Co z naszymi silnikami przy niskich temperaturach?
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 08:48
- Reputation: 2
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
Co z naszymi silnikami przy niskich temperaturach?
Czy to tylko teoria czy wiedza którą każdy PPGant powinien posiadać że przy niskich temperaturach należy gaźnik ustawić bardziej bogato? Jest to wiedzą zasłyszana więc pytam może ktoś coś wie i się podzieli.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Co z naszymi silnikami przy niskich temperaturach?
fijar pisze:Czy to tylko teoria czy wiedza którą każdy PPGant powinien posiadać że przy niskich temperaturach należy gaźnik ustawić bardziej bogato? Jest to wiedzą zasłyszana więc pytam może ktoś coś wie i się podzieli.
Do tej pory ustawialem tak gaznik przy upalach. Uboaga mieszanka to wyzsza temperatura spalania, a e upal sa problemy z chlodzeniem.
Zima zazwyczaj jest odwrotnie
u
- Przemo Boosh
- Posty: 63
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 02:29
- Reputation: 3
- Lokalizacja: Gliwice
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Co z naszymi silnikami przy niskich temperaturach?
Jest też zasada dotycząca udziału oleju w paliwie. Czym zimniej tym wiecej.
Pozwoli to na lepsze uszczelnienie tloka i zmniejszy chłodzenie silnika poprzez ograniczenie parowania bogatej w olej mieszanki.
Pozwoli to na lepsze uszczelnienie tloka i zmniejszy chłodzenie silnika poprzez ograniczenie parowania bogatej w olej mieszanki.
Pozdrówka
Przemo
Przemo
- Sławek Mikołów
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 21:20
- Reputation: 0
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Co z naszymi silnikami przy niskich temperaturach?
Właśnie wróciłem z latania, silnik nie dokręca się na maksymalne obroty. Zimne powietrze to dużo tlenu. Należy zwiększyć ilość paliwa. W silnikach turbo do schłodzenia powietrza służy intercooler, pozwala to na dostarczenie większej ilości tlenu. To samo robi podtlenek azotu, który podczas spalania uwalnia tlen i tu znowu dolewamy więcej paliwa i mamy więcej mocy.
Ciepłe powietrze zawiera mniej tlenu - powinno się zubożyć mieszankę, czyli dać mniej paliwa, jeśli chcemy uzyskać najwięcej mocy. Nie jest to korzystne bo uboga mieszanka spala się w wyższej temperaturze a i smarowanie olejem z paliwa jest gorsze. Nie dość, że na dworze ciepło to jeszcze silnik bardziej się grzeje itd.
Żeby zobrazować jaki mamy zapas bezpieczeństwa w naszych silnikach PPG: w motocyklowych wyczynowych silnikach dwusuwowych, gdzie z pojemności 125ccm uzyskuje się ok 45KM, ustawienie gaźnika zmienia się w zależności od temperatury co 10st Celsjusza i w zależności od wysokości npm co 300m. Tłok wymienia się co 7 roboczogodzin.
Wszystkiego dobrego w nowym roku Wysokich lotów!!!
Ciepłe powietrze zawiera mniej tlenu - powinno się zubożyć mieszankę, czyli dać mniej paliwa, jeśli chcemy uzyskać najwięcej mocy. Nie jest to korzystne bo uboga mieszanka spala się w wyższej temperaturze a i smarowanie olejem z paliwa jest gorsze. Nie dość, że na dworze ciepło to jeszcze silnik bardziej się grzeje itd.
Żeby zobrazować jaki mamy zapas bezpieczeństwa w naszych silnikach PPG: w motocyklowych wyczynowych silnikach dwusuwowych, gdzie z pojemności 125ccm uzyskuje się ok 45KM, ustawienie gaźnika zmienia się w zależności od temperatury co 10st Celsjusza i w zależności od wysokości npm co 300m. Tłok wymienia się co 7 roboczogodzin.
Wszystkiego dobrego w nowym roku Wysokich lotów!!!
- Adam
- Posty: 33
- Rejestracja: 01 stycznia 2016, 16:02
- Reputation: 1
- Lokalizacja: Legionowo
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Co z naszymi silnikami przy niskich temperaturach?
Sławek, w powietrzu ciepłym jak i zimnym tlenu jest tyle samo, zawsze ok 21% . O coś innego tu chyba chodzi
- Sławek Mikołów
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 21:20
- Reputation: 0
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Co z naszymi silnikami przy niskich temperaturach?
Zakładam, że większość zainteresowanych wie co to rozszerzalność temperaturowa i dlaczego na weselu po obiedzie pękają baloniki pod sufitem
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Co z naszymi silnikami przy niskich temperaturach?
Chodzi o to, że powietrze żonę jest gęste i silnik przy każdym zaczerpnięciu świeżego powietrza dostaje go więcej. Z tego samego powodu im wyżej lecimy tym uboższa powinna być mieszanka względem ustawienia na starcie.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 1806
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
- Reputation: 479
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: Co z naszymi silnikami przy niskich temperaturach?
Na dużych wysokościach jest całkiem zimno, a powietrze rzadkie jak cholera i co wtedy? To taki mały niepokój chciałem zasiać...
Natomiast jak jest temperatura na starcie w okolicach zera, a ma ktoś filtr powietrza stożkowy to po wyjściu w górę już może być temperatura przejściowa w kierunku zera i filtr może obmarzać i zatykać dostęp powietrza i lądowanie gotowe.
Natomiast jak jest temperatura na starcie w okolicach zera, a ma ktoś filtr powietrza stożkowy to po wyjściu w górę już może być temperatura przejściowa w kierunku zera i filtr może obmarzać i zatykać dostęp powietrza i lądowanie gotowe.
Mariusz Kilian
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Co z naszymi silnikami przy niskich temperaturach?
Oblodzenie gaźnika to dodatkowa atrakcja i może trafić się także latem. A co do przeliczania składu mieszanki w zależności od temperatury i ciśnienia to są pewnie jakieś wykresy. Może ktoś wie. No i jeszcze trzeba by zrobić płynne i bezpieczne zmienianie śladu w czasie lotu. Przy instalacji wtryskowej można to zautomatyzować.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 11:24
- Reputation: 0
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Co z naszymi silnikami przy niskich temperaturach?
A czy to nie Minari robi napędy z wtryskiem paliwa i proporcje paliwo-powietrze oblicza automagicznie w zaleznosci od temp. i ciśnienia pow. ?
Bardzo mnie ciekawi czemu nikt nie uzywa ich silnikow
Bardzo mnie ciekawi czemu nikt nie uzywa ich silnikow
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 05 lutego 2016, 19:06
- Reputation: 1
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Co z naszymi silnikami przy niskich temperaturach?
Już mam Mostera od 2013 roku na Jednym miałem 200 h i na obecnym Mosterze Plus 160 ha Nigdy przez te cztery sezony nie regulowałem gaźnika. Uważam, że po rozgrzaniu przed startem ma swoją temperaturę a w zimie reguluję tylko ilość ubioru.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 13 stycznia 2016, 13:37
- Reputation: -3
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Co z naszymi silnikami przy niskich temperaturach?
Latałem na Solówkach kilkanaście lat . Nigdy nie zmieniałem nastaw w gaźniku ze wzgledu na porę roku czy wysokośc latania. Zawsze świecę miałem w kolorze "osrane majty" i silniczki śmigały jak tra la la. Teraz latam na simko 2+ i tak samo bez żadnych regulacji j/w.
Pozdro
Pozdro
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 05 lutego 2016, 19:06
- Reputation: 1
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Co z naszymi silnikami przy niskich temperaturach?
Tak więc kochani Piloci przestańcie teoretyzować tylko latać i latać. Komarkiem Jawką i WSK 175 jeździłem 10 lat nikt takich pytań wtedy nie zadawał przegląd gaźnika to usunięcie wody pod pływakiem . A zimy były srogie i nigdy silnika nie zatarłem. Pozdrawiam AnTonio Lotnisko Legnica.
- Oli
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:49
- Reputation: 3
- Lokalizacja: Hajnówka
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Co z naszymi silnikami przy niskich temperaturach?
270h na Mosterze i plomba na gaźniku
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość