O treningach bezpieczństwa
-
- Posty: 1034
- Rejestracja: 29 maja 2017, 14:50
- Reputation: 569
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Akrobata
O treningach bezpieczństwa
Hej wszystkim! W tym odcinku poruszam temat treningów bezpieczeństwa i ich organizacji. Niektóre pytania pojawiały się systematycznie dlatego postanowiłem to nagrać. Teraz już chyba wiadomo jakie jest moje zdanie na ten temat i jak ja to sobie wszystko wyobrażam. Dziękuję
Jarek Borowiec | www.flyordie.info
-
- Posty: 193
- Rejestracja: 07 stycznia 2016, 17:50
- Reputation: 19
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: O treningach bezpieczństwa
JaroXS pisze:Hej wszystkim! W tym odcinku poruszam temat treningów bezpieczeństwa i ich organizacji. Niektóre pytania pojawiały się systematycznie dlatego postanowiłem to nagrać. Teraz już chyba wiadomo jakie jest moje zdanie na ten temat i jak ja to sobie wszystko wyobrażam. Dziękuję
Fajna reklama EL SPEEDO



-
- Posty: 1034
- Rejestracja: 29 maja 2017, 14:50
- Reputation: 569
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Akrobata
Re: O treningach bezpieczństwa
Ależ skąd. W filmie nie ma żadnej reklamy. Szkół u których można zrobić SIV nie ma za wiele ale to nie oznacza że tylko Elspeedo robi SIV. W Polsce też organizują SIV. A moja wiedza odnośnie SIV pochodzi z Czech, Austrii oraz Szwajcarii.
Jarek Borowiec | www.flyordie.info
-
- Posty: 212
- Rejestracja: 08 grudnia 2017, 08:48
- Reputation: 70
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
- Kontakt:
Re: O treningach bezpieczństwa
jak ktoś chce posłuchać o tym czy warto z innej perspektywy:
-
- Posty: 193
- Rejestracja: 07 stycznia 2016, 17:50
- Reputation: 19
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: O treningach bezpieczństwa
JaroXS pisze:Ależ skąd. W filmie nie ma żadnej reklamy. Szkół u których można zrobić SIV nie ma za wiele ale to nie oznacza że tylko Elspeedo robi SIV. W Polsce też organizują SIV. A moja wiedza odnośnie SIV pochodzi z Czech, Austrii oraz Szwajcarii.
Nie ma wymienionej nazwy szkoły ale to EL SPEEDO najlepiej spełnia warunki które wymieniłeś . Po za tym jak ktoś coś robi dobrze to dlaczego tego nie nazwać?? Pewnie jestem nieobiektywny bo wszystkie 2 SIVy które odbyłem- były w El Speedo .Tak jak napisałeś mam do nich najbliżej, prowadzą w moim ojczystym języku ,asysta przy starcie,lądowaniu i w motorówce na wodzie;Instruktor z UPRAWNIENIAMI DO PROWADZENIA SIV ,z doświadzczeniem acro. Myślę ,że nie ma alternatywy która spełniała by te kryteria łącznie
-
- Posty: 1034
- Rejestracja: 29 maja 2017, 14:50
- Reputation: 569
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Akrobata
Re: O treningach bezpieczństwa
Hej,
są też inne szkoły które spełniają warunki które wymieniłem. Nie podaje nazw szkół w swoich odcinkach ponieważ nie chce automatycznej reklamy która zostanie w internecie na wieki. Mój kanał subskrybuje co raz więcej ludzi i zależy mi na tym aby informacje podawane nie były powiązane z konkretnymi szkołami, bo to może być bardzo różnie odebrane.
Jeżeli jestes zadowolony ze szkolenia SIV Elspeedo to miło to słyszeć.
są też inne szkoły które spełniają warunki które wymieniłem. Nie podaje nazw szkół w swoich odcinkach ponieważ nie chce automatycznej reklamy która zostanie w internecie na wieki. Mój kanał subskrybuje co raz więcej ludzi i zależy mi na tym aby informacje podawane nie były powiązane z konkretnymi szkołami, bo to może być bardzo różnie odebrane.
Jeżeli jestes zadowolony ze szkolenia SIV Elspeedo to miło to słyszeć.
Jarek Borowiec | www.flyordie.info
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 20 kwietnia 2018, 11:31
- Reputation: 27
- Lokalizacja: Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: O treningach bezpieczństwa
Jarek, Ty już nie prowadzisz SIVów? Ja pewnie w 2020 lub najdalej 2021 bym się pisał na taki kurs, rozważam El Speedo albo Arka Pomarańskiego, kto w El Speedo to prowadzi?
Michał Matulka
-
- Posty: 1034
- Rejestracja: 29 maja 2017, 14:50
- Reputation: 569
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Akrobata
Re: O treningach bezpieczństwa
Nie zajmuje się już paralotniarstwem komercyjnie. W Elspeedo SIV prowadzi Slavek Tmej i Dalibor Carbol. Z tego co wiem Arek był pierwszym polskim instruktorem który zorganizował SIV w Mietkowie wiele lat temu. Wiem również od Arka że wiele lat później doszkalał się u innych i obserwował inne zagraniczne metodyki szkoleń SIV. Myślę że szkoleń Arka z perspektywy czasu nie da się porównać z tym co robił kiedyś a robi teraz. Nie miałem okazji obejrzeć obecnych jego szkoleń ale zapewne się zapiszę kiedyś for fun jako kursant. Ludzie piszą pozytywne rzeczy o poziomie jego szkoleń SIV jak przeglądam różne sieci społecznościowe. Elspeedo ma metodykę bardzo dobrą którą wypracowali częściowo ze Sky Club Austria a potem ją rozwijali samodzielnie. W związku z tym że szkolenia są często nad jeziorem Halsztadzkim, to kursanci muszą się wstrzelić w dobre warunki pogodowe. Arek ma motorówkę co można lepiej wykorzystać w różnych warunkach atmosferycznych.
Także decyzja należy do Ciebie.
Także decyzja należy do Ciebie.
Jarek Borowiec | www.flyordie.info
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: O treningach bezpieczństwa
Pierwszy treningi bezpieczeństwa robił Wojtek Pierzyński.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 1034
- Rejestracja: 29 maja 2017, 14:50
- Reputation: 569
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Akrobata
Re: O treningach bezpieczństwa
Nad którym jeziorem w Polsce Wojtek robił treningi?
Jarek Borowiec | www.flyordie.info
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: O treningach bezpieczństwa
A jak jest z wypadkami na treningach bezpieczeństwa? Bo są napewno.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 262
- Rejestracja: 02 grudnia 2018, 18:08
- Reputation: 47
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: O treningach bezpieczństwa
A ja sądziłem, że chodzi o Fly2Live.
Także ElSpeedo to już nie Jarek przyreklamował, a ktoś inny tutaj.
U Arka byłem kilka tygodni temu. Pełny profezjonalizm, ale nie mam porównania z innymi szkołami. Arek niestety nie posiada trenażerów na ziemii, a myślę, że by się przydały.
Także ElSpeedo to już nie Jarek przyreklamował, a ktoś inny tutaj.
U Arka byłem kilka tygodni temu. Pełny profezjonalizm, ale nie mam porównania z innymi szkołami. Arek niestety nie posiada trenażerów na ziemii, a myślę, że by się przydały.
-
- Posty: 262
- Rejestracja: 02 grudnia 2018, 18:08
- Reputation: 47
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: O treningach bezpieczństwa
Problemem na SIV też jest szybkie tempo nauki, bo bardzo ograniczony jest czas i ilość lotów i nikt nie chce się bawić w delikatnie zabawy, tylko od razu chce na ostro żeby nie tracić holu.
Przez to ja gdy uczyłem się spirali, to prawie wpieprzyłem się do wody. Wiadomo, że spiral , czy wungoverów powinno się uczyć stopniowo...najpierw delikatnie i bez szaleńst i z każdym lotem coraz bardziej pogłębiać figurę, tak aby nauczyć się jej stopniowo. Ale ja , żeby nie tracić lotu, moją spiralę dociągnąłem tak mocno, że już poprawnie z niej nie wyszedłem. Zawinął się krawat i zacząłem rotować w dół. Arek wyratował mnie i mówił cały czas do radia co mam robić i jakoś udało mi się z tego wyjść.
W każdym razie to tempo jest trochę przerażające momentami , szczególnie dla pilota z niewielkim nalotem
Przez to ja gdy uczyłem się spirali, to prawie wpieprzyłem się do wody. Wiadomo, że spiral , czy wungoverów powinno się uczyć stopniowo...najpierw delikatnie i bez szaleńst i z każdym lotem coraz bardziej pogłębiać figurę, tak aby nauczyć się jej stopniowo. Ale ja , żeby nie tracić lotu, moją spiralę dociągnąłem tak mocno, że już poprawnie z niej nie wyszedłem. Zawinął się krawat i zacząłem rotować w dół. Arek wyratował mnie i mówił cały czas do radia co mam robić i jakoś udało mi się z tego wyjść.
W każdym razie to tempo jest trochę przerażające momentami , szczególnie dla pilota z niewielkim nalotem
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: O treningach bezpieczństwa
Myślę, że dobrze jest odróżnić naukę od wizyty w wesołym miasteczku.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 1034
- Rejestracja: 29 maja 2017, 14:50
- Reputation: 569
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Akrobata
Re: O treningach bezpieczństwa
Wypadki na siv sa jezeli wypadkiem mozna nazwac pociecie rak szyi i nog linkami glajta czy tez utrata swiadomosci po uderzeniu w wode
Znam jeden natomiast wypadek smiertelny. Powodem bylo utopienie bo byl silny wiatr na jeziorze i 2 ratownikow nie bylo w stanie wyciagnac czlowieka z wody.

Jarek Borowiec | www.flyordie.info
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: O treningach bezpieczństwa
Jarku, uważam, że Twoje filmy (wszystkie) są bardzo wartościowe ale to czego nauczyłem się w biznesie to okrojenie filmików do 2-3 min max. Wiem, sztuką jest upchanie wszystkich ważnych informacji ale uwierz lub sprawdź, oglądalność filmiku w całości ( jest taka statystyka do podglądu na youtube ) mocno jest uzależniona od długości. Nagraj i skompresuj jak się da jakiś filmik do minuty czy max dwóch a zobaczycz jak efektywny jest to sposób dotarcia do odbiorcy. Jak się nie zmieścisz to zrób 2, 3 odcinki mocno okrojone.
Tak, wiem to jest trudne ale mi oglądalność i oceny w filmikach komercyjnych wzrosły 5-cio krotnie.
Wcześniej robiłem 15minutówki które nudziły sie po max 4minutach... Z punktu widzenia autora wszystkie słowa są ważne, dla odbiorcy - nie koniecznie
.
Tnij, tnij, tnij.
Ogólnie szacun dla Twojej pracy.
Dużo oglądam, wyciągam wniosków ale są to zdecydowanie za długie wywody i zbyt wiele mniej istotnuch dla odbiorcy minut.
Tak, wiem to jest trudne ale mi oglądalność i oceny w filmikach komercyjnych wzrosły 5-cio krotnie.
Wcześniej robiłem 15minutówki które nudziły sie po max 4minutach... Z punktu widzenia autora wszystkie słowa są ważne, dla odbiorcy - nie koniecznie

Tnij, tnij, tnij.
Ogólnie szacun dla Twojej pracy.
Dużo oglądam, wyciągam wniosków ale są to zdecydowanie za długie wywody i zbyt wiele mniej istotnuch dla odbiorcy minut.
Łukasz Prokop
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: O treningach bezpieczństwa
I jak jeszcze coś poprawić, to te odcinki gdzie czytasz tekst z monitora są gorsze, wtedy dosyć sztucznie i monotonnie wygłaszasz przemowę 

- marek mastalerz
- Posty: 496
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 02:12
- Reputation: 179
- Lokalizacja: Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: O treningach bezpieczństwa
Odcinek spoko, ale raczej na podcast niż na wideoblog.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość