Szkolenie etap 3
-
- Posty: 425
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 12:17
- Reputation: 31
- Lokalizacja: Nawojowa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Szkolenie etap 3
Brakuje mi typowego działu do tego tematu więc daję tutaj.
Od 15 kwietnia do 19 maja będę w Polsce i celem na ten urlop jest w końcu nauczyć się tak na prawdę latać Mam ippi 3 co prawda, jednak zeszły rok, nie licząc zimowego żagla i potluczenia dość mocno tyłka, był nielotny. Poprzedni po wiosennym kursie u braci vyparinow trochu polatalem, jednak do tej pory patrząc realnie to raczej nic mi z tego już nie zostało.
Szukam instruktora który w tym okresie weźmie mnie pod swoje skrzydła i da wycisk . Dodatkowo dla zachęty powiem że moja kochana tequila 1... już chyba pomimo tego że pozytywnie przeszła pełen przegląd u gywera na wiosnę to się średnio nadają na taki wypad więc w pakiecie ze szkoleniem będę potrzebował i zakupić glajta
Od 15 kwietnia do 19 maja będę w Polsce i celem na ten urlop jest w końcu nauczyć się tak na prawdę latać Mam ippi 3 co prawda, jednak zeszły rok, nie licząc zimowego żagla i potluczenia dość mocno tyłka, był nielotny. Poprzedni po wiosennym kursie u braci vyparinow trochu polatalem, jednak do tej pory patrząc realnie to raczej nic mi z tego już nie zostało.
Szukam instruktora który w tym okresie weźmie mnie pod swoje skrzydła i da wycisk . Dodatkowo dla zachęty powiem że moja kochana tequila 1... już chyba pomimo tego że pozytywnie przeszła pełen przegląd u gywera na wiosnę to się średnio nadają na taki wypad więc w pakiecie ze szkoleniem będę potrzebował i zakupić glajta
- Zippo_Drill
- Posty: 67
- Rejestracja: 02 stycznia 2016, 10:25
- Reputation: 4
- Lokalizacja: Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Szkolenie etap 3
Andrzejt pisze: [cut] w pakiecie ze szkoleniem będę potrzebował i zakupić glajta
Zaraz się posypia oferty
Byłem na dwóch wyjazdach określanych jako 3 etap w ciągu ostatnich 2 lat. Mogę polecić Top Paralotnie - Wojtek Troll Łuczyński i s-ka oraz Marek Mastalerz z Cloudbase Paralotnie. Obydwu znajdziesz w Googlu. Jak chcesz szczegóły opinii to pisz na priv...
Znajome były na 3cim etapie z Tamarą Dudek z Alti i delikatnie mówiąc były rozczarowane. Szczegóły też na priv.
Słyszałem, że przyzwoite szkolenie na trzecim etapie robi też Feel&Fly, filmy na YT są przekonujące moim zdaniem.
Powodzenia!
Bartek Naszewski
Teraz, gdy już nauczyliśmy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie - G.B. Shaw
Teraz, gdy już nauczyliśmy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie - G.B. Shaw
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 08 stycznia 2017, 20:52
- Reputation: 10
- Lokalizacja: Wiesbaden
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Szkolenie etap 3
Zippo_Drill pisze:
Znajome były na 3cim etapie z Tamarą Dudek z Alti i delikatnie mówiąc były rozczarowane. Szczegóły też na priv.
Nie strasz!
Ja wybieram się z Alti w kwietniu na Lijak. Wybrałem z polecenia, bo sporo osób mówiło, że przyzwoicie Tamara szkoli.
- Zippo_Drill
- Posty: 67
- Rejestracja: 02 stycznia 2016, 10:25
- Reputation: 4
- Lokalizacja: Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Szkolenie etap 3
Gemmini pisze:
Nie strasz!
Ja wybieram się z Alti w kwietniu na Lijak. Wybrałem z polecenia, bo sporo osób mówiło, że przyzwoicie Tamara szkoli.
Nie straszę. Pierwsze 2 etapy chwaliły z Tamarą. Dlatego wybrały się na trzeci. Napisałem ci PM w temacie.
Yo
Bartek Naszewski
Teraz, gdy już nauczyliśmy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie - G.B. Shaw
Teraz, gdy już nauczyliśmy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie - G.B. Shaw
-
- Posty: 425
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 12:17
- Reputation: 31
- Lokalizacja: Nawojowa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: RE: Re: Szkolenie etap 3
Zippo_Drill pisze:Zaraz się posypia oferty
Byłem na dwóch wyjazdach określanych jako 3 etap w ciągu ostatnich 2 lat. Mogę polecić Top Paralotnie - Wojtek Troll Łuczyński i s-ka oraz Marek Mastalerz z Cloudbase Paralotnie. Obydwu znajdziesz w Googlu. Jak chcesz szczegóły opinii to pisz na priv...
Dzięki.
O tych dwóch szkołach przedewszystkim właśnie myślałem . Cloudbase ma wyjazd w tym okresie, jedynie średnio mi pasuje przyjechać do domu po trzech miesiącach w sobotę koło południa a wyjechać pewnie w niedzielę wielkanocna, albo lany poniedziałek xD Ale jakoś by się dało Dodatkowo kupiłem już kask od Marka tak że może by był jaki rabat na glajta za stałego klienta
Co do szkoły Zbyszka - Zbyszku, macie gdzieś dostępne terminy na 2017? Na stronie szkoły nie znalazłem.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Szkolenie etap 3
Jeszcze nie ma. Troll wraca niebawem z nart i poda terminy na stronie.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 22 września 2016, 11:03
- Reputation: 0
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Szkolenie etap 3
Bardzo dobrze wspominam wyjazdy z Top Paralotnie Trola i z Airaction Waltera. U Trola stawiałem pierwsze kroki u Waltera zrobiłem pierwsze dłuższe przeloty.
Obydwie te szkoły stawiają na bezpieczeństwo i otaczają uczestników naprawdę dobrą opieką połączoną z przekazywaniem mnóstwa potrzebnych praktycznych rad i informacji z latania przelotowego i zawodniczego.
Dobrze znają się na sprzęcie, mimo że są związani jako dystrybutorzy z konkretnymi producentami nie ograniczają Twojego wyboru do swoich dostawców i jeżeli masz już jakiś pomysł na swój sprzęt na pewno doradzą i pomogą wybrać.
Trol ze Zbyszkiem to "kopalnia" wiedzy o lataniu, indywidualne podejście do każdego delikwenta oraz ciekawe miejsca do latania poza utartymi i często odwiedzanymi miejscówkami.
Walter ze swoją ekipą to spore doświadczenie zawodnicze i bardziej szkolne (czytaj grupowe) podejście do nauczania latania( Co nie znaczy że gorsze!))), dalej jesteś w rękach świetnego instruktora, który potrafi dzielić się swoimi umiejętnościami i wie jak Ci pomóc w lepszym lataniu.
Obydwie ekipy zapewniają sprzęt jeśli potrzebujesz, oraz doskonałą atmosferę. Innych szkół nie znam tak dobrze więc się nie wypowiadam. Te dwie na 3- etap mogę polecić z czystym sumieniem.
Obydwie te szkoły stawiają na bezpieczeństwo i otaczają uczestników naprawdę dobrą opieką połączoną z przekazywaniem mnóstwa potrzebnych praktycznych rad i informacji z latania przelotowego i zawodniczego.
Dobrze znają się na sprzęcie, mimo że są związani jako dystrybutorzy z konkretnymi producentami nie ograniczają Twojego wyboru do swoich dostawców i jeżeli masz już jakiś pomysł na swój sprzęt na pewno doradzą i pomogą wybrać.
Trol ze Zbyszkiem to "kopalnia" wiedzy o lataniu, indywidualne podejście do każdego delikwenta oraz ciekawe miejsca do latania poza utartymi i często odwiedzanymi miejscówkami.
Walter ze swoją ekipą to spore doświadczenie zawodnicze i bardziej szkolne (czytaj grupowe) podejście do nauczania latania( Co nie znaczy że gorsze!))), dalej jesteś w rękach świetnego instruktora, który potrafi dzielić się swoimi umiejętnościami i wie jak Ci pomóc w lepszym lataniu.
Obydwie ekipy zapewniają sprzęt jeśli potrzebujesz, oraz doskonałą atmosferę. Innych szkół nie znam tak dobrze więc się nie wypowiadam. Te dwie na 3- etap mogę polecić z czystym sumieniem.
- calhal
- Posty: 770
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Grenoble, Francja
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: RE: Re: Szkolenie etap 3
Andrzejt pisze:Cloudbase ma wyjazd w tym okresie, jedynie średnio mi pasuje przyjechać do domu po trzech miesiącach w sobotę koło południa a wyjechać pewnie w niedzielę wielkanocna, albo lany poniedziałek xD Ale jakoś by się dało
Mimo, że nigdy nie robiłem kursu z Cloudbase, to gorąco polecam Marka i jego szkołę. Miałem okazję kilka razy przyglądać się z boku jak szkoli, jak również zdarzyło mi się być z nim (i Spajkiem) na wyjeździe w Indiach. Naprawdę pełen profesjonalizm. W dodatku Marek sam też świetnie lata, a nie tylko smaży się na słońcu ;) więc jest z kim o prawdziwym lataniu gadać.
Waltera z uczniami parę razy spotkałem na startowiskach w Tolminie i Lijaku, ale poza tym, że dbał o bezpieczeństwo niewysyłając podopiecznych w trudny warun i dosyć ostrożnie podchodził do moich pytań o warun (czyt. dosyć silny wiatr i lekka zawietrzna na Kobali) nie znając mojego poziomu, nie jestem w stanie więcej powiedzieć.
Innych nie znam, to się nie wypowiadam.
Pozdro
-
- Posty: 425
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 12:17
- Reputation: 31
- Lokalizacja: Nawojowa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Szkolenie etap 3
Jeszcze raz dzięki za info. Zbyszku kiedy można się spodziewać udostępnienia terminów przez Trolla?
Jak wspominałem potrzebuje również kupić skrzydło. Nowe w moim wypadku mija się z celem, za mało możliwości latania przez pracę.
I tu problem - czego szukać? myślę o B, max górne B, ale i zastanawiałem się kiedyś np nad memo XX (jak bym nie zdążył kupić przed wyjazdem z Cloudbase a będę tylko dzień w domu to mógł bym takowe od Marka wypożyczyć). Duża różnica między ta konstrukcja a np mentor 2 itp? Jak chodliwe są te skrzydła jeżeli okazało by się ze jednak memo mi już nie wystarcza i na przyszły sezon chciał bym już coś bardziej przelotowe i na dłużej?
Kolejna sprawa - plecak. Mój to jakich archaik, rozpada się . Musiał by pomieścić uprząż Evo xc2, glajta, kask i duperele bez potrzeby wkładania tego pod prasę jaką wielkość proponujecie?
Jak wspominałem potrzebuje również kupić skrzydło. Nowe w moim wypadku mija się z celem, za mało możliwości latania przez pracę.
I tu problem - czego szukać? myślę o B, max górne B, ale i zastanawiałem się kiedyś np nad memo XX (jak bym nie zdążył kupić przed wyjazdem z Cloudbase a będę tylko dzień w domu to mógł bym takowe od Marka wypożyczyć). Duża różnica między ta konstrukcja a np mentor 2 itp? Jak chodliwe są te skrzydła jeżeli okazało by się ze jednak memo mi już nie wystarcza i na przyszły sezon chciał bym już coś bardziej przelotowe i na dłużej?
Kolejna sprawa - plecak. Mój to jakich archaik, rozpada się . Musiał by pomieścić uprząż Evo xc2, glajta, kask i duperele bez potrzeby wkładania tego pod prasę jaką wielkość proponujecie?
-
- Posty: 425
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 12:17
- Reputation: 31
- Lokalizacja: Nawojowa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Szkolenie etap 3
Co do skrzydła to poprawka. Mentor 3- 4. RUSH 3, 4. OPTIC?
- Zippo_Drill
- Posty: 67
- Rejestracja: 02 stycznia 2016, 10:25
- Reputation: 4
- Lokalizacja: Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Szkolenie etap 3
Andrzeju, od Zbyszka w kwestii wyjazdów to się dowiesz tyle co mu Troll powie Dzwoń do Trolla bezpośrednio, telefon jest na stronie. Z tego co wiem, to do lata ma już wszystko wstępnie poustalane, ale zmienia (od roku) stronę internetową i może czeka z tym umieszczaniem na umieszczenie nowej (spekuluję tylko)...
Co do Nemo XX, to zależy ile latasz rocznie, gdzie i czego oczekujesz od skrzydła... Mariusz @ciacholot zamieszczał już nie raz dobrą tabelę (quiz? pomagającą w wyborze skrzydła. Jak nie widziałeś to poszukaj na forum. Myślę, że NemoXX (latałem na nim na dwóch wyjazdach) daje możliwości rozwojowe dla pilotów. Skrzydło b. bezpieczne, ale zwrotne, dobrze reagujące na sterówki, lekko "gadające", nie jest to już z pewnością glajt typu Nemo i Nemo2, na których większość z nas się szkoliła.
Co do plecaków, to używek jest wszędzie pełno... Kupuj największy jaki będzie. Min. 100L.
Pozdrawiam
Co do Nemo XX, to zależy ile latasz rocznie, gdzie i czego oczekujesz od skrzydła... Mariusz @ciacholot zamieszczał już nie raz dobrą tabelę (quiz? pomagającą w wyborze skrzydła. Jak nie widziałeś to poszukaj na forum. Myślę, że NemoXX (latałem na nim na dwóch wyjazdach) daje możliwości rozwojowe dla pilotów. Skrzydło b. bezpieczne, ale zwrotne, dobrze reagujące na sterówki, lekko "gadające", nie jest to już z pewnością glajt typu Nemo i Nemo2, na których większość z nas się szkoliła.
Co do plecaków, to używek jest wszędzie pełno... Kupuj największy jaki będzie. Min. 100L.
Pozdrawiam
Bartek Naszewski
Teraz, gdy już nauczyliśmy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie - G.B. Shaw
Teraz, gdy już nauczyliśmy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie - G.B. Shaw
-
- Posty: 425
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 12:17
- Reputation: 31
- Lokalizacja: Nawojowa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Szkolenie etap 3
Ok, napisałem do Trolla.
Co do Nemo XX to przemawia jak najbardziej bezpieczeństwo. Sporadycznie niestety latam i to był by niewątpliwie atut, jednak ambicje żeby się nauczyć dobrze latać, w miarę dotrzymać kroku kolega którzy latają na C-D, a nie tylko po nich jeździć i to samochodem który stoi na startowiska xD ciągną mnie w stronę czegoś sprawniejszego, ambitniejszego
Co do plecaka to ja się zastanawiałem czy 130 mi wystarczy Szczerze to nawet nie wiem ile mój stary ma, w tak fatalnym stanie jest
Co do Nemo XX to przemawia jak najbardziej bezpieczeństwo. Sporadycznie niestety latam i to był by niewątpliwie atut, jednak ambicje żeby się nauczyć dobrze latać, w miarę dotrzymać kroku kolega którzy latają na C-D, a nie tylko po nich jeździć i to samochodem który stoi na startowiska xD ciągną mnie w stronę czegoś sprawniejszego, ambitniejszego
Co do plecaka to ja się zastanawiałem czy 130 mi wystarczy Szczerze to nawet nie wiem ile mój stary ma, w tak fatalnym stanie jest
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Szkolenie etap 3
Co do porównania skrzydeł Optic i Nemo XX to przy intensywnie latającym pilocie wystarczy pilotowi na pierwsze pięć lat latania i dopiero potem pilot będzie potrzebował zmiany. Wcześniej nie wykorzysta możliwości jakie dają skrzydła o większym wydłużeniu. Miałem okazję porównać możliwości obu modeli na zawodach. Optikiem latał kolega który lata już sześć lat dość intensywnie i się cały czas rozwija. Ja na Nemo po raz pierwszy miałem problem żeby mu uciec. Czyli kolega potrzebował tych kilku lat żeby zacząć latać Optikiem na takim poziomie jak ja latałem na Nemo. Przypuszczam, że gdyby miał jeszcze bardziej wymagające skrzydło, to nie polatał by lepiej.
Co do sprzedaży jest to najłatwiejszy do sprzedania typ skrzydła. I to przy stosunkowo niewielkiej utracie wartości.
Co do sprzedaży jest to najłatwiejszy do sprzedania typ skrzydła. I to przy stosunkowo niewielkiej utracie wartości.
Zbyszek Gotkiewicz
- Zippo_Drill
- Posty: 67
- Rejestracja: 02 stycznia 2016, 10:25
- Reputation: 4
- Lokalizacja: Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Szkolenie etap 3
Andrzejt pisze:Ok, napisałem do Trolla.
Andrzeju, sorry. Czy ja napisałem napisz do Trolla? Troll nie odpowiada na maile. Sprawdzone przez kilka osób... Tylko przez telefon się czegoś dowiesz i to tylko pod warunkiem, że bardzo tego chcesz ;P Co do skrzydła, to nie patrz na kolegów, tylko na swoje doświadczenie i możliwości... hej!
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Bartek Naszewski
Teraz, gdy już nauczyliśmy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie - G.B. Shaw
Teraz, gdy już nauczyliśmy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie - G.B. Shaw
-
- Posty: 816
- Rejestracja: 29 grudnia 2015, 22:01
- Reputation: 132
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Były Pilot
- Kontakt:
Re: Szkolenie etap 3
Andrzejt pisze:Poprzedni po wiosennym kursie u braci vyparinow trochu polatalem, jednak do tej pory patrząc realnie to raczej nic mi z tego już nie zostało.
A masz polskie papiery? Bo jeżeli nie, to ja bym zaczął od zroienia ŚK. Wiem co piszę, bo sam przechodziłem przez to samo. 5 lat temu dzwoniłem w tej sprawie do kilku instruktorów, nawet chyba również do trola i wszyscy mówili to samo. Bez ŚK, na same słowackie papiery nikt mnie na wyjazd nie weźmie, bo nie jestem dla nich ani samodzielnym pilotem ani kursantem. Musiałbym mieć co najmniej pierwszy etap, ale najlepiej obydwa bo z 1 nie puścili by mnie na termikę. Skończyło się na tym, że w PL zrobiłem obydwa stopnie a potem pojechałem z Gocyłą do Bassano.
Mateusz Lubecki
tel: +48 660 43 44 46
tel: +48 660 43 44 46
- Cezar100
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 18:35
- Reputation: 16
- Lokalizacja: Zgorzelec
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Szkolenie etap 3
SP8EBC pisze: Bez ŚK, na same słowackie papiery nikt mnie na wyjazd nie weźmie, bo nie jestem dla nich ani samodzielnym pilotem ani kursantem. Musiałbym mieć co najmniej pierwszy etap, ale najlepiej obydwa bo z 1 nie puścili by mnie na termikę. Skończyło się na tym, że w PL zrobiłem obydwa stopnie a potem pojechałem z Gocyłą do Bassano.
W ch...a Cię zrobili i tyle.
Tak samo słowackie jak i czeskie papiery są tak samo ważne u nas jak i polskie w czechach czy na słowacji. Z tą tylko różnicą, że jak naszych SK nie chcieli gdzieś tam uznawać to jaki płacz był straszny na grupie, jakie lelum podnoszone Mogłeś jechać do Bossano ze swoim instruktorem ze słowacji na termę jak u nas nie było chętnego na Twoją kasę.
Pozdrawiam, Czarek
Pozdrawiam, Cezar100
-
- Posty: 816
- Rejestracja: 29 grudnia 2015, 22:01
- Reputation: 132
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Były Pilot
- Kontakt:
Re: Szkolenie etap 3
Niekoniecznie. Nie mam teraz czasu wertować ustaw i rozporządzeń ale kwestia uznania, bądź nie zagranicznych uprawnień nigdy nie była dla mnie jasna. Z punktu widzenia potencjalnych kontroli dokumentów, a przede wszystkim ubezpieczycieli wolałem mieć krajowe. Tym bardziej, że jest to po prostu dużo tańsze.
Napisałem wyżej to, z czym sam się zetknąłem i z czym sam miałem problemy. Do instruktorów dzwoniłem dawno temu i już nie pamiętam z kim wtedy rozmawiałem. Na pewno z Jackiem Gocyłą, raczej na pewno z Trolem i Markiem Mastalerzem. Wszyscy mówili miej więcej jedno i to samo. Oczywiście interes finansowy i pewna solidarność w walce z uciekinierami to jedno, ale święty spokój to drugie. Wszystko jest fajno do puki nikt nie zrobi sobie kuku. Potem zaczyna się standardowa procedura z ULC i PKBWL na czele i dociekanie, czy to był kursant czy samodzielny pilot i czy wyjazd był szkoleniem. Bo jeżeli jest to szkolenie Etap III to w zasadzie nie ważne, czy i jakie masz papiery. Jesteś na kursie i instruktor bierze za ciebie odpowiedzialność i bynajmniej nie są to moje domysły a rzecz zasłyszana od kilku osób z branży Uwierz Cezar100 że nie chciałbyś przez to przechodzić, dlatego instruktorzy wolą dla własnego spokoju odesłać takiego klienta na drzewo niż mieć potem smród.
Napisałem wyżej to, z czym sam się zetknąłem i z czym sam miałem problemy. Do instruktorów dzwoniłem dawno temu i już nie pamiętam z kim wtedy rozmawiałem. Na pewno z Jackiem Gocyłą, raczej na pewno z Trolem i Markiem Mastalerzem. Wszyscy mówili miej więcej jedno i to samo. Oczywiście interes finansowy i pewna solidarność w walce z uciekinierami to jedno, ale święty spokój to drugie. Wszystko jest fajno do puki nikt nie zrobi sobie kuku. Potem zaczyna się standardowa procedura z ULC i PKBWL na czele i dociekanie, czy to był kursant czy samodzielny pilot i czy wyjazd był szkoleniem. Bo jeżeli jest to szkolenie Etap III to w zasadzie nie ważne, czy i jakie masz papiery. Jesteś na kursie i instruktor bierze za ciebie odpowiedzialność i bynajmniej nie są to moje domysły a rzecz zasłyszana od kilku osób z branży Uwierz Cezar100 że nie chciałbyś przez to przechodzić, dlatego instruktorzy wolą dla własnego spokoju odesłać takiego klienta na drzewo niż mieć potem smród.
Mateusz Lubecki
tel: +48 660 43 44 46
tel: +48 660 43 44 46
- Cezar100
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 18:35
- Reputation: 16
- Lokalizacja: Zgorzelec
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Szkolenie etap 3
Mateusz, jak jedziesz latac gdzieś w europie np. i masz nasze ŚK to latając tam również jestes pilotem zagranicznym, z uprawnieniami zagranicznymi przeważnie z ubezpieczeniem wykupionym również u nas i jest git bo raczej ŚK nie upoważnia do latania tylko w Polsce, szkoda tylko, że niektórzy by chcieli aby w Polsce można było latać tylko z polskimi papierami- marzenia . Tak samo działa to w drugą stronę, mając licencję słowacka obligatoryjnie musze co rok wykupić ubezpieczenie na całą europę inaczej mi nie przedłużą licencji i latam sobie u nas lub gdzie indziej.Z tego co wiem to ULC honoruje uprawnienia innych państw UE .
Pozdrawiam, Cezar100
-
- Posty: 816
- Rejestracja: 29 grudnia 2015, 22:01
- Reputation: 132
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Były Pilot
- Kontakt:
Re: Szkolenie etap 3
No widzisz. A ja zrobiłem polskie ŚK i nie muszę płacić co rok, dwa lata Słowakom ileśtam ojro Nie muszę też chodzić po zaświadczenie do lekarza, co nie jest takie proste i oczywiste jak może się wydawać. W moim przypadku prawie utopiłem pieniądze na kurs, bo trzy dni przed okazało się, że żaden z kilku lekarzy w Rzeszowie którego odwiedziłem (w tym medycyna sportowa) nie chcę mi wypisać papierów ze słowem "paralotnia" i "sporty lotnicze", odsyłając jednocześnie do medycyny lotniczej. Ile zaś kosztują badania i wystawienie tego papierka w takich ośrodkach to się już chyba domyślasz Do GOBLu nie masz daleko Do tego jeszcze ograniczenia wynikające ze stopni typu PL-A/PL-B/PL-C o których większość nie pamięta / nie wie, bo albo nie zna języka albo instruktor nie powiedział
Nie szedł bym też w zaparte na temat tej uznaniowości. Tak jak napisałem wcześniej, nie mam czasu zagłębiać się w niuanse prawne wynikające z Ustawy Prawo Lotnicze i Rozporządzeniach związanych z licencjonowaniem personelu lotniczego. Nie znam tej sprawy dogłębnie, ale ogólne pojęcie o naszym ładzie prawnym nakazuje mi powątpiewać w słuszność równania pomiędzy zagranicznym pilotem na zagranicznej licencji a polskim pilotem na zagranicznej licencji. To są jednak dwie różne sprawy
Wracając do początku. Na miejscu Andrzeja Turewicza od początku postawił bym sprawę jasno, aby potem nie było niepotrzebnych zgrzytów i niedomówień. Instruktor, jako organizator ma prawo ustalać sobie swoje warunki przyjęcia, bądź nie na wyjazd.
Nie szedł bym też w zaparte na temat tej uznaniowości. Tak jak napisałem wcześniej, nie mam czasu zagłębiać się w niuanse prawne wynikające z Ustawy Prawo Lotnicze i Rozporządzeniach związanych z licencjonowaniem personelu lotniczego. Nie znam tej sprawy dogłębnie, ale ogólne pojęcie o naszym ładzie prawnym nakazuje mi powątpiewać w słuszność równania pomiędzy zagranicznym pilotem na zagranicznej licencji a polskim pilotem na zagranicznej licencji. To są jednak dwie różne sprawy
Wracając do początku. Na miejscu Andrzeja Turewicza od początku postawił bym sprawę jasno, aby potem nie było niepotrzebnych zgrzytów i niedomówień. Instruktor, jako organizator ma prawo ustalać sobie swoje warunki przyjęcia, bądź nie na wyjazd.
Mateusz Lubecki
tel: +48 660 43 44 46
tel: +48 660 43 44 46
-
- Posty: 1016
- Rejestracja: 03 stycznia 2016, 22:31
- Reputation: 193
- Lokalizacja: Jasło/Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Szkolenie etap 3
Tak przy okazji straszenia kosztami badań medycyny lotniczej:
Koszt WYKONANIA kompletu badań lotniczych i dostania zaświadczenia w WIMLu lub przychodni Lotu jeszcze kilka lat temu wynosił 300zł (dla pilota szybowcowego).
Koszt WYSTAWIENIA ZAŚWIADCZENIA od lekarza medycyny sportowej (bez żadnych badań z jego strony) to 70zł + koszt badań typu krew, mocz, EKG - razem niewiele mniej niż połowa kompletu badań lotniczych.
I na koniec koszt przeglądu paralotni - 400 zł
Koszt WYKONANIA kompletu badań lotniczych i dostania zaświadczenia w WIMLu lub przychodni Lotu jeszcze kilka lat temu wynosił 300zł (dla pilota szybowcowego).
Koszt WYSTAWIENIA ZAŚWIADCZENIA od lekarza medycyny sportowej (bez żadnych badań z jego strony) to 70zł + koszt badań typu krew, mocz, EKG - razem niewiele mniej niż połowa kompletu badań lotniczych.
I na koniec koszt przeglądu paralotni - 400 zł
Wróć do „Miejscówki i wyjazdy paralotniowe”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość