Pomysł na bagażnik do przewozu napędu PPG
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 17:23
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Uczeń
Re: Pomysł na bagażnik do przewozu napędu PPG
Oto mój pomysł na bagażnik. Jadąc na urlop gdzieś w trasie dzieciory zażyczą sobie z bagażnika misia, nie będę musiał zdejmować całego napędu, wystarczy odkręcić dwa motylki i odchylić napęd. Mocowanie mojego napędu na chwilę obecną są to rury zaprasowane na końcach, trzyma pewnie. Być może zmienię na płaskownik tak jak autor w pierwszym poście. U kolegi za mocowanie robi kość przewiercona i przecięta na pół, pancerne bo napęd ciężki.
- der
- Posty: 1878
- Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
- Reputation: 719
- Lokalizacja: EPOM
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Pomysł na bagażnik do przewozu napędu PPG
Ja cię nie mogę. Kto i po co zrobił tak masywną stopę kosza ?
-
- Posty: 697
- Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
- Reputation: 182
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Pomysł na bagażnik do przewozu napędu PPG
rzeczywiście kratownica i ta blacha WOW, możesz tym powtórzyć zamach z 11.09 2001:)
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 17:23
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Uczeń
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 17:23
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Uczeń
Re: Pomysł na bagażnik do przewozu napędu PPG
Zapas akurat wtedy leżał w aucie.
- der
- Posty: 1878
- Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
- Reputation: 719
- Lokalizacja: EPOM
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Pomysł na bagażnik do przewozu napędu PPG
No tak, Getz pochodzi z czasów, kiedy zapasy montowano jeszcze seryjnie
Rozwiązanie z kołami w ramie na wzór walterowego ? Niby fajnie, kompaktowo. Dla kogoś kto lata tylko na wózku właściwie bardzo wygodne. Jeśli jednak lata się tak i tak, to zły pomysł. Bo, z nóg ciężej, a w razie "zdarzenia" jakiegokolwiek musisz rzeźbić cały kolejny kosz. Pokrzywiony wózek można naprawiać, a w tym czasie latać już z nóg na kupionym na prędce koszu (po przywaleniu każdy ppgant chce jak najszybciej wracać do latania i zapomnieć o "awarii" )
Pozytyw trzeci osobnych rozwiązań, kiedy już znudzi ci się latanie nad głowami sąsiadów, możesz sprzedać dwie rzeczy osobno, tak musisz szukać jednego amatora dokłądnie twojego silnika chcącego latać tylko na wózku.
Próbowałeś to ważyć ? jaki zysk wagi jest tego specyficznie urokliwego, ale praktycznego rozwiązania, nad wózkami "airpro one wanna be" ?
Rozwiązanie z kołami w ramie na wzór walterowego ? Niby fajnie, kompaktowo. Dla kogoś kto lata tylko na wózku właściwie bardzo wygodne. Jeśli jednak lata się tak i tak, to zły pomysł. Bo, z nóg ciężej, a w razie "zdarzenia" jakiegokolwiek musisz rzeźbić cały kolejny kosz. Pokrzywiony wózek można naprawiać, a w tym czasie latać już z nóg na kupionym na prędce koszu (po przywaleniu każdy ppgant chce jak najszybciej wracać do latania i zapomnieć o "awarii" )
Pozytyw trzeci osobnych rozwiązań, kiedy już znudzi ci się latanie nad głowami sąsiadów, możesz sprzedać dwie rzeczy osobno, tak musisz szukać jednego amatora dokłądnie twojego silnika chcącego latać tylko na wózku.
Próbowałeś to ważyć ? jaki zysk wagi jest tego specyficznie urokliwego, ale praktycznego rozwiązania, nad wózkami "airpro one wanna be" ?
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 17:23
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Uczeń
Re: Pomysł na bagażnik do przewozu napędu PPG
der pisze:No tak, Getz pochodzi z czasów, kiedy zapasy montowano jeszcze seryjnie
Połamałem trzy śmigła, zniszczyłem dwie ramy, dlatego robiąc tą trajkę zrobiłem sobie dwie kompletne ramy. Części mam jeszcze na kolejne dwie, tylko poskładać. Mam jeszcze jedną ramę do startu tylko z nóg. Ćwiartek, połówek mogę sobie narobić do porzygu bo mam jeszcze sześć wygiętych obręczy.
Nawet się nie nastawiam na sprzedaż, czasy garażowych majsterkowiczów odchodzą w niepamięć, nikt nie kupi ode mnie takiego wynalazku. Teraz trzeba być producentem, mieć marketing itp. Będę latał na tym silniku tak długo aż w magazynie technoflaja skończą się części zapasowe do rotorka.
Ważyłem dzisiaj trajkę. 42 kg z zapasem i pięcioma litrami paliwa. A po zdemontowaniu kół mogę na ryby z napędem chodzić. Ile waży sama trajka airona?
- der
- Posty: 1878
- Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
- Reputation: 719
- Lokalizacja: EPOM
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Pomysł na bagażnik do przewozu napędu PPG
Teraz ponoć 18kg. Ale pamiętam że kiedyś chyba były lżejsze. Na pewno sporo tańsze
- Marcus Biesioroff
- Posty: 535
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 00:22
- Reputation: 160
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Pomysł na bagażnik do przewozu napędu PPG
A czerwona Škoda jest Emila?
Lubię patrzeć na niebo, bo wiem, że go nie wyasfaltują
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 17:23
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Uczeń
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 26 lutego 2016, 15:11
- Reputation: 15
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Pomysł na bagażnik do przewozu napędu PPG
Czy ktoś z Was wozi napęd na takim uchwycie na klapę i może wypowiedzieć się na temat praktyczności takiego rozwiązania? Np http://aguri.pl/produkty/vantage/
Myślę o zdemontowaniu rynienek i zamontowaniu jakiejś dopasowanej do podstawy ramy napędu płyty.
Zaleta jest taka, że można to zamontować w dowolnym samochodzie, bo nie trzeba haka. W porównaniu z bagażnikiem na haki jednak dość wysoko będzie montowany napęd i będzie wystawał ponad obrys samochodu, co przy przewożeniu napędu w pokrowcu może stanowić problem.
Myślę o zdemontowaniu rynienek i zamontowaniu jakiejś dopasowanej do podstawy ramy napędu płyty.
Zaleta jest taka, że można to zamontować w dowolnym samochodzie, bo nie trzeba haka. W porównaniu z bagażnikiem na haki jednak dość wysoko będzie montowany napęd i będzie wystawał ponad obrys samochodu, co przy przewożeniu napędu w pokrowcu może stanowić problem.
- Załączniki
-
- 2020-11-02 17_04_27-» VANTAGE.png (669.13 KiB) Przejrzano 6072 razy
-
- uchwyt-na-klapę-aguri-vantage-black-2-rowery.jpg (64.78 KiB) Przejrzano 6072 razy
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Pomysł na bagażnik do przewozu napędu PPG
A ktoś w ogóle przewozi napęd na haku w pokrowcu? To raczej jest i tak niemożliwe, chyba że po terenie zabudowanym
- ugryzek
- Posty: 70
- Rejestracja: 14 listopada 2018, 10:00
- Reputation: 17
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Pomysł na bagażnik do przewozu napędu PPG
Od siebie dodam tylko, że na olx jest gościu, który sprzedaje takie platformy na hak do ppg pod hasłem "bagażnik ppg". Używam już dwa lata i jest wszystko spoko, w sumie niczego w nim nie brakuje.
Kupiłem bez świateł i miejsca na tablicę, bo miałem swoje od starego bagażnika na rowery i samemu podpiąłem.
Kupiłem bez świateł i miejsca na tablicę, bo miałem swoje od starego bagażnika na rowery i samemu podpiąłem.
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Pomysł na bagażnik do przewozu napędu PPG
Ja też jestem na etapie obmyślania jak zrobić prostą i uniwersalną konstrukcję do przewozu ppg lub wyciągarki na haku.
O ile mam bardzo prostą koncepcję do przewożenia w oparciu o ten genialny uchwyt który właśnie kupiłem
To zastanawiam się również nad holowaniem jak Der bezpośrednio z haka, ma to swoje zalety i wady. Chyba wtedy podpórki/blokady jakieś potrzebne żeby przy szarpnięciach nie obróciło na kuli. To spora siła i spora dźwignia a co za tym idzie ogromne obciążenie haka.
I pytanie dodatkowe żebym nie wyważał otwartych drzwi, dlaczego większość napędów jest wożonych "w kierunku lotu" ?
Chyba wygodniejsze jest śmigłem w kierunku jazdy, wtedy wygodniej można go kłaść bezpośrednio z pleców lub na plecy no i środek ciężkości bliżej auta.
O ile mam bardzo prostą koncepcję do przewożenia w oparciu o ten genialny uchwyt który właśnie kupiłem
To zastanawiam się również nad holowaniem jak Der bezpośrednio z haka, ma to swoje zalety i wady. Chyba wtedy podpórki/blokady jakieś potrzebne żeby przy szarpnięciach nie obróciło na kuli. To spora siła i spora dźwignia a co za tym idzie ogromne obciążenie haka.
I pytanie dodatkowe żebym nie wyważał otwartych drzwi, dlaczego większość napędów jest wożonych "w kierunku lotu" ?
Chyba wygodniejsze jest śmigłem w kierunku jazdy, wtedy wygodniej można go kłaść bezpośrednio z pleców lub na plecy no i środek ciężkości bliżej auta.
Łukasz Prokop
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Pomysł na bagażnik do przewozu napędu PPG
Mam do sprzedania sprawnego busa za 2500. To podobny koszt jak montowanie haka i uchwytu, a napęd będzie czysty i można tego busa potraktować jako mobilny hangar na sprzęt do latania.
Zbyszek Gotkiewicz
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Pomysł na bagażnik do przewozu napędu PPG
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Mam do sprzedania sprawnego busa za 2500..
Kilkukrotnie analizowałem busa, pomysł nie przeszedł.
Teraz wymyśliłem coś takiego
Nie wiem czy kotwienie potrzebne, Der się wypowie jak to pracuje na samym haku.
Oczywiście można z rzucić i zakotwić w ziemi a autem rozwijać linę.
Wszytko ma swoje zalety i wady.
Łukasz Prokop
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Pomysł na bagażnik do przewozu napędu PPG
a i ponowię pytanie dlaczego głównie wozi się napędy śmigłem do tyłu ?
Łukasz Prokop
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Pomysł na bagażnik do przewozu napędu PPG
Mamy w mózgach tak zwane torowanie. Czyli jeśli napęd jest pchający, to takie mocowanie łatwiej wymyśleć
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: Pomysł na bagażnik do przewozu napędu PPG
prokopcio pisze:a i ponowię pytanie dlaczego głównie wozi się napędy śmigłem do tyłu ?
Myślę że nikt się nad tym nie zastanawia.
Ja wożę śmigłem do samochodu - tak jak piszesz jest to wygodniejsze, i moim zdaniem bezpieczniejsze. Dodatkowo mogę sobie odpalić napęd jak jest jeszcze przymocowany do samochodu i zamiast zaatakować mnie - w najgorszym wypadku zaatakuje samochód i śmigło pa pa.
Wadą jaką zauważyłem jest to, że wszelki brud z drogi gromadzi się po stronie jazdy - a od strony silnika jest znacznie więcej zakamarków i wyczyszczenie tego jest trudniejsze.
Przy czym skrupulatne czyszczenie jest dobrą okazją do zrobienia porządnego przeglądu "dużego przedlotowego"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość