Witam.
Chciałbym się dowiedzieć co robicie przy swoich napędach we własnym zakresie poza czynnościami podanymi w instrukcji obsługi napędu.
Ja co drugi sezon ( lub tak jak dziś jak coś mi na ucho nie pasuje ) rozbieram gaźnik, wrzucam do myjki ultradźwiękowej, membrany nawet ostatnio nie wymieniałem bo stwierdziłem organoleptycznie że są w bardzo dobrym stanie ( mało latałem ), zazwyczaj jest trochę brudu i na sitku paliwa paprochów. Przeglądam wężyki pod względem nieszczelności i ewentualnie wymieniam. Ale poza tym nie robię nic bo wszystko działa jak potrzeba.
Pomijam takie ogólne oględziny czy się coś nie chce urwać alby już nie naderwało. poduszki wymieniałem jak się naderwała jedna.
Co jeszcze warto / można / powinno się sprawdzić ( jeśli wszystko działa bardzo dobrze ) jeśli nie korzystamy z serwisów "profesjonalnych".
Pozdrowienia dla "Grzebusiów" jak nas Uriuk zwie
Samodzielne "Miniprzeglądy" i konserwacje napędu
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Samodzielne "Miniprzeglądy" i konserwacje napędu
- Załączniki
-
- 20230716_235302.jpg (527.06 KiB) Przejrzano 3099 razy
-
- 20230716_210534.jpg (129.53 KiB) Przejrzano 3099 razy
Łukasz Prokop
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Samodzielne "Miniprzeglądy" i konserwacje napędu
Czyszczenie nagaru z tłoka co 100+h
Sprawdzenie dokręcenia śrub na głowicy
Sprawdzenie stanu pierścieni / łożyska igiełkowego, tłoka - wymiana po określonym czasie
Wymiana elementów które uległy zużyciu wg godzinówki lub objawów
Wymiana instalacji paliwowej co rok-dwa
Chociaż w sumie żadna z tych rzeczy nie jest "poza instrukcją", więc pytanie o jakiej instrukcji mówisz.
Sprawdzenie dokręcenia śrub na głowicy
Sprawdzenie stanu pierścieni / łożyska igiełkowego, tłoka - wymiana po określonym czasie
Wymiana elementów które uległy zużyciu wg godzinówki lub objawów
Wymiana instalacji paliwowej co rok-dwa
Chociaż w sumie żadna z tych rzeczy nie jest "poza instrukcją", więc pytanie o jakiej instrukcji mówisz.
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Samodzielne "Miniprzeglądy" i konserwacje napędu
Nie, no chodzi mi o zwykłego końcowego użytkownika/latacza co "powinien zrobić samodzielnie" - nigdzie nie znajdziesz w instrukcji : odkręć głowicę, cylinder, sprawdź stan tłoka / wyczyść z nagaru , wymień pierścienie - więc tak, o takie odpowiedzi mi chodzi - czyli co poza instrukcją a niekoniecznie oddając do serwisu robicie samodzielnie.
Natomiast regulacja gaźnika, wymiana filtrów, membran, paska jest w instrukcji ( przynajmniej mojego napędu ).
Natomiast regulacja gaźnika, wymiana filtrów, membran, paska jest w instrukcji ( przynajmniej mojego napędu ).
Łukasz Prokop
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Samodzielne "Miniprzeglądy" i konserwacje napędu
prokopcio pisze:Nie, no chodzi mi o zwykłego końcowego użytkownika/latacza co "powinien zrobić samodzielnie" - nigdzie nie znajdziesz w instrukcji : odkręć głowicę, cylinder, sprawdź stan tłoka / wyczyść z nagaru , wymień pierścienie - więc tak, o takie odpowiedzi mi chodzi - czyli co poza instrukcją a niekoniecznie oddając do serwisu robicie samodzielnie.
Natomiast regulacja gaźnika, wymiana filtrów, membran, paska jest w instrukcji ( przynajmniej mojego napędu ).
Dlatego pytam jaką masz instrukcję... Ja mam normalny dostęp do instrukcji utrzymania silnika i nie wiem czy da się znaleźć jakąś operację, której by w niej nie było
https://vittorazi.com//site/manuali/Mai ... ng_022.pdf
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Samodzielne "Miniprzeglądy" i konserwacje napędu
ok, Ciebie nie będę brał pod uwagę bo to full serwis.
są na sali zwykli latacze a nie serwisanci ?
są na sali zwykli latacze a nie serwisanci ?
Łukasz Prokop
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość