Rozmiar paralotni

Jaki sprzęt wybrać na początek przygody z lataniem.
Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Rozmiar paralotni

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 09 września 2020, 15:07

Nie ma sensu patrzeć na testy. Liczy się wydłużenie i obciążenie powierzchni.ona rzecz, że tak zwane niskie B przestaje mieć rację bytu bo latają tak samo jak skrzydła klasy A i nie ma sensu przesiadać się na takie samo skrzydło po odlataniu 2 lat po kursie na tym na czym się szkoliło.
Zbyszek Gotkiewicz

JaroXS
Posty: 1034
Rejestracja: 29 maja 2017, 14:50
Reputation: 569
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Akrobata

Re: Rozmiar paralotni

Postautor: JaroXS » 09 września 2020, 16:51

Łukasz_ pisze:
uriuk pisze:
Łukasz_ pisze:Chodzi o Axis Pluto 4. Jest to EN-A ale o wydłużeniu 5.3. Czysto teoretycznie (no chyba ze ktoś już latał), jak to możliwe ze udało się uzyskać EN-A przy takim wydłużeniu i czego ewentualnie można się po takim skrzydle spodziewać ?
]


Nalezy sie spodziewac skrzydla o wydluzeniu 5,3, czyli duzo bardziej agresywnego nic moje skrzydlo o wydluzeniu 4,7 i EN B. Przeciez juz pisalem, ze te literki sa o kant dupy potluc.


Wpływ wydłużenia na zachowanie w locie jest sprawą jasna.
Zakładam jednak że jeżeli skrzydło z takim wydłużeniem dostaje EN-A (co u konkurencji się nie zdarza) to musiało się to odbyć kosztem innych parametrów. Pytanie których ?


Hej,

Aby skrzydło o większym wydłużeniu mogło pozostać w klasie EN-A często nie potrzeba dokonywać zmiany rozmiaru paralotni. Przykładem może być to Pluto 4. Często wystarczy zmienić trymowanie dla maksymalnej prędkości podczas użycia speed-systemu. Innymi słowy trymujesz tak aby skrzydło nie osiągało wysokich prędkości na speedzie które będą miały wpływ na przebieg dużego podwinięcia. Spodziewałbym się że to Pluto może być wolniejsze na speedzie niż inne konkurencyjne paralotnie o tym wydłużeniu, ale tak jak powiedział też Uriuk istnieje możliwość że producent znalazł przy tej danej konstrukcji inne obejście które nie zaniża prędkości na pełnym speedzie i mimo wszystko daje bezpieczeństwo klasy A. W przypadku tego Pluto nie da się jasno stwierdzić jak nie weźmiesz go w powietrzę i nie pomierzysz prędkości przy użyciu sondy.

Pozdrawiam,
Jarek Borowiec | www.flyordie.info

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Rozmiar paralotni

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 09 września 2020, 17:33

Skrzydło, żeby dostać certyfikat en musi przyspieszać minimum.o 10 km/h.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Rozmiar paralotni

Postautor: prokopcio » 09 września 2020, 20:53

Co prawda miałem jako pierwsze skrzydło stare pluto ( było idealne na moje kiepskie umiejętności ) ale znajdziesz tu na forum temat jaki zakładałem, że jednak producent (axis) do tego stopnia coś tam kombinuje, że sam nie potrafił zidentyfikować co za skrzydło miałem ( czy jedynkę czy dwójkę ) :lol:
Kochałem to skrzydło...
Łukasz Prokop


Wróć do „Sprzęt”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość