Zdarzenia 2018

Kwestie związane z bezpieczeństwem latania i zapobieganiem wypadkom. Ze względu na powagę tematu wszelakie trolowanie nie będzie tutaj tolerowane.
Xing

Re: Hol za samochodem? Stare Kraszewo Lockaut?

Postautor: Xing » 23 lipca 2018, 15:30

Zbyszek Gotkiewicz pisze:https://www.tvp.info/38177616/wypadek-paralotniarza-w-starym-kraszewie


Według moich informacji hol za samochodem. Pilot świeżak.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Hol za samochodem? Stare Kraszewo Lockaut?

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 24 lipca 2018, 10:51

Xing pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze:https://www.tvp.info/38177616/wypadek-paralotniarza-w-starym-kraszewie


Według moich informacji hol za samochodem. Pilot świeżak.


Ponieważ lockaut jest sprawą wyjątkową podczas holi, to dobrze byłoby sie dowiedzieć jak do tego doszło, bo mógł zawieźć sprzęt, ale także pilot oraz obsługa. Jeśli hol za samochodem, to w grę wchodzi albrolka lub malinka. Naprawdę nikt nic nie wie?
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4140
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zdarzenia 2018

Postautor: uriuk » 24 lipca 2018, 18:41

Albo skrzydlo z allegro z szwagier ze skoda

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zdarzenia 2018

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 24 lipca 2018, 18:58

uriuk pisze:Albo skrzydlo z allegro z szwagier ze skoda


Lepiej by było gdyby ktoś odpowiedzialnie przedstawił fakty, ale juz przyzwyczaiłem się że wypadek dla pilotów to przede wszystkim wstyd który trzeba ukryć i jak najszybciej zapomnieć, a ofiara wypadku to frajer którego spotkał taki los na jaki zasłużył.
Nawet jeśli do lokautu doprowadza pilot przez brak umiejętności lub z przyczyn sprzętowych, to jest jeszcze wyciągarkowy który może uratować sytuację. Jednak żeby to wiedzieć i skorzystać z tej wiedzy to trzeba omawiać takie wypadki. A tak, to jedyną przyczyną wypadków będzie to że pilot się "przewiózł"
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
starry
Posty: 391
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 18:17
Reputation: 60
Lokalizacja: Blisko Klina
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Zdarzenia 2018

Postautor: starry » 25 lipca 2018, 08:08

Chrzaszczu pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze:A co do samego zdarzenia to skrzydło klasy takie jak Quinn wymaga już delikatniejszego prowadzenia. Więcej ciała i mniej sterówki

To samo zauważyłem. Za bardzo szarpiesz sterówki. Queen fajnie lata samym ciałem. Dodatkowo lot jest płynniejszy i mniej tracisz na osiągach. Co do przeciągnięcia- glajt wyszedłby gdybyś go odpuścił bezpośrednio po przeciągnięcia stabila. Po kilku sekundach utrzymałeś go nieświadomie dalej w spadochronowaniu i back fly. Nie wiem czy odpuszczenie i wbicie się w drzewa nie mogło być bardziej ryzykowne. Faktycznie, worek masz duży ;)


Obaj macie racje ;) Po kolejnym locie po zdarzeniu zauważyłem, że sterówki mimo, że odpuszczone na maksa, na 1/2 speeda delikatnie zaciągają spływ. Założyłem już dłuższe linki do sterówek.
Co do sterowania ciałem, to nie wiem kiedy mi się ta maniera urodziła ( chyba z delty w bardzo słabych noszeniach wypłaszczając do granic możliwości :) ), ale od zdarzenia w każdym kolejnym locie walczę z tym problemem i chyba jest coraz lepiej ;) Na razie jeszcze muszę o tym "myśleć" ale już niedługo powinno być jak należy.
Mimo że trymowanie jest ok, to Królowa ma już swoje nalatane i chyba należy się jej emerytura, o czym może świadczyć szybkość na przeskoku którą miałem możliwość wczoraj porównać z Cure'm.
Darecki -starry
------------------------------
http://glajtem.pl

Awatar użytkownika
Chrzaszczu
Posty: 357
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:29
Reputation: 99
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Zdarzenia 2018

Postautor: Chrzaszczu » 25 lipca 2018, 09:49

starry pisze:Mimo że trymowanie jest ok, to Królowa ma już swoje nalatane i chyba należy się jej emerytura, o czym może świadczyć szybkość na przeskoku którą miałem możliwość wczoraj porównać z Cure'm.


Szybkość na przeskokach na trymowej nie świadczy o niczym. Nie jest prędkością najlepszej doskonałości i najmniejszego opadania. Pamiętaj, że również na prędkość ma wpływ wiele czynników z czego istotnym jest obciążenie powierzchni. Może kolega na Cure miał większe śniadanie niż Ty ;)
Paweł Chrząszcz

Awatar użytkownika
tooosh
Posty: 339
Rejestracja: 10 lutego 2016, 23:20
Reputation: 154
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Szwajcaria lądowanie na stoku w trudnych warunkach, uszkodzona ręka.

Postautor: tooosh » 02 sierpnia 2018, 14:37

Miałem wypadek w Szwajcarii na trasie przez Alpy. Link działa bez logowania.
https://www.facebook.com/SRUALPSvolbiv/posts/1034433650047040
http://www.SRUdoChmury.pl

Marcin Duszyński

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Żar tandem zapas

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 03 sierpnia 2018, 23:39

Podobno wiał wschodni wiatr, czyli kierunek przy którym nie powinno się latać z Żaru.
Zbyszek Gotkiewicz

Winger
Posty: 65
Rejestracja: 09 lutego 2016, 17:29
Reputation: 16
Lokalizacja: Międzybrodzie Żywieckie
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Żar tandem zapas

Postautor: Winger » 04 sierpnia 2018, 00:47

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Podobno wiał wschodni wiatr, czyli kierunek przy którym nie powinno się latać z Żaru.

???
Ale do czego się to odnosi?
Pozdrawiam,
Arkadiusz 'Winger' Ślusarczyk

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Żar tandem zapas

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 04 sierpnia 2018, 00:56

Winger pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Podobno wiał wschodni wiatr, czyli kierunek przy którym nie powinno się latać z Żaru.

???
Ale do czego się to odnosi?

Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

PPGG Bartoszyce tandem śmierć pasażera

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 04 sierpnia 2018, 01:04

http://www.google.com/url?

Spirala, rozgięcie karabinka powerfly stalowego, wypadniecie taśmy skrzydła z karabinka, zapas, druty, śmierć pasażera.

Przy karabinkach powerfly firmy Austria Alpin wielokrotnie zwracano uwagę na konieczność starannego sprawdzania zamknięcia karabinka z powodu wielu wypadków spowodowanych jego złym zamknięciem.


q=http%3A%2F%2Fbartoszyce.wm.pl%2F529239%2CPasazer-motoparalotniarza-zmarl-w-szpitalu-po-uderzeniu-w-linie-energetyczna.html&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNEb5q9Nq9d0SW2RDGSX-19DcqpzdQ
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
tooosh
Posty: 339
Rejestracja: 10 lutego 2016, 23:20
Reputation: 154
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Żar tandem zapas

Postautor: tooosh » 04 sierpnia 2018, 12:56

Zbyszek Gotkiewicz pisze:
Winger pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Podobno wiał wschodni wiatr, czyli kierunek przy którym nie powinno się latać z Żaru.

???
Ale do czego się to odnosi?



Głuchy telefon. Można sprawdzić prognozy zamiast pisać "podobno wiał wschód" pod filmem z wydarzeniem podpisanym nazwą szkoły.

https://www.meteo.pl/um/metco/mgram_pict.php?ntype=0u&fdate=2018072906&row=468&col=227&lang=pl
Link wygenerowany zmianą daty w linku z dzisiejszą prognozą. Powinno być poprawnie.
Załączniki
mgram_pict.png
mgram_pict.png (153.43 KiB) Przejrzano 8321 razy
http://www.SRUdoChmury.pl

Marcin Duszyński

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zdarzenia 2018

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 04 sierpnia 2018, 13:00

Nie sprawdziłem tej informacji dlatego była ze znakiem zapytania. Dobrze by było pisać okoliczności każdego zdarzenia, ale liczę tu na pomoc i ciekawość innych zainteresowanych pilotów.
Zbyszek Gotkiewicz

Andrzejt
Posty: 425
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 12:17
Reputation: 31
Lokalizacja: Nawojowa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Zdarzenia 2018

Postautor: Andrzejt » 12 sierpnia 2018, 11:05

Pilot na pierwszych swoich zawodach :-D Próba zaliczenia punktu zwrotnego, jednak na przeskoku tylko duszenie, zostało się ratować odejściem w dolinę. Po drodze jednak udało się otrzeć krawędź dość sporego cylindra więc punk zaliczony :-D.
Do lądowania wybrałem długi pas łąki zakończony kupą obornika (jeden pilot właśnie tam siadał). Pomimo iż pas był naprawdę dłuuugi uznałem że podchodzę za wysoko (perspektywa zaparkowania na samym końcu średnio mi odpowiadała z oczywistych względów ;-) ) więc jedno esowanie, drugie, uznałem że wciąż za wysoko więc zrobię koło żeby się cofnąć i prawie zejdę na sam początek łąki.
No ale jak to bywa znowu duszenie, odkręcić nad łąkę już się nie dało, za wąsko, zostało pójść po prostej z wiatrem. A jak dalej poszło to w filmiku ;-)
Ja bez zadrapania, glajt dwa niewielkie rozerwania powłoki, w tym samym dniu poklejone i latałem dalej do końca zawodów ;-)

https://drive.google.com/file/d/1Tab61YM56mcMStxfJufDUUHgYGsXkQon/view?usp=drivesdk

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4140
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zdarzenia 2018

Postautor: uriuk » 12 sierpnia 2018, 11:26

Andrzejt pisze: Pomimo iż pas był naprawdę dłuuugi uznałem że podchodzę za wysoko (perspektywa zaparkowania na samym końcu średnio mi odpowiadała z oczywistych względów ;-) ) więc jedno esowanie, drugie, uznałem że wciąż za wysoko więc zrobię koło żeby się cofnąć i prawie zejdę na sam początek łąki.


https://drive.google.com/file/d/1Tab61YM56mcMStxfJufDUUHgYGsXkQon/view?usp=drivesdk


Dzieki za film. Bede mial co pokazywac kursantom na wykladzie pt "Ladowanie na uszach" jako przyklad grzechu zaniechania.

madness
Posty: 34
Rejestracja: 16 lutego 2016, 20:26
Reputation: 0
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Zdarzenia 2018

Postautor: madness » 18 sierpnia 2018, 18:48


Awatar użytkownika
micro
Posty: 915
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:23
Reputation: 7
Lokalizacja: Poznań
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Zdarzenia 2018

Postautor: micro » 18 sierpnia 2018, 18:54

Wielkopolska: Awionetka runęła na ziemię i natychmiast stanęła w płomieniach

Czytaj więcej na https://fakty.interia.pl/wielkopolskie/ ... ign=chrome
https://fakty.interia.pl/wielkopolskie/ ... bacz_takze
Roman Michalak

JakubM
Posty: 1016
Rejestracja: 03 stycznia 2016, 22:31
Reputation: 193
Lokalizacja: Jasło/Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Zdarzenia 2018

Postautor: JakubM » 19 sierpnia 2018, 06:21

https://tinyurl.com/ybksyyth

Na zawodach BRITISH PARAGLIDING CHAMPIONSHIPS 2018 w Kruszewie w powietrzu zderzył sie pilot Brytyjski z free flyierem z Ukrainy podczas kręcenia komina. Po kolizji rozdzielili się, jednak w wyniku powstałego wahadła uderzyli w siebie ponownie ze znacznie większa siła.

Pilot z Ukrainy rzucił zapas i lądował na drzewach. Gdy dotarły do niego służby był juz martwy. Jego skrzydło nie było uszkodzone.

Pilot Brytyjski spadł na startowisko. Przytomnego przetransportowali do szpitala gdzie zmarł (prawdopodobnie z powodu rozległych urazów wewnętrznych). Jego skrzydło było mocno uszkodzone.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4140
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zdarzenia 2018

Postautor: uriuk » 19 sierpnia 2018, 10:31

Holowanie za samochodem, prawdopodobnie bez przeszkolenia https://wiadomosci.wp.pl/wielkopolska-p ... 511686273a

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zdarzenia 2018

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 19 sierpnia 2018, 13:27

JakubM pisze:https://tinyurl.com/ybksyyth

Na zawodach BRITISH PARAGLIDING CHAMPIONSHIPS 2018 w Kruszewie w powietrzu zderzył sie pilot Brytyjski z free flyierem z Ukrainy podczas kręcenia komina. Po kolizji rozdzielili się, jednak w wyniku powstałego wahadła uderzyli w siebie ponownie ze znacznie większa siła.

Pilot z Ukrainy rzucił zapas i lądował na drzewach. Gdy dotarły do niego służby był juz martwy. Jego skrzydło nie było uszkodzone.

Pilot Brytyjski spadł na startowisko. Przytomnego przetransportowali do szpitala gdzie zmarł (prawdopodobnie z powodu rozległych urazów wewnętrznych). Jego skrzydło było mocno uszkodzone.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Ja też o włos uniknąłem zderzenia na Mistrzostwach Ukrainy. Ja kręciłem swój komin, drugi pilot w pewnym oddaleniu swój. Kominy zbliżały się do siebie i w końcu któreś z okrążeń wypadło na czołówkę. Ja musiałem przeciągnąć skrzydło bo standardowa procedura rozejścia w prawo nie zadziałała. Pilot z przeciwka zamiast przerwać krążenie w lewo jedynie zacieśnił krążenie. W efekcie spadałem w przeciągnięciu jakieś 2 metry obok niego i widziałem jego szeroko otwarte oczy. Daleki jestem od oceniania kto zawinił, bo do zderzenia zawsze doprowadza dwoje pilotów.
Zbyszek Gotkiewicz


Wróć do „Bezpieczeństwo i Wypadki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość