Groundhandling dla zielonych

Latanie bezsilnikowe
Awatar użytkownika
Marcin.
Posty: 539
Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
Reputation: 33
Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Groundhandling dla zielonych

Postautor: Marcin. » 25 września 2018, 13:51

Na filmiku dokladnie widac. Wkleilem z ''Copy video URL at current time" wiec nie trzeba szukac na osi czasu filmu. Widac ze chyba po przejsciu polowki skrzydla za najwyzszy punkt , sterowka jest odpuszczana. Z mojego doswiadczenia to gdy nie popuszcze sterowki i mocniej zawieje to potrafila polowka wracac.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Groundhandling dla zielonych

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 25 września 2018, 13:53

starry pisze:
uriuk pisze:
starry pisze:A jak obrócić skrzydło, które w trakcie ćwiczeń wyląduje nam komorami do dołu ? ( oczywiście bez podchodzenia i ręcznego przeciągania )
Jaki jest patent na taki manewr ?


Ciagniesz za sterowki i odwracasz. Banalne kiedy wieje ponad 3 m/s


Tak robię, ale więcej niż 90 stopni z tendencją do powrotu mi się nie udało :(


Musisz iść w stronę w którą idzie odwracana połówka.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Marcin.
Posty: 539
Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
Reputation: 33
Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Groundhandling dla zielonych

Postautor: Marcin. » 25 września 2018, 14:05

Marcin. pisze:Na filmiku dokladnie widac. Wkleilem z ''Copy video URL at current time" wiec nie trzeba szukac na osi czasu filmu. Widac ze chyba po przejsciu polowki skrzydla za najwyzszy punkt , sterowka jest odpuszczana. Z mojego doswiadczenia to gdy nie popuszcze sterowki i mocniej zawieje to potrafila polowka wracac na bledna pozycje .

Awatar użytkownika
marek mastalerz
Posty: 496
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 02:12
Reputation: 179
Lokalizacja: Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Groundhandling dla zielonych

Postautor: marek mastalerz » 26 września 2018, 00:36

starry pisze:
Tak robię, ale więcej niż 90 stopni z tendencją do powrotu mi się nie udało :(


Musisz ustawić się w środku połówki którą obracasz, czyli linia pilot-środek połówki w osi wiatru.
Nie ciągniemy za mocno bo skrzydło staje "w chorągiewkę". Ciągniesz na tyle żeby zaczęło się obracać i tak trzymasz.
Dopiero jak skrzydło obróciło się wiecej niż 90 stopni idziesz za nim.
Proste jak mocno wieje :)

pozdro
marek mastalerz
szkoła paralotniowa cloudbase
http://cloudbase.pl/

Jackie
Posty: 246
Rejestracja: 16 września 2018, 13:59
Reputation: 8
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Groundhandling dla zielonych

Postautor: Jackie » 27 września 2018, 19:59

Jaką uprząż proponujecie do Groundhandlingu? Czy to może być np uprząż do PPG cy dla pasażera tandemu? Czy jakaś do skrzydeł dla narciarzy?
Ile taka uprząż kosztuje?
"Dubito ergo cogito, cogito ergo sum"

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Groundhandling dla zielonych

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 27 września 2018, 20:10

Jackie pisze:Jaką uprząż proponujecie do Groundhandlingu? Czy to może być np uprząż do PPG cy dla pasażera tandemu? Czy jakaś do skrzydeł dla narciarzy?
Ile taka uprząż kosztuje?


A jaką masz lub zamierzasz kupić?
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
micro
Posty: 915
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:23
Reputation: 7
Lokalizacja: Poznań
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Groundhandling dla zielonych

Postautor: micro » 27 września 2018, 20:22

Jackie pisze:Jaką uprząż proponujecie do Groundhandlingu? Czy to może być np uprząż do PPG cy dla pasażera tandemu? Czy jakaś do skrzydeł dla narciarzy?
Ile taka uprząż kosztuje?

I żeby Ci nie przyszła do głowy uprząż bez protektora ;) .
Roman Michalak

Jackie
Posty: 246
Rejestracja: 16 września 2018, 13:59
Reputation: 8
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Groundhandling dla zielonych

Postautor: Jackie » 27 września 2018, 20:44

pochwal się lepiej co masz pod najpiękniejsza częścią ciała przypiętą do tego skrzydła. Ale chyba coś mało wygodnego :lol:
"Dubito ergo cogito, cogito ergo sum"

Awatar użytkownika
micro
Posty: 915
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:23
Reputation: 7
Lokalizacja: Poznań
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Groundhandling dla zielonych

Postautor: micro » 27 września 2018, 22:05

A proszę bardzo :) .
Jest bardzo wygodna :D .
Załączniki
Uprząż 2.jpg
Uprząż 2.jpg (884.23 KiB) Przejrzano 8389 razy
Uprząż 1.jpg
Uprząż 1.jpg (906.01 KiB) Przejrzano 8389 razy
Roman Michalak

Jackie
Posty: 246
Rejestracja: 16 września 2018, 13:59
Reputation: 8
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Groundhandling dla zielonych

Postautor: Jackie » 28 września 2018, 12:18

Fajnie wygląda, a jakiej to firmy uprząż typ?
"Dubito ergo cogito, cogito ergo sum"

Awatar użytkownika
micro
Posty: 915
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:23
Reputation: 7
Lokalizacja: Poznań
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Groundhandling dla zielonych

Postautor: micro » 28 września 2018, 13:47

To jest uprząż ParaPol-u.
Model FLY, rozmiar L, 12 cm protektor.
To jest kopia jakiejś uprzęży zachodniej chyba Woody Valley.
Protektor mógłby być jeszcze grubszy i również po bokach.
Na dzisiejsze standardy jest może trochę ciężka, ale lepiej się w niej czuję niż w tych nowych (łatwiej się wsiada) :) .
Roman Michalak

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Groundhandling dla zielonych

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 28 września 2018, 14:08

Wszystkie te cechy jak wygoda czy łatwość wsiadania zależą w największym stopniu od regulacji uprzęży. Poza tym łatwość wsiadania w uprzęży z podnóżkiem nie jest wogóle problemem. Jeśli w uprząż trudno wsiąść to najczęściej z powodu zbyt luźnych taśm udowych.
Zbyszek Gotkiewicz

Jackie
Posty: 246
Rejestracja: 16 września 2018, 13:59
Reputation: 8
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Groundhandling dla zielonych

Postautor: Jackie » 28 września 2018, 14:56

micro pisze:To jest uprząż ParaPol-u.
Model FLY, rozmiar L, 12 cm protektor.
To jest kopia jakiejś uprzęży zachodniej chyba Woody Valley.
Protektor mógłby być jeszcze grubszy i również po bokach.
Na dzisiejsze standardy jest może trochę ciężka, ale lepiej się w niej czuję niż w tych nowych (łatwiej się wsiada) :) .

Taaa wsiadanie jest ważne., ja na egzaminie nie mogłem się wcisnąć w tą uprząż Woody Valley mimo że L ka była. alem na zabujało przez to wciskanie się na chama do czegoś co jest za ciasne :lol:
"Dubito ergo cogito, cogito ergo sum"

Awatar użytkownika
micro
Posty: 915
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:23
Reputation: 7
Lokalizacja: Poznań
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Groundhandling dla zielonych

Postautor: micro » 28 września 2018, 19:53

Ja tam się nie wciskałem, wiedziałem, że i tak nie wsiądę :) .
Zbyszek ma rację, jak na kursie mocno ściągnęliśmy udówki i trochę piersiową, to zaczęliśmy niemal z automatu wskakiwać w uprząż :) .
Roman Michalak

Jarek
Posty: 142
Rejestracja: 04 stycznia 2016, 11:23
Reputation: 19
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Groundhandling dla zielonych

Postautor: Jarek » 03 października 2018, 13:25


konradbrzeg
Posty: 18
Rejestracja: 12 czerwca 2017, 01:09
Reputation: 1
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Groundhandling dla zielonych

Postautor: konradbrzeg » 08 października 2018, 20:16

Podbiję temat. Zbyszek zauważył, że jeżeli opanuje się skrzydło sportowe to z klasą niżej będzie prościej.
Aktualnie latam na Epsilonie 7, ale do zabawy na ziemi przygarnąłem wczoraj Aspena 3 od Gradienta. Nie opiszę tego inaczej jak miłość od pierwszej klapy - 2.5h banana na gębie przy wietrze 4-6m/s.
Dużo czasu poświęcam na GH (2-3h tygodniowo jak powieje to nawet więcej), pytanie czy nawyki z wyższej klasy nie przełożą się negatywnie na reakcje w powietrzu? W mojej opinii powinno być na + ale wolę się upewnić. Po wczorajszym dniu epsilon wydaje mi się strasznie mułowaty i na pewno dla samej chociaż przyjemności będę wolał podpinać Gradienta na ziemi.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Groundhandling dla zielonych

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 08 października 2018, 20:52

Nie będziesz złych nawyków. A jak trafisz na przykład na Aspena 4 do treningu, to potem możesz latać nawet na wyczynowym i będzie bezpieczniej:)
Zbyszek Gotkiewicz

konradbrzeg
Posty: 18
Rejestracja: 12 czerwca 2017, 01:09
Reputation: 1
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Groundhandling dla zielonych

Postautor: konradbrzeg » 08 października 2018, 22:14

Super, dzięki :)

Edit.
Jeszcze tak z ciekawości - idąc tą drogą im wyżej tym lepiej?
Taka Mantra 2 np też będzie ok?

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Groundhandling dla zielonych

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 08 października 2018, 22:33

Dużo zależy od konstrukcji. Tak jak napisałem skrzydło niższej klasy może być bardziej wredne niż wyczynówki :)
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Latawica
Posty: 11
Rejestracja: 03 października 2018, 21:29
Reputation: 4
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Groundhandling dla zielonych

Postautor: Latawica » 09 października 2018, 16:17

Może to kogoś zainteresuje.
Andre Bandarra skompletował zestaw ćwiczeń z GH oraz stworzył stronę z instrukcjami i wizualizacjami.
https://www.groundhandlingchallenge.com/
Polecam


Wróć do „PG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość