Rozmiar paralotni
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Rozmiar paralotni
Nie ma sensu patrzeć na testy. Liczy się wydłużenie i obciążenie powierzchni.ona rzecz, że tak zwane niskie B przestaje mieć rację bytu bo latają tak samo jak skrzydła klasy A i nie ma sensu przesiadać się na takie samo skrzydło po odlataniu 2 lat po kursie na tym na czym się szkoliło.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 1034
- Rejestracja: 29 maja 2017, 14:50
- Reputation: 569
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Akrobata
Re: Rozmiar paralotni
Łukasz_ pisze:uriuk pisze:Łukasz_ pisze:Chodzi o Axis Pluto 4. Jest to EN-A ale o wydłużeniu 5.3. Czysto teoretycznie (no chyba ze ktoś już latał), jak to możliwe ze udało się uzyskać EN-A przy takim wydłużeniu i czego ewentualnie można się po takim skrzydle spodziewać ?
]
Nalezy sie spodziewac skrzydla o wydluzeniu 5,3, czyli duzo bardziej agresywnego nic moje skrzydlo o wydluzeniu 4,7 i EN B. Przeciez juz pisalem, ze te literki sa o kant dupy potluc.
Wpływ wydłużenia na zachowanie w locie jest sprawą jasna.
Zakładam jednak że jeżeli skrzydło z takim wydłużeniem dostaje EN-A (co u konkurencji się nie zdarza) to musiało się to odbyć kosztem innych parametrów. Pytanie których ?
Hej,
Aby skrzydło o większym wydłużeniu mogło pozostać w klasie EN-A często nie potrzeba dokonywać zmiany rozmiaru paralotni. Przykładem może być to Pluto 4. Często wystarczy zmienić trymowanie dla maksymalnej prędkości podczas użycia speed-systemu. Innymi słowy trymujesz tak aby skrzydło nie osiągało wysokich prędkości na speedzie które będą miały wpływ na przebieg dużego podwinięcia. Spodziewałbym się że to Pluto może być wolniejsze na speedzie niż inne konkurencyjne paralotnie o tym wydłużeniu, ale tak jak powiedział też Uriuk istnieje możliwość że producent znalazł przy tej danej konstrukcji inne obejście które nie zaniża prędkości na pełnym speedzie i mimo wszystko daje bezpieczeństwo klasy A. W przypadku tego Pluto nie da się jasno stwierdzić jak nie weźmiesz go w powietrzę i nie pomierzysz prędkości przy użyciu sondy.
Pozdrawiam,
Jarek Borowiec | www.flyordie.info
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Rozmiar paralotni
Skrzydło, żeby dostać certyfikat en musi przyspieszać minimum.o 10 km/h.
Zbyszek Gotkiewicz
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Rozmiar paralotni
Co prawda miałem jako pierwsze skrzydło stare pluto ( było idealne na moje kiepskie umiejętności ) ale znajdziesz tu na forum temat jaki zakładałem, że jednak producent (axis) do tego stopnia coś tam kombinuje, że sam nie potrafił zidentyfikować co za skrzydło miałem ( czy jedynkę czy dwójkę ) 
Kochałem to skrzydło...

Kochałem to skrzydło...
Łukasz Prokop
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość