uriuk pisze:uriuk pisze:Nie pisalem o wyciagarce, tylko o skrzydle, Skrzydlo lecace skosem do naplywajacych strug traci sprawnosc. Przy 90 st ma sprawnosc 0 %, tak jak napisales, choc bedzie trzeszczec od sily ciagu
strugi.jpg
Poniewaz na holu skrzydlo jest przymocowane do ziemi, to mozemy je ustawic skosem do strug. Sprawnosc skrzydla wtedy maleje.
Z 80 kg sily ciagu zostaje efektywnie, przy 30 st odchylki 40 kg, a to wystarcza zaledwie do lotu poziomego. A lina caly czas sie zwija
Teraz zgoda. Tak jak napisałem latanie trawersem ma sens jedynie wtedy gdy wieje boczny wiatr a pilot jest z jakiś powodów przywiązany do jednej linii holowania, która akurat nie pokrywa się z osią wiatru.



 , sądziłem że o to czy przy wietrze bocznym "opłaca" się lecieć na wyciągarkę trawersem za wszelką cenę po prostej najkrótszą drogą czy dać się znieść ( teoria której bronię mimo dłuższej drogi )
, sądziłem że o to czy przy wietrze bocznym "opłaca" się lecieć na wyciągarkę trawersem za wszelką cenę po prostej najkrótszą drogą czy dać się znieść ( teoria której bronię mimo dłuższej drogi )  .
. że trzeba dać się znosić i wtedy wyjdzie taka krzywa - oczywiście trzymając kierunek na wyciągarkę...
  że trzeba dać się znosić i wtedy wyjdzie taka krzywa - oczywiście trzymając kierunek na wyciągarkę...