Teoria a praktyka.

Porady dla początkujących dotyczące techniki w czasie lotu i na ziemi. Sprawy szkoleniowe.
Awatar użytkownika
calhal
Posty: 770
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
Reputation: 33
Lokalizacja: Grenoble, Francja
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: calhal » 03 czerwca 2020, 14:16

Piotr Domański pisze:Spytajmy Calhalla czy we Francji ktokolwiek płacąc ciężkie € za szkolenie daje się spławić instruktorowi po godzinie nauki gdy zapłacił za pięć. Obstawiam, że to mało prawdopodobne;)

Wszystko zależy od szkoły, ale generalnie zasada jest taka, że jak przyjeżdzamy rano na SIV czy jakikolwiek inny kurs, pogody nie ma, z bazy na start nikt nie wyruszył, to nikt tego nie fakturuje. Często jest tak, że jak jest pogoda niepewna, to instruktor się pyta: to co, ryzykujemy i jedziemy na start? Jak pojedziemy i się okaże, że się nie da, albo się dało godzinę tylko, to pół dnia jednak się instruktorowi/szkole płaci przeważnie. Więc nie bardzo wiem jak odpowiedzieć na Twoje pytanie.
Inna sprawa, że nie ma ciśnienia na papier, bo go po prostu nie trzeba mieć.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 03 czerwca 2020, 14:45

To wychodzi na to, że zgadzamy się ze sobą tylko nie jesteśmy w stanie do tego się przyznać.
Zbyszek Gotkiewicz

Piotr Domański
Posty: 697
Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
Reputation: 182
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: Piotr Domański » 03 czerwca 2020, 15:25

calhal pisze:
Piotr Domański pisze:Spytajmy Calhalla czy we Francji ktokolwiek płacąc ciężkie € za szkolenie daje się spławić instruktorowi po godzinie nauki gdy zapłacił za pięć. Obstawiam, że to mało prawdopodobne;)

Wszystko zależy od szkoły, ale generalnie zasada jest taka, że jak przyjeżdzamy rano na SIV czy jakikolwiek inny kurs, pogody nie ma, z bazy na start nikt nie wyruszył, to nikt tego nie fakturuje. Często jest tak, że jak jest pogoda niepewna, to instruktor się pyta: to co, ryzykujemy i jedziemy na start? Jak pojedziemy i się okaże, że się nie da, albo się dało godzinę tylko, to pół dnia jednak się instruktorowi/szkole płaci przeważnie. Więc nie bardzo wiem jak odpowiedzieć na Twoje pytanie.
Inna sprawa, że nie ma ciśnienia na papier, bo go po prostu nie trzeba mieć.

Czyli potwierdza się to co zakładałem, jest to czysto handlowy układ w którym obie strony mają równe prawa i tak właśnie być powinno. Jest to najzdrowszy układ dla obydwu stron.

Piotr Domański
Posty: 697
Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
Reputation: 182
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: Piotr Domański » 03 czerwca 2020, 15:27

Zbyszek Gotkiewicz pisze:To wychodzi na to, że zgadzamy się ze sobą tylko nie jesteśmy w stanie do tego się przyznać.

Wielką sztuką jest umiejętność formułowania myśli tak aby były jednoznacznie odczytane;)

fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: fotolot » 04 czerwca 2020, 00:03

Piotr Domański pisze:
fotolot pisze: Cywilizujacy edukację paralotniowa Indeks byłby bardzo przydatny bo zawierałby uswiadamiajace kursanta, uporządkowane menu. Pomocne w rozliczaniu tylko za to co zostało strawione, a nie za fałszywy kwitek na pustym talerzu.

To jest chyba dobry pomysł na obecną sytuację, mimo wszystko ja nie jestem entuzjastą rozrostu biurokracji i formalizacji w sumie dość prostych kwestii. .....Program szkolenia jest ogólnie dostępny a większość szkół publikuje go na swoich stronach. Problemem jest to, że wielu idzie do szkół po ŚK a nie po naukę. Skoro otrzymują to po co tam poszli to nie mają już żadnych pretensji.

Indeks ale nie jakiejs reklamowanej w netach ;) , a zrealizowanej praktyki to tylko jedna strona podrobki medalionu . Sytuacja zdawania egzaminów z uzyskanej na szkoleniu wiedzy teoretycznej też wymaga stanowczej poprawy przejrzystości . Myślę że zdecydowana większość idących na szkolenie, wcale nie jest zdeklarowanymi samobójcami , chcącymi w ciemno zakupić sobie jedynie sfałszowane papiery(spytaj Krislerta czy takie miał zamysly) Raczej bywa tak że to doskonale swiadomi swoich czynów "uprawnieni" egzaminatorzy, (handlujacy rowniez testami ),ponosza tu główna odpowiedzialnosc. Jeśli przed takimi zupełnie zielonymi nowicjuszami, zatajaja czym pachnie latanie bez posiadania wiedzy o znanych zagrożeniach. Skoro państwo narzuca nabycie tu jakiejs specjalistycznej wiedzy i zdanie z niej egzaminu.Wiec niech to jest JAWNY i KONKRETNY, zakres . Powtórzę niedawne zapytanie z precla o zestaw wszystkich pytan egzaminacyjnych do nauki?.Widac jest jednak ktoś normalny i chce być w stanie nauczyć się legalnie zdac te testy "państwowe"(podobnie jak się je ćwiczy na prawko).

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4140
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: uriuk » 04 czerwca 2020, 01:39

fotolot pisze:.Wiec niech to jest JAWNY i KONKRETNY, zakres . Powtórzę niedawne zapytanie z precla o zestaw wszystkich pytan egzaminacyjnych do nauki?.Widac jest jednak ktoś normalny i chce być w stanie nauczyć się legalnie zdac te testy "państwowe"(podobnie jak się je ćwiczy na prawko).


Znowu mącisz pytając dramatycznym głosem o pytania, które od dawna wiszą w sieci na boruh.com.pl i można je sobie przerobić na wiele sposobów.
Tylko nie mów, ze nie wiesz co to jest strona Boruha bo okaże się okaże, że jesteś przebierańcem, a nie pilotem.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 04 czerwca 2020, 09:28

Fotolot. Wiedza dotycząca zakresu szkolenia i testów jest dostępna. Trzeba tylko się szkolić w dobrej szkole. U nas to na przykład wygląda tak:
https://www.topparalotnie.pl/skrypt.php
Z tego co wiem w innych szkołach to też funkcjonuje.
Zbyszek Gotkiewicz

fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: fotolot » 05 czerwca 2020, 01:36

uriuk pisze:
Znowu mącisz pytając dramatycznym głosem o pytania, które od dawna wiszą w sieci na boruh.com.pl i można je sobie przerobić na wiele sposobów.


Na normalnych niemoderowanym forach , zadanie pytania albo jego ponowienie jest normą.. Skoro z takiego powodu ci się mąci a nawet zaczynasz słyszeć "dramatyczne głosy" to lepiej tego nie ignoruj ..
Jeśli jesteś pewny że to co "doruh" sobie wywiesił pomiedzy zarobkowymi reklamami , jest teraz dla PG oficjalne i aktualne to odpowiedz na pl.rec koledze "Mkos" w jego najzwyklejszym o to zapytaniu z dnia. 07.05
A ja tobie panie pilocie bylbym bardzo wdzięczny za wskazanie takiego aktualnego zestawu pytań i odpowiedzi do legalnego uzyskania ŚK lotniowego?
Ostatnio zmieniony 05 czerwca 2020, 07:00 przez fotolot, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4140
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: uriuk » 05 czerwca 2020, 01:57

fotolot pisze:A ja tobie panie pilocie bylbym bardzo wdzięczny za wskazanie takiego aktualnego zestawu pytań i odpowiedzi do legalnego uzyskania ŚK lotniowego?


Na lotni nie latam wiec sie nie interesowalem. Ale jesli ci brakuje takiego zestawu, to nic nie stoi na przeszkodzie, zebys go opublikowal.
Jestem nawet sklonny zakupic ci domene www.lotniowy.guru zebys mial gdzie opublikowac to, co wg ciebie jest tak niezbedne, ze az o tym tutaj piszesz.

A moze podasz co i gdzie napisales oprocz metnych postow ze swoim malokontenctwem?

Jakis dorobek, bibliografie? COKOLWIEK!!!
Bo jak na razie to masz same pretensje o to, ze jakis ktos czegos za ciebie nie zrobil.

fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: fotolot » 05 czerwca 2020, 07:13

uriuk pisze:


Jakis dorobek, bibliografie? COKOLWIEK!!!
Bo jak na razie to masz same pretensje o to, ze jakis ktos czegos za ciebie nie zrobil.


Nie "jakiś ktoś" a konkretny instruktor paralotniowy i lotniowy po sprawnym zrealizowaniu praktyki, udzielił obiecanki że na email dośle materiały teoretyczne i mimo moich dopytywan nigdy z tego się nie wywiązał. Znam podobne przypadki również z innych szkół paralotniowych.

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4140
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: uriuk » 05 czerwca 2020, 14:06

To zdecyduj sie, czy raz jakis instruktor nie wyslal ci maila, czy w calym kraju nikt nie moze sie nauczyc legalnie teorii z powodu systemu mafijnego.

fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: fotolot » 06 czerwca 2020, 20:56

uriuk pisze:To zdecyduj sie, czy raz jakis instruktor nie wyslal ci maila, czy w calym kraju nikt nie moze sie nauczyc legalnie teorii z powodu systemu mafijnego.


Pisałem dość wyraźnie i zdecydowanie. A ty na wlasne wymysły szukaj odpowiedzi po całym kraju albo u wróżki. Ja akurat poszedłem do polskiej a nie czeskiej szkoły głównie właśnie po zdobycie wymaganej wiedzy teoretycznej. Po tamtym wyciulaniu zacząłem dochodzić prawdy o działaniu systemu do którego przymusza ULC . Pytalem wśród swoich bardzo zaufanych znajomych pilotow w tym i instruktorow paralotniowych. Zostalem uświadomiony o obyczaju(mafijnym?) egzaminatora państwowego który nie otrzymawszy łapówki wręcza takiej osobie swoj specjalnie spreparowany zestaw ponadprogramowych pytan. Jakiś czas temu widziałem zreszta egzamin na którym w ogule żadnej wiedzy posiadać nie bylo trzeba. Jeśli czyta to ktoś z tamtych znajomych to spoko nie jestem podpierdalaczem. Pisze to ponieważ zależy mi na tym aby w mojej ojczyźnie wszyscy opłacający kurs teoretyczny faktycznie otrzymywali material pozwalający nauczyć się nowicjuszowi wymaganych podstaw .Nawet dawno po kursie na moje egzaminy mogą wogule nie istnieć a napewno takie jaki widziałem.
Pozdrawiam Wiesiek.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 06 czerwca 2020, 22:33

Wiesiek. Teoria występuje wyłącznie w czopkach. W związku z tym pojawia się mnóstwo problemów. Po pierwsze nikt tej teorii nie będzie wciskał pilotom na siłę. Niestety nie jesteśmy dziećmi i czopki musimy sobie sami aplikować. Po drugie z racji miejsca aplikowania wszyscy mają teorię w dupie choć z pewnością wiedza wchłania się nawet z końcowego odcinka przewodu pokarmowego. W związku z tym pochwal się co zrobiłeś żeby sobie zaaplikować trochę wiedzy. Jakie książki przeczytałeś. Czy zajrzałeś do linków które Ci podsyłam? Mojej książki też nie przeczytałeś. Wypinasz tylko dupę i masz pretensje że nikt ci nie chce wsadzić. Czopka z wiedzą oczywiście.
Zbyszek Gotkiewicz

fotolot
Posty: 890
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: fotolot » 07 czerwca 2020, 04:10

Zbyszek. Te twoje kiblowe natchnienia świadczą jedynie o twojej rozwartej, ociekającej oczywiscie jadem buzi (jak byś oprócz Tuska wielbił jeszcze i Biedronia :?: ) . Odnośnie jawnego udostepniania wszystkim uczniom wymaganej teorii (czyli bez wymuszania zakupu lewych kwitów), mamy podobne poglądy? Wrzucając "wszystkich" pilotow do jednego swojego parszywego worka w moich oczach się kompromitujesz. Nie lubię "chwalenia" sie np. ksiazkami, chociaz kilka ich przeczytalem, pierwszą "projektirowanije i teorija poleta" nabyłem od Lońki Koziarczuka w latach 90-tych. Obecnie akurat też jedna czytam. Gotkiewicza zbiorek błędów, chciałem kiedyś przeczytać ale nie był juz dostepny. Zbior elektroniczny byłby o wiele wygodniejszy. Na paralotniach szkoliłem się 20 lat temu wiec zakumaj w końcu, że ja twoich paralotniowych skryptów nie szukam. Ale pisze z powodu że niektórzy ze wspomnianego szkolenia teoretycznego tez poczuli się (tak samo jak ja na lotniowym)oszukani brakiem stworzenia im możliwości zdobycia legalnego SK.
W dobie multimediow najekonomiczniej byłoby gdyby
zakres przymusowo wymaganej wiedzy lotniowej i paralotniowej oraz zbiór aktualnych testów JAWNIE poumieszczany był np. na serwerach wymagającego wlasnie tego(czy huj wie czego?)od ludzi ULCu.
Ostatnio zmieniony 07 czerwca 2020, 23:36 przez fotolot, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
der
Posty: 1878
Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
Reputation: 719
Lokalizacja: EPOM
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: der » 07 czerwca 2020, 09:04

fotolot pisze: Gotkiewicza zbiorek błędów, chciałem kiedyś przeczytać ale nie był juz dostepny.

Daj adres, pokryj przesyłkę wte i wewte, pożyczę ci. Wystarczy skromne proszę.
Na paralotniach szkoliłem się 20 lat temu wiec zakumaj że ja twoich skryptów nie szukam.

A dlaczego nie? Przecież chcesz pomóc ofiarom systemu. Przekaż im tę wiedzę. Tym bardziej skoro jest dostępna za darmo!
Autorowi tylko nie zapomnij podziękować i nadmienić jego nazwisko.
Ale pisze z powodu że niektórzy ze wspomnianego szkolenia teoretycznego tez poczuli się (tak samo jak ja na lotniowym)oszukani brakiem stworzenia im możliwości zdobycia legalnego SK.
Niektórzy czyli którzy? Oponujesz za wykorzystaniem nowoczesnych środków przekazu
Załóż na facebooku grupę pokrzywdzonych przez system szkoleniowy. W ten sposób określisz rzeczywisty rozmiar zainteresowania swoimi działaniami.
Załączniki
demoty-447-800.jpg
demoty-447-800.jpg (115.84 KiB) Przejrzano 5220 razy
Ostatnio zmieniony 07 czerwca 2020, 12:50 przez der, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 07 czerwca 2020, 10:09

Wiesiek. Jeśli widzisz potrzebę stworzenia bazy wiedzy paralotniowej to nie oglądaj się na urzędników ULC. Może nie wiesz, ale urzędnicy nie mają takiej misji. Oni są od pobierania opłat dla państwa i tworzenia przepisów regulujących to pobieranie. Dlatego to środowisko pilotów i instruktorów powinno tworzyć te czopki z wiedzą. I tworzy. Wyszło kilka książek, jest sporo artykułów choćby na stronie PSP czy tutaj. Jest trochę filmów na jutubie, choć tu bywa różnie bo czasami zapał autora jest większy niż wiedza. Nie wiem Wiesiek czemu się nie weźmiesz do roboty i nie zgromadziła tej całej wiedzy. Jeśli chodzi o publikowanie w Internecie książek to ja nie mam pretensji jeśli ktoś to robi za moją zgodą i podzieli się ze mną zyskami w przypadku mojej książki. Ktoś podjął taką próbę bez mojej wiedzy i gdy mu zaproponowałem żeby podzielił się zyskami to zaczął się targować. Tak mnie tym zniesmaczył, że zablokowałem sprzedaż. Więc gdybyś Ty chciał zrobić taką bazę wiedzy paralotniowej to daj znać. Weź jednak pod uwagę że wiedza jest przydatna do latania ale nie jest konieczna. Latanie to przede wszystkim umiejętności i doświadczenie, a te nie są przekazywalne.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
krislerta
Posty: 357
Rejestracja: 30 grudnia 2019, 09:17
Reputation: 6
Lokalizacja: WrocŁaw
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: krislerta » 11 czerwca 2020, 19:28

Pięć razy postawiłem skrzydło klasykiem. A co ;)
Krzysztof Łukasiewicz ;)

Awatar użytkownika
micro
Posty: 915
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:23
Reputation: 7
Lokalizacja: Poznań
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: micro » 11 czerwca 2020, 19:50

krislerta pisze:Pięć razy postawiłem skrzydło klasykiem. A co ;)

I ani sekundy nalotu więcej ? :( .
Mógłby Cię jakiś kolega wziąć chociaż na "zapych" :D .
Roman Michalak

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 11 czerwca 2020, 20:12

krislerta pisze:Pięć razy postawiłem skrzydło klasykiem. A co ;)

A czemu nie ćwiczysz alpejki?
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
micro
Posty: 915
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:23
Reputation: 7
Lokalizacja: Poznań
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Teoria a praktyka.

Postautor: micro » 11 czerwca 2020, 20:30

Zbyszek Gotkiewicz pisze:
krislerta pisze:Pięć razy postawiłem skrzydło klasykiem. A co ;)

A czemu nie ćwiczysz alpejki?

Bo klasyk jest trudniejszy ? :) ...
Roman Michalak


Wróć do „Szkolenie i technika latania”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość