Dobór napędu i śmigła PPG
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Dobór napędu i śmigła PPG
Witam.
Poczytałem trochę na grupach/forach tematy o napędach i mam wrażenie że sporo pilotów działa strasznie po omacku ( prób i błędów to też nieźle działająca metoda więc jej nie podważam ) jeśli chodzi o dopasowanie całego napędu do potrzeb.
W sprawach ppg jestem jeszcze zielony ale interesowałem się modelarstwem RC ( jeden przeprojektowałem mocno wg swoich preferencji ) a te powinny rządzić się identycznymi prawami co PPG i tam kluczową sprawą dla osiągów modeli było dobranie śmigła do konkretnego celu a nie silnika/napędu. To silnik/napęd trzeba było dobrać ( obroty i moc ) do konkretnego śmigła i tak dla modeli bardzo szybkich śmigła były bardzo małe o dużym skoku i charakteryzowały się małym ciągiem statycznym ( nie wisi na śmigle) a modele akrobacyjne 3D miały dla porównywalnej mocy lub nawet dla tego samego modelu dużą średnicę z mniejszym skokiem i bardzo duży ciąg statyczny ( leci pionowo do góry ) ale kosztem prędkości maksymalnej.
Śmigieł z dokładnymi charakterystykami było sporo i można było sobie wszystko policzyć ( co dość dobrze pokrywało się z praktyką ) i nie było potrzeby przewymiarowywać mocy napędu i akumulatorów jak to dziś się robi.
Natomiast PPG: Szukam ale chyba jestem w tym za słaby a producenci śmigieł do ppg się chwalą wszystkim ale nie parametrami, podobnie napędy zwłaszcza nie nowe - cholera wie jakie parametry toto ma z zainstalowanym jakimś tam śmigłem - co prawda można pomierzyć na dobrych hamowniach ale tak jak ja szukam coś dla siebie konkretnego i wydaje mi się , że gdybym miał dane śmigieł ( dynamiczne i statyczne ) to wiedziałbym co i z jakimi przełożeniami potrzebuję żeby najefektywniej latać na moim skrzydle klasycznym, a na co nawet nie patrzyć.
Tak, wiem, kupując silny napęd dam rady sensownie polatać z pierwszym lepszym śmigłem.
póki co temat czysto teoretyczny bo nie mam ani napędu ani śmigła ani przekładni ani kompletu
Poczytałem trochę na grupach/forach tematy o napędach i mam wrażenie że sporo pilotów działa strasznie po omacku ( prób i błędów to też nieźle działająca metoda więc jej nie podważam ) jeśli chodzi o dopasowanie całego napędu do potrzeb.
W sprawach ppg jestem jeszcze zielony ale interesowałem się modelarstwem RC ( jeden przeprojektowałem mocno wg swoich preferencji ) a te powinny rządzić się identycznymi prawami co PPG i tam kluczową sprawą dla osiągów modeli było dobranie śmigła do konkretnego celu a nie silnika/napędu. To silnik/napęd trzeba było dobrać ( obroty i moc ) do konkretnego śmigła i tak dla modeli bardzo szybkich śmigła były bardzo małe o dużym skoku i charakteryzowały się małym ciągiem statycznym ( nie wisi na śmigle) a modele akrobacyjne 3D miały dla porównywalnej mocy lub nawet dla tego samego modelu dużą średnicę z mniejszym skokiem i bardzo duży ciąg statyczny ( leci pionowo do góry ) ale kosztem prędkości maksymalnej.
Śmigieł z dokładnymi charakterystykami było sporo i można było sobie wszystko policzyć ( co dość dobrze pokrywało się z praktyką ) i nie było potrzeby przewymiarowywać mocy napędu i akumulatorów jak to dziś się robi.
Natomiast PPG: Szukam ale chyba jestem w tym za słaby a producenci śmigieł do ppg się chwalą wszystkim ale nie parametrami, podobnie napędy zwłaszcza nie nowe - cholera wie jakie parametry toto ma z zainstalowanym jakimś tam śmigłem - co prawda można pomierzyć na dobrych hamowniach ale tak jak ja szukam coś dla siebie konkretnego i wydaje mi się , że gdybym miał dane śmigieł ( dynamiczne i statyczne ) to wiedziałbym co i z jakimi przełożeniami potrzebuję żeby najefektywniej latać na moim skrzydle klasycznym, a na co nawet nie patrzyć.
Tak, wiem, kupując silny napęd dam rady sensownie polatać z pierwszym lepszym śmigłem.
póki co temat czysto teoretyczny bo nie mam ani napędu ani śmigła ani przekładni ani kompletu
Łukasz Prokop
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Dobór napędu i śmigła PPG
A jak kupujesz samochod to fascynujesz sie rodzajem przelozenia dyferencjalu i rodzajem zebow w przekladni?
Modelarstwo polega na onanizowaniu sie sprzetem, bo do niczego innego nie sluzy. To samo z radiami. Krotkofalarze wnikaja w parametry, a nas to wali. Radio ma miec jak majmniej guzikow, zeby cos sie niechcacy nie wlaczylo, bo potem diabli wiedza jak to wylaczyc i tyle z zainteresowania technika radia.
Latalem napedami ladnych kilka lat, a doborem smigiel zaczalem sie interesowac dopiero kiedy mnie zatrudnili jako pilota przy doborze smigiel do prototypow.
Jako uzytkownik powinienes a/ kupic naped b/latac. Co ci za roznica czy naped kreci 8000 rpm i ma przekladnie 1:234 i smiglo o skoku 6, czy moze przekladnia jest 1;1999 i skok smigla 8. To jest zmartwienie konstruktora i ewentualnie oblatywacza. Zasada jest prosta: ci najmniej lataja, ktorzy najwiecej kreca przy swoim napedzie. Na znajomym lotnisku jest kolega grzebus, ktorzy swietnie zna sie na ustawieniach. Po pewnym czasie (i kilkunastu odeslaniach sprzetu do serwisu) ma zapowiedziane, ze jak podejdzie do czyjegos napedu na odleglosc mniejsza niz 2 m to ma kopa bez ostrzezenia. Jesli ma srubokret w rece, to zostanie mu on w ramach promocji wsadzony w dupe!.
Seryjny naped kupujesz i interesuja cie jedynie DWIE rzeczy: proporcja mieszanki i ilosc godzin po ktorych wysylasz sporzet do serwisu. Jak cie bedzie korcic zeby cos tam grzebac, to sam sobie bedziesz winny.
Modelarstwo polega na onanizowaniu sie sprzetem, bo do niczego innego nie sluzy. To samo z radiami. Krotkofalarze wnikaja w parametry, a nas to wali. Radio ma miec jak majmniej guzikow, zeby cos sie niechcacy nie wlaczylo, bo potem diabli wiedza jak to wylaczyc i tyle z zainteresowania technika radia.
Latalem napedami ladnych kilka lat, a doborem smigiel zaczalem sie interesowac dopiero kiedy mnie zatrudnili jako pilota przy doborze smigiel do prototypow.
Jako uzytkownik powinienes a/ kupic naped b/latac. Co ci za roznica czy naped kreci 8000 rpm i ma przekladnie 1:234 i smiglo o skoku 6, czy moze przekladnia jest 1;1999 i skok smigla 8. To jest zmartwienie konstruktora i ewentualnie oblatywacza. Zasada jest prosta: ci najmniej lataja, ktorzy najwiecej kreca przy swoim napedzie. Na znajomym lotnisku jest kolega grzebus, ktorzy swietnie zna sie na ustawieniach. Po pewnym czasie (i kilkunastu odeslaniach sprzetu do serwisu) ma zapowiedziane, ze jak podejdzie do czyjegos napedu na odleglosc mniejsza niz 2 m to ma kopa bez ostrzezenia. Jesli ma srubokret w rece, to zostanie mu on w ramach promocji wsadzony w dupe!.
Seryjny naped kupujesz i interesuja cie jedynie DWIE rzeczy: proporcja mieszanki i ilosc godzin po ktorych wysylasz sporzet do serwisu. Jak cie bedzie korcic zeby cos tam grzebac, to sam sobie bedziesz winny.
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Dobór napędu i śmigła PPG
prokopcio pisze:Witam.
Poczytałem trochę na grupach/forach tematy o napędach i mam wrażenie że sporo pilotów działa strasznie po omacku ( prób i błędów to też nieźle działająca metoda więc jej nie podważam ) jeśli chodzi o dopasowanie całego napędu do potrzeb.
W sprawach ppg jestem jeszcze zielony ale interesowałem się modelarstwem RC ( jeden przeprojektowałem mocno wg swoich preferencji ) a te powinny rządzić się identycznymi prawami co PPG i tam kluczową sprawą dla osiągów modeli było dobranie śmigła do konkretnego celu a nie silnika/napędu. To silnik/napęd trzeba było dobrać ( obroty i moc ) do konkretnego śmigła i tak dla modeli bardzo szybkich śmigła były bardzo małe o dużym skoku i charakteryzowały się małym ciągiem statycznym ( nie wisi na śmigle) a modele akrobacyjne 3D miały dla porównywalnej mocy lub nawet dla tego samego modelu dużą średnicę z mniejszym skokiem i bardzo duży ciąg statyczny ( leci pionowo do góry ) ale kosztem prędkości maksymalnej.
Śmigieł z dokładnymi charakterystykami było sporo i można było sobie wszystko policzyć ( co dość dobrze pokrywało się z praktyką ) i nie było potrzeby przewymiarowywać mocy napędu i akumulatorów jak to dziś się robi.
Natomiast PPG: Szukam ale chyba jestem w tym za słaby a producenci śmigieł do ppg się chwalą wszystkim ale nie parametrami, podobnie napędy zwłaszcza nie nowe - cholera wie jakie parametry toto ma z zainstalowanym jakimś tam śmigłem - co prawda można pomierzyć na dobrych hamowniach ale tak jak ja szukam coś dla siebie konkretnego i wydaje mi się , że gdybym miał dane śmigieł ( dynamiczne i statyczne ) to wiedziałbym co i z jakimi przełożeniami potrzebuję żeby najefektywniej latać na moim skrzydle klasycznym, a na co nawet nie patrzyć.
Tak, wiem, kupując silny napęd dam rady sensownie polatać z pierwszym lepszym śmigłem.
póki co temat czysto teoretyczny bo nie mam ani napędu ani śmigła ani przekładni ani kompletu
Kup Raketa w dobryn stanie, nie kombinuj. Z tego co pamiętam to większość fabrycznych napędów na rakecie ma już dobrane śmigła.
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Dobór napędu i śmigła PPG
Masz uriuk 100% racji, poniaslo mnie bo za bardzo się na czytałem tych właśnie grzebaczy i ulepszaczy i może przez to ze nie szukam jeszcze nowego/patrz drogiego napędu to kupując uzywke warto było by wiedzieć czy ktoś ulepszając nie ulepszył za bardzo. Np cieszy się ze zwiększył się ciąg co wcale nie oznacza ze lepiej będzie latało toto.
Łukasz Prokop
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Dobór napędu i śmigła PPG
prokopcio pisze:Masz uriuk 100% racji, poniaslo mnie bo za bardzo się na czytałem tych właśnie grzebaczy i ulepszaczy i może przez to ze nie szukam jeszcze nowego/patrz drogiego napędu to kupując uzywke warto było by wiedzieć czy ktoś ulepszając nie ulepszył za bardzo. Np cieszy się ze zwiększył się ciąg co wcale nie oznacza ze lepiej będzie latało toto.
Zobacz tu, wlazłem na allegro i po wpisaniu "ppg" znalazłem coś takiego
http://allegro.pl/naped-vittorazi-fly10 ... l#imglayer
Jakie tu masz zalety
lekki
silnik jest firmowy, można go normalnie kupić i naprawić
kosz dwuringowy - trudniej zepsuć, nie gnie się tak przy stawianiu skrzydła.
mocy wystarczy dla Ciebie
przekładnia
wypory
Przepraszam że spamuję ale myślę że najrozsądniej jest kupić jakiś sprawdzony latający napęd i już, nie kombinować. Pozdro !
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Dobór napędu i śmigła PPG
No wlasnie takie 18 KM malo mnie nadzialo na czubek swierka.
Napisze jeszcze raz:Napedy ponizej 20 KM nadaja sie wylacznie do suszenia siana!!!!
Niemcy nie dopuszczaja do aksploatacji napdow ktore nie zapwniaja wznoszenia min 1,8 m/s.
Napisze jeszcze raz:Napedy ponizej 20 KM nadaja sie wylacznie do suszenia siana!!!!
Niemcy nie dopuszczaja do aksploatacji napdow ktore nie zapwniaja wznoszenia min 1,8 m/s.
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Dobór napędu i śmigła PPG
uriuk pisze:No wlasnie takie 18 KM malo mnie nadzialo na czubek swierka.
Napisze jeszcze raz:Napedy ponizej 20 KM nadaja sie wylacznie do suszenia siana!!!!
Niemcy nie dopuszczaja do aksploatacji napdow ktore nie zapwniaja wznoszenia min 1,8 m/s.
Nie będę się kłócił, ale nie trzeba latać nad sosnami/ wodą/ innymi dziwnymi rzeczami Jako świeżak napędowy powinien mieć Prokopcio zawsze dolot do jakiegoś pola, zawsze.
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 06 września 2016, 22:01
- Reputation: 1
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Dobór napędu i śmigła PPG
Łukasz i Maciek to nie jest tak. Jak piszecie. Łukasz jak sam pisze jeszcze nie zasmakował . Uriuk Ty nie latasz PPG i masz o tym zdanie jakie masz . Jak bym Ci dał białego glajta bez napisów wszystko białe linki taśmy takiego co lata a nie jakiegoś topielca czy poduchę bez tabliczki to też byś chciał wiedzieć co to za szmata.
Stale ktoś opracowuje nowe typy ,rodzaje itp itd śmigieł.
Ludziska kupują próbują i opisują. Owszem grzebaczy trzeba trzymać z dala i nie słuchać pitolenia . Gościu usłyszy kupi 7 godzin na łące gazuje potem robi start ,patrzy na wario , leci 5 minut pod wiatr i stwierdza że ma lepsze wnoszenie na tym niż na tym co miał. Za tydzień flauta i śmigło okazuje się popsute. Beeeee.
Tak jest ze wszystkim. Zacznij od taniego napędu . Przy Twojej wadze polecisz na wszystkim . Jak się wyglebisz to potaniości . Spodoba Ci się zmienisz. Nie spodoba sprzedaż z małą stratą.
Pozdrawiam
Stale ktoś opracowuje nowe typy ,rodzaje itp itd śmigieł.
Ludziska kupują próbują i opisują. Owszem grzebaczy trzeba trzymać z dala i nie słuchać pitolenia . Gościu usłyszy kupi 7 godzin na łące gazuje potem robi start ,patrzy na wario , leci 5 minut pod wiatr i stwierdza że ma lepsze wnoszenie na tym niż na tym co miał. Za tydzień flauta i śmigło okazuje się popsute. Beeeee.
Tak jest ze wszystkim. Zacznij od taniego napędu . Przy Twojej wadze polecisz na wszystkim . Jak się wyglebisz to potaniości . Spodoba Ci się zmienisz. Nie spodoba sprzedaż z małą stratą.
Pozdrawiam
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Dobór napędu i śmigła PPG
I to jest juz powod, zeby na tym polu ladowac?
Tak sie sklada, ze skrzydla zawodnicze maja mniejsze zapotrzebowanie na moc, a skrzydla szkolne wprost przeciwnie. Istnieje pewna logika w tym, zeby malo doswiadczony pilot dysponowal zapasem mocy. Jak juz bedzie mistrzem, to moze latac na czyms slabiutkim, bo bedzie potrafil.
Tak sie sklada, ze skrzydla zawodnicze maja mniejsze zapotrzebowanie na moc, a skrzydla szkolne wprost przeciwnie. Istnieje pewna logika w tym, zeby malo doswiadczony pilot dysponowal zapasem mocy. Jak juz bedzie mistrzem, to moze latac na czyms slabiutkim, bo bedzie potrafil.
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Dobór napędu i śmigła PPG
Ja tez się nie będę kłócił zwłaszcza z osobami bardziej doświadczonymi ale wiedzę ze latają ludzie z raketem czy solo, co prawda mocy mało jest ale nie znaczy ze to jest niebezpieczne i zle na początek (możliwe ze w moim przypadku nie będzie wiele więcej niż ten początek właśnie). Komplet dobrego PPG (skrzydło+napęd+cala reszta) to jak dla mnie bardzo duży wydatek nieadekwatny tylko dla chęci spróbowania tej formy latania).
Za uzywany komplet PG (wystarczający mi na chwile obecną) w bdb stanie dalem grosze w porównaniu do tego co trzeba wydać za "kiepskie PPG"
Za uzywany komplet PG (wystarczający mi na chwile obecną) w bdb stanie dalem grosze w porównaniu do tego co trzeba wydać za "kiepskie PPG"
Łukasz Prokop
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Dobór napędu i śmigła PPG
Paralot pisze:Łukasz i Maciek to nie jest tak. Jak piszecie. Łukasz jak sam pisze jeszcze nie zasmakował . Uriuk Ty nie latasz PPG i masz o tym zdanie jakie masz . Jak bym Ci dał białego glajta bez napisów wszystko białe linki taśmy takiego co lata a nie jakiegoś topielca czy poduchę bez tabliczki to też byś chciał wiedzieć co to za szmata.
Stale ktoś opracowuje nowe typy ,rodzaje itp itd śmigieł.
Ludziska kupują próbują i opisują. Owszem grzebaczy trzeba trzymać z dala i nie słuchać pitolenia . Gościu usłyszy kupi 7 godzin na łące gazuje potem robi start ,patrzy na wario , leci 5 minut pod wiatr i stwierdza że ma lepsze wnoszenie na tym niż na tym co miał. Za tydzień flauta i śmigło okazuje się popsute. Beeeee.
Tak jest ze wszystkim. Zacznij od taniego napędu . Przy Twojej wadze polecisz na wszystkim . Jak się wyglebisz to potaniości . Spodoba Ci się zmienisz. Nie spodoba sprzedaż z małą stratą.
Pozdrawiam
Smiala teza. 10 lat zawodowo robie zdjecia z powietrza, zlalatalem na smierc kilka skrzydel i napedow, a ty twierdzisz, ze nie latam PPG. Przyznam, ze dosc oryginalne.
Jesli chodzi o skrzydla bez oznaczen, to oblatalem tego cos setke, bom byl pilotem testowym, a ta praca polega wlasnie na lataniu na takich wynalazkach bez oznaczen.
Szkole tez pilotow PPG. Jak do tej pory dwoch posluchalo takich dobrych rad jak twoje. Nie chcesz uslyszec co teraz mowia o tworcach tych rad.
Owszem, skrzydlo moze byc tanie i z drugiej reki, bo i tak sie je zmieni po 20 h. Naped powinien byc docelowy, fabryczny i o dostatecznej mocy. Oczywiscie mozna "oszczedzac" i kupic jakiegos rupiecia z allegro. Pomijajac koszty serwisowania (ciagle cos sie w nich urywa albo peka), to slaby naped=oporny start. Kazda wywrotka to jakies 1500 pln w plecy.
Jak pokazala praktyka, takie "oszczedzanie" bylo abslutnie najdrozsza opcja. I w obu przypadkach szkolenie trwalo okragly rok (bo sprzet ciagle w serwisie)
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Dobór napędu i śmigła PPG
prokopcio pisze:Za uzywany komplet PG (wystarczający mi na chwile obecną) w bdb stanie dalem grosze w porównaniu do tego co trzeba wydać za "kiepskie PPG"
Kiedys kupowalem samolot. Na poczatku tez wpadlem na pomysl, zeby kupic cos za kilkanacie tysiecy. Instruktor mnie wysmial. Powiedzial, ze jak cie nie stac na normalny sprzet, to znaczy ze nie stac cie na latanie. Kup se warcaby, bedzie tanio.
Posluchalem, odczekalem kilka lat i kupilem cos w miare normalnego i latam. A wynalazek ktory chcialem kupic ciagle pojawia sie na OLX, za kazdym razem ma nowgo wlasciciela. Prawo Kopernika glosi, ze zly pieniadz wypiera dobry pieniadz. Takie nielotne gruchoty stanowia wiekszosc ofert na OLX wlasnie dlatego ze nie da sie na tym sensownie latac
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Dobór napędu i śmigła PPG
jeśli chodzi o samolot to tez bym się bał kupić cos co mogło by być zawodne ale nie boje się kupić napędu taniego (uzywany raket dla przykładu). Co do mojego taniego pierwszego zestawu PG pewnie tez byś mnie wyśmiał jako instruktor a ja się nim cieszę jak dziecko cukierkiem ( co nie oznacza ze nie zmienię na coś lepszego w niedalekiej przyszłości ). Wszystko zależy czego oczekujemy.
Są tez tacy co sprzęt maja warty majątek a latać nie potrafią.
Są tez tacy co sprzęt maja warty majątek a latać nie potrafią.
Łukasz Prokop
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Dobór napędu i śmigła PPG
Zgadza sie. Chcesz numery telefonu do tych moich kursantow, ktorzy przyjeli podobna taktyke? Pogadasz sobie o tym ile ich to w efekcie kosztowalo i czy dzisiaj podtrzymuja swoje zdanie na ten temat? (jeden jest zreszta z Brzegu (Dawid S) a drugi z Wroclawia (Jarek S)
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Dobór napędu i śmigła PPG
Latanie ze słabym silnikiem tez czegoś uczy. Jest bardziej podobne do latania swobodnego, bo trzeba myśleć o tym co się dzieje z powietrzem. Ci co jeżdżą motorami też twierdzą, że jak motor nie ma 750 pojemności, to nie ma sensu na niego wsiadać. Cyferki facetom przesłaniają sens życia. Zaczyna się od długości członka, a kończy na ciągu śmigła. Wszystko powinno mieć jakiś cel. Duży ciąg ma sens jedynie w skrzydłach, które takiego wymagają. A jeśli chodzi o dobór śmigła, to trzeba od czegoś zacząć. Jeśli to początkowe jest wystarczające, to można przy nim pozostać, albo szukać lepszego. I tu nie chodzi jedynie o ciąg, ale i o to w jakim zakresie obrotów jest on uzyskiwany, jaka jest kultura pracy zespołu, jaki jest moment reakcyjny czy żyroskopowy. Czy jest ciche i czy jest trwałe. Nie ma idealnych śmigieł, ale najpierw musimy się dowiedzieć od samych siebie jakie mamy preferencje.
Zbyszek Gotkiewicz
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Dobór napędu i śmigła PPG
Z tego co sie zorientowalem prowadzisz dzialalnosc gospodarcza. Kupujac nowy naped na fakture wrzucasz go w koszty i odliczasz VAT. W tym przypadku zakup uzywki nie juz absolutnie zadnego sensu
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Dobór napędu i śmigła PPG
uriuk pisze:prokopcio pisze:Za uzywany komplet PG (wystarczający mi na chwile obecną) w bdb stanie dalem grosze w porównaniu do tego co trzeba wydać za "kiepskie PPG"
Kiedys kupowalem samolot. Na poczatku tez wpadlem na pomysl, zeby kupic cos za kilkanacie tysiecy. Instruktor mnie wysmial. Powiedzial, ze jak cie nie stac na normalny sprzet, to znaczy ze nie stac cie na latanie. Kup se warcaby, bedzie tanio.
Posluchalem, odczekalem kilka lat i kupilem cos w miare normalnego i latam. A wynalazek ktory chcialem kupic ciagle pojawia sie na OLX, za kazdym razem ma nowgo wlasciciela. Prawo Kopernika glosi, ze zly pieniadz wypiera dobry pieniadz. Takie nielotne gruchoty stanowia wiekszosc ofert na OLX wlasnie dlatego ze nie da sie na tym sensownie latac
Nawiążę do modelarstwa. U nas był kiedyś sklep prowadzony przez doświadczonego modelarza. Zawsze nam wciskał najdroższy i najlepszy sprzęt. Multiplex, Graupner, Osmax. Chińszczyzna się dla niego nie liczyła w ogóle. miało to swoje plusy ale modelarstwo było u niego cholernie drogie. Kiedy już czegoś tam się nauczyłem zacząłem zamawiać tę chińszczyznę, czy na przykład modele czeskie i nagle okazało się że można kupić coś o połowę tańszego i równie dobrze latającego. Można kupować z najwyższej półki, ale nie trzeba. Ale kto powiedział że Łukasz ma kupować byle gówno? Możekupić sporo taniej napęd który ktoś miał jako gadżet i trzymał w szafie. Nie musi być to super napęd najnowszej marki bo te kosztują ..naście. Wystarczy jak bedzie w bdb stanie.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Dobór napędu i śmigła PPG
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Latanie ze słabym silnikiem tez czegoś uczy. Jest bardziej podobne do latania swobodnego, bo trzeba myśleć o tym co się dzieje z powietrzem. Ci co jeżdżą motorami też twierdzą, że jak motor nie ma 750 pojemności, to nie ma sensu na niego wsiadać. Cyferki facetom przesłaniają sens życia. Zaczyna się od długości członka, a kończy na ciągu śmigła. Wszystko powinno mieć jakiś cel. Duży ciąg ma sens jedynie w skrzydłach, które takiego wymagają. A jeśli chodzi o dobór śmigła, to trzeba od czegoś zacząć. Jeśli to początkowe jest wystarczające, to można przy nim pozostać, albo szukać lepszego. I tu nie chodzi jedynie o ciąg, ale i o to w jakim zakresie obrotów jest on uzyskiwany, jaka jest kultura pracy zespołu, jaki jest moment reakcyjny czy żyroskopowy. Czy jest ciche i czy jest trwałe. Nie ma idealnych śmigieł, ale najpierw musimy się dowiedzieć od samych siebie jakie mamy preferencje.
Ja najwiecej nauczylem sie kiedy instruktor sprzedal mi niedlugo po kursie skrzydlo zawodnicze (DHV 3) o powierzchni 31 m kw (wazylem wtedy cos 55 kg). Czy to, ze mnie ten zestaw najwiecej nauczyl powoduje, ze pownienem go proponowac kursantom?
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Dobór napędu i śmigła PPG
Ja wiem o czym ty piszesz, ja siedze w automatyce CNC i prawie każdy początkujący garazowy producent maszyn nie wyda kasy na dobre podzespoły tylko dziaduje a potem nie może uwierzyć ze trzeba było tak odrazu jak namawiałem i jechać na wysokiej klasy podzespołach. Takie zycie i większość osób tak do tego podchodzi. Ale za to można powspominać " a pamietasz stare czasy ..... " a tak to odpalił poleciał bezproblemowo... Nuda
Łukasz Prokop
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4141
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Dobór napędu i śmigła PPG
Lucjan Piekutowski pisze:Nawiążę do modelarstwa. U nas był kiedyś sklep prowadzony przez doświadczonego modelarza. Zawsze nam wciskał najdroższy i najlepszy sprzęt. Multiplex, Graupner, Osmax. Chińszczyzna się dla niego nie liczyła w ogóle. miało to swoje plusy ale modelarstwo było u niego cholernie drogie. Kiedy już czegoś tam się nauczyłem zacząłem zamawiać tę chińszczyznę, czy na przykład modele czeskie i nagle okazało się że można kupić coś o połowę tańszego i równie dobrze latającego. Można kupować z najwyższej półki, ale nie trzeba. Ale kto powiedział że Łukasz ma kupować byle gówno? Możekupić sporo taniej napęd który ktoś miał jako gadżet i trzymał w szafie. Nie musi być to super napęd najnowszej marki bo te kosztują ..naście. Wystarczy jak bedzie w bdb stanie.
A czy ja mu kaze kupowac najdrozszy sprzet? Napisalem, ze skrzydlo moze byc to co ma, a naped ma miec 20 km i byc fabryczny (a nie jakas zmota).
To nie jest przepis na drogi sprzet, tylko na sprzet nadajacy sie do latania.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość