Dodatkowe zabezpieczenia przed urazami.
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 18:21
- Reputation: 17
- Lokalizacja: Będzin
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Dodatkowe zabezpieczenia przed urazami.
Dokładnie tak! Wystarczy wyzwalanie ręczne.
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Dodatkowe zabezpieczenia przed urazami.
Tylko czy nie było by tak jak z wypadkami na drogach - 90% poważnych wypadków występuje w "bezpiecznych" warunkach pogodowych, w tych złych jest znacznie mniej wypadków. Podobnie tutaj, człowiek poczuje się nieśmiertelny, co może się okazać mocno nietrafnym stwierdzeniem
Łukasz Prokop
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 18:21
- Reputation: 17
- Lokalizacja: Będzin
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Dodatkowe zabezpieczenia przed urazami.
Mooooże ... ale to chyba nie jest argument by zaprzestać prób. Twoja decyzja czy jeździsz 50km/h z airbagiem i wiesz że jesteś bezpieczny czy wolisz przesunąć granicę.
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Dodatkowe zabezpieczenia przed urazami.
A jaką maksymalną prędkość może osiągnąć spadający pilot załóżmy ,że ze złożonym w 70% skrzydłem?
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Dodatkowe zabezpieczenia przed urazami.
Leszek Mańkowski mówił ,że nie wiadomo jak złożona paralotnia ma te minimum 6m2 i jest już sporym hamulcem. Mam na myśli wytracenie energii uderzenia z takich prędkości. Np protektor zmniejsza dużo siłę w porównaniu do "nieuzbrojonego" uderzenia , więc jakby był airbag , to kto wie.... może to byłby przełom w bezpieczeństwie.
http://www.paralotnie.escapador.pl/kurs ... ujacy.html
Ostatnie rubryki tabeli pokazują jak te 55cm różnicy diametralnie zmieniają sytuację. Stosunek 4,9g do 51g
http://www.paralotnie.escapador.pl/kurs ... ujacy.html
Ostatnie rubryki tabeli pokazują jak te 55cm różnicy diametralnie zmieniają sytuację. Stosunek 4,9g do 51g
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Dodatkowe zabezpieczenia przed urazami.
Marcin. pisze:A jaką maksymalną prędkość może osiągnąć spadający pilot załóżmy ,że ze złożonym w 70% skrzydłem?
okolo 140 km/h
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Dodatkowe zabezpieczenia przed urazami.
uriuk pisze:Marcin. pisze:A jaką maksymalną prędkość może osiągnąć spadający pilot załóżmy ,że ze złożonym w 70% skrzydłem?
okolo 140 km/h
No , i teraz jaka poduszka ? Jakiej grubości ? I jak szybko ma upuszczać powietrze?
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 08 stycznia 2016, 11:07
- Reputation: 7
- Lokalizacja: Warszawa
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Dodatkowe zabezpieczenia przed urazami.
Są ludzie którzy potrafili by to wszystko wyliczyć. To jest ciekawy temat na pracę dyplomową Na początek można by tym zainteresować jakiegoś przyszłego inż. i udzielić mu pomocy, np dostarczyć jakiś sprzęt do porobienia przeróbek i testów.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Dodatkowe zabezpieczenia przed urazami.
Wyliczenie jest proste. Hamowanie to nic innego jak przeciazenie. Wiadomo jakie przeciazenie moze wytrzymac czlowiek, a mozna je wyliczyc przerz zatrzymanie ciala na okreslonej drodze. Obawiam sie ze bezpieczne hamowanie ze 140 km/h wyniesie kilka metrow.
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Dodatkowe zabezpieczenia przed urazami.
uriuk pisze:Wyliczenie jest proste. Hamowanie to nic innego jak przeciazenie. Wiadomo jakie przeciazenie moze wytrzymac czlowiek, a mozna je wyliczyc przerz zatrzymanie ciala na okreslonej drodze. Obawiam sie ze bezpieczne hamowanie ze 140 km/h wyniesie kilka metrow.
Ciężkie obrażenia np. złamany kręgosłup to chyba tak upadek na plecy tak z powyżej 3m z protektorem? Tzn. gdzieś obiło mi się o uszy.
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Dodatkowe zabezpieczenia przed urazami.
Temat ciekawy bo na malej wysokości pomoże taka poduszka a spadochron nie i odwrotnie. Dodatkowo Rsh np na skałach fajnie byłby uzupełniony taką podusią.
Łukasz Prokop
Re: Dodatkowe zabezpieczenia przed urazami.
No właśnie w moich oczach, to jest chaos i nieskończona ilość możliwości "konfiguracji" przyglebień ,więc trudny to temat. Ale pewnie niejeden spec już nad tym siedzi
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 18:21
- Reputation: 17
- Lokalizacja: Będzin
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Dodatkowe zabezpieczenia przed urazami.
Dla opóźnienia 5g :
140km/h potrzebujemy 15metrów na wyhamowanie
50km/h -- 2metry
36km/h- 1metr.
To nie ma być do skoków z samolotu zamiast spadochronu tylko w sytuacji złożenia się skrzydła na wysokości kilkudziesięciu metrów.
140km/h potrzebujemy 15metrów na wyhamowanie
50km/h -- 2metry
36km/h- 1metr.
To nie ma być do skoków z samolotu zamiast spadochronu tylko w sytuacji złożenia się skrzydła na wysokości kilkudziesięciu metrów.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Dodatkowe zabezpieczenia przed urazami.
Poskladane skrzydlo na wysokosci kilkudziesieciu metrow wpadnie w rotacje. Sumaryczna predkosc w tej rotacji z latwoscia przekroczy 100 km/h. Jesli rotacji nie bedzie to i problemu nie bedzie. Ale skrzydlo musialoby szlozyc sie idealnie symetrycznie (tzn zalozyc sobie uszy)
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Dodatkowe zabezpieczenia przed urazami.
uriuk pisze:Poskladane skrzydlo na wysokosci kilkudziesieciu metrow wpadnie w rotacje. Sumaryczna predkosc w tej rotacji z latwoscia przekroczy 100 km/h. Jesli rotacji nie bedzie to i problemu nie bedzie. Ale skrzydlo musialoby szlozyc sie idealnie symetrycznie (tzn zalozyc sobie uszy)
To trzeba by jeszcze dodać spadochronik hamujący rotację ( z kilkudziesięciu metrów może byłby czas na zadziałanie całego systemu)
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 18:21
- Reputation: 17
- Lokalizacja: Będzin
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Dodatkowe zabezpieczenia przed urazami.
Zrobiłem sobie dodatkowe obliczenia bazujące na informacji że dopuszcza się przeciążenie 50g.
Wyszło mi, że ze 140km/h mając 1,5metra drogi hamowania mieścimy się.
Realizacja hamowania to już zupełnie inna bajka.
Musiałaby to być na przykład kula r=1,5m z powietrzem 15m^3 czyli np zmagazynowane pod ciśnieniem 300atm w butli 50litrowej(taka jak spawacze mają). Inna sprawa wpuścić to w np. pół sekundy i wypuścić z kuli w 0,07sekundy ))
Rezygnuję z wiary w super-airbag
To tak w ramach deszczowej pogody...
Wyszło mi, że ze 140km/h mając 1,5metra drogi hamowania mieścimy się.
Realizacja hamowania to już zupełnie inna bajka.
Musiałaby to być na przykład kula r=1,5m z powietrzem 15m^3 czyli np zmagazynowane pod ciśnieniem 300atm w butli 50litrowej(taka jak spawacze mają). Inna sprawa wpuścić to w np. pół sekundy i wypuścić z kuli w 0,07sekundy ))
Rezygnuję z wiary w super-airbag
To tak w ramach deszczowej pogody...
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 20 kwietnia 2016, 00:00
- Reputation: 9
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Dodatkowe zabezpieczenia przed urazami.
Michał T pisze:Zrobiłem sobie dodatkowe obliczenia bazujące na informacji że dopuszcza się przeciążenie 50g.
Wyszło mi, że ze 140km/h mając 1,5metra drogi hamowania mieścimy się.
Realizacja hamowania to już zupełnie inna bajka.
Musiałaby to być na przykład kula r=1,5m z powietrzem 15m^3 czyli np zmagazynowane pod ciśnieniem 300atm w butli 50litrowej(taka jak spawacze mają). Inna sprawa wpuścić to w np. pół sekundy i wypuścić z kuli w 0,07sekundy ))
Rezygnuję z wiary w super-airbag
To tak w ramach deszczowej pogody...
Jest jeszcze takie rozwiązanie.
Tylko jak to zastosować. Może taka Instrukcja: W przypadku utraty kontroli nad szmatolotem
wyciągnąć basen z uprzęży, napompować, zalać wodą do ok 30 cm, rzucić na ziemię. Następnie wypiąć się z uprzęży i upaść płasko do wody. W przypadku przeżycia wylać wodę, zwinąć basen i użyć ponownie.
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Dodatkowe zabezpieczenia przed urazami.
Ha ha ha gdyby ten facet latał na paralotni , to był by bezpieczny
Dzięki za filmik rozweselający
Dzięki za filmik rozweselający
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Dodatkowe zabezpieczenia przed urazami.
uriuk pisze:Poskladane skrzydlo na wysokosci kilkudziesieciu metrow wpadnie w rotacje. Sumaryczna predkosc w tej rotacji z latwoscia przekroczy 100 km/h. Jesli rotacji nie bedzie to i problemu nie bedzie. Ale skrzydlo musialoby szlozyc sie idealnie symetrycznie (tzn zalozyc sobie uszy)
"
A czy w rotacji da się zrobić fronta i skalafiorować glajta żeby spadać pionowo? Czy może przeciążenia "obezwładniają" ręce? No bo tak sobie myślę ,że rotacja wynika z wypełnionej części paralotni ,która nadal pracuje.
Wróć do „Bezpieczeństwo i Wypadki”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość