Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Latanie silnikowe
Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 18 marca 2019, 18:31

Nie wytrzymałem i nagrałem trochę na temat profili samostatecznego. Dopóki zakopiański skansen dostarczał rozrywki to można było się cieszyć z rodzimego folkloru, ale wolę żeby sztuka góralska upiększała góry i nie rościła sobie praw do szerszego istnienia.
Zbyszek Gotkiewicz

ciacholot
Posty: 1806
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 479
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Były Pilot

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: ciacholot » 19 marca 2019, 15:10

Fajnie było by gdybyś tak jeszcze omówił i rozrysował sterowanie za pomocą sterówek i za pomocą zaginania końcówek skrzydła. To jest sprawa która nie jest zrozumiała dla wielu PPG-antów, a ściśle wiąże się ze skrzydłami samostatecznymi.
Mariusz Kilian

Gość

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: Gość » 19 marca 2019, 15:14

fajnie i rzeczowo przedstawiona sprawa, poprosimy więcej takich filmów z objaśnieniami

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 19 marca 2019, 16:58

Mariusz. Nagrałem coś na temat sterowania. Temat dość szeroki, więc ograniczam się jedynie do rzeczy najbardziej istotnych dla użytkownika.
Zbyszek Gotkiewicz

ciacholot
Posty: 1806
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 479
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Były Pilot

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: ciacholot » 19 marca 2019, 20:33

I o to właśnie chodziło. Dziękuję.
Mariusz Kilian

Awatar użytkownika
Marcin.
Posty: 539
Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
Reputation: 33
Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: Marcin. » 19 marca 2019, 22:14

Extra :) tylko moglbys ten model blizej kamery ustawic :) Nagrywaj wiecej takich filmow na rozne tematy.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 19 marca 2019, 23:33

Trzeba by jeszcze zrobić filmik który mówi dlaczego skrzydła napędowe zaczęły latać szybciej niż skrzydła klasyczne u zarania rozwoju ppg. Jest jeszcze wielu pilotów którzy pamiętają ten przełom, ale niewielu rozumie dlaczego to się udało. Późniejsza rewolucja napędową to trochę geniuszu, mnóstwo pracy, wiele szczęścia i piloci którzy od razu dostrzegli różnicę. Tylko że nie da się tego zrobić w 10 minut.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Marcin.
Posty: 539
Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
Reputation: 33
Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: Marcin. » 20 marca 2019, 14:07

Moze chodzi o wieksze wydluzenie dajace wieksza predkosc? Plus cala sila nosna w okolicy krawedzi natarcia w samostatku , ktora z kolei pozwala na mniejsze katy natarcia z mniejszym ryzykiem podwiniecia czolowego. No i pewnie bryla znaleziona jak to piszesz geniusz , praca ,szczescie.
Spoko 10 min to za malo. Trzeba czasu.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 20 marca 2019, 14:49

wcisnąłem to w 17 minut, a twoje sugestie które dopiero teraz przeczytałem zgadzają się z tym, co powiedziałem na filmiku :)
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Marcin.
Posty: 539
Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
Reputation: 33
Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: Marcin. » 20 marca 2019, 14:52

ciesze sie ze dobrze mysle :) pozdro :)

Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 158
Rejestracja: 14 marca 2016, 09:45
Reputation: 24
Lokalizacja: Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: Krzysiek » 20 marca 2019, 17:30

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Trzeba by jeszcze zrobić filmik który mówi dlaczego skrzydła napędowe zaczęły latać szybciej niż skrzydła klasyczne u zarania rozwoju ppg. Jest jeszcze wielu pilotów którzy pamiętają ten przełom, ale niewielu rozumie dlaczego to się udało. Późniejsza rewolucja napędową to trochę geniuszu, mnóstwo pracy, wiele szczęścia i piloci którzy od razu dostrzegli różnicę. Tylko że nie da się tego zrobić w 10 minut.

Poprosimy w odcinkach.
Dlaczego grzbiety książek schowane?
Krzysiek Gajewski
------------
Leksykon paralotniarstwa polskiego

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 20 marca 2019, 17:36

Dlaczego grzbiety książek schowane?
To dzieła Lenina wyciągnięte ze skupu makulatury ;) A jaka wiedza Cię interesuje, to może coś poradzę z literatury?
Zbyszek Gotkiewicz

JaroXS
Posty: 1034
Rejestracja: 29 maja 2017, 14:50
Reputation: 569
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Akrobata

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: JaroXS » 20 marca 2019, 21:10

Zbigniew obejrzałem,

wypadało abyś powiedział jakie są minusy tego "S" włączając w to całą problematykę certyfikacji itd. ;)
Krzyśka Dudzińskiego film to jednak bardziej mi się podobał, no i czy Kacpra Szukały pracę to przeczytałeś?

Pozdrawiam,
Jarek Borowiec | www.flyordie.info

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 20 marca 2019, 21:52

Chodzi Ci o pracę inżynierską którą Dudzinek polecał? Nie przeczytałem bo nie wiem jak się do niej dostać. Wnioski były tak przytoczone, że bez znajomości całości badania nie jestem w stanie się odnieść do nich. Robiłem własne analizy jak ta przytoczone przez Dudzinka i wnioski przedstawiam w swoich wypowiedziach. Co do minusów to wspominam o nich w ostatnim filmiku. Tym dlaczego profil samostateczny stał się tak bardzo popularny.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 21 marca 2019, 09:55

A, Jaro. Krzysztof Dudziński to ta sama osoba, która w komentarzach pyta się dyskutantów ile biorą za pisanie swoich komentarzy? :)))
Zbyszek Gotkiewicz

ciacholot
Posty: 1806
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 479
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Były Pilot

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: ciacholot » 21 marca 2019, 10:10

A kto płaci? Ja chętnie coś nasmaruję na przedpłatę;)
Mariusz Kilian

Awatar użytkownika
Marcin.
Posty: 539
Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
Reputation: 33
Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: Marcin. » 21 marca 2019, 21:18

Znacie moze jakies dobre ksiazki, albo materialy o aerodynamice ,budowie miekkoplatow?

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 21 marca 2019, 21:26

Bruce Goldsmith publikował od lat różne teksty dotyczące budowy paralotni, a oprócz tego to trzeba szukać w Internecie. Są nawet programy do projektowania skrzydeł i gotowe projekty. Natomiast jeśli chodzi o spójną wiedzę i do tego w miarę aktualną, to żaden konstruktor się nie podzieli, bo konkurencja czuwa. Gdybyś wiedział jak bezwzględne jest oko konstruktora gdy ocenia inne konstrukcje, to byś się zaczął zastanawiać na czym rzeczywiście latasz :)
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Marcin.
Posty: 539
Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
Reputation: 33
Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: Marcin. » 21 marca 2019, 21:37

Nie no nie chodzi mi o nowinki techniczne , tylko ogolnie np. jake sa profile zeber , jaki wplyw ma stopien ugiecia na zachowanie. Moja ciekawosc bierze sie stad ze probuje wytrymowac latawca single skin i nie daje rady. Zmiana jednej dlugosci linki przy stabilu czy gdziekolwiek daje duze roznice w zachowaniu. Eksperymentalnie zauwazylem ze zwiekszajac ugiecie zmniejszylo sie podwijanie natarcia itd. Dobrze by bylo wiedziec dlaczego tak sie dzieje.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 21 marca 2019, 22:03

Punkty podwieszenia muszą być w odpowiednich miejscach, żeby skrzydło się nie łamało. Może rząd A masz za bardzo z przodu? Zrób kilka punktów podwieszeń obok siebie.
Zbyszek Gotkiewicz


Wróć do „PPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość