Jaki olej lejecie ?
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Jaki olej lejecie ?
W zasadzie to chodzi jedynie o ustalenie czy mieszanka posiadacwłasności smarne, bo u niektórychbużytkowników napędów panujevopinia że już po dwóch tygodniach mieszanka nie nadaje się do użycia. Można by jeszcze sprawdzać rzeczywistą liczbę oktanową mieszanki, czy z czasem nie spadła, jeśli taki proces spadku wogóle jest możliwy. Czteroetylek ołowiu był chyba bardziej stabilny niż estry i alkohole.
Zbyszek Gotkiewicz
- calhal
- Posty: 770
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Grenoble, Francja
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Jaki olej lejecie ?
Młody jestem, i z dwusuwami mam tylko tyle wspólnego, że kiedyś mnie ciotka Wartburgiem wiozła ;P. Moja ciekawość krąży bardziej w okolicach takich pytań:
Dzięki.
P.S.
Dyskusja ciekawa dla nie-PPGanta, może dlatego, że za oknem deszcz
- Za czasów dwusuwów chyba nikt nie kombinował z mieszaniem wachy z olejem, nie?
- Z czego to wynika? Może, że Pb95 czy 98 są dostosowane do obecnych silników a nie bardzo nadają się do starszych konstrukcji?
- Czy taki silnik PPG ma jeszcze jakieś znaczące różnice konstrukcyjne?
Dzięki.
P.S.
Dyskusja ciekawa dla nie-PPGanta, może dlatego, że za oknem deszcz
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Jaki olej lejecie ?
Dawniej na stacjach benzynowych w NRD były dystrybutory które mieszały od razu benzynę z olejem. U nas na każdej stacji były bańki w których ręcznie robiło się mieszankę i wlewało do baku.
Silnik dwusuwa jest prostszy. Nie ma rozrządu czyli zaworów i sterowania nimi (w zasadzie, bo mogą być zawory w postaci membrany lub dysku czy suwadła, ale z reguły czasami rozrządu steruje tłok) oraz układu smarowania. Najczęściej są chłodzone powietrzem, co jeszcze bardziej upraszcza konstrukcję. Prostota i dobry stosunek mocy do masy to ich jedyna zaleta. Cała reszta to techniczny koszmar.
Silnik dwusuwa jest prostszy. Nie ma rozrządu czyli zaworów i sterowania nimi (w zasadzie, bo mogą być zawory w postaci membrany lub dysku czy suwadła, ale z reguły czasami rozrządu steruje tłok) oraz układu smarowania. Najczęściej są chłodzone powietrzem, co jeszcze bardziej upraszcza konstrukcję. Prostota i dobry stosunek mocy do masy to ich jedyna zaleta. Cała reszta to techniczny koszmar.
Zbyszek Gotkiewicz
- der
- Posty: 1878
- Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
- Reputation: 719
- Lokalizacja: EPOM
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Jaki olej lejecie ?
Mieszacze były również w Polsce. na "markowych" stacjach na początku lat 90tych i było to jedno wielkie nieporozumienie. Razu pewnego po zatankowaniu takiego gówna z Poznania MZtką wracałem 3 godziny (a jest niespełna 100km). Notorycznie filterek wstępny zachodził jakimś szlamem i silnik przestawał pracować.
calhal
Mój odnośnik do lektury nie wynikał wcale ze złośliwości.
Konstrukcja dwusuwa ma ponad 100 lat. A od kilkudziesięciu się właściwie nie zmienił. Do tego te stosowane w ppganctwie noszą raczej cechy jednostek, sprzed zmian. W samym internecie jest o nim tak dużo napisane, że próbując przelewać to po raz kolejny tym razem na paralotniowe forum to idiotyczna sprawa.
Powtórzę
dwusuw
albo two-stroke
Nie mam pojęcia jak to będzie po francusku, jeśli już koniecznie w innym języku, szukał bym prostych opracowań po włosku.
czyli due tempi
calhal
Mój odnośnik do lektury nie wynikał wcale ze złośliwości.
Konstrukcja dwusuwa ma ponad 100 lat. A od kilkudziesięciu się właściwie nie zmienił. Do tego te stosowane w ppganctwie noszą raczej cechy jednostek, sprzed zmian. W samym internecie jest o nim tak dużo napisane, że próbując przelewać to po raz kolejny tym razem na paralotniowe forum to idiotyczna sprawa.
Powtórzę
dwusuw
albo two-stroke
Nie mam pojęcia jak to będzie po francusku, jeśli już koniecznie w innym języku, szukał bym prostych opracowań po włosku.
czyli due tempi
- calhal
- Posty: 770
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Grenoble, Francja
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Jaki olej lejecie ?
der pisze:Mój odnośnik do lektury nie wynikał wcale ze złośliwości.
Spoko, już mam wszystkie informacje, które mnie interesowały w kontekście PPG.
A z ciekawości, inne typy silników w PPG nie występują (a może występują?) z powodu ceny, wagi, rozmiarów, czy po prostu są zbyt złożone żeby miało to sens?
- wlaskow
- Posty: 137
- Rejestracja: 03 stycznia 2016, 13:58
- Reputation: 65
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Jaki olej lejecie ?
Pan Zbigniew zaproponował nietrafiony pomysł, ponieważ problem starzenia mieszaniny benzyna-olej nie jest bezpośrednio związany ze spadkiem smarności a raczej z utlenianiem podwójnych wiązań wodorowych i ich polimeryzacji.
W miejsce wiązania podwójnego mogą zostać przyłączone różne atomy lub grupy atomów.
Tworzą się alkohole, aldehydy i kwasy organiczne. W wyniku polimeryzacji tworzą one związki wielocząsteczkowe tzw. polimery. Czyste paliwo ulega tym procesom, a co dopiero gdy wprowadzimy do niego olej wraz z dodatkami uszlachetniającymi. Później to całe zoo cząstek jest spalana.
Długie łańcuchy cząstek nie mają czasu aby spalić się całkowicie i zupełnie więc im jest ich więcej tym więcej pozostałości po spaleniu.
Olej do silników 2 suwowych musi się różnić od tego do 4 suwowych z powodu "krótkiego życia" w silniku. Posiada dodatkowy rozpuszczalnik ułatwiający mieszanie się z benzyną, czego nie mają właśnie oleje do 4T.
Posiada mniejszą, jeżeli w ogóle, rezerwę alkaliczna TBN aby zobojętniać kwaśne produkty spalania.
Pan Przemo jest sceptyczny do badania smarności - i tu ma rację. Myli się natomiast, proponując badanie aparatem czterokulowym (PN-76/C-04147, ISO 20623, ASTM D 2783, D 2596, D 4172, D 2266, IP 239) który z tego co pamiętam, stosuje się przy olejach przekładniowych i olejach 4t, gdzie najważniejszym parametrem jest badanie skuteczności dodatków AW i EP, które występują, jeżeli w ogóle, w olejach 2t w małych ilościach.
Jest to spowodowane tym, że są to dodatki z grupy ditiofosforanów cynku (Zn DTP) - alkilowe drugorządowe, alkilowe pierwszorzędowe, arylowe, które są dodatkami popiołowymi. A my spalamy dużo oleju w silniku 2t.
Zdecydowanie więcej jest dyspergatorów bezpopiołowych, do których należą alkenobursztynoimidy, estry kwasu alkenobursztynoimidowego i pochodne alkilofenoli.
Jak już, bardziej wskazany byłby pomiar wg normy do badania smarności olejów napędowych wg HFRR (ISO DIS 12156/1), BOCLE (ASTM D5001) i BOTS. Ale i tak byłoby to bez sensu.
Ad vocem spadku liczby oktanowej. Tak Panie Zbyszku, LO zmienia się i to dodatkowo zmienia się wraz ze zmianą prędkości obrotowej silnika w stopniu nierównomiernym dla różnych paliw. kto choć raz badał LO przy użyciu rosyjskiego silnika wzorcowego уит-65, ten przyzna mi racje.
To jest mój ostatni wpis w tym wątku. Kosztuje mnie on za dużo zdrowia. Im więcej napiszę tym z większą krytyką się spotkam. A przecież forum nie powinno przypominać akademickiego wykładu a do tego zostało to sprowadzone - przeze mnie zresztą . Zachęcam do samodzielnych poszukiwań w google
Z poważaniem
Waldemar Laskowski
W miejsce wiązania podwójnego mogą zostać przyłączone różne atomy lub grupy atomów.
Tworzą się alkohole, aldehydy i kwasy organiczne. W wyniku polimeryzacji tworzą one związki wielocząsteczkowe tzw. polimery. Czyste paliwo ulega tym procesom, a co dopiero gdy wprowadzimy do niego olej wraz z dodatkami uszlachetniającymi. Później to całe zoo cząstek jest spalana.
Długie łańcuchy cząstek nie mają czasu aby spalić się całkowicie i zupełnie więc im jest ich więcej tym więcej pozostałości po spaleniu.
Olej do silników 2 suwowych musi się różnić od tego do 4 suwowych z powodu "krótkiego życia" w silniku. Posiada dodatkowy rozpuszczalnik ułatwiający mieszanie się z benzyną, czego nie mają właśnie oleje do 4T.
Posiada mniejszą, jeżeli w ogóle, rezerwę alkaliczna TBN aby zobojętniać kwaśne produkty spalania.
Pan Przemo jest sceptyczny do badania smarności - i tu ma rację. Myli się natomiast, proponując badanie aparatem czterokulowym (PN-76/C-04147, ISO 20623, ASTM D 2783, D 2596, D 4172, D 2266, IP 239) który z tego co pamiętam, stosuje się przy olejach przekładniowych i olejach 4t, gdzie najważniejszym parametrem jest badanie skuteczności dodatków AW i EP, które występują, jeżeli w ogóle, w olejach 2t w małych ilościach.
Jest to spowodowane tym, że są to dodatki z grupy ditiofosforanów cynku (Zn DTP) - alkilowe drugorządowe, alkilowe pierwszorzędowe, arylowe, które są dodatkami popiołowymi. A my spalamy dużo oleju w silniku 2t.
Zdecydowanie więcej jest dyspergatorów bezpopiołowych, do których należą alkenobursztynoimidy, estry kwasu alkenobursztynoimidowego i pochodne alkilofenoli.
Jak już, bardziej wskazany byłby pomiar wg normy do badania smarności olejów napędowych wg HFRR (ISO DIS 12156/1), BOCLE (ASTM D5001) i BOTS. Ale i tak byłoby to bez sensu.
Ad vocem spadku liczby oktanowej. Tak Panie Zbyszku, LO zmienia się i to dodatkowo zmienia się wraz ze zmianą prędkości obrotowej silnika w stopniu nierównomiernym dla różnych paliw. kto choć raz badał LO przy użyciu rosyjskiego silnika wzorcowego уит-65, ten przyzna mi racje.
To jest mój ostatni wpis w tym wątku. Kosztuje mnie on za dużo zdrowia. Im więcej napiszę tym z większą krytyką się spotkam. A przecież forum nie powinno przypominać akademickiego wykładu a do tego zostało to sprowadzone - przeze mnie zresztą . Zachęcam do samodzielnych poszukiwań w google
Z poważaniem
Waldemar Laskowski
- der
- Posty: 1878
- Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
- Reputation: 719
- Lokalizacja: EPOM
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Jaki olej lejecie ?
Jaką k.. krytyką ? Jakaś obsesja ?
Ja tam pamiętam, że jak paliwa w maluchu brakło, szło się do drogerii, lało się dwie butelki benzyny ekstracyjnej i ziuuu na stację.
A teraz technologia kosmiczna niemal potrzebna do określenia jego składu i czy na pewno się nadaje
Pisz i nie marudź. 99 na 100 doczyta tylko do połowy bo i tak nic z tego nie zrozumie, a już na pewno nie skrytykuje
calhal
W PPG stosowano już chyba wszystkie możliwe typy silników spalinowych i nie tylko jakie wymyślił człowiek.
Jednak typowy stary dwusuw ciągle wygrywa stosunkiem masy/zużycia paliwa/mocy.
Ja tam pamiętam, że jak paliwa w maluchu brakło, szło się do drogerii, lało się dwie butelki benzyny ekstracyjnej i ziuuu na stację.
A teraz technologia kosmiczna niemal potrzebna do określenia jego składu i czy na pewno się nadaje
Pisz i nie marudź. 99 na 100 doczyta tylko do połowy bo i tak nic z tego nie zrozumie, a już na pewno nie skrytykuje
calhal
W PPG stosowano już chyba wszystkie możliwe typy silników spalinowych i nie tylko jakie wymyślił człowiek.
Jednak typowy stary dwusuw ciągle wygrywa stosunkiem masy/zużycia paliwa/mocy.
- Przemo Boosh
- Posty: 63
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 02:29
- Reputation: 3
- Lokalizacja: Gliwice
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Jaki olej lejecie ?
wlaskow pisze:Pan Zbigniew zaproponował nietrafiony pomysł, ponieważ problem starzenia mieszaniny benzyna-olej nie jest bezpośrednio związany ze spadkiem smarności a raczej z utlenianiem podwójnych wiązań wodorowych i ich polimeryzacji.
W miejsce wiązania podwójnego mogą zostać przyłączone różne atomy lub grupy atomów.
Tworzą się alkohole, aldehydy i kwasy organiczne. W wyniku polimeryzacji tworzą one związki wielocząsteczkowe tzw. polimery. Czyste paliwo ulega tym procesom, a co dopiero gdy wprowadzimy do niego olej wraz z dodatkami uszlachetniającymi. Później to całe zoo cząstek jest spalana.
Długie łańcuchy cząstek nie mają czasu aby spalić się całkowicie i zupełnie więc im jest ich więcej tym więcej pozostałości po spaleniu.
Olej do silników 2 suwowych musi się różnić od tego do 4 suwowych z powodu "krótkiego życia" w silniku. Posiada dodatkowy rozpuszczalnik ułatwiający mieszanie się z benzyną, czego nie mają właśnie oleje do 4T.
Posiada mniejszą, jeżeli w ogóle, rezerwę alkaliczna TBN aby zobojętniać kwaśne produkty spalania.
Pan Przemo jest sceptyczny do badania smarności - i tu ma rację. Myli się natomiast, proponując badanie aparatem czterokulowym (PN-76/C-04147, ISO 20623, ASTM D 2783, D 2596, D 4172, D 2266, IP 239) który z tego co pamiętam, stosuje się przy olejach przekładniowych i olejach 4t, gdzie najważniejszym parametrem jest badanie skuteczności dodatków AW i EP, które występują, jeżeli w ogóle, w olejach 2t w małych ilościach.
Jest to spowodowane tym, że są to dodatki z grupy ditiofosforanów cynku (Zn DTP) - alkilowe drugorządowe, alkilowe pierwszorzędowe, arylowe, które są dodatkami popiołowymi. A my spalamy dużo oleju w silniku 2t.
Zdecydowanie więcej jest dyspergatorów bezpopiołowych, do których należą alkenobursztynoimidy, estry kwasu alkenobursztynoimidowego i pochodne alkilofenoli.
Jak już, bardziej wskazany byłby pomiar wg normy do badania smarności olejów napędowych wg HFRR (ISO DIS 12156/1), BOCLE (ASTM D5001) i BOTS. Ale i tak byłoby to bez sensu.
Ad vocem spadku liczby oktanowej. Tak Panie Zbyszku, LO zmienia się i to dodatkowo zmienia się wraz ze zmianą prędkości obrotowej silnika w stopniu nierównomiernym dla różnych paliw. kto choć raz badał LO przy użyciu rosyjskiego silnika wzorcowego уит-65, ten przyzna mi racje.
To jest mój ostatni wpis w tym wątku. Kosztuje mnie on za dużo zdrowia. Im więcej napiszę tym z większą krytyką się spotkam. A przecież forum nie powinno przypominać akademickiego wykładu a do tego zostało to sprowadzone - przeze mnie zresztą . Zachęcam do samodzielnych poszukiwań w google
Z poważaniem
Waldemar Laskowski
Zgadzam się z powyzszym w znakomitej wiekszości. Nie zgadzam się z wymienionymi rodzajami dodatków uszlachetniających - te które wymieniłeś to technologia z lat 70 ubiegłego stulecia. Ale ogólnie masz rację. W tym miejscu należy jednak postawić pytanie o wpływ tych zjawisk na przechowywanie mieszanki. Czy przy pełnym kanistrze o pojemności 10L przechowywanym od zimy do wiosny zjawisko utleniania i polimeryzacji zajdzie w stopniu zauważalnym w eksploatacji silnika? Nie sądzę...
Badanie na aparacie czterokulowym rzuci pewne swiatło ale nie odpowie jednoznacznie na kluczowe pytania. Można przeprowadzić badanie na świeżej mieszance i takiej powiedzmy po 3 czy 6 miesiącach przechowywania. Mam też możliwość przeprowadzenia testu FZG i kilku innych - czy to ma sens? Nie jestem przekonany. To samo dotyczy propozycji Zbyszka aby zbadac smarność poszczególnych mieszanek - po co? Wiadomo przecież, że bez wzgledu na czas przechowywania mieszanki jej polaryzacja sie nie zmieni, co najwyżej wzrośnie lepkość kinematyczna z powodu polimeryzacji lecz w zakresie błedu pomiarowego, a co za tym idzie smarność nie ulegnie zmianie...
Reasumując - NIE WAL FOCHA i podyskutujmy....
Pozdrówka
Przemo
Przemo
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Jaki olej lejecie ?
chyba najlepszym sposobem jest systematyczne latanie cały sezon
Łukasz Prokop
Re: Jaki olej lejecie ?
Szanowni, witam serdecznie.
To mój pierwszy wpis na forum, chciałbym wtrącić i swoje 3 grosze...
Zatarcie silnika (2T) - krótko mówiąc - [b]przegrzanie[b]lub inaczej - przerwanie filmu olejowego pomiędzy tłokiem a cylindrem.
Najczęściej spowodowane złą jakością paliwa lub oleju, często "fałszywym powietrzem" lub nieszczelnością ukł. paliwowego.
Z racji wykonywanego zawodu, widziałem setki zatartych silników dwusuwowych, myślę że wielu zatarć dało by się uniknąć stosując jakieś dodatki uszlachetniające benzynę :
https://www.google.com/search?q=dodatek ... e&ie=UTF-8
Polecam, rozrobiona mieszanka będzie zdatna do użytku nawet przez dwa lata...
To mój pierwszy wpis na forum, chciałbym wtrącić i swoje 3 grosze...
Zatarcie silnika (2T) - krótko mówiąc - [b]przegrzanie[b]lub inaczej - przerwanie filmu olejowego pomiędzy tłokiem a cylindrem.
Najczęściej spowodowane złą jakością paliwa lub oleju, często "fałszywym powietrzem" lub nieszczelnością ukł. paliwowego.
Z racji wykonywanego zawodu, widziałem setki zatartych silników dwusuwowych, myślę że wielu zatarć dało by się uniknąć stosując jakieś dodatki uszlachetniające benzynę :
https://www.google.com/search?q=dodatek ... e&ie=UTF-8
Polecam, rozrobiona mieszanka będzie zdatna do użytku nawet przez dwa lata...
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Jaki olej lejecie ?
A mógłbyś opisać jak działa polecamy przez Ciebie dodatek?
Zbyszek Gotkiewicz
Re: Jaki olej lejecie ?
"Fuel Fit provides an internal coating to prevent corrosion and the buildup of dirt, promoting durable,
efficient performance and stabilises fuel for up to 3 years.
Ensures easy starting and protects your engine. 100ml of Fuel Fits treats 10l of lead free fuel.
Add Fuel Fit to fuel prior to filling the engine."
Z ostrożności napisałem że dodatek wydłuża świeżość paliwa do 2 lat.
Moja wiara nie jest aż tak głęboka...
efficient performance and stabilises fuel for up to 3 years.
Ensures easy starting and protects your engine. 100ml of Fuel Fits treats 10l of lead free fuel.
Add Fuel Fit to fuel prior to filling the engine."
Z ostrożności napisałem że dodatek wydłuża świeżość paliwa do 2 lat.
Moja wiara nie jest aż tak głęboka...
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 02 stycznia 2016, 22:54
- Reputation: 4
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Jaki olej lejecie ?
Zbyszek Gotkiewicz pisze:A mógłbyś opisać jak działa polecamy przez Ciebie dodatek?
To nie jest konieczne; producent zapewnia że działa: Jak działa? Działa znakomicie!
Re: Jaki olej lejecie ?
SławekP pisze:Szanowni, witam serdecznie.
To mój pierwszy wpis na forum, chciałbym wtrącić i swoje 3 grosze...
Zatarcie silnika (2T) - krótko mówiąc - [b]przegrzanie[b]lub inaczej - przerwanie filmu olejowego pomiędzy tłokiem a cylindrem.
Najczęściej spowodowane złą jakością paliwa lub oleju, często "fałszywym powietrzem" lub nieszczelnością ukł. paliwowego.
Z racji wykonywanego zawodu, widziałem setki zatartych silników dwusuwowych, myślę że wielu zatarć dało by się uniknąć stosując jakieś dodatki uszlachetniające benzynę :
https://www.google.com/search?q=dodatek ... e&ie=UTF-8
Polecam, rozrobiona mieszanka będzie zdatna do użytku nawet przez dwa lata...
15 lat pływam jetski 2T i nigdy nie zatarłem silnika od mieszanki która stała w kanistrze czy była w zbiorniku . A stała po 6m . Ppg też nie zwracam na to uwagi i parskam śmiechem jak wylewają z zbiorników paliwo którego nie zużyli . Zawsze mam awaryjną banieczke na taka okoliczność Nie patrzę juz nawet jakiej marki olej ... byle syntetyk. Może w ppg nie mam kosmicznego nalotu ale parę razy na serwisie byłem ,gwarancyjnym rzecz jasna .zawsze bez zastrzeżeń . Powiem więcej , mieszankę stosuje 1:50 w ppg ,na jetski kawasaki mam wklejkę jak wół 1:60 . Myśle że krąży wiele mitów o tej mieszance ale to tylko mity . Owszem po takim postoju 6m jetski może jest odrobine słabszy ale nie jest to powód do zmartwień ani niepokoju .
Re: Jaki olej lejecie ?
Daj Boże zdrowia!
Jeśli u Ciebie się sprawdza - OK.
Ale jeśli jest możliwość zminimalizowania ryzyka zatarcia, to po cholerę ryzykować?
Jeśli u Ciebie się sprawdza - OK.
Ale jeśli jest możliwość zminimalizowania ryzyka zatarcia, to po cholerę ryzykować?
Re: Jaki olej lejecie ?
Z autopsji jestem skłonny powiedziec że ryzyka w tym żadnego nie widzę . Prędzej nieumiejętne regulacje , kijowy materiał podzespołów czy nawet brak filtra na gaźniku ( czego w ogóle nie jestem w stanie zrozumieć ) No właśnie , czemu w ppg nie stosuje się filtrów ??? Przecież każde odpalenie silnika na ziemi podnosi kurz i inne śmieci , czy nawet taki przelocik nisko nad ziemią czy to nawet transport w aucie to potencjalne dostanie się ziarenka piasku i dalej juz nie muszę tłumaczyć .
-
- Posty: 890
- Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Jaki olej lejecie ?
Only pisze: No właśnie , czemu w ppg nie stosuje się filtrów ??? Przecież każde odpalenie silnika na ziemi podnosi kurz i inne śmieci , czy nawet taki przelocik nisko nad ziemią czy to nawet transport w aucie to potencjalne dostanie się ziarenka piasku i dalej juz nie muszę tłumaczyć .
Ano dlatego, że to trochę pogarsza dolot powietrza i osiągi. A panuje coraz większe szaleństwo dużych mocy i prędkości. Często nie stosuje się też airboxów, które bardzo skutecznie wyciszają daleką donośność i uciążliwość "jęku". Ale wyczytałem kiedyś,że zamiast tłumika szmerów ssania świetnie sprawdzają się dobre wygłuszacze na uszach pilota . Sam nie jestem święty ale mój wolnoobrotowy traktor podobno brzmi nieco przyjemniej od szlifierek -"jak Harley" (latam na 2/3 obr. , na pełnym gwizdku 3800rpm)
Jeśli w jetski masz chłodzenie płynem to jest trochę inna bajka bo wciąż większość PPGów jest chłodzona powietrzem. Latam na Castrolu Racing 2t stosując 1:50 , kupuje go w sklepiku skuterowym ale szczerze mówiąc niepokoi mnie grubość nagaru-dawniej takiego nie robił. Odnośnie cudownych dodatkow to zalecam dużą ostrożność, kiedyś jak kilka razy zaaplikowałem (wg. wskazanych proporcji) przciwzataciowy "militec" to po pewnym czasie pierścień mi się zakleił i zapiekł na tłoku...
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 sierpnia 2018, 18:31
- Reputation: 0
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Jaki olej lejecie ?
Zgodnie z filmem instruktażowym jednego z producentów, w zależności do wybranego oleju:
MOTUL 800: 2,0% / 50:1 - przy pierwszych 15 litrach
1,5% / 66:1 - podczas dalszej pracy
MOTUL 710: 2,5% / 40:1 - przy pierwszych 15 litrach
2,0% / 50:1 - podczas dalszej pracy
MOTUL 800: 2,0% / 50:1 - przy pierwszych 15 litrach
1,5% / 66:1 - podczas dalszej pracy
MOTUL 710: 2,5% / 40:1 - przy pierwszych 15 litrach
2,0% / 50:1 - podczas dalszej pracy
Marcin Zaczyk
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 26 lutego 2016, 15:11
- Reputation: 15
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Jaki olej lejecie ?
O ciekawej rzeczy wspomina autor tego filmu:
Wymienił on w swoim Atomie80 olej z Motul800 na Amsoil Dominator, bo jego znajomi, którzy używali go z Topem80 twierdzili, że nie pozostawia nagaru. No i w kolejnym filmie pokazuje różnice w ilości nagaru po 30h używania jednego i drugiego oleju, no i fajnie to wygląda po tym Dominatorze. Bierze się to pewnie stąd, że jego temperatura zapłonu to 102*C zamiast 252*C dla Motul800 i całość jest wypalana podczas pracy tłoka:
Wymienił on w swoim Atomie80 olej z Motul800 na Amsoil Dominator, bo jego znajomi, którzy używali go z Topem80 twierdzili, że nie pozostawia nagaru. No i w kolejnym filmie pokazuje różnice w ilości nagaru po 30h używania jednego i drugiego oleju, no i fajnie to wygląda po tym Dominatorze. Bierze się to pewnie stąd, że jego temperatura zapłonu to 102*C zamiast 252*C dla Motul800 i całość jest wypalana podczas pracy tłoka:
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Jaki olej lejecie ?
Motul 710 spala się dużo lepiej. Może nie tak czysto jak Dominator na jego zdjęciach, ale jest nieźle.
Ostatnio zmieniony 18 marca 2021, 22:40 przez matgaw, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość