Post autor: Sławek Mikołów » 31 grudnia 2015, 14:41
Właśnie wróciłem z latania, silnik nie dokręca się na maksymalne obroty. Zimne powietrze to dużo tlenu. Należy zwiększyć ilość paliwa. W silnikach turbo do schłodzenia powietrza służy intercooler, pozwala to na dostarczenie większej ilości tlenu. To samo robi podtlenek azotu, który podczas spalania uwalnia tlen i tu znowu dolewamy więcej paliwa i mamy więcej mocy.
Ciepłe powietrze zawiera mniej tlenu - powinno się zubożyć mieszankę, czyli dać mniej paliwa, jeśli chcemy uzyskać najwięcej mocy. Nie jest to korzystne bo uboga mieszanka spala się w wyższej temperaturze a i smarowanie olejem z paliwa jest gorsze. Nie dość, że na dworze ciepło to jeszcze silnik bardziej się grzeje itd.
Żeby zobrazować jaki mamy zapas bezpieczeństwa w naszych silnikach PPG: w motocyklowych wyczynowych silnikach dwusuwowych, gdzie z pojemności 125ccm uzyskuje się ok 45KM, ustawienie gaźnika zmienia się w zależności od temperatury co 10st Celsjusza i w zależności od wysokości npm co 300m. Tłok wymienia się co 7 roboczogodzin.
Wszystkiego dobrego w nowym roku
Wysokich lotów!!!
Właśnie wróciłem z latania, silnik nie dokręca się na maksymalne obroty. Zimne powietrze to dużo tlenu. Należy zwiększyć ilość paliwa. W silnikach turbo do schłodzenia powietrza służy intercooler, pozwala to na dostarczenie większej ilości tlenu. To samo robi podtlenek azotu, który podczas spalania uwalnia tlen i tu znowu dolewamy więcej paliwa i mamy więcej mocy.
Ciepłe powietrze zawiera mniej tlenu - powinno się zubożyć mieszankę, czyli dać mniej paliwa, jeśli chcemy uzyskać najwięcej mocy. Nie jest to korzystne bo uboga mieszanka spala się w wyższej temperaturze a i smarowanie olejem z paliwa jest gorsze. Nie dość, że na dworze ciepło to jeszcze silnik bardziej się grzeje itd.
Żeby zobrazować jaki mamy zapas bezpieczeństwa w naszych silnikach PPG: w motocyklowych wyczynowych silnikach dwusuwowych, gdzie z pojemności 125ccm uzyskuje się ok 45KM, ustawienie gaźnika zmienia się w zależności od temperatury co 10st Celsjusza i w zależności od wysokości npm co 300m. Tłok wymienia się co 7 roboczogodzin.
Wszystkiego dobrego w nowym roku ;-) Wysokich lotów!!!