Post autor: marek mastalerz » 07 sierpnia 2022, 12:16
Hej
O pakowaniu spadochronu do kontenerów pod tyłkiem można by napisać spory artykuł najlepiej z obrazkami.
Ale mocno skracając wygląda to tak.
Pilot bardzo często wyciagając paczkę spod deski ciągnie ją w bok i do góry, czasem nawet tylko do góry. To twierdzenie stawiam na podstawie analizy filmów z treningów rzucania spadochronu.
Dlatego ważne jest żeby sobie obejrzeć paczkę i zobaczyć jak wszyta jest tasiemka z pętelką do podłączenia uchwytu spadochronu.
Jeśli pętelka jest na bocznej powierzchni paczki, to nie ma znaczenia jak zapakujesz (rys 1.).
Ale często, i m.in. Sky tak robi, pętelka jest przy krawędzi paczki (rys 2 i 3).
I wtedy, dobrze żeby ta krawędź była na górze a nie na dole, bo spadochron łatwo się wyślizguje nawet jeśli ciągnie się go w górę (rys 2.).
Jeśli pętelka jest na dole, a pilot ciągnie spadochron w górę to on będzie się obracał i miał tendencję do klinowania (rys. 3.). Wyjdzie, ale z oporami i być może dłużej to potrwa.
Dlatego niektórzy producenci uprzęży, np. Advance, dają swoje koperty i oznaczają dużą kropką stronę która ma iść do góry.
Położenie linek ma tu niewielkie znaczenie, a w przypadku Sky-a (których składam dużo, głównie Sky System) lepiej kiedy linki są na dole, bo tam pętelka do podłączenia uchwytu jest na krawędzi a nie na środku ścianki bocznej koperty.
Tak więc dla sposobu wkładania główne znaczenie ma budowa koperty. Instrukcja uprzęży będzie przydatna jeśli ta uprząż ma własną kopertę zintegrowaną z uchwytem. Jeśli nie ma to na instrukcji ktoś montuje jakiś tam zapas, a ty masz inny i to już może wymagać innego ułożenia.
Pozdrawiam
- Załączniki
-
- Zrzut ekranu 2022-08-07 121649.jpg (57.15 KiB) Przejrzano 5641 razy
Hej
O pakowaniu spadochronu do kontenerów pod tyłkiem można by napisać spory artykuł najlepiej z obrazkami.
Ale mocno skracając wygląda to tak.
Pilot bardzo często wyciagając paczkę spod deski ciągnie ją w bok i do góry, czasem nawet tylko do góry. To twierdzenie stawiam na podstawie analizy filmów z treningów rzucania spadochronu.
Dlatego ważne jest żeby sobie obejrzeć paczkę i zobaczyć jak wszyta jest tasiemka z pętelką do podłączenia uchwytu spadochronu.
Jeśli pętelka jest na bocznej powierzchni paczki, to nie ma znaczenia jak zapakujesz (rys 1.).
Ale często, i m.in. Sky tak robi, pętelka jest przy krawędzi paczki (rys 2 i 3).
I wtedy, dobrze żeby ta krawędź była na górze a nie na dole, bo spadochron łatwo się wyślizguje nawet jeśli ciągnie się go w górę (rys 2.).
Jeśli pętelka jest na dole, a pilot ciągnie spadochron w górę to on będzie się obracał i miał tendencję do klinowania (rys. 3.). Wyjdzie, ale z oporami i być może dłużej to potrwa.
Dlatego niektórzy producenci uprzęży, np. Advance, dają swoje koperty i oznaczają dużą kropką stronę która ma iść do góry.
Położenie linek ma tu niewielkie znaczenie, a w przypadku Sky-a (których składam dużo, głównie Sky System) lepiej kiedy linki są na dole, bo tam pętelka do podłączenia uchwytu jest na krawędzi a nie na środku ścianki bocznej koperty.
Tak więc dla sposobu wkładania główne znaczenie ma budowa koperty. Instrukcja uprzęży będzie przydatna jeśli ta uprząż ma własną kopertę zintegrowaną z uchwytem. Jeśli nie ma to na instrukcji ktoś montuje jakiś tam zapas, a ty masz inny i to już może wymagać innego ułożenia.
Pozdrawiam