Groundhandling dla zielonych
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Groundhandling dla zielonych
Na filmiku dokladnie widac. Wkleilem z ''Copy video URL at current time" wiec nie trzeba szukac na osi czasu filmu. Widac ze chyba po przejsciu polowki skrzydla za najwyzszy punkt , sterowka jest odpuszczana. Z mojego doswiadczenia to gdy nie popuszcze sterowki i mocniej zawieje to potrafila polowka wracac.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Groundhandling dla zielonych
starry pisze:uriuk pisze:starry pisze:A jak obrócić skrzydło, które w trakcie ćwiczeń wyląduje nam komorami do dołu ? ( oczywiście bez podchodzenia i ręcznego przeciągania )
Jaki jest patent na taki manewr ?
Ciagniesz za sterowki i odwracasz. Banalne kiedy wieje ponad 3 m/s
Tak robię, ale więcej niż 90 stopni z tendencją do powrotu mi się nie udało
Musisz iść w stronę w którą idzie odwracana połówka.
Zbyszek Gotkiewicz
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Groundhandling dla zielonych
Marcin. pisze:Na filmiku dokladnie widac. Wkleilem z ''Copy video URL at current time" wiec nie trzeba szukac na osi czasu filmu. Widac ze chyba po przejsciu polowki skrzydla za najwyzszy punkt , sterowka jest odpuszczana. Z mojego doswiadczenia to gdy nie popuszcze sterowki i mocniej zawieje to potrafila polowka wracac na bledna pozycje .
- marek mastalerz
- Posty: 496
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 02:12
- Reputation: 179
- Lokalizacja: Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Groundhandling dla zielonych
starry pisze:
Tak robię, ale więcej niż 90 stopni z tendencją do powrotu mi się nie udało
Musisz ustawić się w środku połówki którą obracasz, czyli linia pilot-środek połówki w osi wiatru.
Nie ciągniemy za mocno bo skrzydło staje "w chorągiewkę". Ciągniesz na tyle żeby zaczęło się obracać i tak trzymasz.
Dopiero jak skrzydło obróciło się wiecej niż 90 stopni idziesz za nim.
Proste jak mocno wieje
pozdro
-
- Posty: 246
- Rejestracja: 16 września 2018, 13:59
- Reputation: 8
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Groundhandling dla zielonych
Jaką uprząż proponujecie do Groundhandlingu? Czy to może być np uprząż do PPG cy dla pasażera tandemu? Czy jakaś do skrzydeł dla narciarzy?
Ile taka uprząż kosztuje?
Ile taka uprząż kosztuje?
"Dubito ergo cogito, cogito ergo sum"
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Groundhandling dla zielonych
Jackie pisze:Jaką uprząż proponujecie do Groundhandlingu? Czy to może być np uprząż do PPG cy dla pasażera tandemu? Czy jakaś do skrzydeł dla narciarzy?
Ile taka uprząż kosztuje?
A jaką masz lub zamierzasz kupić?
Zbyszek Gotkiewicz
- micro
- Posty: 915
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:23
- Reputation: 7
- Lokalizacja: Poznań
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
- Kontakt:
Re: Groundhandling dla zielonych
Jackie pisze:Jaką uprząż proponujecie do Groundhandlingu? Czy to może być np uprząż do PPG cy dla pasażera tandemu? Czy jakaś do skrzydeł dla narciarzy?
Ile taka uprząż kosztuje?
I żeby Ci nie przyszła do głowy uprząż bez protektora .
Roman Michalak
-
- Posty: 246
- Rejestracja: 16 września 2018, 13:59
- Reputation: 8
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Groundhandling dla zielonych
pochwal się lepiej co masz pod najpiękniejsza częścią ciała przypiętą do tego skrzydła. Ale chyba coś mało wygodnego
"Dubito ergo cogito, cogito ergo sum"
- micro
- Posty: 915
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:23
- Reputation: 7
- Lokalizacja: Poznań
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
- Kontakt:
Re: Groundhandling dla zielonych
A proszę bardzo .
Jest bardzo wygodna .
Jest bardzo wygodna .
- Załączniki
-
- Uprząż 2.jpg (884.23 KiB) Przejrzano 8381 razy
-
- Uprząż 1.jpg (906.01 KiB) Przejrzano 8381 razy
Roman Michalak
-
- Posty: 246
- Rejestracja: 16 września 2018, 13:59
- Reputation: 8
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Groundhandling dla zielonych
Fajnie wygląda, a jakiej to firmy uprząż typ?
"Dubito ergo cogito, cogito ergo sum"
- micro
- Posty: 915
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:23
- Reputation: 7
- Lokalizacja: Poznań
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
- Kontakt:
Re: Groundhandling dla zielonych
To jest uprząż ParaPol-u.
Model FLY, rozmiar L, 12 cm protektor.
To jest kopia jakiejś uprzęży zachodniej chyba Woody Valley.
Protektor mógłby być jeszcze grubszy i również po bokach.
Na dzisiejsze standardy jest może trochę ciężka, ale lepiej się w niej czuję niż w tych nowych (łatwiej się wsiada) .
Model FLY, rozmiar L, 12 cm protektor.
To jest kopia jakiejś uprzęży zachodniej chyba Woody Valley.
Protektor mógłby być jeszcze grubszy i również po bokach.
Na dzisiejsze standardy jest może trochę ciężka, ale lepiej się w niej czuję niż w tych nowych (łatwiej się wsiada) .
Roman Michalak
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Groundhandling dla zielonych
Wszystkie te cechy jak wygoda czy łatwość wsiadania zależą w największym stopniu od regulacji uprzęży. Poza tym łatwość wsiadania w uprzęży z podnóżkiem nie jest wogóle problemem. Jeśli w uprząż trudno wsiąść to najczęściej z powodu zbyt luźnych taśm udowych.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 246
- Rejestracja: 16 września 2018, 13:59
- Reputation: 8
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Groundhandling dla zielonych
micro pisze:To jest uprząż ParaPol-u.
Model FLY, rozmiar L, 12 cm protektor.
To jest kopia jakiejś uprzęży zachodniej chyba Woody Valley.
Protektor mógłby być jeszcze grubszy i również po bokach.
Na dzisiejsze standardy jest może trochę ciężka, ale lepiej się w niej czuję niż w tych nowych (łatwiej się wsiada) .
Taaa wsiadanie jest ważne., ja na egzaminie nie mogłem się wcisnąć w tą uprząż Woody Valley mimo że L ka była. alem na zabujało przez to wciskanie się na chama do czegoś co jest za ciasne
"Dubito ergo cogito, cogito ergo sum"
- micro
- Posty: 915
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:23
- Reputation: 7
- Lokalizacja: Poznań
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
- Kontakt:
Re: Groundhandling dla zielonych
Ja tam się nie wciskałem, wiedziałem, że i tak nie wsiądę .
Zbyszek ma rację, jak na kursie mocno ściągnęliśmy udówki i trochę piersiową, to zaczęliśmy niemal z automatu wskakiwać w uprząż .
Zbyszek ma rację, jak na kursie mocno ściągnęliśmy udówki i trochę piersiową, to zaczęliśmy niemal z automatu wskakiwać w uprząż .
Roman Michalak
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 04 stycznia 2016, 11:23
- Reputation: 19
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Groundhandling dla zielonych
Wg mnie te linki są odpowiednie do tego wątku:
http://psp.org.pl/alpejka-najczestsze-bledy/
http://psp.org.pl/najczestsze-bledy-w-c ... klasykiem/
http://psp.org.pl/rozbieg-ze-skrzydlem/
Pozdrawiam
Jarek
http://psp.org.pl/alpejka-najczestsze-bledy/
http://psp.org.pl/najczestsze-bledy-w-c ... klasykiem/
http://psp.org.pl/rozbieg-ze-skrzydlem/
Pozdrawiam
Jarek
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 12 czerwca 2017, 01:09
- Reputation: 1
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Groundhandling dla zielonych
Podbiję temat. Zbyszek zauważył, że jeżeli opanuje się skrzydło sportowe to z klasą niżej będzie prościej.
Aktualnie latam na Epsilonie 7, ale do zabawy na ziemi przygarnąłem wczoraj Aspena 3 od Gradienta. Nie opiszę tego inaczej jak miłość od pierwszej klapy - 2.5h banana na gębie przy wietrze 4-6m/s.
Dużo czasu poświęcam na GH (2-3h tygodniowo jak powieje to nawet więcej), pytanie czy nawyki z wyższej klasy nie przełożą się negatywnie na reakcje w powietrzu? W mojej opinii powinno być na + ale wolę się upewnić. Po wczorajszym dniu epsilon wydaje mi się strasznie mułowaty i na pewno dla samej chociaż przyjemności będę wolał podpinać Gradienta na ziemi.
Aktualnie latam na Epsilonie 7, ale do zabawy na ziemi przygarnąłem wczoraj Aspena 3 od Gradienta. Nie opiszę tego inaczej jak miłość od pierwszej klapy - 2.5h banana na gębie przy wietrze 4-6m/s.
Dużo czasu poświęcam na GH (2-3h tygodniowo jak powieje to nawet więcej), pytanie czy nawyki z wyższej klasy nie przełożą się negatywnie na reakcje w powietrzu? W mojej opinii powinno być na + ale wolę się upewnić. Po wczorajszym dniu epsilon wydaje mi się strasznie mułowaty i na pewno dla samej chociaż przyjemności będę wolał podpinać Gradienta na ziemi.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Groundhandling dla zielonych
Nie będziesz złych nawyków. A jak trafisz na przykład na Aspena 4 do treningu, to potem możesz latać nawet na wyczynowym i będzie bezpieczniej:)
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 12 czerwca 2017, 01:09
- Reputation: 1
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Groundhandling dla zielonych
Super, dzięki
Edit.
Jeszcze tak z ciekawości - idąc tą drogą im wyżej tym lepiej?
Taka Mantra 2 np też będzie ok?
Edit.
Jeszcze tak z ciekawości - idąc tą drogą im wyżej tym lepiej?
Taka Mantra 2 np też będzie ok?
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Groundhandling dla zielonych
Dużo zależy od konstrukcji. Tak jak napisałem skrzydło niższej klasy może być bardziej wredne niż wyczynówki
Zbyszek Gotkiewicz
- Latawica
- Posty: 11
- Rejestracja: 03 października 2018, 21:29
- Reputation: 4
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Groundhandling dla zielonych
Może to kogoś zainteresuje.
Andre Bandarra skompletował zestaw ćwiczeń z GH oraz stworzył stronę z instrukcjami i wizualizacjami.
https://www.groundhandlingchallenge.com/
Polecam
Andre Bandarra skompletował zestaw ćwiczeń z GH oraz stworzył stronę z instrukcjami i wizualizacjami.
https://www.groundhandlingchallenge.com/
Polecam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość