Jaki olej lejecie ?

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Jaki olej lejecie ?

Re: Jaki olej lejecie ?

Post autor: Wladza » 21 marca 2021, 23:42

ja latałem na różnych olejach, moim zdanie Motul800 ze ścigaczem ( nie z krosem) jest super Sthil hp ultra też ok a od castrola bym trzymał się z daleka. Większość producentów silnika zaleca lać 2% oleju do benzyny czyli na 10l /200 ml oleju, więcej niema sensu lać bo to tylko szkodzi.
pozd. Marcin

Re: Jaki olej lejecie ?

Post autor: eltomek » 21 marca 2021, 17:44

matgaw pisze:Ty przeglądasz jakieś inne strony, konsekwentnie pomijając strony producentów - Motul z directindustry zamiast z Motul, a Amsoil z thebestoil zamiast z Amsoil :D

No dobra, biję się w pierś :D To żeby uporządkować dyskusję i materiały innym odwiedzającym ten wątek poniżej linki do kart na stronach producentów:

Re: Jaki olej lejecie ?

Post autor: matgaw » 21 marca 2021, 13:59

To jakaś stara karta dla 710 sądząc po dacie w rogu, może błędna.

Ja korzystałem ze strony producenta: https://www.motul.com/pl/pl/products/710-2t--2

Ty przeglądasz jakieś inne strony, konsekwentnie pomijając strony producentów - Motul z directindustry zamiast z Motul, a Amsoil z thebestoil zamiast z Amsoil :D

Re: Jaki olej lejecie ?

Post autor: eltomek » 20 marca 2021, 11:59

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Nie mogłem w to uwierzyć, więc poszukałem i znalazłem bardziej prawdopodobne temperatury zapłonu: Temperatura samozapłonu : 340 °C (bezołowiowa 95)
: 350 °C (bezołowiowa 98)

Zgadza się, taka jest temperatura samozapłonu, ja pisałem o temperaturze zapłonu (flash point), bo założyłem, że ten parametr rozpatrujemy (iskra ze świecy jako wyzwalacz zapłonu). Dane wziąłem z tej karty https://www.ilo.org/dyn/icsc/showcard.d ... _version=2

matgaw pisze:Nie wiem skąd wziąłeś takie wartości dla 710 - przed chwilą sprawdziłem karty danych technicznych i są takie:
Amsoil Dominator - 94 st. C
Motul 710 - 154 st. C
Motul 800 offroad - 252 st. C

Motul 800 wziąłeś dane ze złej wersji (road racing), której się nie stosuje w PPG.


Masz rację, wziąłem Motul 800 Racing. Co do 710'tki to znalazłem tę kartę tu: https://pdf.directindustry.com/pdf/motu ... 03013.html i w niej piszą właśnie "Flash point 88*C/190*F". Na tej samej stronie jest też specyfikacja 800 Off Road (https://pdf.directindustry.com/pdf/motu ... 03027.html) która mówi dokładnie o takiej wartości, jaką podałeś, 252*C. Nigdzie jednak nie znalazłem, żeby 710 miała 154*C. Jest chyba bałagan w tych kartach, bo w tej karcie do Amsoil Dominator https://thebestoil.com//wp-content/uplo ... /g1985.pdf piszą z kolei o temperaturze zapłonu na poziomie 102*C zamiast 94*C (choć to niewielka różnica). Tak czy inaczej Motul 800 przy nich ma temperaturę zapłonu na poziomie olejów do czterosuwów, które chyba im wyżej ją mają tym lepiej, no ale to pewnie nie jedyny parametr, a jak pisałem słabo się na tym znam :)
Chyba przerzucę się na tego Motula 710.

Re: Jaki olej lejecie ?

Post autor: matgaw » 19 marca 2021, 23:25

Nie wiem skąd wziąłeś takie wartości dla 710 - przed chwilą sprawdziłem karty danych technicznych i są takie:

Amsoil Dominator - 94 st. C
Motul 710 - 154 st. C
Motul 800 offroad - 252 st. C

Motul 800 wziąłeś dane ze złej wersji (road racing), której się nie stosuje w PPG.

I tak, ilość nagaru jak najbardziej zależy od temperatury zapłonu. Tak samo na świecy zbiera się sadza jeśli mamy zbyt bogatą mieszankę (za zimną temperaturę spalania).

Chemia jest tu na pewno skomplikowana, ale można to zrozumieć przez analogię do ogólnego spalania substancji organicznych - w optymalnych warunkach spalają się do CO2 i wody, w mniej optymalnych do CO i wody, a w złych do C i wody. C to sadza - nagar.

Temperatura zapłonu benzyny jest poniżej 0, też nie wiem skąd te 44 st. C

Inną kwestią jeszcze jest zawartość popiołów i innych zanieczyszczeń - nie dla każdego oleju te wartości są podane.

Re: Jaki olej lejecie ?

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 19 marca 2021, 22:55

Nie mogłem w to uwierzyć, więc poszukałem i znalazłem bardziej prawdopodobne temperatury zapłonu: Temperatura samozapłonu : 340 °C (bezołowiowa 95)
: 350 °C (bezołowiowa 98)
Poza tym etylina to nazwa paliwa z dodatkiem czteroetylku ołowiu. W tej chwili takich pakiecie już się nie sprzedaje na stacjach benzynowych.

Re: Jaki olej lejecie ?

Post autor: eltomek » 19 marca 2021, 22:40

matgaw pisze:Motul 710 spala się dużo lepiej. Może nie tak czysto jak Dominator na jego zdjęciach, ale jest nieźle.

Może to też jest związne z temperaturą zapłonu? Wg karty https://pdf.directindustry.com/pdf/motu ... 03013.html Motul 710 ma tylko 88*C w porównaniu z 274*C dla Motul 800. Nie za bardzo się się na tym znam, nie wiem czy to temperatura zapłonu jest tu decydująca, w końcu mieszamy ten olej z etyliną, która ma temp zapłonu ok 44*C, a dajemy jej 50x więcej niż oleju.

Re: Jaki olej lejecie ?

Post autor: matgaw » 18 marca 2021, 22:39

Motul 710 około 100 godzin - przez większość czasu 1:40
Załączniki
20191130_094002.jpg
20191130_094002.jpg (870.08 KiB) Przejrzano 4902 razy
20191130_133345.jpg
20191130_133345.jpg (739.55 KiB) Przejrzano 4902 razy

Re: Jaki olej lejecie ?

Post autor: matgaw » 18 marca 2021, 22:32

Motul 710 spala się dużo lepiej. Może nie tak czysto jak Dominator na jego zdjęciach, ale jest nieźle.

Re: Jaki olej lejecie ?

Post autor: eltomek » 18 marca 2021, 18:58

O ciekawej rzeczy wspomina autor tego filmu:


Wymienił on w swoim Atomie80 olej z Motul800 na Amsoil Dominator, bo jego znajomi, którzy używali go z Topem80 twierdzili, że nie pozostawia nagaru. No i w kolejnym filmie pokazuje różnice w ilości nagaru po 30h używania jednego i drugiego oleju, no i fajnie to wygląda po tym Dominatorze. Bierze się to pewnie stąd, że jego temperatura zapłonu to 102*C zamiast 252*C dla Motul800 i całość jest wypalana podczas pracy tłoka:

Re: Jaki olej lejecie ?

Post autor: marconi1980 » 17 marca 2021, 22:39

Zgodnie z filmem instruktażowym jednego z producentów, w zależności do wybranego oleju:

MOTUL 800: 2,0% / 50:1 - przy pierwszych 15 litrach
1,5% / 66:1 - podczas dalszej pracy

MOTUL 710: 2,5% / 40:1 - przy pierwszych 15 litrach
2,0% / 50:1 - podczas dalszej pracy

Re: Jaki olej lejecie ?

Post autor: fotolot » 08 stycznia 2020, 09:51

Only pisze: No właśnie , czemu w ppg nie stosuje się filtrów ??? Przecież każde odpalenie silnika na ziemi podnosi kurz i inne śmieci , czy nawet taki przelocik nisko nad ziemią czy to nawet transport w aucie to potencjalne dostanie się ziarenka piasku i dalej juz nie muszę tłumaczyć .


Ano dlatego, że to trochę pogarsza dolot powietrza i osiągi. A panuje coraz większe szaleństwo dużych mocy i prędkości. Często nie stosuje się też airboxów, które bardzo skutecznie wyciszają daleką donośność i uciążliwość "jęku". Ale wyczytałem kiedyś,że zamiast tłumika szmerów ssania świetnie sprawdzają się dobre wygłuszacze na uszach pilota :) . Sam nie jestem święty ale mój wolnoobrotowy traktor podobno brzmi nieco przyjemniej od szlifierek -"jak Harley" ;) (latam na 2/3 obr. , na pełnym gwizdku 3800rpm)
Jeśli w jetski masz chłodzenie płynem to jest trochę inna bajka bo wciąż większość PPGów jest chłodzona powietrzem. Latam na Castrolu Racing 2t stosując 1:50 , kupuje go w sklepiku skuterowym ale szczerze mówiąc niepokoi mnie grubość nagaru-dawniej takiego nie robił. Odnośnie cudownych dodatkow to zalecam dużą ostrożność, kiedyś jak kilka razy zaaplikowałem (wg. wskazanych proporcji) przciwzataciowy "militec" to po pewnym czasie pierścień mi się zakleił i zapiekł na tłoku...

Re: Jaki olej lejecie ?

