Swing system RAST jak się spisuje

Latanie bezsilnikowe
matgaw
Posty: 852
Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
Reputation: 275
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Przelotowiec

Re: Swing system RAST jak się spisuje

Postautor: matgaw » 16 października 2020, 14:11

Zbyszku, nie lubię takiego bycia definitywnym w stwierdzeniach że 10% nie robi różnicy. A może to 10% to jest o 5% za daleko na zablokowanych w dół łokciach? :)

Mi się udało Skywalka przeciągnąć (bądź wprowadzić w spadochronowanie) w termie.

Z kolei innym razem, po nieudanej alpejce gdy skrzydło mnie wyprzedziło w trakcie rozbiegu, zaciągnąłem heble pod tyłek żeby przerwać start i skrzydło zamiast się zwalić za plecami.... ku mojemu zdziwieniu wystartowało :) I leciałem tak przez moment ze sterówkami koło tyłka stopniowo je odpuszczając...

A żarty jak to żarty. Trochę prawdy, przemieszanej z głupotą i można się pośmiać. Ale my tu chyba nie o żartach.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Swing system RAST jak się spisuje

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 16 października 2020, 14:26

Nawet gdyby udowodnić że jetflapy nic nie dają to i tak piloci będą wybierać te skrzydła dla poczucia bezpieczeństwa które jest dużo więcej warte niż samo bezpieczeństwo. To jak z noszenie maseczek i innymi decyzjami rządu które mają nam zapewnić poczucie bezpieczeństwa.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Swing system RAST jak się spisuje

Postautor: prokopcio » 16 października 2020, 14:29

dlaczego tych zaworów RAST nie daje się z przodu żeby podwinięć uniknąć całkowicie?
Łukasz Prokop

matgaw
Posty: 852
Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
Reputation: 275
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Przelotowiec

Re: Swing system RAST jak się spisuje

Postautor: matgaw » 16 października 2020, 14:40

prokopcio pisze:dlaczego tych zaworów RAST nie daje się z przodu żeby podwinięć uniknąć całkowicie?

Bo by Ci skrzydło zanurkowało pod nogi i nie przeszło EN

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Swing system RAST jak się spisuje

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 16 października 2020, 14:45

matgaw pisze:
prokopcio pisze:dlaczego tych zaworów RAST nie daje się z przodu żeby podwinięć uniknąć całkowicie?

Bo by Ci skrzydło zanurkowało pod nogi i nie przeszło EN

A pilot by przeszedł do historii.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Swing system RAST jak się spisuje

Postautor: prokopcio » 16 października 2020, 15:24

Domyślam się, że jest jakiś powód żę tego się nie robi, ale jaki?
Łukasz Prokop

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Swing system RAST jak się spisuje

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 16 października 2020, 15:26

Spoko. Już to robiono. Wtedy skrzydło zamiast się złamać i zamienić w hamulec, to skakało przed pilota albo i pod. Dlatego to, że skrzydło się podwija jest jednym z ważniejszych warunków bezpieczeństwa.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Swing system RAST jak się spisuje

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 16 października 2020, 22:38

Specjalnie dla Ciebie Mariusz zebrałem nazwy systemów użytych w Apco Force:
ABS®  Automatic Balance System - automatyczny system utrzymywania równowagiOAA® - zintegrowane działanie speedsystemu i trymerówDwuwymiarowy, zintegrowany układ sterowniczy łączący sterowanie końcówkami skrzydła i głównymi sterówkami.BBP® Air Extreme Ball Bearing Pulleys ( łożyskowane bloczki) dla łatwiejszego                i płynnego operowania speedemHIT valve® zawory HIT - stabilność przy dowolnym kącie natarciaSRS® - system automatycznego wyjścia z przeciągnięciaSRS - zapewnia bardzo niskie prędkości startu i lądowaniaMinimalny opór dzięki EHP® wszytym punktom podwieszeniaFlexon® - Ulepszony system Flexon (L/E Flexon battens) - polimerowe usztywnienia krawędzi natarcia:- zapewnia bezpieczeństwo bierne- wspomaga w idealnych startach- ogranicza prędkości startu i lądowaniaSuper wytrzymałe olinowanie Superaramide ®Wymienne trymery i klamry - dla długotrwałej bezawaryjnej pracyKompensator sterówek przy locie przyspieszonym, dla większego zakresu prędkościWąski profil taśm (20 mm.) dla łatwiejszego użytkowania i zmniejszenia oporuZaawansowana, ukośna struktura żeberPrzeprojektowany profil samostateczny o szerokim zakresie prędkości i lepszej doskonałościElementy metalowe ze stali nierdzewnej lub aluminiumLegendarna, niezniszczalna tkanina: obustronnie silikonowany GelvenorButt Holes - system do usuwania zanieczyszczeń w końcówkach stabilizatorówObrotowe łączniki uchwytów sterówekWbudowane zintegrowane magnesy neodymowe na uchwytach sterówekRozszerzony zakres prędkości: 23 - 67+ km/hŁatwe napełnianie, startowanie i lądowanieUniwersalne taśmy + speedsystem + trymery dopasowane do napęduNowa atrakcyjna kolorystyka

 ABS®, OAA®, Flexon battens®, HIT Valves®, SRS® and EHP® - Embedded Hook In Points: są to opatentowane często naśladowane innowacje APCO.


A te zawory to jakaś pomyłka, ale ładnie ch przedstawiona klientom :)
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Swing system RAST jak się spisuje

Postautor: prokopcio » 16 października 2020, 23:34

ta, mimo, że bardzo lubię mojego forca to jestem tego samego zdania że wyjątkowo dużo tego napchali zbędnych bajerów marketingowych, zresztą o tym wspomniałem na początku:

prokopcio pisze:np apco force 2 nie jest do szkolenia więc po co tyle systemów zabezpieczających przed idiotyzmem.
Mam wrażenie, że chodzi tylko i wyłącznie o marketing.


Oby nie zaszkodziły.
Łukasz Prokop


Wróć do „PG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość