Samodzielne "Miniprzeglądy" i konserwacje napędu

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Samodzielne "Miniprzeglądy" i konserwacje napędu

Re: Samodzielne "Miniprzeglądy" i konserwacje napędu

Post autor: prokopcio » 17 lipca 2023, 12:08

ok, Ciebie nie będę brał pod uwagę ;) bo to full serwis.
są na sali zwykli latacze a nie serwisanci ? :lol:

Re: Samodzielne "Miniprzeglądy" i konserwacje napędu

Post autor: matgaw » 17 lipca 2023, 11:53

prokopcio pisze:Nie, no chodzi mi o zwykłego końcowego użytkownika/latacza co "powinien zrobić samodzielnie" - nigdzie nie znajdziesz w instrukcji : odkręć głowicę, cylinder, sprawdź stan tłoka / wyczyść z nagaru ;), wymień pierścienie - więc tak, o takie odpowiedzi mi chodzi - czyli co poza instrukcją a niekoniecznie oddając do serwisu robicie samodzielnie.

Natomiast regulacja gaźnika, wymiana filtrów, membran, paska jest w instrukcji ( przynajmniej mojego napędu ).

Dlatego pytam jaką masz instrukcję... Ja mam normalny dostęp do instrukcji utrzymania silnika i nie wiem czy da się znaleźć jakąś operację, której by w niej nie było
https://vittorazi.com//site/manuali/Mai ... ng_022.pdf

Re: Samodzielne "Miniprzeglądy" i konserwacje napędu

Post autor: prokopcio » 17 lipca 2023, 11:18

Nie, no chodzi mi o zwykłego końcowego użytkownika/latacza co "powinien zrobić samodzielnie" - nigdzie nie znajdziesz w instrukcji : odkręć głowicę, cylinder, sprawdź stan tłoka / wyczyść z nagaru ;), wymień pierścienie - więc tak, o takie odpowiedzi mi chodzi - czyli co poza instrukcją a niekoniecznie oddając do serwisu robicie samodzielnie.

Natomiast regulacja gaźnika, wymiana filtrów, membran, paska jest w instrukcji ( przynajmniej mojego napędu ).

Re: Samodzielne "Miniprzeglądy" i konserwacje napędu

Post autor: matgaw » 17 lipca 2023, 10:53

Czyszczenie nagaru z tłoka co 100+h
Sprawdzenie dokręcenia śrub na głowicy
Sprawdzenie stanu pierścieni / łożyska igiełkowego, tłoka - wymiana po określonym czasie
Wymiana elementów które uległy zużyciu wg godzinówki lub objawów
Wymiana instalacji paliwowej co rok-dwa

Chociaż w sumie żadna z tych rzeczy nie jest "poza instrukcją", więc pytanie o jakiej instrukcji mówisz.

Samodzielne "Miniprzeglądy" i konserwacje napędu

Post autor: prokopcio » 17 lipca 2023, 09:37

Witam.
Chciałbym się dowiedzieć co robicie przy swoich napędach we własnym zakresie poza czynnościami podanymi w instrukcji obsługi napędu.
Ja co drugi sezon ( lub tak jak dziś jak coś mi na ucho nie pasuje ) rozbieram gaźnik, wrzucam do myjki ultradźwiękowej, membrany nawet ostatnio nie wymieniałem bo stwierdziłem organoleptycznie że są w bardzo dobrym stanie ( mało latałem ), zazwyczaj jest trochę brudu i na sitku paliwa paprochów. Przeglądam wężyki pod względem nieszczelności i ewentualnie wymieniam. Ale poza tym nie robię nic bo wszystko działa jak potrzeba.
Pomijam takie ogólne oględziny czy się coś nie chce urwać alby już nie naderwało. poduszki wymieniałem jak się naderwała jedna.

Co jeszcze warto / można / powinno się sprawdzić ( jeśli wszystko działa bardzo dobrze ) jeśli nie korzystamy z serwisów "profesjonalnych".

Pozdrowienia dla "Grzebusiów" jak nas Uriuk zwie :)
Załączniki
20230716_235302.jpg
20230716_235302.jpg (527.06 KiB) Przejrzano 3096 razy
20230716_210534.jpg
20230716_210534.jpg (129.53 KiB) Przejrzano 3096 razy

Na górę