Post autor: Only » 08 stycznia 2020, 08:21

Z autopsji jestem skłonny powiedziec że ryzyka w tym żadnego nie widzę . Prędzej nieumiejętne regulacje , kijowy materiał podzespołów czy nawet brak filtra na gaźniku ( czego w ogóle nie jestem w stanie zrozumieć ) No właśnie , czemu w ppg nie stosuje się filtrów ??? Przecież każde odpalenie silnika na ziemi podnosi kurz i inne śmieci , czy nawet taki przelocik nisko nad ziemią czy to nawet transport w aucie to potencjalne dostanie się ziarenka piasku i dalej juz nie muszę tłumaczyć .

Re: Jaki olej lejecie ?

Post autor: SławekP » 08 stycznia 2020, 00:18

Daj Boże zdrowia!
Jeśli u Ciebie się sprawdza - OK.
Ale jeśli jest możliwość zminimalizowania ryzyka zatarcia, to po cholerę ryzykować?

Re: Jaki olej lejecie ?

Post autor: ArekG » 08 stycznia 2020, 00:04

SławekP pisze:Szanowni, witam serdecznie.
To mój pierwszy wpis na forum, chciałbym wtrącić i swoje 3 grosze...
Zatarcie silnika (2T) - krótko mówiąc - [b]przegrzanie[b]lub inaczej - przerwanie filmu olejowego pomiędzy tłokiem a cylindrem.
Najczęściej spowodowane złą jakością paliwa lub oleju, często "fałszywym powietrzem" lub nieszczelnością ukł. paliwowego.
Z racji wykonywanego zawodu, widziałem setki zatartych silników dwusuwowych, myślę że wielu zatarć dało by się uniknąć stosując jakieś dodatki uszlachetniające benzynę :
https://www.google.com/search?q=dodatek ... e&ie=UTF-8
Polecam, rozrobiona mieszanka będzie zdatna do użytku nawet przez dwa lata...


15 lat pływam jetski 2T i nigdy nie zatarłem silnika od mieszanki która stała w kanistrze czy była w zbiorniku . A stała po 6m . Ppg też nie zwracam na to uwagi i parskam śmiechem jak wylewają z zbiorników paliwo którego nie zużyli . Zawsze mam awaryjną banieczke na taka okoliczność :) Nie patrzę juz nawet jakiej marki olej ... byle syntetyk. Może w ppg nie mam kosmicznego nalotu ale parę razy na serwisie byłem ,gwarancyjnym rzecz jasna .zawsze bez zastrzeżeń . Powiem więcej , mieszankę stosuje 1:50 w ppg ,na jetski kawasaki mam wklejkę jak wół 1:60 . Myśle że krąży wiele mitów o tej mieszance ale to tylko mity . Owszem po takim postoju 6m jetski może jest odrobine słabszy ale nie jest to powód do zmartwień ani niepokoju .

Re: Jaki olej lejecie ?

Post autor: zdzicho » 05 stycznia 2020, 19:06

Zbyszek Gotkiewicz pisze:A mógłbyś opisać jak działa polecamy przez Ciebie dodatek?

To nie jest konieczne; producent zapewnia że działa: Jak działa? Działa znakomicie!

Re: Jaki olej lejecie ?

Post autor: SławekP » 05 stycznia 2020, 16:59

"Fuel Fit provides an internal coating to prevent corrosion and the buildup of dirt, promoting durable,
efficient performance and stabilises fuel for up to 3 years.
Ensures easy starting and protects your engine. 100ml of Fuel Fits treats 10l of lead free fuel.
Add Fuel Fit to fuel prior to filling the engine."

Z ostrożności napisałem że dodatek wydłuża świeżość paliwa do 2 lat.
Moja wiara nie jest aż tak głęboka... :D

Re: Jaki olej lejecie ?

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 stycznia 2020, 15:32

A mógłbyś opisać jak działa polecamy przez Ciebie dodatek?

Re: Jaki olej lejecie ?

Post autor: SławekP » 05 stycznia 2020, 15:16

Szanowni, witam serdecznie.
To mój pierwszy wpis na forum, chciałbym wtrącić i swoje 3 grosze...
Zatarcie silnika (2T) - krótko mówiąc - [b]przegrzanie[b]lub inaczej - przerwanie filmu olejowego pomiędzy tłokiem a cylindrem.
Najczęściej spowodowane złą jakością paliwa lub oleju, często "fałszywym powietrzem" lub nieszczelnością ukł. paliwowego.
Z racji wykonywanego zawodu, widziałem setki zatartych silników dwusuwowych, myślę że wielu zatarć dało by się uniknąć stosując jakieś dodatki uszlachetniające benzynę :
https://www.google.com/search?q=dodatek ... e&ie=UTF-8
Polecam, rozrobiona mieszanka będzie zdatna do użytku nawet przez dwa lata...

Re: Jaki olej lejecie ?

Post autor: prokopcio » 10 grudnia 2018, 20:04

chyba najlepszym sposobem jest systematyczne latanie cały sezon :)

Na górę