Post autor: arekgarbacz » 08 kwietnia 2016, 10:34
Ja uważam, że jest to jednak kolejny poziom rozwoju. Na pewno lepiej i razniej lecieć grupą, ale czasem jak pojawia sie warun i jest opcja na fajny lot, a grupa z pewnych względów nie potrafi sie utrzymać razem, to sie po prostu tnie do przodu
Ważne jednak jest zgranie 3 czynników: wiedzy, doświadczenia i przygotowań.
Wiedzy chociażby na temat meteorologii, żeby w jak największym stopniu potrafić przewidzieć jaki bedzie warun, jak może sie rozwinać danego dnia, jak pracuja wiatry dolinowe itp itd.
Doświadczenia, żeby mieć pewność, że będziemy potrafili sprostać tym warunkom, ale również doświadczenie w przygodnych lądowaniach i pewność swoich umiejętności w lądowaniu w zupełnie nowym terenie.
No i przygotowania związane z wcześniejszym rozpoznaniem terenu i sprawdzeniem, gdzie np ludzie najczęściej lataja, przeskakuja doliny, wykręcają się itd. Wystarczy wejsć na strone
https://xcplanner.appspot.com/I pooglądać sobie Skyways, które można włączyć w klocku "Thermals".
Tam np. Alpy wyglądaja na całkiem zlatane
W sumie nawet jak sie przejdzie do Bir w Indiach czy Pokhary w Nepalu, to też jest tam tych tracków nabite, chociaż to już jednak Himalaje i troche inna bajka.
Dodam jeszcze, ze w XCShop dostepna jest ksiazka "Cross country flying", w której jest sporo wiedzy ogólnej na temat termicznego latania, jak w "Thermal flying", ale też bardzo fajne rozdziały traktujące o przygotowaniach i planowaniu przelotów. Polecam.
Ja uważam, że jest to jednak kolejny poziom rozwoju. Na pewno lepiej i razniej lecieć grupą, ale czasem jak pojawia sie warun i jest opcja na fajny lot, a grupa z pewnych względów nie potrafi sie utrzymać razem, to sie po prostu tnie do przodu :)
Ważne jednak jest zgranie 3 czynników: wiedzy, doświadczenia i przygotowań.
Wiedzy chociażby na temat meteorologii, żeby w jak największym stopniu potrafić przewidzieć jaki bedzie warun, jak może sie rozwinać danego dnia, jak pracuja wiatry dolinowe itp itd.
Doświadczenia, żeby mieć pewność, że będziemy potrafili sprostać tym warunkom, ale również doświadczenie w przygodnych lądowaniach i pewność swoich umiejętności w lądowaniu w zupełnie nowym terenie.
No i przygotowania związane z wcześniejszym rozpoznaniem terenu i sprawdzeniem, gdzie np ludzie najczęściej lataja, przeskakuja doliny, wykręcają się itd. Wystarczy wejsć na strone
https://xcplanner.appspot.com/
I pooglądać sobie Skyways, które można włączyć w klocku "Thermals".
Tam np. Alpy wyglądaja na całkiem zlatane :)
W sumie nawet jak sie przejdzie do Bir w Indiach czy Pokhary w Nepalu, to też jest tam tych tracków nabite, chociaż to już jednak Himalaje i troche inna bajka.
Dodam jeszcze, ze w XCShop dostepna jest ksiazka "Cross country flying", w której jest sporo wiedzy ogólnej na temat termicznego latania, jak w "Thermal flying", ale też bardzo fajne rozdziały traktujące o przygotowaniach i planowaniu przelotów. Polecam.