PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Dyskusja na tematy nie pasujące w żaden sposób do pozostałych kategorii na forum. Dyskusje niezwiązane z glajtami, a nawet nielotnicze proszę umieszczać w "Szwarc, mydło i powidło"
fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Postautor: fotolot » 31 stycznia 2023, 02:59

tooosh pisze:
Kto fałszuje egzaminy?
Jak powinien wyglądać kurs paralotniowy?
Jak długo trwa nauka latania na paralotni?
Jak osadzić to w warunkach rynkowych?

Marcin, jak widac to bardzo drazliwy temat. Dlatego jak wiesz, przez miesiac nie moglem tutaj Ci odpowiedziec. Ale skoro naprawde nie wiesz kto?
To pewnie powinienes wiedziec przynajmniej, jak np. zdobywa sie kwity instruktorskie ?
Bo znam akurat zainteresowanego co by takie chcial posiasc, chocby wylacznie dla "satysfakcji" posiadania takiego polskiego papiereczka. Wiec napewno bedzie Ci bardzo wdzieczny za przejzyste info : Jak to obecnie wyglada, kto i jakie sobie ustala aktualnie warunki?.
I na jakich to autentycznych konkretach, polega przygotowanie sie do takiego egzaminu w miare na pewniaka?
Jesli bys wolal tutaj tego nie przedstawiac to daj cynk, a zainteresowany odezwie sie na priv... ;)

Jesli chcesz namiary na falszywe egzaminy do podstawowych uprawnien, czy np. na tandemy. To zorganizuj grupke min. ok.10-ciu amatorow na takie ulcowskie papiery bez wnikania w umiejetnosci czy jakakalwiek wiedze. To "pomoge" Ci w takich dojsciach na priv.

Zajmuja sie tym osobnicy, za ktorych skutki dzialan, ponosi odpowiedzialnosc ich namiestnik czyli prezes ulcu. Gdyz jako szefa tego pseudonadzoru, nad polskim lotniarstwem czy paralotniarstwem, najprawdopodobniej wcale Go nie interesuje jakakolwiek nad ich nieobliczalnymi poczynaniami kontrola.

"Jak powinien wygladac kurs paralotniowy"?

W wolnorynkowych gospodarkach to jest kwestia fantazji oferentow uslug. Zostawilbym to inwencji tworczej, autentycznie, wspolczesnie wyszkolonych nauczycieli. By wg. wlasnego uznania i sumienia, spelniali konkretne oczekiwania, swiadomych swoich potrzeb klientow. Powinni oni jednak zostac najpierw o wszystkich waznych kwrstiach informacyjnie, obowiazkowo uswiadomieni przez nadzorczy ULC.
Poniewaz kwitkami o charakterze pamiatkowym, to rownie dobrze moznaby, sobie poza skompromitowanym ulcem, "osadzajac to w warunkach rynkowych" handlowac na allegro.
Sa kraje wielokrotnie bardziej rozwiniete lotniczo i cywilizacyjnie od RP, gdzie nie ma zadnych przywodcow paralotniowo-lotniowej "sekty kwiciarskiej" i az tylu ociemnialych, ich unizonych wyznawcow.
Normalni ludzie w tamtych krajach, wychodza z zalozenia, ze ich bezpieczenstwo opiera sie na faktycznie przyswojonej wiedzy i umiejetnosciach uzyskanych od uczciwych instruktorow, a nie na jakims bzdurnym swistku .

Co do pytania o "warunki rynkowe" uslug szkoleniowych to aby one mogly zaistniec . To w pierwszej kolejnosci musialbys zlikwidowac od wielu lat niereformowany monopol .

"Jak dlugo trwa nauka... "? - o to to musialbys pytac kazdego wolnego czlowieka z roznych stron swiata z osobna. Bo to jest indywidualna sprawa, na ktora moze miec wplyw wiele czynnikow. Zarowno ze strony danego adepta jak i talentu organizatorskiego danego nauczyciela w stosuku do kazdego z osobna ucznia. Bardzo szybkie spedy dla baranow do ogolenia to jest dosc oczywista sprawa.

Na fejsie wlasnie widzialem oszalamiajaca,zajebiscie okazyjna oferte "papierowego" wyszkolenia w 7 dni.

Obawiam sie tylko ze jeslibys zadal tu czy tam, jakies niewygodne zapytanie np. o to uprawnione juz samodzielne latanie, po takim szkoleniu. To pewnie zostaniesz natychmiast zbanowany.... ;)
Ostatnio zmieniony 31 stycznia 2023, 08:54 przez fotolot, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 31 stycznia 2023, 08:53

W sprzyjających warunkach można zrealizować uczciwe szkolenie w ciągu tygodnia. Jednak sprzyjające warunki zdarzają się rzadko i wtedy pojawiają się problemy.
Zbyszek Gotkiewicz

fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Postautor: fotolot » 31 stycznia 2023, 09:04

Zbyszek Gotkiewicz pisze:W sprzyjających warunkach można zrealizować uczciwe szkolenie w ciągu tygodnia. Jednak sprzyjające warunki zdarzają się rzadko i wtedy pojawiają się problemy.

W jak duzych grupach i jak wielu ludzi w ten sposob udalo sie Tobie Zbigniewie odpowiednio w pelni swiadomie wyszkolic w te kilka dni od absolutnego "0" jakiegokolwiek pojecia ?

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 31 stycznia 2023, 09:41

Grupy nigdy nie były większe niż 6-7 osób. Łączną liczbę osób nie pamiętam bo brałem w tym udział przez piętnaście ostatnich lat. Absolwentom wysyłanych na egzamin tłumaczę, że po kursie muszą kupić sobie sprzęt a następnie kontynuować szkolenie przez przynajmniej dwa lata. Ci, którzy nie wykonali wymaganej liczby godzin i lotów w czasie umówionego tygodnia kontynuowali szkolenie w innych terminach.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Blazej
Posty: 324
Rejestracja: 26 lutego 2018, 18:39
Reputation: 210
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Sympatyk

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Postautor: Blazej » 31 stycznia 2023, 09:49

Wiesiek,
czy bez zbędnego rozpisywania się potrafisz w punktach wyliczyć co według Ciebie kursant powinien umieć/wiedzieć/znać po kursie 1 etapu?

fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Postautor: fotolot » 31 stycznia 2023, 13:13

Blazej pisze:Wiesiek,
czy bez zbędnego rozpisywania się potrafisz w punktach wyliczyć co według Ciebie kursant powinien umieć/wiedzieć/znać po kursie 1 etapu?

Blazej,
Moglibysmy o tym gadac sobie i caly dzien. Zrozum jednak, ze nie uznaje narzucania wolnym Ludziom w tym i instruktorom. Ramek majacych pozorowac, mazenie o szybkim samodzielnym lataniu.
A teorie z punkcikami to znajdziesz sobie np.w indeksie Ciacholota.

Mi chodzi glownie o to ze ogromnym problem jest to, ze uczciwi ludzie, dopiero po takim ekspresowym, drugim etapie, moga prawie nic nie wiedziec o zagrozeniach, a nawet jak sie stawia glajcika. I DOPIERO na koniec
szkolenia, zostaja po sq..wysynsku, ale jakze niby "uczciwie" poinformowani, ze tak naprawde to byla tylko taka sciema pod plaszczykiem prezesa ulcu. A nie zadne wyszkolenie do samodzielnego juz latania... :) :D
Uczciwy instruktor od razu mowi, ze nie wyszkoli nikogo od zera do uprawnien dla samodzielnego latania w kilka dni. I dlatego tacy zetelni Nauczyciele musza obecnie plajtowac na rzecz zafalszowanych, netowych oszolomow powiazanych z pseudoegzaminatorami.

Nie chce tutaj dyskutowac o sposobach nauczania praktycznego, a jedynie o oficjalnie przedstawianych, ulcowych wymaganiach wiedzy teoretycznej od lotniarzy i paralotniarzy.
W tym temacie pojawilo sie nowe zespolowe opracowanie przystepnej wiedzy potrzebnej do zaliczenia egzaminu. I watro by to skonfrontowac np. z dotychczasowym ulcowym sposobem na wyprowadzanie z negatywki itp. Rodzimymi "prawidlowosciami".

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 31 stycznia 2023, 13:27

Jakie opracowanie masz na myśli? ULC nie podaje żadnej metody wyprowadzania z negatywki. Nie masz pojęcia ani o teorii ani o praktyce szkolenia paralotniowego.
Zbyszek Gotkiewicz

fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Postautor: fotolot » 31 stycznia 2023, 13:46

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Jakie opracowanie masz na myśli? ULC nie podaje żadnej metody wyprowadzania z negatywki. Nie masz pojęcia ani o teorii ani o praktyce szkolenia paralotniowego.

Widac skleroza Cie nie pominela. To o co niby tak bardzo miales walczyc z nawiedzonym ulcowskim egzaminatorem . Wpisz. http://www.marcinpietka.pl Przewin sobie w dol na czerwonym tle masz tam "Bezpieczenstwo lotow" i pierwsze pytanie ze "sluszna" dla nowicjuszy odpowiedzia.

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4139
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Postautor: uriuk » 31 stycznia 2023, 13:53

fotolot pisze:Widac skleroza cie nie pominela. To o co niby tak bardzo miales walczyc z nawiedzonym ulcowskim egzaminatorem . Wpisz. http://www.marcinpietka.pl Przewin sobie w dol na czerwonym tle masz tam "Bezpieczenstwo lotow" i pierwsze pytanie ze "sluszna" dla nowicjuszy dpowiedzia.



To jest teraz strona ULC?
Wrzuciles link to jakiegos tworu nawiedzonego gimnazjalisty (sadzac po poziomie strony) jako argument dotyczacy programu szkolenia na paralotniach.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 31 stycznia 2023, 14:12

Nie wiem kto tworzył pytania egzaminacyjne zatwierdzone przez ULC, bo było tam parę ewidentnych baboli. Zostały one usunięte dzięki interwencji Jaro XS u Leszka Mańkowskiego. Na kursie jest taki temat jak sytuacje niebezpieczne, ale omawianie ich na początku szkolenia, czyli przed uzyskaniem ŚK jest według mnie bezcelowe. Na początku trzeba szkolić tak, aby unikać sytuacji niebezpiecznych a nie mieszać w głowach metodami rozplątywania krawatów. Na to będzie czas, gdy pilot już lata.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4139
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Postautor: uriuk » 31 stycznia 2023, 14:23

Pytania sa indywidualna sprawa egzaminatora. To, ze z lenistwa wiekszosc powiela stare pytania, to inna sprawa. Wiem, ze instnieje przynajmniej jedna baza w ktora jest mocno poprawiona.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 31 stycznia 2023, 14:34

Jednym z ciekawszych pomysłów jednego z indywidualnych pomysłów instruktorów było szkolenie fullsztala trajką. Tak sobie zapisał w swoim programie, choć oczywiście nigdy tego nie robił.
Zbyszek Gotkiewicz

fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Postautor: fotolot » 31 stycznia 2023, 14:43

uriuk pisze:
fotolot pisze:Widac skleroza cie nie pominela. To o co niby tak bardzo miales walczyc z nawiedzonym ulcowskim egzaminatorem . Wpisz. http://www.marcinpietka.pl Przewin sobie w dol na czerwonym tle masz tam "Bezpieczenstwo lotow" i pierwsze pytanie ze "sluszna" dla nowicjuszy dpowiedzia.



To jest teraz strona ULC?
Wrzuciles link to jakiegos tworu nawiedzonego gimnazjalisty (sadzac po poziomie strony) jako argument dotyczacy programu szkolenia na paralotniach.

A kto Ci powiedzial, ze to strona ULC?. Podobnych zrodel z pytaniami do cwiczen na egzaminy, ktore byly autentycznie przez kilkanascie lat stosowane, jest w netach wiecej. Zbyszek zreszta tez takie materialy podlinkowywal. Jesli wiesz jak uzyskac aktualne ulcowskie wymogi wobec polskich lotniarzy do legalnego egzaminu to tez sie mozesz wykazac ?

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 31 stycznia 2023, 14:50

Pytania egzaminacyjne nigdy nie zostały ujawnione przez Urząd, więc trudno się ustosunkować oficjalnie do tego, co tam spłodzili.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4139
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Postautor: uriuk » 31 stycznia 2023, 15:09

fotolot pisze: Jesli wiesz jak uzyskac aktualne ulcowskie wymogi wobec polskich lotniarzy do legalnego egzaminu to tez sie mozesz wykazac ?
,

Przeciez ci napisalem, ze zgodnie z prawem egzaminator uzywa bazy pytan, ktore sam stworzyl. Nie ma wiec czegos takiego jak ulcowska baza pytan.
Sa wymogi na poszczegolne etapy szkolenia i tak na I etap jest to 20 lotow niskich, a na drugi 10 lotow wysokich.
Da sie to spokojnie zrobic w tydzien, nawet z pewna gorka.
I nagle pojawia sie niejaki Wiesiek, caly na bialo, ktory melduje, ze wykryl przekret, bo jakas szkola oferuje szkolenie w tydzien (nie podajac, o ile etapow chodzi na dodatek).
Madrzy ludzie usiluja mu wytlumaczyc, ze jest ociupine odklejony, ale problem w tym, ze on nie czyta, lub nie jest w stanie zrozumiec argumentow.
Siada i wstydzi sie.

fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Postautor: fotolot » 31 stycznia 2023, 15:27

uriuk pisze:
fotolot pisze: Jesli wiesz jak uzyskac aktualne ulcowskie wymogi wobec polskich lotniarzy do legalnego egzaminu to tez sie mozesz wykazac ?
,

Przeciez ci napisalem, ze zgodnie z prawem egzaminator uzywa bazy pytan, ktore sam stworzyl. Nie ma wiec czegos takiego jak ulcowska baza pytan.
Sa wymogi na poszczegolne etapy szkolenia i tak na I etap jest to 20 lotow niskich, a na drugi 10 lotow wysokich.
Da sie to spokojnie zrobic w tydzien, nawet z pewna gorka.mi
I nagle pojawia sie niejaki Wiesiek, caly na bialo, ktory melduje, ze wykryl przekret, bo jakas szkola oferuje szkolenie w tydzien (nie podajac, o ile etapow chodzi na dodatek).
Madrzy ludzie usiluja mu wytlumaczyc, ze jest ociupine odklejony, ale problem w tym, ze on nie czyta, lub nie jest w stanie zrozumiec argumentow.
Siada i wstydzi sie.

Blaznisz sie i bladzis w swoich urojeniach. Jak umiesz czytac to przeczytaj jeszcze raz o jaka baze wymaganej do egzaminu
wiedzy, ciebie tutaj zapytalem .Egzaminator panstwowy jest z nadania prezesa ulcu.

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4139
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Postautor: uriuk » 31 stycznia 2023, 15:37

No to cie zacytuje:
"Nie chce tutaj dyskutowac o sposobach nauczania praktycznego, a jedynie o oficjalnie przedstawianych, ulcowych wymaganiach wiedzy teoretycznej od lotniarzy i paralotniarzy.
W tym temacie pojawilo sie nowe zespolowe opracowanie przystepnej wiedzy potrzebnej do zaliczenia egzaminu. I watro by to skonfrontowac np. z dotychczasowym ulcowym sposobem na wyprowadzanie z negatywki itp. Rodzimymi "prawidlowosciami"

Trzeba trafu znam te wymogi i nie ma tam nic o sposobach wyprowadzania z negatywki. Kontrowersyjny sposob zostal podany w pytaniach autorstwa jednego z egzaminatorow. Ale pytania egzaminacyjne to nie jest "ulcowy sposob wyprowadzania z negatywki". Caly czas nie odrozniasz dzialalnosci ulcu od pytan poszczegolnych egzaminatorow.
Postaram ci sie to wytlumaczyc najprosciej jak potrafie;
Na egzaminie na prawo jazdy egzaminator mowi do panienki, ze zaliczy egzamin jesli pokaze cycki. Czy mozemy powiedzic, ze pokazywanie cyckow jest oficjalnym wymogiem Ministerstwa Transportu? A wlasnie ty tak twierdzisz.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 31 stycznia 2023, 15:40

Wiesiek napisał: W tym temacie pojawilo sie nowe zespolowe opracowanie przystepnej wiedzy potrzebnej do zaliczenia egzaminu

Wiesiek, możesz podać co to za opracowanie, bo ja nic nie wiem a w przeciwieństwie do ciebie lubię czytać.
Zbyszek Gotkiewicz

fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Postautor: fotolot » 31 stycznia 2023, 15:53

GreeN_DG pisze:W tym momencie mam chyba wszystkie książki przetłumaczone na język polski o lataniu swobodnym, więc mam pełen przegląd.

Po 100 stronach książki z tematu uważam, że powinna ona być obowiązkową publikacją przed rozpoczęciem kursu PG.

Najwiekszych blaznow robia z siebie usilni jasnowidze o innych. Ja mam akurat swoje tematyki, ale glajciki traktuje z milym sentymentem.
No to bierz sie Zbyszek do roboty i milej lektury. Paru instruktorow juz sie bardzo pozytywnie wyrazilo o tej nowej ksiazce.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: PARALOTNIARSTWO: PODRĘCZNIK PILOTA

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 31 stycznia 2023, 15:59

Znaczy się wszczynasz dyskusje na temat publikacji której nie miałeś w ręku a chcesz porównywać z nieistniejącymi programami ULC. Przecież to świat urojony i może tak nie wciągaj innych do niego, Siedź tam sobie i twórz ciekawe teorie wyłącznie na własny użytek.
Zbyszek Gotkiewicz


Wróć do „Ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość