Post autor: JaroXS » 30 kwietnia 2018, 11:28
calhal pisze:JaroXS pisze:ale skąd wiesz że w spadochronowaniu ciśnienie w glajcie nie występuje zmierzyłeś to jakoś ?
masz rację, to uproszczenie. Jest niższe niż w normalnym stanie lotu, a dolne poszycie klei się do górnego
Piszesz jest niższe, ale ciekawe o ile, a może nie występuje itd, a może w czystym pięknym spadochronowaniu występuje niezmienione?
Forma tej dyskusji jest bez sensu. Ja uważam że po prostu trzeba dokonać pomiaru, podobnie jak z przeciążeniami, wtedy można się czegoś sensownego dowiedzieć. Co do kontr klapy i mojej teorii o tym że cząsteczki powietrza są zasysane przez dynamicznie otwierająca się przeciwległą stronę skrzydła to można to też sprawdzić tak, że mocujesz tasiemkę wewnątrz skrzydła, wkładasz kamerę a potem wykonujesz podwinięcie gdzie dalej dochodzi do kontr klapy. Potem oglądasz co się działo z tasiemką wewnątrz skrzydła. W pierwszym moim odcinku instruktażowym o podwinięciach były kontr klapy. Dzięki temu można się czegoś dowiedzieć. Tak to sobie możemy jeszcze długo snuć teorie i mówić o tym że np. kontr klapa wchodzi w wyniku zaniku ciśnienia wewnętrznego, lub gwałtownej zmiany kątów natarcia itp itd. Możliwości jest wiele, a bez eksperymentu nie ma sensownego wyjaśnienia. Ja po prostu jestem przeciwny mówieniu "tak to działa tak", jak w rzeczywistości gówno o tym wiemy
Pozdrawiam,
[quote="calhal"][quote="JaroXS"]ale skąd wiesz że w spadochronowaniu ciśnienie w glajcie nie występuje zmierzyłeś to jakoś ? :-)[/quote]
masz rację, to uproszczenie. Jest niższe niż w normalnym stanie lotu, a dolne poszycie klei się do górnego ;)[/quote]
Piszesz jest niższe, ale ciekawe o ile, a może nie występuje itd, a może w czystym pięknym spadochronowaniu występuje niezmienione? :-)
Forma tej dyskusji jest bez sensu. Ja uważam że po prostu trzeba dokonać pomiaru, podobnie jak z przeciążeniami, wtedy można się czegoś sensownego dowiedzieć. Co do kontr klapy i mojej teorii o tym że cząsteczki powietrza są zasysane przez dynamicznie otwierająca się przeciwległą stronę skrzydła to można to też sprawdzić tak, że mocujesz tasiemkę wewnątrz skrzydła, wkładasz kamerę a potem wykonujesz podwinięcie gdzie dalej dochodzi do kontr klapy. Potem oglądasz co się działo z tasiemką wewnątrz skrzydła. W pierwszym moim odcinku instruktażowym o podwinięciach były kontr klapy. Dzięki temu można się czegoś dowiedzieć. Tak to sobie możemy jeszcze długo snuć teorie i mówić o tym że np. kontr klapa wchodzi w wyniku zaniku ciśnienia wewnętrznego, lub gwałtownej zmiany kątów natarcia itp itd. Możliwości jest wiele, a bez eksperymentu nie ma sensownego wyjaśnienia. Ja po prostu jestem przeciwny mówieniu "tak to działa tak", jak w rzeczywistości gówno o tym wiemy ;-)
Pozdrawiam,