Post autor: eltomek » 20 marca 2021, 11:59
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Nie mogłem w to uwierzyć, więc poszukałem i znalazłem bardziej prawdopodobne temperatury zapłonu: Temperatura samozapłonu : 340 °C (bezołowiowa 95)
: 350 °C (bezołowiowa 98)
Zgadza się, taka jest temperatura samozapłonu, ja pisałem o temperaturze zapłonu (flash point), bo założyłem, że ten parametr rozpatrujemy (iskra ze świecy jako wyzwalacz zapłonu). Dane wziąłem z tej karty
https://www.ilo.org/dyn/icsc/showcard.d ... _version=2matgaw pisze:Nie wiem skąd wziąłeś takie wartości dla 710 - przed chwilą sprawdziłem karty danych technicznych i są takie:
Amsoil Dominator - 94 st. C
Motul 710 - 154 st. C
Motul 800 offroad - 252 st. C
Motul 800 wziąłeś dane ze złej wersji (road racing), której się nie stosuje w PPG.
Masz rację, wziąłem Motul 800 Racing. Co do 710'tki to znalazłem tę kartę tu:
https://pdf.directindustry.com/pdf/motu ... 03013.html i w niej piszą właśnie "Flash point 88*C/190*F". Na tej samej stronie jest też specyfikacja 800 Off Road (
https://pdf.directindustry.com/pdf/motu ... 03027.html) która mówi dokładnie o takiej wartości, jaką podałeś, 252*C. Nigdzie jednak nie znalazłem, żeby 710 miała 154*C. Jest chyba bałagan w tych kartach, bo w tej karcie do Amsoil Dominator
https://thebestoil.com//wp-content/uplo ... /g1985.pdf piszą z kolei o temperaturze zapłonu na poziomie 102*C zamiast 94*C (choć to niewielka różnica). Tak czy inaczej Motul 800 przy nich ma temperaturę zapłonu na poziomie olejów do czterosuwów, które chyba im wyżej ją mają tym lepiej, no ale to pewnie nie jedyny parametr, a jak pisałem słabo się na tym znam
Chyba przerzucę się na tego Motula 710.
[quote="Zbyszek Gotkiewicz"]Nie mogłem w to uwierzyć, więc poszukałem i znalazłem bardziej prawdopodobne temperatury zapłonu: Temperatura samozapłonu : 340 °C (bezołowiowa 95)
: 350 °C (bezołowiowa 98)[/quote]
Zgadza się, taka jest temperatura samozapłonu, ja pisałem o temperaturze zapłonu (flash point), bo założyłem, że ten parametr rozpatrujemy (iskra ze świecy jako wyzwalacz zapłonu). Dane wziąłem z tej karty https://www.ilo.org/dyn/icsc/showcard.display?p_lang=pl&p_card_id=1382&p_version=2
[quote="matgaw"]
Nie wiem skąd wziąłeś takie wartości dla 710 - przed chwilą sprawdziłem karty danych technicznych i są takie:
Amsoil Dominator - 94 st. C
Motul 710 - 154 st. C
Motul 800 offroad - 252 st. C
Motul 800 wziąłeś dane ze złej wersji (road racing), której się nie stosuje w PPG.
[/quote]
Masz rację, wziąłem Motul 800 Racing. Co do 710'tki to znalazłem tę kartę tu: https://pdf.directindustry.com/pdf/motul-tech/710-2t/12006-803013.html i w niej piszą właśnie "Flash point 88*C/190*F". Na tej samej stronie jest też specyfikacja 800 Off Road (https://pdf.directindustry.com/pdf/motul-tech/800-2t-factory-line-off-road/12006-803027.html) która mówi dokładnie o takiej wartości, jaką podałeś, 252*C. Nigdzie jednak nie znalazłem, żeby 710 miała 154*C. Jest chyba bałagan w tych kartach, bo w tej karcie do Amsoil Dominator https://thebestoil.com//wp-content/uploads/2015/06/g1985.pdf piszą z kolei o temperaturze zapłonu na poziomie 102*C zamiast 94*C (choć to niewielka różnica). Tak czy inaczej Motul 800 przy nich ma temperaturę zapłonu na poziomie olejów do czterosuwów, które chyba im wyżej ją mają tym lepiej, no ale to pewnie nie jedyny parametr, a jak pisałem słabo się na tym znam :)
Chyba przerzucę się na tego Motula 710.