Zbyszku, nie lubię takiego bycia definitywnym w stwierdzeniach że 10% nie robi różnicy. A może to 10% to jest o 5% za daleko na zablokowanych w dół łokciach?
Mi się udało Skywalka przeciągnąć (bądź wprowadzić w spadochronowanie) w termie.
Z kolei innym razem, po nieudanej alpejce gdy skrzydło mnie wyprzedziło w trakcie rozbiegu, zaciągnąłem heble pod tyłek żeby przerwać start i skrzydło zamiast się zwalić za plecami.... ku mojemu zdziwieniu wystartowało I leciałem tak przez moment ze sterówkami koło tyłka stopniowo je odpuszczając...
A żarty jak to żarty. Trochę prawdy, przemieszanej z głupotą i można się pośmiać. Ale my tu chyba nie o żartach.
Swing system RAST jak się spisuje
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Swing system RAST jak się spisuje
Nawet gdyby udowodnić że jetflapy nic nie dają to i tak piloci będą wybierać te skrzydła dla poczucia bezpieczeństwa które jest dużo więcej warte niż samo bezpieczeństwo. To jak z noszenie maseczek i innymi decyzjami rządu które mają nam zapewnić poczucie bezpieczeństwa.
Zbyszek Gotkiewicz
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Swing system RAST jak się spisuje
dlaczego tych zaworów RAST nie daje się z przodu żeby podwinięć uniknąć całkowicie?
Łukasz Prokop
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Swing system RAST jak się spisuje
prokopcio pisze:dlaczego tych zaworów RAST nie daje się z przodu żeby podwinięć uniknąć całkowicie?
Bo by Ci skrzydło zanurkowało pod nogi i nie przeszło EN
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Swing system RAST jak się spisuje
matgaw pisze:prokopcio pisze:dlaczego tych zaworów RAST nie daje się z przodu żeby podwinięć uniknąć całkowicie?
Bo by Ci skrzydło zanurkowało pod nogi i nie przeszło EN
A pilot by przeszedł do historii.
Zbyszek Gotkiewicz
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Swing system RAST jak się spisuje
Domyślam się, że jest jakiś powód żę tego się nie robi, ale jaki?
Łukasz Prokop
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Swing system RAST jak się spisuje
Spoko. Już to robiono. Wtedy skrzydło zamiast się złamać i zamienić w hamulec, to skakało przed pilota albo i pod. Dlatego to, że skrzydło się podwija jest jednym z ważniejszych warunków bezpieczeństwa.
Zbyszek Gotkiewicz
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Swing system RAST jak się spisuje
Specjalnie dla Ciebie Mariusz zebrałem nazwy systemów użytych w Apco Force:
ABS® Automatic Balance System - automatyczny system utrzymywania równowagiOAA® - zintegrowane działanie speedsystemu i trymerówDwuwymiarowy, zintegrowany układ sterowniczy łączący sterowanie końcówkami skrzydła i głównymi sterówkami.BBP® Air Extreme Ball Bearing Pulleys ( łożyskowane bloczki) dla łatwiejszego i płynnego operowania speedemHIT valve® zawory HIT - stabilność przy dowolnym kącie natarciaSRS® - system automatycznego wyjścia z przeciągnięciaSRS - zapewnia bardzo niskie prędkości startu i lądowaniaMinimalny opór dzięki EHP® wszytym punktom podwieszeniaFlexon® - Ulepszony system Flexon (L/E Flexon battens) - polimerowe usztywnienia krawędzi natarcia:- zapewnia bezpieczeństwo bierne- wspomaga w idealnych startach- ogranicza prędkości startu i lądowaniaSuper wytrzymałe olinowanie Superaramide ®Wymienne trymery i klamry - dla długotrwałej bezawaryjnej pracyKompensator sterówek przy locie przyspieszonym, dla większego zakresu prędkościWąski profil taśm (20 mm.) dla łatwiejszego użytkowania i zmniejszenia oporuZaawansowana, ukośna struktura żeberPrzeprojektowany profil samostateczny o szerokim zakresie prędkości i lepszej doskonałościElementy metalowe ze stali nierdzewnej lub aluminiumLegendarna, niezniszczalna tkanina: obustronnie silikonowany GelvenorButt Holes - system do usuwania zanieczyszczeń w końcówkach stabilizatorówObrotowe łączniki uchwytów sterówekWbudowane zintegrowane magnesy neodymowe na uchwytach sterówekRozszerzony zakres prędkości: 23 - 67+ km/hŁatwe napełnianie, startowanie i lądowanieUniwersalne taśmy + speedsystem + trymery dopasowane do napęduNowa atrakcyjna kolorystyka
ABS®, OAA®, Flexon battens®, HIT Valves®, SRS® and EHP® - Embedded Hook In Points: są to opatentowane często naśladowane innowacje APCO.
A te zawory to jakaś pomyłka, ale ładnie ch przedstawiona klientom
ABS® Automatic Balance System - automatyczny system utrzymywania równowagiOAA® - zintegrowane działanie speedsystemu i trymerówDwuwymiarowy, zintegrowany układ sterowniczy łączący sterowanie końcówkami skrzydła i głównymi sterówkami.BBP® Air Extreme Ball Bearing Pulleys ( łożyskowane bloczki) dla łatwiejszego i płynnego operowania speedemHIT valve® zawory HIT - stabilność przy dowolnym kącie natarciaSRS® - system automatycznego wyjścia z przeciągnięciaSRS - zapewnia bardzo niskie prędkości startu i lądowaniaMinimalny opór dzięki EHP® wszytym punktom podwieszeniaFlexon® - Ulepszony system Flexon (L/E Flexon battens) - polimerowe usztywnienia krawędzi natarcia:- zapewnia bezpieczeństwo bierne- wspomaga w idealnych startach- ogranicza prędkości startu i lądowaniaSuper wytrzymałe olinowanie Superaramide ®Wymienne trymery i klamry - dla długotrwałej bezawaryjnej pracyKompensator sterówek przy locie przyspieszonym, dla większego zakresu prędkościWąski profil taśm (20 mm.) dla łatwiejszego użytkowania i zmniejszenia oporuZaawansowana, ukośna struktura żeberPrzeprojektowany profil samostateczny o szerokim zakresie prędkości i lepszej doskonałościElementy metalowe ze stali nierdzewnej lub aluminiumLegendarna, niezniszczalna tkanina: obustronnie silikonowany GelvenorButt Holes - system do usuwania zanieczyszczeń w końcówkach stabilizatorówObrotowe łączniki uchwytów sterówekWbudowane zintegrowane magnesy neodymowe na uchwytach sterówekRozszerzony zakres prędkości: 23 - 67+ km/hŁatwe napełnianie, startowanie i lądowanieUniwersalne taśmy + speedsystem + trymery dopasowane do napęduNowa atrakcyjna kolorystyka
ABS®, OAA®, Flexon battens®, HIT Valves®, SRS® and EHP® - Embedded Hook In Points: są to opatentowane często naśladowane innowacje APCO.
A te zawory to jakaś pomyłka, ale ładnie ch przedstawiona klientom
Zbyszek Gotkiewicz
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Swing system RAST jak się spisuje
ta, mimo, że bardzo lubię mojego forca to jestem tego samego zdania że wyjątkowo dużo tego napchali zbędnych bajerów marketingowych, zresztą o tym wspomniałem na początku:
Oby nie zaszkodziły.
prokopcio pisze:np apco force 2 nie jest do szkolenia więc po co tyle systemów zabezpieczających przed idiotyzmem.
Mam wrażenie, że chodzi tylko i wyłącznie o marketing.
Oby nie zaszkodziły.
Łukasz Prokop
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość