcjach.
Kwestii wizualnych nie będę komentować, bo to kwestie gustu. Generalnie powstała szata seryjna łącząca oczekiwania różnych grup docelowych a także wersja kolekcjonerska (to znaczy taka, w której każdy glajt to unikat) te będa dopiero prezentowane bo sesje tych glajtów jeszcze się nie odbyły.
Porównanie Report'Air z Nucleonem XX
na odpuszczonych trymerach różnica będzie taka:
XX będzie odrobinę szybszy, zwrotniejszy. Przy turbulentnym powietrzu będzie wymagać aktywnego pilotażu, przy wejściu w bąbel będzie skręcać w jego kierunku, gdy rozbujasz się na boki - będzie się bujał w lewo i prawo aż nie uspokoisz go kontrą.
generalnie osiągi powinny byc bardzo zblizone. Profil Reactiona jest bardzo podobny, ale jest trochę inny i ma inne ugięcie - to po to aby nie bujał się przód tył. Nucelon jest w przekroju poprzecznym bardziej krągły, a Reportair bardziej płaski. (po to aby się nie bujał na boki).
Na zaciągniętych trymerach te różnice będą dużo mniejsze.
Ja w kazdym razie latam z górnym podwieszeniem, w zasadzie zawsze na odpuszczonych trymerach. Do startu też odpuszczam trymery całkowicie. Chyba że naprawdę nie wieje, wtedy zaciągam je na 1/3
Współpraca nad tym skrzydłem to była wielka frajda. Bo powstało skrzydło dedykowane dla pilotów takich jak ja. A mnie w powietrzu nie interesują fikołki, pylony i inne dynamiczne wiązanki. Mnie interesują długie loty za horyzont, z dużą ilością dodatkowych zabawek na pokładzie. Startuję z nóg, z większym obciążeniem z najróżniejszych miejsc i porach dnia i roku. A więc są to loty, w których mogą się zmienić warunki atmosferyczne - może się rozwiać albo przyjść silna termika. A ja nie tylko chcę bezpiecznie wrócić z przelotu, ale też fotografować, filmować i zajmować się dodatkowymi zajęciami - i skrzydło ma mi w tym pomóc.
W związku z tym glajt musi spełniać masę wymogów:
Cechy ważne przy starcie:
- latwiej startuje i laduje z dodatkowym obciążeniem,
- latwiej stratuje i laduje w bezwietrzu,
- latwiej startuje w turbulentnym powietrzu (na odpuszczonych trymerach) skrzydło nie ciągnie na boki tylko wchodzi nad głowę i tam czeka. Np gdy start nie przebiega w lozu wiatru, bo wiatr kręci.
zachowanie w powietrzu:
- zwiekszona odpornosc na podwiniecia, wahania, kołysanie, bujanie podłużne i poprzeczne. To ważne nie tylko dla fotografów, ale też dla filmujących długie stabilne ujęcia.
- latwosc utrzymania obranego kursu - nawet trzeba wlozyc większej sily w zakret (na odpuszczonych trymerach) - to ważne, bo skrzydła dobrze chodzące "za ciałem" utrudniają pracę, gdy każde drobne wychylenie powoduje skręt.
- szybkie uspokojenie po wychyleniach (np zakręcie, albo turbulencji) skrzydło nie wchodzi w kołysanie, nie buja się jak wahadło, dąży do stabilizacji (to ważne aby nie trzeba było non stop go pilnować)
- duza nosnosc - a wiec wszystkie powyzsze zalety nie sa okupione duzo wiekszym zapotrzebowaniem na moc, jak to mialo miejsce we wcześniejszych konstrukcjach.
Kwestii wizualnych nie będę komentować, bo to kwestie gustu. Generalnie powstała szata seryjna łącząca oczekiwania różnych grup docelowych a także wersja kolekcjonerska (to znaczy taka, w której każdy glajt to unikat) te będa dopiero prezentowane bo sesje tych glajtów jeszcze się nie odbyły.
Porównanie Report'Air z Nucleonem XX
na odpuszczonych trymerach różnica będzie taka:
XX będzie odrobinę szybszy, zwrotniejszy. Przy turbulentnym powietrzu będzie wymagać aktywnego pilotażu, przy wejściu w bąbel będzie skręcać w jego kierunku, gdy rozbujasz się na boki - będzie się bujał w lewo i prawo aż nie uspokoisz go kontrą.
generalnie osiągi powinny byc bardzo zblizone. Profil Reactiona jest bardzo podobny, ale jest trochę inny i ma inne ugięcie - to po to aby nie bujał się przód tył. Nucelon jest w przekroju poprzecznym bardziej krągły, a Reportair bardziej płaski. (po to aby się nie bujał na boki).
Na zaciągniętych trymerach te różnice będą dużo mniejsze.
Ja w kazdym razie latam z górnym podwieszeniem, w zasadzie zawsze na odpuszczonych trymerach. Do startu też odpuszczam trymery całkowicie. Chyba że naprawdę nie wieje, wtedy zaciągam je na 1/3
Zbyszek Gotkiewicz
- Marcin Kawula
- Posty: 152
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:36
- Reputation: 10
- Lokalizacja: Tychy
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Następca Reactiona.
Jak "wypłaszczenie/flattening" wpływa na to jak lata skrzydło?
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 07 stycznia 2016, 21:21
- Reputation: 5
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Następca Reactiona.
der pisze:A czym toto się różni w zachowaniu i kliencie docelowym od Syntezy drugiej ?
Najbardziej chyba nazwą. Nie oszukujmy się ale Synteza jest charakterystyczna. Może dwójka już nie miała wad jedynki ale ludzie przez nazwe raczej pochodzili jak pies do jeża. Z tego powodu trzeba się odciąć od poprzedników żeby nie było skojarzeń.
O czym ty piszesz? Report'air ma wieksze wydluzenie (takie samo jak Nucleon), a przez to ma mniejsze zapotrzebowanie na moc, krotszy start i mniejsze opadanie wlasne. To skrzydlo zupelnie innej klasy niz Synthesis. Faktem jest, ze wiekszosc zawodowcow do tej pory latala na Synthesisach (i wcale nie podchodzili do tego skrzydla jak pies do jeza) a teraz sie przesiada na Reportera z uwagi na wieksza ladownosc (mniejsze zapotrzebowanie na moc wiec mozna dowalic np paliwa albo sprzetu przy zachowaniu tego samego rozbiegu)
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Następca Reactiona.
Marcin Kawula pisze:Jak "wypłaszczenie/flattening" wpływa na to jak lata skrzydło?
Zmienia się stateczność kierunkowa. Bardziej ugięte tez bardziej jest podatne na boczne podmuchy ale lepiej idzie za noszeniem ale szybciej stabilizuje się w spirali ale lepiej reaguje na klapę i jest sztywniejsze. Wszystkie te cechy występują w różnych natężeniach w zależności od innych rozwiązań konstrukcyjnych i nie można ich rozpatrywać w oderwaniu od pozostałych cech skrzydła.
Zbyszek Gotkiewicz
- der
- Posty: 1878
- Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
- Reputation: 719
- Lokalizacja: EPOM
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Następca Reactiona.
sirmariano pisze:der pisze:A czym toto się różni w zachowaniu i kliencie docelowym od Syntezy drugiej ?
Najbardziej chyba nazwą. Nie oszukujmy się ale Synteza jest charakterystyczna. Może dwójka już nie miała wad jedynki ale ludzie przez nazwe raczej pochodzili jak pies do jeża. Z tego powodu trzeba się odciąć od poprzedników żeby nie było skojarzeń.
O czym ty piszesz? Report'air ma wieksze wydluzenie (takie samo jak Nucleon), a przez to ma mniejsze zapotrzebowanie na moc, krotszy start i mniejsze opadanie wlasne. To skrzydlo zupelnie innej klasy niz Synthesis. Faktem jest, ze wiekszosc zawodowcow do tej pory latala na Synthesisach (i wcale nie podchodzili do tego skrzydla jak pies do jeza) a teraz sie przesiada na Reportera z uwagi na wieksza ladownosc (mniejsze zapotrzebowanie na moc wiec mozna dowalic np paliwa albo sprzetu przy zachowaniu tego samego rozbiegu)
Te, Misiu Pysiu.
Dlaczego mi wciskasz pod palce słowa, których nigdy nie napisałem ??
Napisałem:
der pisze:A czym toto się różni w zachowaniu i kliencie docelowym od Syntezy drugiej ?
po czym w kolejnym poscie, a w sumie trzy posty niżej napisałem:
der pisze:Przejrzałem tabelki i zadam jednak inne pytanie.
Czymże ma się różnić ten Reportair od Nucleona XX poza szatą graficzną ?
Nigdzie nie napisałem słów, które powyżej pogrubiłem i są niby cytatem moich. Jeszcze ciekawsze jest to, że takich słów nie napisał nikt w tym wątku.
Nasuwa się pytanie, skąd żeś je wytrzasnął i dlaczego akurat mi je przypisujesz ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość