Wydaje mi się, że on po prostu nie trzymał sterówki. Potwierdzają to ludzie z mojego klubu, którzy byli na starcie.
Ja startowałem parę minut przed nim i standardowo wyjście ze startowiska było termiczne i turbulentne.
Startowisko południowe w St Hil jest fajne, bo częściej tam wieje w twarz niż na północnym (tym z wykładziną). Problem polega na tym, że łąka pod startowiskiem jest bardzo termiczna, a bryza + wiatr meteo powoduje, że trzeba przejść przez pare zawietrznych: od termiki i od drzew.
Zawsze tłumacze wszystkim nowym, że tam po starcie łapy na sterówkach, a poprawiamy się w uprzęży dopiero po przejściu nad drzewami i w bezpiecznej odległości od ściany. Już niejeden się tam "przejechał" (w zeszłym roku też jeden pilot podczas Coupe Icare).
Inna sprawa, że to nie jest miejsce dla początkujących w środku termicznego dnia. Wczoraj jakoś ciężko nie było, ale jednak miejscami dosyć turbulentnie.
Bezpiecznych lotów!
Co tu się zadziało??
- Zippo_Drill
- Posty: 67
- Rejestracja: 02 stycznia 2016, 10:25
- Reputation: 4
- Lokalizacja: Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Co tu się zadziało??
Dla porównania start z atrakcjami i aktywny pilotaż....
BN
BN
Bartek Naszewski
Teraz, gdy już nauczyliśmy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie - G.B. Shaw
Teraz, gdy już nauczyliśmy się latać w powietrzu jak ptaki, pływać pod wodą jak ryby, brakuje nam tylko jednego: nauczyć się żyć na ziemi jak ludzie - G.B. Shaw
- tom.beluzi
- Posty: 151
- Rejestracja: 07 stycznia 2016, 15:07
- Reputation: 24
- Lokalizacja: Po płaskim.
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Co tu się zadziało??
Zippo_Drill pisze:Dla porównania start z atrakcjami i aktywny pilotaż....
Wysokie bezpieczeństwo pasywne skrzydła bym powiedział, no i pilot nie przeszkadzał
Pozdrawiam,
Tomasz B.
Tomasz B.
- starry
- Posty: 391
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 18:17
- Reputation: 60
- Lokalizacja: Blisko Klina
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
- Kontakt:
Re: Co tu się zadziało??
tom.beluzi pisze:Wysokie bezpieczeństwo pasywne skrzydła bym powiedział, no i pilot nie przeszkadzał
To jest chyba kwintesencja oceny tego startu. Pilot jak złapał za deltki taj już pozostał z rękami do góry i to może go w tym wypadku uratowało.
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Co tu się zadziało??
tom.beluzi pisze:Zippo_Drill pisze:Dla porównania start z atrakcjami i aktywny pilotaż....
Wysokie bezpieczeństwo pasywne skrzydła bym powiedział, no i pilot nie przeszkadzał
To akro skrzydła mają wysokie bezpieczeństwo pasywne a piloci im nie przeszkadzają ?
- tom.beluzi
- Posty: 151
- Rejestracja: 07 stycznia 2016, 15:07
- Reputation: 24
- Lokalizacja: Po płaskim.
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Co tu się zadziało??
Lucjan Piekutowski pisze:To akro skrzydła mają wysokie bezpieczeństwo pasywne a piloci im nie przeszkadzają ?
Nie wiem, nie znam się, ale bym się nie zdziwił gdyby tak było.
A w tym konkretnym przypadku to "dać skrzydłu lecieć" było raczej istotne i pewnie jedyne co mógł pilot zrobić zważywszy na wysokość. Oprócz oczywiście aktywnego pilotażu PRZED.
Skrzydło weszło w atrakcje i zaraz wyszło. Jakby wyszło w kaskadę czy krawat, albo choćby trwało to dłużej to pewnie była by dupa zbita - dlatego napisałem duże bezpieczeństwo pasywne. Proszę poprawcie mnie, jeśli widzicie w jaki inny sposób (aktywnie, poza nie przeszkadzaniem) pilot sobie pomógł przy tym starcie.
Pozdrawiam,
Tomasz B.
Tomasz B.
Wróć do „Bezpieczeństwo i Wypadki”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość