PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Post autor: uriuk » 01 lutego 2023, 22:29

Żądasz ode mnie zapisu mówiącego, że czegoś nie stworzono?
Wszystko wskazuje, że znowu zapomniałeś wziąć tabletek. Bełkoczesz coś nie tylko bez krzty gramatyki, ale nawet sensu.
Nie będę czekał na minusy i skorzystam ze swoich uprawnień moderatora i wyślę cię na dłuższe ochłonięcie.
Pamiętaj o braniu tabletek.

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Post autor: fotolot » 01 lutego 2023, 22:16

uriuk pisze:Przeciez ci napisalem, ze zgodnie z prawem egzaminator uzywa bazy pytan, ktore sam stworzyl. Nie ma wiec czegos takiego jak ulcowska baza pytan.

Wskaz dokladnie zapis, na ktory sie tu powolales?.
Bo to chyba jest zgodne ale z prawem mafijnym.
Skoro prezes Ulcu, jako szef nadzoru nad paralotniarstwem, zatrudniajacy egzaminatorow jako swoich podwladnych, nie ma niby firmowac ich kurewskich poczynan....??? ;)
Warto w koncu obnazyc, na jakich zasadach i wg. czyich nieobliczalnych ustalen, takie tajniackie burdele sie nadal kreca w niby wolnej RP.
Zbyszek jako instruktor, tez myslal ze "babole"(w tym i zabojczy) musialy byc zatwierdzone przez ulcowy nadzor....? Ja np. widzac zaliczajacego egzamin, wyswietlany na laptopie, tez myslalem ze jest to realizowane online z ulcowskiego systemu informatycznego...? ;)
Skoro dales cynk, ze jakies gdzies zestawienie, ktos niby se mocno poprzeprawial. To moze wiesz na jakiej bazie wymaganej od kursanta wiedzy, osobnik ten se pofantazjowal?. I jak sie ona ma np. do Zbyszkowego twierdzenia ze niby: "z przekazaniem teorii, wszyscy ograniczaja sie do absolutnego minimum? ;)

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Post autor: uriuk » 31 stycznia 2023, 21:51

Problem jest bardziej zlozony. Dowiedziono, ze teoria bez praktyki zapisuje sie w mozgu w innych obszarach, niz teoria poprzedzona praktyka. Dowiedziono rowniez, ze w silnym stresie mozg odcina te czesci mozgu, w ktorych jest zapisana ta czcza teoria (konkretnie platy czlowe mozgu) i pilot ktory pozdawal wszystkie egzaminy na bdb nagle okazuje sie, ze ma pustke w glowie.

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 31 stycznia 2023, 21:41

Teoria jest potrzebna, żeby zweryfikować praktyczne umiejętności których się nabyło w czasie szkolenia. To musi tak działać, że najpierw wykonujemy ćwiczenia, zdobywamy pewne umiejętności a potem możemy sprawdzić dlaczego coś musi działać w wyuczony sposób. Nabicie sobie głowy teorią nie spowoduje, że będziemy wiedzieć jak się zachować w praktyce. Co gorsza wnioski dotyczące praktyki mogą być błędne lub wręcz szkodliwe i niebezpieczne. Dlatego teoria jest przydatna gdy chcemy się rozwijać w lataniu i dla zaspokojenia ciekawości. Na szkoleniu podstawowym jest zbędna, ale wymagają jej tradycja, programy i system nauczania. Dlatego musi być podawana, ale wszyscy przytomnie ograniczają się do absolutnego minimum. A potem zainteresowany może sobie zgłębiać stosy książek z meteorologii, aerodynamiki, materiałoznawstwa, fizjologii, prawa i przepisów, mechaniki lotu, konstrukcji śmigieł i silników oraz studiować budowę superheterodyny.

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Post autor: uriuk » 31 stycznia 2023, 21:29

fotolot pisze: W innych dziedzinach lotniczych wlasnie najpierw nabija sie do glowy wiedze teoretyczna. Aby o wiele skuteczniej i pewniej moc wykorzystac oplacone, nadzorcze wskazowki instruktora przy duzo mniej stresowym odbywaniu praktyki.

Pozdro
Wiesiek


Jestem wlascicielem szkoly zajmujacej sie szkoleniem szybowcowym i samolotowym.
Wielokrotnie, przy wieczornym odnisku na lotnisku w gronie instruktorow samolotowych i szybowcowych z roznych szkol, zastanawialismy sie co za cymbal wymyslil szkolenie teoretyczne przed szkoleniem praktycznym. Z metodycznego punktu widzenia to pelna katastrofa. Przez wiele lat nie spotkalem NIKOGO, komu by sie ten system podobal.
A tu nagle, wyskakuje kolega Wiesiek, caly na bialo i gromko oglasza, ze mu sie to podoba.

Gartuluje, bedziesz slawny.

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Post autor: fotolot » 31 stycznia 2023, 17:55

GreeN_DG pisze:
Po 100 stronach książki z tematu uważam, że powinna ona być obowiązkową publikacją przed rozpoczęciem kursu PG.

Hej GreeN,
I jak tam, czy mozesz, majac juz tyle roznych porownan, dodac cos jeszcze o latwosci przyswajania akurat tego zbiorku wiedzy?
To jak Ty, jako poczatkujacy w lataniu, odbierasz taki przekaz, jest bardzo wazna recenzja.
Masz swietny pomysl z tym poleceniem sumiennego podedukowania sie wlasnie przed rozpoczeciem pierwszych nauk praktycznych. W innych dziedzinach lotniczych wlasnie najpierw nabija sie do glowy wiedze teoretyczna. Aby o wiele skuteczniej i pewniej moc wykorzystac oplacone, nadzorcze wskazowki instruktora przy duzo mniej stresowym odbywaniu praktyki.

Pozdro
Wiesiek

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Post autor: fotolot » 31 stycznia 2023, 17:17

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Znaczy się wszczynasz dyskusje na temat publikacji której nie miałeś w ręku a chcesz porównywać z nieistniejącymi programami ULC. Przecież to świat urojony i może tak nie wciągaj innych do niego, Siedź tam sobie i twórz ciekawe teorie wyłącznie na własny użytek.

Opanuj sie Zbychu... ;) Przeciez nikt Cie nie zmusi do zrobienia niewygodnych Tobie porownan. Nawet jak zadeklarowales checi przeczytania obcych wydawnictw.
Poprostu jestem zwolennikiem, bardzo wygodnie podanych, oficjalnie wyznaczonych, ujednoliconych KONKRETOW wiedzy, wymaganej od nowicjuszy. Wlasnie bez mozliwosci jakichkolwiek "urojen"(jak z tamta zabojcza negatywka..itp.)
Coz w tym "zlego", aby zachecac kolejnych instruktorow do dalszego ocenienia wartosci merytorycznej, wlasnie tego najnowszego opracowania, polecanego jako :
"Zawiera wszystko co musisz wiedziec,.. do uzyskania uprawnien" ??

Czyli moze byc ono widziane np. w zastosowaniu, jako uwspolczesniona, wygodna dla nowicjuszy, baza tej podstawowej wiedzy?.
Przydatna moze byc rowniez do ewentualnego zreformowania wlasnie tych niektorych kompromitujacych, rodzimych, starych baboli, widniejacych w bazach pytan ?. Gdyz wlasnie te dotychczasowe, absurdalnie niejawne wymogi. Zostaly tak poustawiane pod wymuszeniowym ULCem. Aby taki uklad sprzyjal dalszym korupcyjnym kurestwom, zebrackich szumowin, pozbawionych wyobrazni.

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 31 stycznia 2023, 15:59

Znaczy się wszczynasz dyskusje na temat publikacji której nie miałeś w ręku a chcesz porównywać z nieistniejącymi programami ULC. Przecież to świat urojony i może tak nie wciągaj innych do niego, Siedź tam sobie i twórz ciekawe teorie wyłącznie na własny użytek.

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Post autor: fotolot » 31 stycznia 2023, 15:53

GreeN_DG pisze:W tym momencie mam chyba wszystkie książki przetłumaczone na język polski o lataniu swobodnym, więc mam pełen przegląd.

Po 100 stronach książki z tematu uważam, że powinna ona być obowiązkową publikacją przed rozpoczęciem kursu PG.

Najwiekszych blaznow robia z siebie usilni jasnowidze o innych. Ja mam akurat swoje tematyki, ale glajciki traktuje z milym sentymentem.
No to bierz sie Zbyszek do roboty i milej lektury. Paru instruktorow juz sie bardzo pozytywnie wyrazilo o tej nowej ksiazce.

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 31 stycznia 2023, 15:40

Wiesiek napisał: W tym temacie pojawilo sie nowe zespolowe opracowanie przystepnej wiedzy potrzebnej do zaliczenia egzaminu

Wiesiek, możesz podać co to za opracowanie, bo ja nic nie wiem a w przeciwieństwie do ciebie lubię czytać.

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Post autor: uriuk » 31 stycznia 2023, 15:37

No to cie zacytuje:
"Nie chce tutaj dyskutowac o sposobach nauczania praktycznego, a jedynie o oficjalnie przedstawianych, ulcowych wymaganiach wiedzy teoretycznej od lotniarzy i paralotniarzy.
W tym temacie pojawilo sie nowe zespolowe opracowanie przystepnej wiedzy potrzebnej do zaliczenia egzaminu. I watro by to skonfrontowac np. z dotychczasowym ulcowym sposobem na wyprowadzanie z negatywki itp. Rodzimymi "prawidlowosciami"

Trzeba trafu znam te wymogi i nie ma tam nic o sposobach wyprowadzania z negatywki. Kontrowersyjny sposob zostal podany w pytaniach autorstwa jednego z egzaminatorow. Ale pytania egzaminacyjne to nie jest "ulcowy sposob wyprowadzania z negatywki". Caly czas nie odrozniasz dzialalnosci ulcu od pytan poszczegolnych egzaminatorow.
Postaram ci sie to wytlumaczyc najprosciej jak potrafie;
Na egzaminie na prawo jazdy egzaminator mowi do panienki, ze zaliczy egzamin jesli pokaze cycki. Czy mozemy powiedzic, ze pokazywanie cyckow jest oficjalnym wymogiem Ministerstwa Transportu? A wlasnie ty tak twierdzisz.

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Post autor: fotolot » 31 stycznia 2023, 15:27

uriuk pisze:
fotolot pisze: Jesli wiesz jak uzyskac aktualne ulcowskie wymogi wobec polskich lotniarzy do legalnego egzaminu to tez sie mozesz wykazac ?
,

Przeciez ci napisalem, ze zgodnie z prawem egzaminator uzywa bazy pytan, ktore sam stworzyl. Nie ma wiec czegos takiego jak ulcowska baza pytan.
Sa wymogi na poszczegolne etapy szkolenia i tak na I etap jest to 20 lotow niskich, a na drugi 10 lotow wysokich.
Da sie to spokojnie zrobic w tydzien, nawet z pewna gorka.mi
I nagle pojawia sie niejaki Wiesiek, caly na bialo, ktory melduje, ze wykryl przekret, bo jakas szkola oferuje szkolenie w tydzien (nie podajac, o ile etapow chodzi na dodatek).
Madrzy ludzie usiluja mu wytlumaczyc, ze jest ociupine odklejony, ale problem w tym, ze on nie czyta, lub nie jest w stanie zrozumiec argumentow.
Siada i wstydzi sie.

Blaznisz sie i bladzis w swoich urojeniach. Jak umiesz czytac to przeczytaj jeszcze raz o jaka baze wymaganej do egzaminu
wiedzy, ciebie tutaj zapytalem .Egzaminator panstwowy jest z nadania prezesa ulcu.

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Post autor: uriuk » 31 stycznia 2023, 15:09

fotolot pisze: Jesli wiesz jak uzyskac aktualne ulcowskie wymogi wobec polskich lotniarzy do legalnego egzaminu to tez sie mozesz wykazac ?
,

Przeciez ci napisalem, ze zgodnie z prawem egzaminator uzywa bazy pytan, ktore sam stworzyl. Nie ma wiec czegos takiego jak ulcowska baza pytan.
Sa wymogi na poszczegolne etapy szkolenia i tak na I etap jest to 20 lotow niskich, a na drugi 10 lotow wysokich.
Da sie to spokojnie zrobic w tydzien, nawet z pewna gorka.
I nagle pojawia sie niejaki Wiesiek, caly na bialo, ktory melduje, ze wykryl przekret, bo jakas szkola oferuje szkolenie w tydzien (nie podajac, o ile etapow chodzi na dodatek).
Madrzy ludzie usiluja mu wytlumaczyc, ze jest ociupine odklejony, ale problem w tym, ze on nie czyta, lub nie jest w stanie zrozumiec argumentow.
Siada i wstydzi sie.

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 31 stycznia 2023, 14:50

Pytania egzaminacyjne nigdy nie zostały ujawnione przez Urząd, więc trudno się ustosunkować oficjalnie do tego, co tam spłodzili.

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Post autor: fotolot » 31 stycznia 2023, 14:43

uriuk pisze:
fotolot pisze:Widac skleroza cie nie pominela. To o co niby tak bardzo miales walczyc z nawiedzonym ulcowskim egzaminatorem . Wpisz. http://www.marcinpietka.pl Przewin sobie w dol na czerwonym tle masz tam "Bezpieczenstwo lotow" i pierwsze pytanie ze "sluszna" dla nowicjuszy dpowiedzia.



To jest teraz strona ULC?
Wrzuciles link to jakiegos tworu nawiedzonego gimnazjalisty (sadzac po poziomie strony) jako argument dotyczacy programu szkolenia na paralotniach.

A kto Ci powiedzial, ze to strona ULC?. Podobnych zrodel z pytaniami do cwiczen na egzaminy, ktore byly autentycznie przez kilkanascie lat stosowane, jest w netach wiecej. Zbyszek zreszta tez takie materialy podlinkowywal. Jesli wiesz jak uzyskac aktualne ulcowskie wymogi wobec polskich lotniarzy do legalnego egzaminu to tez sie mozesz wykazac ?

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 31 stycznia 2023, 14:34

Jednym z ciekawszych pomysłów jednego z indywidualnych pomysłów instruktorów było szkolenie fullsztala trajką. Tak sobie zapisał w swoim programie, choć oczywiście nigdy tego nie robił.

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Post autor: uriuk » 31 stycznia 2023, 14:23

Pytania sa indywidualna sprawa egzaminatora. To, ze z lenistwa wiekszosc powiela stare pytania, to inna sprawa. Wiem, ze instnieje przynajmniej jedna baza w ktora jest mocno poprawiona.

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 31 stycznia 2023, 14:12

Nie wiem kto tworzył pytania egzaminacyjne zatwierdzone przez ULC, bo było tam parę ewidentnych baboli. Zostały one usunięte dzięki interwencji Jaro XS u Leszka Mańkowskiego. Na kursie jest taki temat jak sytuacje niebezpieczne, ale omawianie ich na początku szkolenia, czyli przed uzyskaniem ŚK jest według mnie bezcelowe. Na początku trzeba szkolić tak, aby unikać sytuacji niebezpiecznych a nie mieszać w głowach metodami rozplątywania krawatów. Na to będzie czas, gdy pilot już lata.

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Post autor: uriuk » 31 stycznia 2023, 13:53

fotolot pisze:Widac skleroza cie nie pominela. To o co niby tak bardzo miales walczyc z nawiedzonym ulcowskim egzaminatorem . Wpisz. http://www.marcinpietka.pl Przewin sobie w dol na czerwonym tle masz tam "Bezpieczenstwo lotow" i pierwsze pytanie ze "sluszna" dla nowicjuszy dpowiedzia.



To jest teraz strona ULC?
Wrzuciles link to jakiegos tworu nawiedzonego gimnazjalisty (sadzac po poziomie strony) jako argument dotyczacy programu szkolenia na paralotniach.

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Post autor: fotolot » 31 stycznia 2023, 13:46

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Jakie opracowanie masz na myśli? ULC nie podaje żadnej metody wyprowadzania z negatywki. Nie masz pojęcia ani o teorii ani o praktyce szkolenia paralotniowego.

Widac skleroza Cie nie pominela. To o co niby tak bardzo miales walczyc z nawiedzonym ulcowskim egzaminatorem . Wpisz. http://www.marcinpietka.pl Przewin sobie w dol na czerwonym tle masz tam "Bezpieczenstwo lotow" i pierwsze pytanie ze "sluszna" dla nowicjuszy odpowiedzia.

Na górę