Zły montaż zapasu sterowalnego.

Kwestie związane z bezpieczeństwem latania i zapobieganiem wypadkom. Ze względu na powagę tematu wszelakie trolowanie nie będzie tutaj tolerowane.
Awatar użytkownika
marek mastalerz
Posty: 496
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 02:12
Reputation: 179
Lokalizacja: Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zły montaż zapasu sterowalnego.

Postautor: marek mastalerz » 21 lutego 2022, 17:42

I po tych słowach od Was, które rozwiewają ewentualne wątpliwości, mogę iść spokojnie poskładać spadochrony, które na mnie czekają :)
Pamiętajcie, że czytają to forum również ludzie dopiero zaczynający latanie i dla nich pewne rzeczy nie są oczywiste.

Pozdro.
Zaraz, to mam to czerwone czy zielone zapiąć do karabinka? ;)
marek mastalerz
szkoła paralotniowa cloudbase
http://cloudbase.pl/

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zły montaż zapasu sterowalnego.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 21 lutego 2022, 18:37

Jak zapniesz obie to będzie bezpieczniej niż tak jak na zdjęciu.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zły montaż zapasu sterowalnego.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 21 lutego 2022, 20:17

marek mastalerz pisze:I po tych słowach od Was, które rozwiewają ewentualne wątpliwości, mogę iść spokojnie poskładać spadochrony, które na mnie czekają :)
Pamiętajcie, że czytają to forum również ludzie dopiero zaczynający latanie i dla nich pewne rzeczy nie są oczywiste.


Obawiasz się, że twoi klienci mogą mieć jakieś wątpliwości dotyczące jakości twoich usług? A lepiej, żeby myśleli, że jesteś nieomylny. To poczytaj o pewnym instruktorze który też myślał, że jest nieomylny. Zdarzyła się sytuacja, że pewien model skrzydła w specyficznych warunkach przeciągał się na holu. W tamtych czasach nie było to wyjątkowe zdarzenie, bo takich modeli skrzydeł było więcej. Zebrałem więc nazwy tych skrzydeł i ogłosiłem zalecając równocześnie stosowanie holpatentów w przypadku wszelkich wątpliwości lub profilaktycznie. Wtedy ten instruktor zadzwonił do firmy produkującej ten model skrzydła mówiąc im: popatrzcie co ten Gotkiewicz pierdoli w internecie, że wasze skrzydła się przeciągają. Co ja mam powiedzieć swoim klientom, którzy kupili już te wasze skrzydła? Że mają dokupić jeszcze jakiś holpatent? Czyli że im sprzedałem niesprawne skrzydła? Zróbcie coś z tym. No i firma zamieściła na swojej stronie informację, że ich skrzydła jeśli są prawidłowo użytkowane i są w dobrym stanie technicznym to się nie przeciągaja. Co było potem? Potem jeden pilot przeciągnął skrzydło na holu i oskarżył producenta, że firma wprowadziłą go w błąd. Poprzednia informacja na stronie firmy zniknęła a pojawiło się ostrzeżenie, że skrzydło może się przeciągnąć jeśli nie jest w dobrym stanie technicznym lub jeśli pilot zrobi jakiś błąd.Niby to samo zdanie a różnica gigantyczna. A co u naszego wrażliwego instruktora? Gdy holował swojego wyciągarkowego na tym skrzydle doszło do przeciągnięcia po starcie w wyniku czego wyciągarkowy uległ poważnemu wypadkowi. Konsekwencje poniósł tylko wyciągarkowy zostając kaleką. Ot taka historyjka.
Zbyszek Gotkiewicz


Wróć do „Bezpieczeństwo i Wypadki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość