Octagon 190 problemów ciąg dalszy.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 marca 2021, 12:52
- Reputation: 6
- Lokalizacja: Gliwice
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Uczeń
Octagon 190 problemów ciąg dalszy.
Po ostatniej sytuacji w, której Uriuk miał rację (zatarte szczotkotrzymacze) mam kolejny problem.... Śmigło zaczęło uderzać w kosz... 4 loty temu miałem twarde lądowanie. Naprawiłem kosz wymieniłem śmigło i było ok nic nie obijało. Wczoraj wymieniłem rozrusznik wszystko pięknie odpala ale śmigło czasem uderza w kosz nie za każdym razem nie na konkretnych obrotach... Tylko ot tak jak mu się zachce to stuknie... Kiedy sfotografowałem swój napęd z boku to trochę się przeraziłem. Nie będę tłumaczył co i jak. Pokażę zdjęcie i liczę na propozycje jak to naprawić bo się zapłacze z tym napędem ...
Na zdjęciu z dwoma kółkami widać miejsc
a w które wali śmigło. Przeraziło mnie ustawienie kosza względem śmigła. Mam wrażenie że przed naprawą tak nie było...
Na zdjęciu z dwoma kółkami widać miejsc
a w które wali śmigło. Przeraziło mnie ustawienie kosza względem śmigła. Mam wrażenie że przed naprawą tak nie było...
- Załączniki
-
- received_365300438999065.jpeg (407.76 KiB) Przejrzano 3262 razy
-
- received_750108702671802.jpeg (322.79 KiB) Przejrzano 3262 razy
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Octagon 190 problemów ciąg dalszy.
Toz ten naped jest pokrzywiony jak paragraf. Uderzajac o ziemie odchyliles dolna czesc do tylu o dobre 10 cm. Rama do wymiany, jak nie, to rozwalisz i rame i smiglo. Odleglosc smigla od kosza powinna byc taka sama u gory i u dolu, zobacz jak jest u ciebie.
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Octagon 190 problemów ciąg dalszy.
Na Twoim miejscu wysłałbym to do TF żeby spróbowali tą ramę naprawić, bo szkoda to dawać jakimś "szpecom". Jak się nie uda naprawa - to kupisz u nich nową i Ci wymienią w rozsądnej cenie.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 marca 2021, 12:52
- Reputation: 6
- Lokalizacja: Gliwice
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Uczeń
Re: Octagon 190 problemów ciąg dalszy.
uriuk pisze:Toz ten naped jest pokrzywiony naj paragraf. Uderzajac o ziemie odchyliles dolna czesc do tylu o dobre 10 cm. Rama do wymiany, jak nie, to rozwalisz i rame i smiglo. Odleglosc smigla od kosza powinna byc taka sama u gory i u dolu, zobacz jak jest u ciebie.
Uriuk i tu całe klu program po naprawie zrobiłem 3 loty i nic nie tłukło...
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 marca 2021, 12:52
- Reputation: 6
- Lokalizacja: Gliwice
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Uczeń
Re: Octagon 190 problemów ciąg dalszy.
matgaw pisze:Na Twoim miejscu wysłałbym to do TF żeby spróbowali tą ramę naprawić, bo szkoda to dawać jakimś "szpecom". Jak się nie uda naprawa - to kupisz u nich nową i Ci wymienią w rozsądnej cenie.
Matgaw co to znaczy rozsądną cena ??
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Octagon 190 problemów ciąg dalszy.
SandokanPL pisze:uriuk pisze:Toz ten naped jest pokrzywiony naj paragraf. Uderzajac o ziemie odchyliles dolna czesc do tylu o dobre 10 cm. Rama do wymiany, jak nie, to rozwalisz i rame i smiglo. Odleglosc smigla od kosza powinna byc taka sama u gory i u dolu, zobacz jak jest u ciebie.
Uriuk i tu całe klu program po naprawie zrobiłem 3 loty i nic nie tłukło...
Masz przekrzywiona ramę. Tupanie nie pomoże, trza wymienić.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 marca 2021, 12:52
- Reputation: 6
- Lokalizacja: Gliwice
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Uczeń
Re: Octagon 190 problemów ciąg dalszy.
uriuk pisze:SandokanPL pisze:uriuk pisze:Toz ten naped jest pokrzywiony naj paragraf. Uderzajac o ziemie odchyliles dolna czesc do tylu o dobre 10 cm. Rama do wymiany, jak nie, to rozwalisz i rame i smiglo. Odleglosc smigla od kosza powinna byc taka sama u gory i u dolu, zobacz jak jest u ciebie.
Uriuk i tu całe klu program po naprawie zrobiłem 3 loty i nic nie tłukło...
Masz przekrzywiona ramę. Tupanie nie pomoże, trza wymienić.
Uriuk orientacyjnie jaki to może być koszt ??
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 14 stycznia 2018, 11:32
- Reputation: 8
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Octagon 190 problemów ciąg dalszy.
Cześć Kolego,
Uriuk może mieć rację, ale przed drastycznymi rozwiązaniami sprawdź mocowanie górnych poduszek i dolnych ramy i silnika może któraś się skuliła albo rozciągnęła, albo poddaje się i zmienia kąt silnika.
w tych miejscach kilka mm spowoduje dość znaczne przybliżenie śmigła do dolnej części ramy.
Jeśli odkształciła ci się rama to przy takim odchyleniu osi ciągu zauważysz przebarwienie i moim skromym zdaniem miałbyś problem z prawidłowym złożeniem kosza. Czy nie czujesz że coś się napręża bardziej niż przed upadkiem.
Powodzenia.
Uriuk może mieć rację, ale przed drastycznymi rozwiązaniami sprawdź mocowanie górnych poduszek i dolnych ramy i silnika może któraś się skuliła albo rozciągnęła, albo poddaje się i zmienia kąt silnika.
w tych miejscach kilka mm spowoduje dość znaczne przybliżenie śmigła do dolnej części ramy.
Jeśli odkształciła ci się rama to przy takim odchyleniu osi ciągu zauważysz przebarwienie i moim skromym zdaniem miałbyś problem z prawidłowym złożeniem kosza. Czy nie czujesz że coś się napręża bardziej niż przed upadkiem.
Powodzenia.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 marca 2021, 12:52
- Reputation: 6
- Lokalizacja: Gliwice
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Uczeń
Re: Octagon 190 problemów ciąg dalszy.
artur_diag pisze:Cześć Kolego,
Uriuk może mieć rację, ale przed drastycznymi rozwiązaniami sprawdź mocowanie górnych poduszek i dolnych ramy i silnika może któraś się skuliła albo rozciągnęła, albo poddaje się i zmienia kąt silnika.
w tych miejscach kilka mm spowoduje dość znaczne przybliżenie śmigła do dolnej części ramy.
Jeśli odkształciła ci się rama to przy takim odchyleniu osi ciągu zauważysz przebarwienie i moim skromym zdaniem miałbyś problem z prawidłowym złożeniem kosza. Czy nie czujesz że coś się napręża bardziej niż przed upadkiem.
Powodzenia.
Część Artur. Sam kosz składa się normalnie dokładnie tak samo jak wcześniej. W wolnej chwili zdejmę uprząż i pooglądam dokładnie wszystko.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 marca 2021, 12:52
- Reputation: 6
- Lokalizacja: Gliwice
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Uczeń
Re: Octagon 190 problemów ciąg dalszy.
Opiszę całą sytuację dla jasności. Przywaliłem dosyć solidnie tak że złamał się dolna część ramy z lewej strony (została wspawana nowa, śmigło rozpadając się podczas upadku uderzyło w silnik tak że aż uszczerbiło jeden ząbek tuż przy świecy. Po wypadku napęd naprawiał mój znajomy z 20 letnim doświadczeniem. Pierwsze trzy loty po naprawie odbyły się bez komplikacji. Wczoraj przed kolejnym lotem wymieniałem rozrusznik bo zdechł. Jak odpaliłem silnik usłyszałem stuknięcie i zobaczyłem uszczerbienie na śmigle. Ślad był w tych miejscach które zaznaczyłem.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 14 stycznia 2018, 11:32
- Reputation: 8
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Octagon 190 problemów ciąg dalszy.
Dzięki, przyjrzałem się dokładniej twojemu napędowi i zdjęciom nowego. Zauważyłem że masz "nieautoryzowane zabezpieczenie zbiornika . Moim zdaniem należy sprawdzić kąt ramy licząc od drugiego wspornika w dół od osi śmigła tam jest "takie wygięcie", może tu jest problem plus ewentulane poduszki.
Na zdjęciach nowego, rama kosza ma tę samą odległość względem osi pionowej, natomiast u Ciebie CHYBA dolne ćwiartki kosza oddalają się od niej (osi) w kierunku śmigła a może mi się wydaje. najlepiej zbliżyć lub położyć kosz na czymś płaskim wtedy będziesz w stu procentach pewien że wsztstkie odległości po obwodzie są identyczne, tyle tylko że nawet po zdjęciu śmigła silnik będzie wystawał a może krąg studni ma zbliżoną średnicę do ramy kosza.
Na zdjęciach nowego, rama kosza ma tę samą odległość względem osi pionowej, natomiast u Ciebie CHYBA dolne ćwiartki kosza oddalają się od niej (osi) w kierunku śmigła a może mi się wydaje. najlepiej zbliżyć lub położyć kosz na czymś płaskim wtedy będziesz w stu procentach pewien że wsztstkie odległości po obwodzie są identyczne, tyle tylko że nawet po zdjęciu śmigła silnik będzie wystawał a może krąg studni ma zbliżoną średnicę do ramy kosza.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Octagon 190 problemów ciąg dalszy.
SandokanPL pisze:Po wypadku napęd naprawiał mój znajomy z 20 letnim doświadczeniem. Pierwsze trzy loty po naprawie odbyły się bez komplikacji. .
Ramy dziala sie na proste i krzywe. Ta jest krzywa. Naprawial ja kaszaniarz. Mozesz tupac ile sie da i powolywac na 200 lat doswiadczenia grzebusia, a twoje smiglo bezspornie stwierdzi, ze na jego drodze stoi rurka ktorej nie powinno tam byc. I co mu zrobisz?
Mozesz placic grzebusiowi i pozniej kupowac nowe smigla, a mozesz jak czlowiek wymienc rame i nie generowac niepotrzebnych kosztow.
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Octagon 190 problemów ciąg dalszy.
SandokanPL pisze:matgaw pisze:Na Twoim miejscu wysłałbym to do TF żeby spróbowali tą ramę naprawić, bo szkoda to dawać jakimś "szpecom". Jak się nie uda naprawa - to kupisz u nich nową i Ci wymienią w rozsądnej cenie.
Matgaw co to znaczy rozsądną cena ??
To znaczy że części w Techno-Fly są stosunkowo tanie w porównaniu do wszelkich innych marek, oprócz złomu z garażu.
Zadzwoń do Adama z Techno-Fly jutro - wszystkiego się dowiesz
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Octagon 190 problemów ciąg dalszy.
Najlepiej wyslij naped do Techno-Fly, moze sie da wyprostowac, przy okazji przeglad napedowi nie zaszkodzi. To jest sprzet do latania, a nie do prasowana czy grilowania. MUSI byc w pelni sprawny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość