uriuk pisze:der pisze:W dni szkoleń szybowcowych jest aktywowany ATZ / TRA09 Michałków. Zasady poruszania się w tej strefie opisane są w Instrukcji operacyjnej lotniska Michałków k/Ostrowa Wlkp EPOM"
W takim wypadku obowiązuje Sektorowy Podział ATZ EPOM Michałków. Ze szczegółową mapą zapoznać się można w biurze dyrektora aeroklubu.
Czyli lece na przelocie. Z Wegier. Zapoznalem sie z notamem. Strefy nie ma. Z ustaleniami dyrektora moge sie zapoznac... po ladowaniu w biurze.
Komus sie tu lotnictwo pomylilo z uprawa pieczarek.
ATZ jest niczym innym jak strefa w ktorej role inforamatora nie pelni FIS , tylko AFIS (informator lotniskowy). Lacznosc z FIS nie jest obowiazkowa. Zeby byla obowiazkowa trzeba postawic strefe RMZ albo TRA.
Jesli nie ma RMZ albo TRA to ustalenia dyrektora, prezesa i zarzadu obowiazuja bufetowa. No chyba ze lotnisko przekwalifikujemy na lotnisko uzytku prywatnego, ale wtedy nie dziala wylaczenie spod podatku gruntowego.
Oczywiscie Prezes z Dyrektorem przy poparciu kota, bedzie cos wykrzykiwal, ale mozna go szybciutko sprowadzic na ziemie zglaszajac incydent. Jest na ten temat specjalny formulaz na stronie ULC https://cbz.gov.pl/login
Zareczam ci, ze takie zgloszenie powoduje, ze dyrektor z calym zarzadem szybciutko kica do swojej norki i oglasza, ze nie ma go dla nikogo. Podatek gruntowy na przecietnym lotnisku to od pol miliona do miliona. Rocznie.
Zgodnie z rozporządzeniem obowiązującym od roku, loty w strefie ATZ wymagają uzgodnienia z zarządzającym tą strefą. Czyli musisz albo zadzwonić, albo nawiązać łączność, albo jakkolwiek uzgodnić lot.
A do tego argumentu to chyba wrócimy jak paralotnia lecąca na przelocie z Węgier zderzy się z modelem na lotnisku

P. S. Instrukcja operacyjna lotniska