vario

Latanie bezsilnikowe
tadeusz

vario

Postautor: tadeusz » 11 maja 2020, 15:25

cześć,
popsułem swoje vario Flymaster GPS SD, naprawę wyceniono mi na ok. 1200 zł
I zastanawiam się, płacić, czy w tej cenie kupić coś innego?
Przyglądam się Skybean SkyDrop, mogę podłączyć do czytnika ebooków (mam), kompatybilny z flyskyhy, którego używam, i co chyba ważne, piszą, że ma najlepsze czujniki, we flymasterze jednak jakieś opóźnienia są (tak wiem, trzeba samemu na tyłku czuć ;)

Jestem początkującym pilotem i nie zamierzam brać udziału w zawodach, ale też nie chcę co pół roku zmieniać urządzenia.
Czy ktoś pokusiłby się o porównanie tych urządzeń?
z góry dziękuję :D

MariusG
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: vario

Postautor: MariusG » 11 maja 2020, 18:15

Ze skydropa korzystam, gps sd miałem u siebie w naprawie i długą chwilę się bawiłem - to wariometry uniwersalne, z większym ekranem, takie all-in-one i ewentualnie wrzucasz dodatkowo telefon na kokpit, żeby mieć ciut lepsze mapy do nawigowania po stacjach kolejowych. Skydrop to urządzenie, które nie ma dużego ekranu, ponieważ nie musi - mamy bluetooth i otg, aby podpiąć do niego cokolwiek a sam ekran skydropa wystarcza spokojnie do podstawowego krawężnikowego latania czy bujania się nad lotniskiem. Użytkuję go z zewnętrznym tabletem/smartfonem z androidem poprzez bluetooth z odpalonym xctrackiem, możliwości konfiguracyjne skydropa są przeogromne i ta mała popierdółka naprawę dużo umie a ekran, jeżeli ktoś ma w miarę sprawny wzrok, również daje radę. Jeżeli ktoś jest tradycjonalistą i chce mieć duży, wygodny wariometr, który naładuje raz na miesiąc i będzie miał wszystko na jednym ekranie to gps sd czy pokrewne spokojnie wystarczy choć, jak można zauważyć na startowiskach, na kokpitach obok takich wariometrów zazwyczaj gości drugie urządzenie w postaci telefonu z xctrackiem. Skydrop jest niedrogi i całkowicie wystarcza do polskiego warunu. A i najważniejsze - nie brać zielonego koloru :)