Zależność prędkości opadania zapasu od obciążenia.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 18 stycznia 2016, 16:27
- Reputation: 1
- Lokalizacja: Gliwice
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Zależność prędkości opadania zapasu od obciążenia.
[usunąć, nie zrozumiałem pytania]
Ostatnio zmieniony 13 października 2016, 12:53 przez Marcin Pawlica, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1016
- Rejestracja: 03 stycznia 2016, 22:31
- Reputation: 193
- Lokalizacja: Jasło/Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Zależność prędkości opadania zapasu od obciążenia.
adam.a pisze:...w końcu nawet przez te kilkadziesiąt cm ten spadochron jeszcze dodatkowo hamuje czy nie
Chyba nie. Ty bardzo szybko zwalniasz, a spadochron (w pierwszym przybliżeniu) leci dalej jak leciał i spada Ci na głowę.
W drugim przybliżeniu spadochron wraz ze spadkiem obciążenia też będzie zwalniał, ale raczej znacznie wolniej niż ty.
- maro
- Posty: 32
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 19:48
- Reputation: 7
- Lokalizacja: Radom
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Zależność prędkości opadania zapasu od obciążenia.
Ale z tych rozważań wynika jeden ciekawy wniosek, że dobierając zapas powinniśmy oprócz masy ciała uwzględniać wzrost, bo czym człowiek wyższy to droga hamowania nóg jest większa i siły mniejsze. Niewysoki pilot, który lubi zjeść powinien kupić zapas ciut większy niżby to wynikało z jego masy
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Zależność prędkości opadania zapasu od obciążenia.
Niby fajne to porównywanie ze skokiem z określonej wysokości w celu symulacji ale jednego nie bierzcie pod uwagę. Podczas "lądowania" awaryjnego nie wiesz czy spadniesz na polu, drzewach, asfalcie, skałach czy kutym ogrodzeniu. Dobranie zapasu wg tego co jesteś w stanie wytrzymać przy zeskoku że szpejem jest mało rozsądne.
To się nazywa " strefa zgniotu "
maro pisze:Ale z tych rozważań wynika jeden ciekawy wniosek, że dobierając zapas powinniśmy oprócz masy ciała uwzględniać wzrost, bo czym człowiek wyższy to droga hamowania nóg jest większa i siły mniejsze. Niewysoki pilot, który lubi zjeść powinien kupić zapas ciut większy niżby to wynikało z jego masy
To się nazywa " strefa zgniotu "
Łukasz Prokop
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość